Welke moederfiets?
donderdag 1 december 2011 om 13:39
Ik weet dat hier al meerdere topics over zijn, maar die zijn, voor zover ik kon zien, al een paar jaar oud, dus hier even een nieuwe.
Mijn kleine man kan binnenkort mee op de fiets, en ik wil daarom een moederfiets gaan aanschaffen. Het wordt een nieuwe, omdat mijn werk een fietsplan heeft. Er zijn er alleen zo veel, dat ik niet weet welke. Omdat ik niet echt bij een fietsenwinkel aan kan komen met de vraag of ik op alle moederfietsen een proefrit mag maken, zou ik graag wat ervaringen horen.
Ik denk zelf momenteel met name aan de gazelle Bloom, Cortina Roots en Sparta Amazone Trendy. Wie heeft een van deze fietsen en hoe bevalt deze? of heb je juist een andere die supergoed bevalt?
Alvast bedankt!
Mijn kleine man kan binnenkort mee op de fiets, en ik wil daarom een moederfiets gaan aanschaffen. Het wordt een nieuwe, omdat mijn werk een fietsplan heeft. Er zijn er alleen zo veel, dat ik niet weet welke. Omdat ik niet echt bij een fietsenwinkel aan kan komen met de vraag of ik op alle moederfietsen een proefrit mag maken, zou ik graag wat ervaringen horen.
Ik denk zelf momenteel met name aan de gazelle Bloom, Cortina Roots en Sparta Amazone Trendy. Wie heeft een van deze fietsen en hoe bevalt deze? of heb je juist een andere die supergoed bevalt?
Alvast bedankt!
donderdag 1 december 2011 om 15:24
Bedankt voor alle reacties! Dat een mama fiets alleen voor dikke mensen is vind ik ook een beetje onzinnig (heb zelf maatje 36). Volgens mij is zo'n fiets gewoon comfortabeler en veiliger, en dat vind ik toch iets belangrijker. Verder vind ik de meeste mamafietsen er prima uitzien!
Ik ga zeker ook naar de batavus mambo kijken nu ik jullie zo hoor.
Ik ga zeker ook naar de batavus mambo kijken nu ik jullie zo hoor.
donderdag 1 december 2011 om 15:34
Gazelle bloom. Heel prima. Niet zo zwaar, solide, veel ruimte (ben 37 wk zwanger en rijd nog steeds met de kleine man voorop), zeven versnellingen. Ik kan je de bloom aanraden. Ik opteerde in eerste instantie voor de batavus mambo de luxe, maar vond deze tijdens de proefrit minder prettig rijden. De sparta amazone is heel zwaar, voor mij een reden om hem daarom niet te willen.
donderdag 1 december 2011 om 15:53
donderdag 1 december 2011 om 16:33
quote:queenfan25 schreef op 01 december 2011 @ 14:23:
Dik?(sinds waneer ben je dik met maat 36/38?) ik ben gewoon klein en heb dus de ruimte nodig om mijzelf om hoog te hijsen anders kan ik niet op mijn fiets.
Ik heb ook een Gazelle, welke type weet ik niet. gewoon een goede 2dehandsjeMaar dan is eigenlijk je fiets gewoon te groot. De juiste maat fiets is als je zittend op het zadel met je voet bij de grond kan. Zelfde als dat veel mensen denken dat je een gestrekt been moet hebben als je trapper op het laagste punt is. Dat is dus ook niet zo en dan staat je zadel gewoon te hoog. Zelfde dus als je niet bij de grond kan. Ook dan staat of je zadel te hoog, of is je wielmaat te groot
Dik?(sinds waneer ben je dik met maat 36/38?) ik ben gewoon klein en heb dus de ruimte nodig om mijzelf om hoog te hijsen anders kan ik niet op mijn fiets.
Ik heb ook een Gazelle, welke type weet ik niet. gewoon een goede 2dehandsjeMaar dan is eigenlijk je fiets gewoon te groot. De juiste maat fiets is als je zittend op het zadel met je voet bij de grond kan. Zelfde als dat veel mensen denken dat je een gestrekt been moet hebben als je trapper op het laagste punt is. Dat is dus ook niet zo en dan staat je zadel gewoon te hoog. Zelfde dus als je niet bij de grond kan. Ook dan staat of je zadel te hoog, of is je wielmaat te groot
donderdag 1 december 2011 om 18:50
Sparta zou ik afraden. Ze hebben natuurlijk een heleboel modellen en mijn fiets is niet de duurste en lichtste...maar de mijne zou ik iig niet nog een keer kopen. Hij was best duur, rond 600, en ik vind hem superzwaar. De lichtere modellen kostten 4 jaar geleden tegen de 1000. Voor zo'n prijs kun je beter een bakfiets kopen.
donderdag 1 december 2011 om 19:33
Waarom niet op veel fietsen even proeffietsen? Hrt is geen pak brood dat je koopt
Heb toem ik nog kinderen op de fiets had geteden op een personal bike van Batavus, toen nog verkrijgbaar met nexus 4. Rijd nu op een delivery bike, nexus 3 maar is ok in de stad.
En aangezien ik geen auto heb fiets ik veel.
Omafietsen vallen voor mij af met kinderen op de fiets, te instabiel.
Heb toem ik nog kinderen op de fiets had geteden op een personal bike van Batavus, toen nog verkrijgbaar met nexus 4. Rijd nu op een delivery bike, nexus 3 maar is ok in de stad.
En aangezien ik geen auto heb fiets ik veel.
Omafietsen vallen voor mij af met kinderen op de fiets, te instabiel.
Je bent zelf een theepot
vrijdag 2 december 2011 om 11:15
Ik heb de moederfiets van Cortina. Rijdt erg fijn en heeft niet zo'n heel breed stuur. Heb er wel een ander zadel op laten zetten en fietstassen met kinderzitje er bovenop. Ideaal.
I.v.m. dat brede stuur kun je het beste wel een paar fietsen uitproberen bij de fietsenwinkel, dat zijn ze ook gewend. Ik ging nl ontzettend zwalken met sommige fietsen.
I.v.m. dat brede stuur kun je het beste wel een paar fietsen uitproberen bij de fietsenwinkel, dat zijn ze ook gewend. Ik ging nl ontzettend zwalken met sommige fietsen.