kan het nu veilig?

04-12-2011 11:26 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
hee forummers,

ik ben sinds kort aan de pil en heb nu de stopweek voor het eerst.

ik heb die weken daarvoor een stageweek gehad en heb em 2 a 3 keer te laat ingeslikt. ik begin volgende week donderdag weer en zaterdagavond houd ik mijn verjaardagsfeestje. mijn vriend komt dan bij mij slapen, nou is mijn vraag: ben ik dan beschermd tegen zwangerschap zonder verdere voorbehoedsmiddelen?
We hebben hier denk ik iets meer informatie voor nodig om een antwoord te geven. Dus even wat vragen:

-In welke week/weken heb je je pillen te laat geslikt?

-Ben je begonnen met de pil op de eerste dag van je ongesteldheid?

-Wat voor soort pil slik je? (minipil, 3 fasenpil etc)

Waarom kijk je niet op de bijsluiter van jouw pil? Hier staat een heel schema op met wat je moet doen als je een pil in een bepaalde week bent vergeten. De huisarts bellen is ook een idee.
Gewoon, om even te zeuren, veilig doe je het dan niet. Misschien niet zo'n handig gekozen topictitel
Het is niet je vraag, maar---> 2 a 3x te laat ingenomen? Hoe ga je dat de komende tijd voorkomen? Dat lijkt me zeer belangrijk.

Stop een reservestrip in je tas (voor als je op stage bent)! Reminder instellen op je mobiel!

(Wat is trouwens te laat? Je weet dat tussen elke 2 pillen (max) 36 uur mag zitten he. Ten minste, bij de standaard pillen. Niet bij de minipil. Dus als je hem op dag 1 in neemt om 11 uur 's ochtends, dan mag je hem de volgende dag innemen tot 11 uur 's avonds. Dan ben je nog optijd.)

Ik nam mijn pil trouwens altijd 's ochtends. Je hebt die marge van 12 uur.. En de kans dat je je herinnert dat je de pil nog niet hebt gehad is groter als je wakker bent dan wanneer je slaapt .
Ja kan. Als je stopweek hebt gehad en weer gewoon op tijd begint, niks aan de hand.
Ga jij als het over zoiets belangrijks gaat echt af op advies van anonieme nicks op een forum? Vraag bij apotheek of HApraktijk.
quote:lagiulietta schreef op 04 december 2011 @ 11:33:

Gewoon, om even te zeuren, veilig doe je het dan niet. Misschien niet zo'n handig gekozen topictitel

Als je zo omgaat met de pil, dan is het misschien verstandig om voor iets anders te kiezen. Zo zijn daar prikpillen, implanon, spiraaltjes, condooms en nog veel meer mogelijkheden.
Bij twijfel altijd condoom gebruiken.
Heb je de gebruiksaanwijzing al gelezen? En ik zou als ik jou was altijd voor DubbelDutch gaan. En als je niet weet wat dat inhoudt ben je niet klaar voor seks.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Nee hoor, kan prima. Een kind is immers best lief.
quote:Fame schreef op 04 december 2011 @ 12:15:

Hee TO, Waar blijf je nou? Of ben je naar school om te leren waar de hoofdlettertoets zit? Valt nog een hoop te leren voor je he?

Zeker juf willen worden en nu assistente? Of politieagente en nu het geschopt tot parkeerwachter? Mij maakt het niet uit of iemand hier wel of niet foutloos schrijft! Ga naar een clubje voor Nederlands en voer je lesjes daar maar uit....

Fijne zondag!
Nee
quote:lagiulietta schreef op 04 december 2011 @ 11:33:

Nee je zeurt niet. Het is alsof de jongere generatie het woordje veilig associeert met de pil. Veilig vrijen is iets heel anders dan de pil innemen. 'Ik vrij veilig of ik vrij niet' gaat helemaal langs deze mensen heen.

Bedenk je dat dit kabinet gaat bezuinigen op seksuele voorlichting!
quote:maba44 schreef op 04 december 2011 @ 12:25:

[...]

Zeker juf willen worden en nu assistente? Of politieagente en nu het geschopt tot parkeerwachter? Mij maakt het niet uit of iemand hier wel of niet foutloos schrijft! Ga naar een clubje voor Nederlands en voer je lesjes daar maar uit....

Fijne zondag!Echt onwijs nuttig en on topic dit.
quote:maba44 schreef op 04 december 2011 @ 12:25:

[...]

Fijne zondag!Ik denk dat er zeker een correlatie bestaat tussen het niet gebruiken van hoofdletters en het tot driemaal toe laat innemen van de pil. Beide zaken getuigen van een bepaalde mate van slordigheid en ongepaste zorgeloosheid.
quote:Star schreef op 04 december 2011 @ 11:42:

Ja kan. Als je stopweek hebt gehad en weer gewoon op tijd begint, niks aan de hand.

Dit dus.

En dan geen pillen meer vergeten anders zit je elke maand met dezelfde vraag (waarvan het antwoord overigens in de bijsluiter staat!)
quote:kadanz schreef op 04 december 2011 @ 13:18:

[...]

Ik denk dat er zeker een correlatie bestaat tussen het niet gebruiken van hoofdletters en het tot driemaal toe laat innemen van de pil. Beide zaken getuigen van een bepaalde mate van slordigheid en ongepaste zorgeloosheid.Tnx! Gelukkig zie jij dat ook zo.
quote:Fame schreef op 04 december 2011 @ 11:49:

Heb je de gebruiksaanwijzing al gelezen? En ik zou als ik jou was altijd voor DubbelDutch gaan. En als je niet weet wat dat inhoudt ben je niet klaar voor seks.Wat een flauwekul. Dus omdat je een term niet kent zo je niet klaar zijn? Lekker dan.
Bazinga!
quote:vivalda schreef op 04 december 2011 @ 16:23:

[...]

Wat een flauwekul. Dus omdat je een term niet kent zo je niet klaar zijn? Lekker dan.Nee, de pil gebruiken zonder te weten hoe die werkt. Dat is wel heel slim! Zout toch op. En de pil beschermt nu eenmaal niet tegen SOA's, maar daar zit de jeugd niet zo mee, want dan haal je toch weer een andere pil? Aids? Als je dat krijgt hebben ze daar ook een pil voor. Dat is de mentaliteit van het jongvolk van tegenwoordig. En seks is alleen nog maar zoals op MTV natuurlijk. Zo plat en hard mogelijk voor de vrouwen. Respectloos materiaal om je lul in welk gat dan ook te steken. Dat is de voorbereiding die goed is, sorry voor mijn gezever. En excuses dat is me er mee bemoeit heb. TO, gooi die hele pil maar helemaal het raam uit en neuk er lekker op los met jan en alleman. Hoef je niet meer iedere dag na te denken of je hem al hebt in genomen, want dat is veel te veel gedoe blijkt. Abortuspillen zijn gratis, dus waar maak je je zorgen over?
quote:Fame schreef op 04 december 2011 @ 16:53:

[...]

Nee, de pil gebruiken zonder te weten hoe die werkt. Dat is wel heel slim! Zout toch op. En de pil beschermt nu eenmaal niet tegen SOA's, maar daar zit de jeugd niet zo mee, want dan haal je toch weer een andere pil? Aids? Als je dat krijgt hebben ze daar ook een pil voor. Dat is de mentaliteit van het jongvolk van tegenwoordig. En seks is alleen nog maar zoals op MTV natuurlijk. Zo plat en hard mogelijk voor de vrouwen. Respectloos materiaal om je lul in welk gat dan ook te steken. Dat is de voorbereiding die goed is, sorry voor mijn gezever. En excuses dat is me er mee bemoeit heb. TO, gooi die hele pil maar helemaal het raam uit en neuk er lekker op los met jan en alleman. Hoef je niet meer iedere dag na te denken of je hem al hebt in genomen, want dat is veel te veel gedoe blijkt. Abortuspillen zijn gratis, dus waar maak je je zorgen over?Jeez, over iedereen over een kam scheren gesproken. Maar true, elke pubermeid is zwanger, hivpositief en heeft meerdere soa's. En niemand slikt de pil correct uiteraard. Wat een kul zeg.
quote:koettie schreef op 04 december 2011 @ 16:59:

[...]

Jeez, over iedereen over een kam scheren gesproken. Maar true, elke pubermeid is zwanger, hivpositief en heeft meerdere soa's. En niemand slikt de pil correct uiteraard. Wat een kul zeg.Ik scheer helemaal niemand over een kam. Het was de reactie op iemand die weer op mij reageerde. Maar het is een feit dat meiden de bijsluiter niet lezen, gezien het hoge gehalte topics wat hier geopend word met vragen die gewoon in de bijsluiter worden beantwoord. Overigens zit ik midden tussen de pubers en hebben we hier geregeld gesprekken die zeer verhelderend zijn voor de dames en heren. Krijgen ze vanuit huis (op school stopt het ook al) geen gedegen voorlichting meer ofzo? Mijn 16-jarige dochter verteld aan al haar vriendinnen die aan de pil gaan om toch ook het condoom erbij te gebruiken, ook al gaat die gozer op zijn kop staan. Waarom wordt er zo veel voorlichting op radio en TV gegeven over het voorkomen van SOA's? Omdat die niet meer bestaan ofzo?
Nou er is een hele rel gaande, maar die heb ik niet gelezen.

Met de allereerste maand is er iets speciaals - je lichaam gaat bij langer gebruik van de pil deze wat 'compenseren' met eigen hormonen, maar dit is bij de eerste maand dus niet het geval. Ik ben proefpersoon geweest bij een geneesmiddelenonderzoek voor anticonceptie hormonen en had de allerlaagste dosering. Bij vrijwel alle proefpersonen was de eerste maand geen eiersprong, de tweede maand soms en bij de derde maand bij bijna iedereen.

Je lichaam wordt dus een beetje overrompeld door die pil en ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat jij je eerste maand geen eiersprong krijgt, en als je de pil nu gewoon goed gebruikt de tweede maand ook niet.
Eiersprong?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven