Help! Date probleem!

03-12-2011 22:18 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik ben Roos, 18 jaar.

Ik heb een probleem... najaa probleem...

Laatst (4 weken geleden) ben ik met uitgaan echt een leuke knul (22jaar) tegengekomen.

We hebben toen even wat gepraat...Het was al het einde van de avond, dus we namen afscheid, wel zoenen. Ik ben toen met vriendinnen naar buiten gegaan. Waar ik nog moest wachten op de bus.

Hij kwam buiten, en we hebben wederom gezoend.

Hij vroeg mijn nummer, en al snel hadden we hyves, Facebook, msn en 06 van elkaar.

De weken daarop spraken we elkaar vaak, en leuk!

We leerden elkaar echt kennen. Hij wilde graag afspreken, maar ik doe dat niet zo snel.

Toch ben ik afgelopen zondag met hem naar de bios geweest.

Dit was echt ontzettend leuk! We lachte, zoenden,en genoten van de film.

Het enige nadeel was dat ik tegen mijn ouders had verteld dat ik een verjaardag had...

Ik vind het echt vreselijk om te liegen. Maar ik weet gewoon niet hoe ik het aan mijn ouders moet vertellen..

Hij wilt nu graag weer afspreken, en ik ook.

Moet ik het tegen mijn ouders vertellen? of nog wachten tot het echt serieus wordt?

Liefsss Roos
quote:roosje18 schreef op 03 december 2011 @ 23:56:

En vond het oke. Maar dan krijg ik die ochtend wel vragen van:" is die belangrijk? " vind je hem leuk? Was gezellig zeker""?!

Zie het als interesse en (ouderlijke) nieuwsgierigheid en belangstelling. Niets mis mee.

Mijn vader hing een keer midden in de nacht uit het raam toen ik heftig zoenend met een leukerd voor het huis stond: 'EN NU BINNEN KOMEN!!!'
Mijn vader heeft wel eens tegen een vriendje gezegd dat voor het eerst bij mij thuis kwam: "En wie ben jij? Ik kan het niet meer bijhouden hoor...".

Na die keer kreeg hij van mijn moeder altijd strenge instructies over wat hij wel en niet mocht zeggen tegen vriendjes.
quote:JaneDoe1 schreef op 04 december 2011 @ 00:12:

Mijn vader heeft wel eens tegen een vriendje gezegd dat voor het eerst bij mij thuis kwam: "En wie ben jij? Ik kan het niet meer bijhouden hoor...".

Na die keer kreeg hij van mijn moeder altijd strenge instructies over wat hij wel en niet mocht zeggen tegen vriendjes.

Ik vind dat je een leuke moeder hebt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Okee bedankt voor jullie reacties! ik ga het gewoon subtiel vertellen.. Alleen... Hij heeft het erg druk met werk en studie enzo. Dus hij wilde morgen (onderhand vandaag) zondag dus.. Ergens iets gaan drinken.. Help! Ik heb maar gezegd dat het me erg leuk lijkt maar dat ik niet kan.. Ik wil het namelijk subtiel en geleidelijk aan vertellen aan mijn ouders....
quote:JaneDoe1 schreef op 04 december 2011 @ 00:12:

Na die keer kreeg hij van mijn moeder altijd strenge instructies over wat hij wel en niet mocht zeggen tegen vriendjes.Heeeeel herkenbaar!!
quote:roosje18 schreef op 04 december 2011 @ 00:14:

Okee bedankt voor jullie reacties! ik ga het gewoon subtiel vertellen.. Alleen... Hij heeft het erg druk met werk en studie enzo. Dus hij wilde morgen (onderhand vandaag) zondag dus.. Ergens iets gaan drinken.. Help! Ik heb maar gezegd dat het me erg leuk lijkt maar dat ik niet kan.. Ik wil het namelijk subtiel en geleidelijk aan vertellen aan mijn ouders....Waarom? Waar ben je bang voor? Wat is het ergste dat kan gebeuren wanneer je hen gewoon vertelt dat je een leuke jongen hebt ontmoet en wat met hem gaat drinken?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Uuh ja dat weet ik dus niet.. Waar ik bang voor ben.. Ik denk vooral het nieuwsgierige en het bezorgde deel... Ik mag niet eens alleen in het donker fietsen! Laat staan met een jongen van 22 die ik nog niet super goed ken uit...
quote:Enn schreef op 04 december 2011 @ 00:13:

[...]

Ik vind dat je een leuke moeder hebt.Mijn moeder is goud waard. Echt.
Je kunt toch ook om een uur of 5 morgenmiddag afspreken? Hebben je ouders ook niet meteen het idee dat het nachtwerk wordt en kun je met eten weer thuis zijn.

'Mam, ik ga vanmiddag om 5 uur met Piet (?) even wat drinken en ben dan met eten weer thuis'.
quote:roosje18 schreef op 04 december 2011 @ 00:19:

Uuh ja dat weet ik dus niet.. Waar ik bang voor ben.. Ik denk vooral het nieuwsgierige en het bezorgde deel... Ik mag niet eens alleen in het donker fietsen! Laat staan met een jongen van 22 die ik nog niet super goed ken uit...

Als je ze aan elkaar voorstelt, en deze jongen is zo leuk als jij zegt, dan zien je ouders dat ook.

Dat kan ze juist dat zetje geven om je wat meer los te laten.

Je bent dan immers met hem, en hij kan dan "op je passen".
quote:roosje18 schreef op 04 december 2011 @ 00:19:

Misschien als die jongen een vriendelijke leuke gozer blijkt te zijn wel.

Dat kan je toch uitleggen aan hem? Hebben jullie allebei wat jullie willen en zijn je ouders gerust gesteld.
Naja nogal mosterd en dus eens met Jane.
Huh? Je spreekt niet zo snel af met jongens, maar zoenen doe je wel direct??

Ok.

Ik kan me haast niet voorstellen dat je 18 bent?! Het lijkt me vrij normaal te daten met jongens, zo gaat dat en op een zeker moment zit er een hele leuke tussen aan wie je blijft plakken.

Ik zou zeggen word volwassen en gedraag je ook zo.
quote:JaneDoe1 schreef op 04 december 2011 @ 00:23:

[...]

Als je ze aan elkaar voorstelt, en deze jongen is zo leuk als jij zegt, dan zien je ouders dat ook.

Dat kan ze juist dat zetje geven om je wat meer los te laten.

Je bent dan immers met hem, en hij kan dan "op je passen".

Waarom? Het is een date?? TO is 18! Je hoeft toch niet alle dates en mannen in je leven aan je ouders voor te stellen. Alsjeblieft zeg.

TO: Ben je heel erg beschermend/christelijk (ofzo) opgevoed?

Ik vind het anders als je 15 bent, maar vind het nu wel ver gaan hoor, je ouders mogen best op jou vertrouwen.
Nee niet beschermd of christelijk opgevoed... ;)
ik vertelde "vroeger"(ben nu 31) nooit dat ik verliefd was aan mn ouders. Die merkten vanzelf dat ik door een jongen opgehaald werd of een jongen belde. (tja geen mobieltjes, zoooo eng als je een leuke jongen wilde bellen en je kreeg pa of ma aan de lijn)

Anyway, kan hij je niet ophalen? Even binnenkomen, jij stelt hem voor aan je ouders en andersom? Heb je dat alvast gehad! En rare vragen kunnen dan toch niet meteen gesteld worden door je ouders omdat jullie NU moeten gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven