Geld & Recht alle pijlers

BSO 2012

02-12-2011 11:41 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand enig idee hoe het gaat met de vakantieopvang voor de BSO?

Deze uren worden maandelijks bij mijn zoon op de nota bijgeschreven

Want ik werk 24 pw. Dit betekend dat ik 72 uur aan BSO opvang mag declareren.

De mnota die ik iedere week krijg is voor gemiddeld 97 ( incl vakantieopvang)

Ma 12-18.30 di 14.15-18.30 do 14.15-18.30

De belasting heeft voor mij nog geen antwoord maar wellicht dat iemand hier al iets daarover weet.

Anders hang ik met vele ander voor ruim 20 uur
Kan je gaan kijken voor een andere vorm van kinderopvang of de vakantieopvang opzeggen en kijken hoe je de vakanties kan verdelen of los kan afnemen?
Lastig zeg, en de belastingdienst weet weer niks natuurlijk, volgens mij zou je voor de vakanties 140% terug moeten krijgen maar of dat zo is?
Voor de BSO geld 70% van de uren van de minst werkende ouder. Dus als jij 24 uur werkt mag je dus 16.8 uur declaren/laten vergoeden door de belastingdienst
Deze link gevonden:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... -2012.html
ZusenZoo heel erg bedankt!!

Dat ik die zelf niet gevonden heb.........

Druif dat ik ben.

Ga hem doorlezen!
Nou domper die brief btw...

Ik zou dus proberen afspraken te maken met de BSO en anders elders kijken, bij een gastouder bij school ofzo, dus alleen de uren betalen die je afneemt.
Ja idd.

Dus nu ligt de verantwoording bij de opvang

Heb de brf geprint en ik geef zo meteen aan de opvang

Moeten die oo kmaar meedenken
Kruisbekie, ik heb even zitten rekenen maar heb je dan 5 dagen per week in de vakantie opvang?

Anders kom ik niet aan het aantal uren dat je moet betalen.

Het lijkt me dan dat je ook in de vakantie 3 dagen opvang moet regelen, want dan kom je op 15 uur x 40 weken + 31,5 uur x 9 weken = 884 / 12 = 74 uur per maand gemiddeld.
Is de school op maandag om 12 uur al uit??
@mo: heb jij maar 9 vakantieweken gerekend?
Tuurlijk 9 weken want je neemt er zelf nog 3 of 4 vrij, de BSO contracten zijn meestal ook maar voor 48 weken, neem ik aan, dat lijkt mij het meest logische.
quote:marthesyl schreef op 02 december 2011 @ 12:49:

@mo: heb jij maar 9 vakantieweken gerekend?

Bij ons is de BSO de middelste 2 weken van de zomervakantie en tussen kerst en oud en nieuw dicht.

Verder reken ik dus wel de overige weken, want ook al ga je op vakantie dan betaal je volgens mij wel die weken dat ze open zijn.
Ik heb 'toevallig' in mijn werk veel met kinderopvang te maken, maar ken maar 1 opvang die (behalve de sluiting tussen kerst en nieuwjaar) verder nog meer weken dicht is. Of, de mogelijkheid biedt om minder dan 'alle' vakantieweken opvang af te nemen. Tegenover een stuk of 8 met 11-weken-vakantieopvang dus.

Maar blijkbaar is dat elders anders.
quote:marthesyl schreef op 02 december 2011 @ 12:55:

Ik heb 'toevallig' in mijn werk veel met kinderopvang te maken, maar ken maar 1 opvang die (behalve de sluiting tussen kerst en nieuwjaar) verder nog meer weken dicht is. Of, de mogelijkheid biedt om minder dan 'alle' vakantieweken opvang af te nemen. Tegenover een stuk of 8 met 11-weken-vakantieopvang dus.

Maar blijkbaar is dat elders anders.Ok dat wist ik niet, maar zowel het KDV als de NSO die ik heb zijn die 2 weken dicht, vandaar.
Zijn er BSO's of KDV die gewoon 52 weken per jaar rekenen??

Zakkenvullers werkelijk waar en dan zijn er zelfs nog KObedrijven die nu nog hun tarief omhoog gooien hè?

Logischerwijs lijkt mij dat je een contract op basis van 50 weken of 48 weken laat maken.
Ik blijf toch wel die maandag raar vinden, vanaf 12 uur. Dat tikt natuurlijk elke (school)week ruim 2 uur door! Ook 14.15 vind ik vroeg, maar dat zal vast een continu-rooster zijn? Klinkt nu ongunstig, maar in ieder geval hoef je dan niet extra te betalen voor de overblijf, dat kan anders ook nog aantikken als je pech hebt.
quote:zusenzoo schreef op 02 december 2011 @ 13:01:

Zijn er BSO's of KDV die gewoon 52 weken per jaar rekenen??

Zakkenvullers werkelijk waar en dan zijn er zelfs nog KObedrijven die nu nog hun tarief omhoog gooien hè?

Logischerwijs lijkt mij dat je een contract op basis van 50 weken of 48 weken laat maken.

Ik vind eigenlijk dat je er wel erg hard tegenin gaat. Veel organisaties staan op omvallen hoor, echt niet (altijd) een vetpot. Dat de kosten voor ouders ook niet meevallen, klopt ook.

51 weken (want gesloten tussen Kerst en nieuwjaar) en de officiële feestdagen eraf, is hier het meest gangbaar.

En het resultaat van minder uren doorberekenen is uiteindelijk natuurlijk toch dat de uurprijs stijgt. Want kan het niet linksom, dan wel rechtsom.
quote:marthesyl schreef op 02 december 2011 @ 13:05:

[...]

Ik vind eigenlijk dat je er wel erg hard tegenin gaat. Veel organisaties staan op omvallen hoor, echt niet (altijd) een vetpot. Dat de kosten voor ouders ook niet meevallen, klopt ook.

51 weken (want gesloten tussen Kerst en nieuwjaar) en de officiële feestdagen eraf, is hier het meest gangbaar.

En het resultaat van minder uren doorberekenen is uiteindelijk natuurlijk toch dat de uurprijs stijgt. Want kan het niet linksom, dan wel rechtsom.

Sorry Marth, maar dat ligt echt aan het management.

De uurprijs is exorbitant gestegen sinds de invoering van de KOT en ze hebben echt flink kunnen verdienen en nog steeds als ze zich een beetje aanpassen, niet voor niets loopt nu de gastouderopvang overvol.
je hebt 40 weken school en 12 weken vakantie... van die 12 weken neem je er waarsch. zelf max 4 op..dus dan zit je 52-4 = 48 weken opvang .. ik weet niet hoe dat zit met feestdagen verrekening.. dat schijnt nogal te verschillen per bso..
Wij hebben een continuerooster op school ( vrije school onderwijs)

3 korte dagen 12.30 en 2 lange dagen 14.30

Vanaf groep 3 en 5 worden dat 4 lange dagen van 14.30

Maar toch. De BSO rekent voor vakantieopvang hetzelfde aantal uren alslde dagopvang Logisch eigenlijk want ik breng de kids als ik werk daar ook dezelfde tijd naar toe.

En ons kdv is alleen op feestdagen en 2 vastgestelde dagen gesloten dus gewoon 52 w per jaar.

Maar ik heb de brief net aan het kdv gegeven. mss dat zij iets kunnen doen.

En anders probeer ik halve dagen te gaan werken en 1 hele.

Dan kan ik wel uitkomen met de uren.

Zo moeten zoeken voor een baan voor deze 3 dagen en nu door dit gedoe ga ik toch echt nadenken of het werken ( op dit moment dan) wel loont
Ik begrijp eigenlijk niet hoe je aan 24 uur opvang per week komt als je zelf 24 uur werkt. Ze rekenen toch niet 8 uur per dag opvang?

Ik werk zelf 32 uur per week en neem momenteel 89 uur BSO af (4 dagen voor-en naschoolse opvang), overblijven reken ik niet mee, want dat wordt apart berekend.

4 x 32 = 128 uur, 70% daarvan is 89,6 uur dus dan kom ik toch wel uit met de uren die ik nu afneem.
Ikzelf werk 24 uur pw

De bso rekent van di en do van 14.15 tot 18.30 4.15 pd is 8,30

Maandag is het een langdagdeel 12.00-18.30 6.30

3 dagen vso 3 uur. per week heb ik al 18 uur nodig.

Is gewoon ook jammer dat de school op maandag 12.30 uit is.

Anders had ik 2 uur en 15 minuten minder opvang nodig gehad.

mijn berkening is zo: 24 x 52w = 1248 u per jaar. Hier 70% van is 873.60 / 12 = 72,80 uur per maand wat ik mag declareren voor de BSO.

Maar de vakantieopvang is er ook nog. Die word berekent voor 11 uur pd
verwijderd
anoniem_40585 wijzigde dit bericht op 02-12-2011 15:17
Reden: *foutieve informatie*
% gewijzigd
Mijn huidige kdv en toekomstige bso rekent 52 weken per jaar. Dat was eerst 48, maar vorig jaar kregen we een brief dat ze dit gingen wijzigen vanwege financiële problemen. Kostte me zo 80 euro meer per maand. Maar ja, wat moet je? Dochter heeft het super daar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven