BSO 2012
vrijdag 2 december 2011 om 11:41
Heeft iemand enig idee hoe het gaat met de vakantieopvang voor de BSO?
Deze uren worden maandelijks bij mijn zoon op de nota bijgeschreven
Want ik werk 24 pw. Dit betekend dat ik 72 uur aan BSO opvang mag declareren.
De mnota die ik iedere week krijg is voor gemiddeld 97 ( incl vakantieopvang)
Ma 12-18.30 di 14.15-18.30 do 14.15-18.30
De belasting heeft voor mij nog geen antwoord maar wellicht dat iemand hier al iets daarover weet.
Anders hang ik met vele ander voor ruim 20 uur
Deze uren worden maandelijks bij mijn zoon op de nota bijgeschreven
Want ik werk 24 pw. Dit betekend dat ik 72 uur aan BSO opvang mag declareren.
De mnota die ik iedere week krijg is voor gemiddeld 97 ( incl vakantieopvang)
Ma 12-18.30 di 14.15-18.30 do 14.15-18.30
De belasting heeft voor mij nog geen antwoord maar wellicht dat iemand hier al iets daarover weet.
Anders hang ik met vele ander voor ruim 20 uur
vrijdag 2 december 2011 om 23:38
Onze BSO was altijd al de hele zomer open en daar betaal je ook voor, ongeacht of je kind met vakantie is of niet (en dat willen ze dan nog weten ook, zodat ze extra kinderen kunnen inplannen of een leidster kunnen laten vervallen). En nu kregen we een brief dat ze ook tussen oud en nieuw open zijn. Dus inderdaad 52 weken per jaar en daarvoor moet je ook betalen! Ook zijn de tarieven dit jaar weer heerlijk gestegen.
Jeuj (not).
Jeuj (not).
zaterdag 3 december 2011 om 07:42
Bij ons zijn ze ook 52 weken per jaar open en dat vind ik best logisch, de kinderen hebben 12 weken vakantie per jaar maar ik heb er maar 5, dus ook in de kerstvakantie zullen ze toch af en toe naar de BSO gaan. Ik denk dat er maar weinig ouders zijn die net zoveel vakantiedagen hebben als hun kinderen.
zaterdag 3 december 2011 om 10:38
Ik heb steunpunt kinderopvangtoeslag hiervoor benaderd
zij hebben mij aangegeven dat de opvang uren in feite genoeg moet zijn maar dat ze in Den Haag nog bezig zijn om de uren te verhogen.
Dus ik baal eigenlijk als een stekker. Kost mij dalik ¤ 450,- pm
zo'n ¤ 150 meer dan nu. ( 1 kind dagopvang en 1 BSO)
Ik ga ook de Boink mailen hierover.
Ik houd jullie wel op de hoogte hierover!
zij hebben mij aangegeven dat de opvang uren in feite genoeg moet zijn maar dat ze in Den Haag nog bezig zijn om de uren te verhogen.
Dus ik baal eigenlijk als een stekker. Kost mij dalik ¤ 450,- pm
zo'n ¤ 150 meer dan nu. ( 1 kind dagopvang en 1 BSO)
Ik ga ook de Boink mailen hierover.
Ik houd jullie wel op de hoogte hierover!
zondag 4 december 2011 om 21:19
quote:layla1969 schreef op 03 december 2011 @ 07:42:
Bij ons zijn ze ook 52 weken per jaar open en dat vind ik best logisch, de kinderen hebben 12 weken vakantie per jaar maar ik heb er maar 5, dus ook in de kerstvakantie zullen ze toch af en toe naar de BSO gaan. Ik denk dat er maar weinig ouders zijn die net zoveel vakantiedagen hebben als hun kinderen.Logisch dat ze 52 weken per jaar open zijn,niet logisch dat ze jullie die 52 weken berekenen, terwijl je er maar 47 afneemt.
Bij ons zijn ze ook 52 weken per jaar open en dat vind ik best logisch, de kinderen hebben 12 weken vakantie per jaar maar ik heb er maar 5, dus ook in de kerstvakantie zullen ze toch af en toe naar de BSO gaan. Ik denk dat er maar weinig ouders zijn die net zoveel vakantiedagen hebben als hun kinderen.Logisch dat ze 52 weken per jaar open zijn,niet logisch dat ze jullie die 52 weken berekenen, terwijl je er maar 47 afneemt.
zondag 4 december 2011 om 23:12
Bij de kinderopvang organisatie waar mijn kinderen tot voor kort op zaten, had je twee soorten contracten, een 40 weken contract (zonder de schoolvakantie's) en een 52 weken contract, als "jouw"dag een feestdag was Hemelvaart bijv. dan kon je die in die week ruilen voor een andere dag, niet flexibel dus.. En aangezien mijn partner en ik maar vijf weken vakantie hebben op een jaar, hadden wij dus het 52 weken contract.
maandag 5 december 2011 om 07:23
Ik lees al dat er meerdere zijn met hetzelfde soort contract
Zijn we straks allemaal een btje de pineut.
Wij hebben ook 2 soorten contracten. 52 w met alles of 40 weken zonder vakatie.
Heb al bij meedere kdv's gekeken ( niet alleen in mijn regio) en daar worden dezelfde contacten aangeboden.
Enkele bedrijven bieden dus 6/9/12 weken vak opvang aan.Zo kom je op minder uren per maand uit wat dus ook weer kan schelen in het maandbedrag.
Zodra ik nog een bericht heb van Boink laat ik het jullie ook weten.
Bedankt voor de reacties iig!!
Zijn we straks allemaal een btje de pineut.
Wij hebben ook 2 soorten contracten. 52 w met alles of 40 weken zonder vakatie.
Heb al bij meedere kdv's gekeken ( niet alleen in mijn regio) en daar worden dezelfde contacten aangeboden.
Enkele bedrijven bieden dus 6/9/12 weken vak opvang aan.Zo kom je op minder uren per maand uit wat dus ook weer kan schelen in het maandbedrag.
Zodra ik nog een bericht heb van Boink laat ik het jullie ook weten.
Bedankt voor de reacties iig!!
maandag 5 december 2011 om 07:31
quote:zusenzoo schreef op 04 december 2011 @ 21:19:
[...]
Logisch dat ze 52 weken per jaar open zijn,niet logisch dat ze jullie die 52 weken berekenen, terwijl je er maar 47 afneemt.
Tja, maar je hoeft niet volledig de vakantie opvang af te nemen.
Ik heb bijv. dit jaar bij de BSO aangegeven dat ik 4 dagen opvang nodig heb, waarvan 2 dagen met vakantieopvang en 2 zonder.
Voor elke dag met vakantieopvang krijg je 12 vakantiedagen die je flexibel kunt inzetten. In ons geval komen we daar altijd wel mee uit, omdat man in ploegen werkt en dus ook vaak overdag thuis is.
[...]
Logisch dat ze 52 weken per jaar open zijn,niet logisch dat ze jullie die 52 weken berekenen, terwijl je er maar 47 afneemt.
Tja, maar je hoeft niet volledig de vakantie opvang af te nemen.
Ik heb bijv. dit jaar bij de BSO aangegeven dat ik 4 dagen opvang nodig heb, waarvan 2 dagen met vakantieopvang en 2 zonder.
Voor elke dag met vakantieopvang krijg je 12 vakantiedagen die je flexibel kunt inzetten. In ons geval komen we daar altijd wel mee uit, omdat man in ploegen werkt en dus ook vaak overdag thuis is.