Gezondheid alle pijlers

2x een ding uit baarmoeder... Wat is het?

20-02-2008 22:43 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
In januari en februari gebeurde er dit op mijn eerste dag van de menstruatie:

Ik kreeg vreselijke buikpijn, en niets hielp. Niet de Aleve Feminax en niet de fijne braziliaanse 750mg paracetamol tabletten. Van de eene seconde op de andere hield de pijn opeens op, en was er niets meer aan de hand. Alsof er nooit iets gebeurd was. Maar vond ik die 2x wel een "ding" in mijn maandverband.

Het is een soort druppelvormig zakje, ongeveer 10cm lang en 3 cm breed, in het zakje zit een scheur, dus weet niet wat erin zat, en of er iets in zat. Bloed? Lucht? Vloeistof? Het is gemaakt van dik wit vlees. (het omhulsel is ongeveer 5 velletjes papier dik.) Maar omdat er dus een scheur in zit, was het leeg.

Werkelijk geen idee wat het is, en op internet kon ik ook niets vinden. Maarja, zoeken op "raar ding uit baarmoeder" schiet ook niet op. Ik zou ook niet weten hoe ik het zou moeten noemen. Enveloppe? Zakje? Leeg omhulsel?

Dit is het (ongeveer) getekend:

Heb een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog en kan de 28ste februari terecht.

Maar vroeg me af of jullie weten wat het kan zijn....
Je gaat hier 2 type reacties op krijgen, I guess:

A: Bel direct morgen je huisarts, dit is niet normaal.

B: Gatver/renzig/hahaha/djiezz/plaatje/foto/afbeelding/grap
Kan het niet een miskraam zijn geweest?

Een vruchtzakje dus?
Mijn serieuze reactie:

Ik vind dit verontrustend klinken. Vooral omdat het zo groot is (!!) en je zo veel pijn hebt.

Ik zou morgenochtend bellen naar je huisarts en dit morgen nog met hem bespreken.

Bel ook de gyneacoloog om te vragen dat indien dit voor de 28e nog een keer je gebeurt of je het dan moet opvangen en afgeven. (soms zitten ze daar totaal niet op te wachten en soms kan het juist goed zijn en verspoedigt dit de onderzoeken)
Het is dus inderdaad serieus.

Ik zat ook te denken aan een miskraam.

Niet dat ik probeer zwanger te worden en gebruik altijd een condoom, maar de laatste tijd vis ik die er wel eens "ongebruikt" weer uit, dus zou het theoretisch mogelijk zijn zwanger te zijn.

Probleem is, ik zit in Brazilie!

Sinds Januari "tijdelijk geemmigreerd" en heb hier nog geen familie arts. Ze kennen hier geen huisarts, maar je moet een doktor uit het ziekenhuis vragen of hij je persoonlijk arts wil worden. Mijn collega heeft de afspraak in het ziekenhuis gemaakt. Vond de 28ste nog snel...

De eerste keer dacht ik dat het gewoon een groot stuk vlees was wat was meegekomen. Maar nu heb ik het beter bekeken.

Hoop toch echt dat iemand dit herkent!
Ik denk ook dat je een miskraam in een vroeg stadium hebt gehad. Ik heb er 2 gehad en bij beide keren kwam er ook een vruchtzakje uit, wat erg lijkt op jouw "tekening"

Ik zou ook niet weten wat het anders zou kunnen zijn.

Zou er zeker zsm mee naar de dokter of gyn gaan!

T is trouwens wel erg groot ja! Ben het eens met Spinster.
Een vruchtzakje lijkt mij onwaarschijnlijk, aangezien je de "dingen" steeds op de eerste dag van je menstruatie verloor, en een vruchtzakje bij een dermate prille zwangerschap nog heel erg klein is. Bovendien is een vruchtzakje niet gemaakt van dik, wit vlees.

Wat het wel zou kunnen zijn, weet ik ook niet, dat kan alleen een dokter zeggen. Ik zou dus die arts bellen en vragen of je eerder dan de 28e kunt komen.
.
Het lijkt inderdaad wel een miskraam, maar dan is het volgens mij wel raar dat je er twee van dat formaat op zo korte tijd te hebt.
Maar een vruchtzakje van 10cm en na een maand weer zo lang? En 5 velletjes dik. Je zegt dat je condooms er wel eens aangaan, is het dat niet?
Beetje rare vraag misschien, maar heb je het aangeraakt en echt goed bekeken, eraan gevoeld? Of heb je het op je maandverband laten zitten en er alleen naar gekeken? Weet je hoe het voelde?

Ik dacht ook dat het wellicht toch een condoom is geweest, maar kan me haast niet voorstellen dat je dat zou verwarren met iets van 'dik wit vlees'. Aan de andere kant: kleur, formaat en vindplaats wijzen er wel op.

Vervelend lijkt me dit! Hoop dat je er snel achter komt!
Ik zal mijn collega vragen om morgen nog een keer te bellen met het ziekenhuis maar dan met het hele verhaal erbij. Dan kunnen ze beslissen of het op korte termijn moet, of wachten tot de 28ste.

Het is zo'n specifieke tekening, ik neem aan dat ze het dan meteen weten.
quote:sonho schreef op 20 februari 2008 @ 22:58:

De eerste keer dacht ik dat het gewoon een groot stuk vlees was wat was meegekomen. Maar nu heb ik het beter bekeken.

Hoop toch echt dat iemand dit herkent!

Gewoon?????

Als er een groot stuk vlees uit mijn baarmoeder kwam, zou ik me daar toch ook echt zorgen over maken!!!
quote:sonho schreef op 20 februari 2008 @ 22:58:

Het is dus inderdaad serieus.

Ik zat ook te denken aan een miskraam.

Niet dat ik probeer zwanger te worden en gebruik altijd een condoom, maar de laatste tijd vis ik die er wel eens "ongebruikt" weer uit, dus zou het theoretisch mogelijk zijn zwanger te zijn.

Misschien kun je dit nog iets duidelijker uitleggen?

Wat bedoel je met "ongebruikt er uit vissen"?

Bedoel je dat je seks hebt gehad, dat het condoom in je achter is gebleven, je het er uit hebt gevist en er geen zaad in zat.....?

Of bedoel je er iets anders mee?
quote:Marieke1981 schreef op 20 februari 2008 @ 23:15:

[...]

Gewoon?????

Als er een groot stuk vlees uit mijn baarmoeder kwam, zou ik me daar toch ook echt zorgen over maken!!!Ik denk dat TO met ' vlees ' baarmoederslijm bedoelt.
quote:Etosha schreef op 20 februari 2008 @ 23:13:

Beetje rare vraag misschien, maar heb je het aangeraakt en echt goed bekeken, eraan gevoeld? Of heb je het op je maandverband laten zitten en er alleen naar gekeken? Weet je hoe het voelde?

Ik dacht ook dat het wellicht toch een condoom is geweest, maar kan me haast niet voorstellen dat je dat zou verwarren met iets van 'dik wit vlees'. Aan de andere kant: kleur, formaat en vindplaats wijzen er wel op.

Vervelend lijkt me dit! Hoop dat je er snel achter komt!

De eerst keer niet. Toen dacht ik gewoon dat het een groot stuk vlees was. "Geen wonder dat het zo pijn deed".

Maar de tweede keer heb ik het afgespoeld onder de kraan, want toen zag ik dat het wat vreemde uitstulpingen had. En het dus niet gewoon een stuk vlees kon zijn.

Het is absoluut geen condoom. Ik heb het afgespoeld en grondig bekeken. De substantie is echt vlees. Vel zeg maar.
quote:sonho schreef op 20 februari 2008 @ 23:19:

[...]

De eerst keer niet. Toen dacht ik gewoon dat het een groot stuk vlees was. "Geen wonder dat het zo pijn deed".

Maar de tweede keer heb ik het afgespoeld onder de kraan, want toen zag ik dat het wat vreemde uitstulpingen had. En het dus niet gewoon een stuk vlees kon zijn.

Het is absoluut geen condoom. Ik heb het afgespoeld en grondig bekeken. De substantie is echt vlees. Vel zeg maar.Dat klinkt echt heel erg absoluut niet als een miskraam. Heb er zelf helaas een aantal keren 1 mogen aanschouwen, en dat zag er echt heel anders uit.
.
quote:Spinster schreef op 20 februari 2008 @ 23:17:

[...]

Misschien kun je dit nog iets duidelijker uitleggen?

Wat bedoel je met "ongebruikt er uit vissen"?

Bedoel je dat je seks hebt gehad, dat het condoom in je achter is gebleven, je het er uit hebt gevist en er geen zaad in zat.....?

Of bedoel je er iets anders mee?

Dat het condoom er tijdens de sex afglijdt en in mijn vagina achterblijft. Zodra we stoppen hebben we het meteen door, want we doen het altijd met condoom, dus als hij er dan opeens niet meer omzit, ligt hij of los in het bed, of in de vagina.

Maar dat is weer een heel ander topic onderwerp...

quote:Spinster schreef op 20 februari 2008 @ 23:18:

[...]

Ik denk dat TO met ' vlees ' baarmoederslijm bedoelt.

Klopt, sorry, was niet duidelijk Het was in mijn ogen een vlezige substantie.

Ik was net in Brazilie, had hele andere dingen aan mijn hoofd. En de pijn was weg, nergens last van. Dus dacht, weg = weg.

Maarja, nu is het weer terug. En kan ik in een vreemd land in een vreemde taal uit gaan leggen.
Wat vervelend joh! Ik hoop dat je snel uitsluitsel krijgt, zou er in jouw situatie ook behoorlijk over in de rats zitten.
Kan dit niet een vorm van een vleesboom zijn?

Vind de vorm en tekening wel op het vruchtzakje lijken tijdens mijn miskraam, maar dat was een centimeter, geen tien!
Een oude tampon?
quote:sonho schreef op 20 februari 2008 @ 23:24:

[...]

Dat het condoom er tijdens de sex afglijdt en in mijn vagina achterblijft. Zodra we stoppen hebben we het meteen door, want we doen het altijd met condoom, dus als hij er dan opeens niet meer omzit, ligt hij of los in het bed, of in de vagina.

Maar dat is weer een heel ander topic onderwerp...

Ik vroeg het omdat het meer helderheid zou kunnen geven over de wel-of-geen-condoom-kwestie. Maar als je het afgespoeld hebt (slim!) en je hebt het bekeken en je weet heel zeker dat het dat niet is....

Tsjaa, dan vind ik het verhaal er niet geruststellender op worden.

Ik zou zeggen: probeer jezelf geen enge ziektes aan te praten nu 's avonds laat want nu kun je er niks aan doen maar ga er wel morgen meteen achter aan dat je nog sneller een afspraak wil.

Of bel desnoods naar je oude huisarts in Nederland en overleg met hem of haar.
Als dit nou gewoon in Nederland gebeurd was...
quote:tubbetje schreef op 20 februari 2008 @ 23:28:

Een oude tampon?

Ik vind de beschrijving zo niet klinken. Mocht dat het zijn dan moet het ENORM stinken. Een tampon die zo lang in je zit (want: zo onherkenbaar) riekt ontzettend.

Dus dan is de vraag: heb je aan het ' zakje ' geroken?
Zou het misschien een soort vleesboom kunnen zijn?
quote:Spinster schreef op 20 februari 2008 @ 23:32:

[...]

Ik vind de beschrijving zo niet klinken. Mocht dat het zijn dan moet het ENORM stinken. Een tampon die zo lang in je zit (want: zo onherkenbaar) riekt ontzettend.

Dus dan is de vraag: heb je aan het ' zakje ' geroken?Heb er niet specifiek aan geroken, maar wel zo dusdanig bestudeerd dat ik wel iets geroken zou moeten hebben als er iets te ruiken zou zijn. Ik wilde het inderdaad bewaren, maar was op mijn werk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven