Bleh

04-12-2011 15:58 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello,

ik moet even wat van me af zetten.

Sinds een kleine 2 maand heb ik een vriend, alles leuk, lief, super. Hij woont niet vlakbij, dus zien elkaar alleen in de weekenden.

Dit weekend kon hij niet omdat hij weinig geld zou hebben. Kan ik begrijpen, dan volgende week maar. Geen probleem.

Nu hoor ik net, dat hij gisteravond doodleuk naar een groot feest is geweest, waar de entree 17,50 van is ( de helft van de prijs van een treinkaartje).

Dan denk ik: " je kan wel op stap gaan, daar 20+ euro neertellen want dat ben je al gauw kwijt met een drankje, maar tegen mij zeg je dat je geen geld hebt om af te spreken".

Ik heb hier een vrij nare smaak van. Heb hem dat ook verteld, hij mag doen wat hij wil, maar om dat zo te brengen, zeggen dat je geen geld hebt en vervolgens op stap gaan, die combinatie vat ik eventjes niet.

Op zijn beurt begrijpt hij mijn beredenering weer niet en doet het af met dat we geen gelijken zijn. Ieder zijn visie natuurlijk, maar een beetje begrip had ik toch wel verwacht.

Nogmaals, dat hij op stap is geweest, leuk voor hem! Maar wat betreft wat hij zei tegen mij over dat hij niet kon komen, dat gaat er moeilijk in op deze manier...
Dat weet ik heel zeker, want hij is of werken, of van vrijdagavond tot en met maandagmorgen bij mij. Ik weet ook waar hij woont, adres enz. Dus waarom zou hij mij die geven als hij een vriendin heeft.
Waarom woont hij in hemelsnaam daar? Klinkt niet als een fijn huis
Ps; dit is het enige wat hij me niet heeft verteld. Verder is hij heel open over vanalles. Ik snap dat er bellen gaan rinkelen, maar het is absoluut niet iemand die al bezet is.
Het lijkt er op dat hij je op dit moment niet wil begrijpen.....

Heb je nooit met de gedachte gespeeld hem te "verrassen" om te kijken of het klopt van die 3 bij 3 kamer bij niet propere man
quote:flowerbombje schreef op 04 december 2011 @ 16:40:

Waarom woont hij in hemelsnaam daar? Klinkt niet als een fijn huisHij woont pas iets meer dan 1,5 jaar in NL. Hij komt van latijns-amerika en de man waar hij bij inwoont, is een kennis van de famillie. Als hij ergens anders zou wonen, een huisje voor zichzelf is hij veel meer kwijt aan huur en hij verdient bar weinig met zijn werk.
quote:dogcrazy schreef op 04 december 2011 @ 16:41:

Het lijkt er op dat hij je op dit moment niet wil begrijpen.....

Heb je nooit met de gedachte gespeeld hem te "verrassen" om te kijken of het klopt van die 3 bij 3 kamer bij niet propere man Haha, we cammen heel vaak, dus die kamer ken ik ondertussen wel heeft ook een 1 persoonsbed daar maar. Verrassen weleens aan gedacht, maar dan ook echt als verrassing, niet als controle
Jeetje, wat een toestanden allemaal. Net als bij Calvijn gaan mijn bellen hier ook nogal hard af.
Ga je nu afwachten tot hij weer contact zoekt?
Niet iedere situatie die zo is, hoeft slecht te zijn. Ik begrijp dat mensen er zo tegenaan kijken, ik zie het echter niet zo omdat ik (ondanks mijn extra "sensoren") niets raars in directe omgang heb gesignaleerd.
quote:dogcrazy schreef op 04 december 2011 @ 16:43:

Ga je nu afwachten tot hij weer contact zoekt?Hij moet vandaag maar zien. Ik vind niet dat ik verkeerd heb gedaan door uit te leggen wat voor gevoel zijn actie mij bezorgd heeft. Ik heb gezegd dat ik het leuk voor hem vond dat hij uit is geweest en dat dat zeker ook moet kunnen.
quote:secret__key schreef op 04 december 2011 @ 16:09:

[...]

Kaartjes had hij niet, het was een spontane actie door een vriend van hem. Hij zei ook dat het kaartje 8 euro kost, terwijl op de danceguide toch echt 17,50 staat.

[...]

Idd, hij mag doen wat hij wil, doe ik ook, maar ga niet (onbewust) liegen.

Check je hem?

Dan zal hij vast hebben gelogen omdat hij een hele nare reactie had ingeschat voor als hij eerlijk was geweest.

Dat maakt het liegen nog niet goed hoor, maar zegt wel veel.
Ik heb ooit ook wel eens gecammed met iemand die later de hele boel belazerd bleek te hebben.

Hij zat op de logeerkamer te cammen met diverse vrouwen terwijl zijn vriendin beneden in de huiskamer zat.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Okay, je zult het zelf het beste weten(op hem na) of het klopt betreffende zijn huisvesting.
Ik weet niet wat hij gedacht zou hebben, maar ik ben volwassen en begripvol genoeg als hij had gezegd op stap te gaan. Dat gun ik hem net zo goed, als wanneer ik zelf iets leuks ging doen.
Maar weten jullie dat van elkaar, dat er begrip is over en weer als de plannen anders worden? Jullie zijn nog maar kort samen....
quote:dogcrazy schreef op 04 december 2011 @ 16:49:

Okay, je zult het zelf het beste weten(op hem na) of het klopt betreffende zijn huisvesting.

Als ik het gevoel had dat daarmee iets niet in de haak was, had ik dit topic denk ik al niet meer hoeven te openen ;) Heb het ooit eerder gehad, dat ik via google achter iemand kwam die alles bij elkaar loog, maar dat voel je, je geweten geeft dat altijd aan, althans bij mij.

Maar moet ik 'm nu af laten koelen? Ik denk zelf van wel. Hij zal vanzelf zien dat zijn reactie misschien overdreven was.
Wacht... hij heeft geen geld om een treinkaartje van 34 euro te kopen maar wel om naar een feest van 17,50 te gaan. Klinkt mij heel logisch in de oren. Ik zie het probleem niet. Of heb ik ergens overheen gelezen?
quote:dogcrazy schreef op 04 december 2011 @ 16:50:

Maar weten jullie dat van elkaar, dat er begrip is over en weer als de plannen anders worden? Jullie zijn nog maar kort samen....Van mij wel, ik ben daar erg open over. Ook toen hij zei gisteravond weg te gaan heb ik 'm nog plezier gewenst, toen ik dacht dat hij bij die vriend thuis ging zitten. Hetzelfde was geweest als hij had gezegd op stap te gaan.
quote:annelaure schreef op 04 december 2011 @ 16:51:

Wacht... hij heeft geen geld om een treinkaartje van 34 euro te kopen maar wel om naar een feest van 17,50 te gaan. Klinkt mij heel logisch in de oren. Ik zie het probleem niet. Of heb ik ergens overheen gelezen?Enkele reis kost 17,80, van mij had hij de terugreis altijd kunnen krijgen. Maar daar gaat het niet om, het gaat erom dat hij A. zegt en B. doet.
Zou het kunnen zijn dat jij de relatie serieuzer neemt dan dat hij dat doet.

Jij ziet hem als vriend, hij jou als scharrel?
Ik zou t idd even laten voor wat het is. Dat is ook wat hij aangeeft. Maar ik zou wel voor mezelf bedenken of ik de eigenschap die je benoemd wel zo leuk vind aan iemand. Die eigenschap gaat vaker naar voren komen met de tijd.
quote:secret__key schreef op 04 december 2011 @ 16:39:

Dat weet ik heel zeker, want hij is of werken, of van vrijdagavond tot en met maandagmorgen bij mij. Ik weet ook waar hij woont, adres enz. Dus waarom zou hij mij die geven als hij een vriendin heeft.

Waarom? Omdat je er toch al met open ogen intrapt (als hij een vriendin heeft). Jij mag niet daarheen dus doe je dat niet. Hij kapt al eerder een gesprek op kinderachtige wijze af, jij laat dat toe en gaat vrolijk verder met 'de relatie'. Hij liegt en jij zegt dat je niet boos bent. Je geeft hem nog geld toe ook.

Die man kan doen en laten wat ie wil, daarom.
Hij ziet mij als zijn vriendin. Als ik een scharrel voor hem was, zou hij toch wel iets vaker ook het initiatief mogen nemen ;)

@ D.C. ik heb er over het algemeen geen moeite mee, maar het gaat me hier om het principe wat hij over dat geld zei.
quote:dogcrazy schreef op 04 december 2011 @ 16:55:

Ik zou t idd even laten voor wat het is. Dat is ook wat hij aangeeft. Maar ik zou wel voor mezelf bedenken of ik de eigenschap die je benoemd wel zo leuk vind aan iemand. Die eigenschap gaat vaker naar voren komen met de tijd.Mee eens!
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:secret__key schreef op 04 december 2011 @ 16:53:

[...]

Enkele reis kost 17,80, van mij had hij de terugreis altijd kunnen krijgen. Maar daar gaat het niet om, het gaat erom dat hij A. zegt en B. doet.Maar hij heeft je toch helemaal niet voorgelogen. Hij zei dat hij geen geld had voor de reis. En ik kan me best voorstellen dat hij geen zin heeft om geld te lenen. Dan is het toch logisch dat hij niet naar jou komt. En wat hij dan wel doet is zijn zaak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven