Onvoorzichtigheid

04-12-2011 11:56 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie dat nou ook met jullie man/vriend/partner. Mijn vriend is echt een schat hoor, maar in huis vrij onvoorzichtig. Neem nou net, loopt hij met z'n armen vol tuinkussen naar zolder, stoot hij een schilderij van de muur. Het ding klettert naar beneden, gevolg: schilderijtje stuk en een flinke buts in het laminaat. Dan denk ik, je kunt toch even uitkijken of desnoods twee keer lopen zodat je niet je armen vol hebt??
Ik ben degene die altijd alles laat vallen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als ik ongesteld ben is niets veilig. Dan ben ik de lompheid zelve
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Haha herkenbaar. Maar dat hij vaak dan bezig is met fijne dingen maakt een hoop goed. (klussen of opruimen)
O ja, en als ik er dan wat van zeg, is hij gelijk gepikeerd.
quote:anjertje schreef op 04 december 2011 @ 12:00:

O ja, en als ik er dan wat van zeg, is hij gelijk gepikeerd.Gek, he?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
De mijne is ubervoorzichtig, zo erg dat je er gek van word, gevolg is dat ik alles uit mijn handen laat vallen..
Dat irriteert me eigenlijk gewoon het meest, dat meteen gepikeerd zijn. Of het eigenwijs zijn. Een tijdje terug moest het wandmeubel van de kant. Ik zeg leg er een matje onder dan beschadigd de vloer niet maar nee hoor, lekker schuiven zonder matje. Gevolg, een dikke kras in het laminaat. Of deze, ff snel een plak ontbijtkoek afsnijden zo op het aanrecht. Zeg ik, pak nou even een snijplank maar de plak was al afgesneden. Gevolg, een flinke kras in het aanrechtblad. En dan zeggen, die kras zat er al lang.
Ben jij altijd zo'n zeikerd?

Ik zou ook gepikeerd raken als mijn partner zo tegen me zou praten..
Ik ben ook erg onhandig. Laat alles uit mijn handen donderen. Ik koop gemiddeld 3x per jaar nieuwe wijnglazen, en nog vaker limonade glazen.

Mijn vriend reageert ook soms boos. Zijn probleem. Niet het mijne ik leef al 33 jaar met mijn onhandigheid en ben niet in de veronderstelling dat dat ooit nog gaat veranderen.
anjertje, je windt je erg op over krasjes en butsjes. Jij bent van het oppoetsen en glimmend houden terwijl je man het zware werk doet. Maakt het echt uit? Krasjes en butsjes komen er toch. Je bent op z'n minst even eigenwijs en gepikeerd als je man.
ik ben ook altijd gepikeerd hoor, maar dat komt omdat ik heel erg mijn best doe om voorzichtig te zijn en wanneer hij dan wat hoort, komt ie gelijk kijken wat ik aan het doen ben, zoo irritant!
quote:anjertje schreef op 04 december 2011 @ 12:00:

O ja, en als ik er dan wat van zeg, is hij gelijk gepikeerd.Wat gek, want hij deed het natuurlijk opzettelijk...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:anjertje schreef op 04 december 2011 @ 12:04:

Dat irriteert me eigenlijk gewoon het meest, dat meteen gepikeerd zijn. Of het eigenwijs zijn. Een tijdje terug moest het wandmeubel van de kant. Ik zeg leg er een matje onder dan beschadigd de vloer niet maar nee hoor, lekker schuiven zonder matje. Gevolg, een dikke kras in het laminaat. .Had dan zelf lekker een matje onder die kast gelegd..
Dat soort dingen doe ik ook altijd braaf: matje ergens onder leggen. En dan ligt er een zandkorrel onder zo'n matje en daarmee kerf je dan alsnog een flinke kras in de vloer.

Ik zou een ander aanrecht nemen trouwens, waar niet zo snel krassen op komen.
Hmmm, ja ik ben wel een zeikerd he. Maar ik wil onze spullen gewoon netjes houden en een beetje opletten wat je doet kan toch geen kwaad???

Overigens ben ik zelf een beroepskluns hoor, dus probeer ik meestal extra voorzichtig te doen.
Zonde dat je je daar zo druk om maakt. Het leven zou en stuk makkelijker zijn als je je daar niet druk om maakt.

Als jij iets stuk maakt, reageert hij dan ook zo?
quote:anjertje schreef op 04 december 2011 @ 11:56:

Hebben jullie dat nou ook met jullie man/vriend/partner. Mijn vriend is echt een schat hoor, maar in huis vrij onvoorzichtig. Neem nou net, loopt hij met z'n armen vol tuinkussen naar zolder, stoot hij een schilderij van de muur. Het ding klettert naar beneden, gevolg: schilderijtje stuk en een flinke buts in het laminaat. Dan denk ik, je kunt toch even uitkijken of desnoods twee keer lopen zodat je niet je armen vol hebt??Je had natuurlijk ook zelf 2x kunnen lopen met die kussens onder je arm..
Ik ben het juist wel met je eens hoor.. zonde toch, in je laminaat of op je aanrecht. Dat blijf je zien.. Kleine moeite om een snijplank te pakken! Ik vind je geen zeikerd! (of ik ben ook een zeikerd.. dat kan natuurlijk ook)
Als je wil dat iets op jouw manier gebeurt, moet je het zelf doen.
Liever elitair dan een pauper!
Tja, wij zijn net klaar met verbouwing en alles zit strak in verf en lak.

Ik ben blij dat we allebei voorzichtig zijn. Een krasje doet wél pijn...

(aan de andere kant: we hebben alles zelf gedaan en kunnen het dus ook makkelijk fixen)
Shit happens, als er wat gebeurd. Iedereen maakt fouten. Geen reden voor krasjes in een relatie waar iemand wellicht het gevoel zou kunnen niks goed te kunnen doen.
quote:Fame schreef op 04 december 2011 @ 11:59:

Als ik ongesteld ben is niets veilig. Dan ben ik de lompheid zelve

Idem hier.

De afwas doe ik dan bijvoorbeeld liever niet.

En eigenlijk zou ik ook niet moeten fietsen, want ik let dan echt voor geen meter op.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
het schilderijtje is redelijk lomp, maar een aanrecht is om op te werken, waarom dan een blad nemen wat daar niet tegen kan?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik zou eigenlijk ook wel balen dat het schilderij kapot is.

Aan de andere kant vraag ik me wel af hoe stevig dat hing, dat je het eraf gooit met een hand tuinkussens.

Maar ik ben zelf wel voorzichtig met mijn spullen en zou er van balen als een ander dat niet is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven