Facebook verwijderd.

05-12-2011 12:37 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alles weten maakt niet gelukkig...
quote:nouveau-riche schreef op 05 december 2011 @ 13:43:

[...]

Of iemand die net zijn tanden heeft gepoetst, de bus heeft gemist of lekker naast haar vriendje () slaapt .Of staat te vernikkelen op een koud station, weer op het werk is aangekomen, TVOH zit te kijken of erwtensoep aan het koken is.
quote:wdr schreef op 05 december 2011 @ 13:49:

[...]

Op die manier kan het heel leuk zijn. Ik heb het meer over mensen die twintig keer per jaar melden dat ze op reis gaan en steeds foto's plaatsen van de hippe feestjes waar ze zijn en de promotie die ze hebben gekregen en de dikke auto die ze hebben gekocht... zulke FB-vrienden heb ik wel. Ik vind dat gewoon uitsloverig. Ga zelf ook niet mezelf fotograferen bij elk hip feest of op FB melden als ik een weekend weg ga. Maar zoals ik zei, ik zit zelf op FB en als ik niet blij word van het postgedrag moet ik die mensen maar ontvrienden of van FB weg gaan...Misschien moet je je gewoon wat meer realiseren dat ook al hebben mensen het financieel beter voor elkaar dan jijzelf, dat zij ook gewoon hun relatie- en gezondheidsproblemen hebben, verdriet hebben om dierbaren die ziek worden en sterven, verlaten worden door hun partner maar dat misschien op facebook brengen als eindelijk weer tijd om te hoeren en te sloeren.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 05 december 2011 @ 13:50:

[...]

Of staat te vernikkelen op een koud station, weer op het werk is aangekomen, TVOH zit te kijken of erwtensoep aan het koken is.

Vergeet niet de foto's van elke keukenprins(es) creatie

Het was overigens een trend onder mijn ex-collega's om foto's van mensen die er niet al te appetijtelijk uitzagen in hun optiek te plaatsen. Van de zotten. Denk een foto van een dikke vrouw slapend in de trein met het onderschrift: "Getsie, ik ben net wakker"
Mijn Facebook staat vooral vol met kennissen. Mensen waarvan ik het leuk vind om nog contactgegevens te hebben, maar waar ik niet dagelijks mee bezig ben.

Verder gebruik ik facebook eigenlijk niet. Het is voor mij meer een soort adressenboekje.
quote:elninjoo schreef op 05 december 2011 @ 13:52:

[...]

Misschien moet je je gewoon wat meer realiseren dat ook al hebben mensen het financieel beter voor elkaar dan jijzelf, dat zij ook gewoon hun relatie- en gezondheidsproblemen hebben, verdriet hebben om dierbaren die ziek worden en sterven, verlaten worden door hun partner maar dat misschien op facebook brengen als eindelijk weer tijd om te hoeren en te sloeren.Het is ook meestal niet dat ik er jaloers van word, ben in het algemeen erg gelukkig met mijn leven. Hou gewoon niet zo van uitsloverig gedrag.
quote:elninjoo schreef op 05 december 2011 @ 13:52:

[...]

Misschien moet je je gewoon wat meer realiseren dat ook al hebben mensen het financieel beter voor elkaar dan jijzelf, dat zij ook gewoon hun relatie- en gezondheidsproblemen hebben, verdriet hebben om dierbaren die ziek worden en sterven, verlaten worden door hun partner maar dat misschien op facebook brengen als eindelijk weer tijd om te hoeren en te sloeren.Eens. Ik heb ook een aantal mensen op FB met de meest flitsende beroepen en reizen. Dat lijkt heel bijzonder en leuk, maar in feite is dat alleen de buitenkant en zegt dat niks over hoe iemand zich daadwerkelijk voelt.
quote:Toby_or_not_Toby schreef op 05 december 2011 @ 13:48:

[...]

Echt. Dit soort statussen sieren momenteel mijn wall:

"Hoop dat m'n relatie met de toiletpot vannacht iets minder intens is. ;-)" (persoon is al een week ziek en verteld daar dagelijks over)

"Vandaag maar eens kijken of m'n lichaam weer op normale manier voedsel verteerd. Begin me intussen behoorlijk slapjes te voelen." (nog een zieke)

occupyende neef:

"schandalig. Nederland is trouwens een van de grootste exporteurs van de dood met onze wapenhandel. http://www.nu.nl/politiek ... pens-blijven-leveren.html"

"Wer ist eigentlich dieser Weihnachten und warum soll der vor der Tür stehen? #Dezember Scheisse"

"Geen zin om boodschappen te doen, geen zin in al die verplichtingen. Wat heeft zin hebben voor zin?"

"Always makes you feel good on a dark rainy day when the only person who is willing to sit next to you is the very last person to enter the bus, and only because all the other seats were taken..."

"Broke my glasses. Spilled my coffee. Spilled water. Failed putting in contacts. If I weren't bald, I'd say I have a bad hair day."Je schreef dit: een heleboel geklaag en gedoe over hoe zielig/eenzaam/depressief met wel niet is.

Bovenstaande vind ik meer grappige oneliners, niet zwaar depressief, eenzaam, ernstig. Niemand die schrijft: ik haat mijn baan, mijn collega's kan ik het niet mee vinden en vanavond sta ik weer in diezelfde supermarkt terwijl ik liever uit eten ga met leuk gezelgschap. Mijn kinderen vind ik eigenlijk heel vervelend en stom en ik heb al een jaar geen sex meer met mijn vrouw. Mijn leven is een teleurstelling.

Kijk, dat is niet meer grappig, geen oneliner, maar het serieuze werk en dat lees je nou nooit.
quote:wdr schreef op 05 december 2011 @ 13:55:

[...]

Het is ook meestal niet dat ik er jaloers van word, ben in het algemeen erg gelukkig met mijn leven. Hou gewoon niet zo van uitsloverig gedrag.Maar wat voor jou uitsloverig is, is voor hen misschien wel gewone dagelijkse kost. Er zijn nu eenmaal mensen in allerlei rangen en standen en waarom zou de succesvolle moeten zwijgen terwijl de niet succesvolle wel gewoon over haar bakkie koffie bij de buuf mag schrijven?
Even een beetje offtopic... Ik zit tegenwoordig amper op Hyves, maar wat mij daar echt opvalt is die zinloze 'respect' berichten. Zoals 'kinderen neem je niet, die krijg je!' En dan 1087 'respects' daaronder. Waarom in vredesnaam?

Het ergste zijn nog die 'respect' berichten die bol zitten van de spelfouten.
Waar ik ook niet zo goed tegen kan zijn van die (in mijn ogen) zogenaamd slimme en doortastende quotes over de liefde en dan met een heel zielige smiley er achter.
Je leest nu iedere keer 1 berichtje van een ander persoon, ik ga natuurlijk niet een hele geschiedenis van 1 persoon hier posten maar dan lees je dat soort dingen wel degelijk. Nou ja niet over kinderen en partners, meer juist over het gebrek daaraan. Een grappige onliner met "als ik niet kaal was had ik een bad hair day" en 5 minuten later een berichtje over dat leuke meisje op het perron dat niet terug lachte maar de andere kant op keek en hoe aantrekkelijk de voorkant van de trein er dan uitziet.

Maar je hoeft me niet te geloven natuurlijk, ieder z'n eigen ervaringen.
quote:elninjoo schreef op 05 december 2011 @ 14:04:

[...]

Maar wat voor jou uitsloverig is, is voor hen misschien wel gewone dagelijkse kost. Er zijn nu eenmaal mensen in allerlei rangen en standen en waarom zou de succesvolle moeten zwijgen terwijl de niet succesvolle wel gewoon over haar bakkie koffie bij de buuf mag schrijven?

Ik denk dat we van mening verschillen maar dat is prima. Het gaat volgens mij meer om een houding. Sommige mensen (en dat zijn niet speciaal de meest succesvollen) willen de wereld dolgraag via FB tonen hoeveel ze wel niet op vakantie gaan en welke leuke feesten ze wel niet aflopen. Een beetje hetzelfde als mensen (wie is ze niet ooit tegen gekomen) die op een feestje opscheppen hoeveel ze wel niet verdienen. Ik ken ook zat mensen die ook leuk op vakantie gaan en naar toffe feestjes gaan en die dat niet persé aan de wereld hoeven te tonen.

Maar goed, hoewel ik het hier op het forum meldde is het niet mijn bedoeling om er hier een grote discussie van te maken (het is maar een kleine ergernis).
Ik heb onlangs mijn Hyves verwijderd. Het merendeel van mijn contacten op social media zijn namelijk geen Nederlanders, dus dan kom je toch op Facebook terecht.

Vind 'krabbels' e.d. ook zo infantiel klinken en 'respect' slaat ook nergens op. Kun je nog beter 'liken' op Facebook. Overigens zou er ook net zo goed 'n optie met 'dislike' mogen komen wat mij betreft.
Reactie op Kimmik:

Raakt aan die van jou: ik werd telkens met mensen geconfronteerd waar ik echt geen zin in had. Verder was ik er te veel tijd aan kwijt.
EN: die dislike knop zat er volgens mij eerst wel maar hebben ze weggehaald.
quote:Toby_or_not_Toby schreef op 05 december 2011 @ 14:08:

Je leest nu iedere keer 1 berichtje van een ander persoon, ik ga natuurlijk niet een hele geschiedenis van 1 persoon hier posten maar dan lees je dat soort dingen wel degelijk. Nou ja niet over kinderen en partners, meer juist over het gebrek daaraan. Een grappige onliner met "als ik niet kaal was had ik een bad hair day" en 5 minuten later een berichtje over dat leuke meisje op het perron dat niet terug lachte maar de andere kant op keek en hoe aantrekkelijk de voorkant van de trein er dan uitziet.

Maar je hoeft me niet te geloven natuurlijk, ieder z'n eigen ervaringen.??? Hoezo niet gelozen? Ik vind het gewoon geen dramatische negatieve berichten, gewoon de grappige missers van een griepje of iemand die niet naast je wil zitten. Dat was gewoon niet de echte kant van het leven waarop ik doelde, de kant die mensen niet op FB beschrijven.
quote:fantastissima schreef op 05 december 2011 @ 14:11:

Reactie op Kimmik:

Raakt aan die van jou: ik werd telkens met mensen geconfronteerd waar ik echt geen zin in had.

Daar heb ik ook een voorbeeld van en dat is misschien ook wel 1 van de redenen dat ik Fb zat ben.

Ik heb 'ruzie' met een vriendin. Een Echte vriendin en geen FBvriend.

Lang verhaal kort gemaakt, zij heeft me laten zitten, niks van zich laten horen en na die tijd allemaal onzin excuses gemaakt. Dat was voor mij de druppel en heb duidelijk gemaakt dat ik even geen behoefte heb aan contact met haar.

Maar goed, ik heb haar dus wel gewoon op FB, want ik ontvriend haar ook niet zomaar natuurlijk.

Aan de andere kant, de breuk is voor mij heel pijnlijk, maar op FB word/werd ik wel elke keer met haar geconfronteerd!
quote:kimmik88 schreef op 05 december 2011 @ 15:38:

[...]

Daar heb ik ook een voorbeeld van en dat is misschien ook wel 1 van de redenen dat ik Fb zat ben.

Ik heb 'ruzie' met een vriendin. Een Echte vriendin en geen FBvriend.

Lang verhaal kort gemaakt, zij heeft me laten zitten, niks van zich laten horen en na die tijd allemaal onzin excuses gemaakt. Dat was voor mij de druppel en heb duidelijk gemaakt dat ik even geen behoefte heb aan contact met haar.

Maar goed, ik heb haar dus wel gewoon op FB, want ik ontvriend haar ook niet zomaar natuurlijk.

Aan de andere kant, de breuk is voor mij heel pijnlijk, maar op FB word/werd ik wel elke keer met haar geconfronteerd!Daar is een oplossing voor: je kan op FB berichten van haar standaard laten verbergen. Dan ben je nog steeds vrienden, maar zie je haar updates niet.
Ik ben zo'n opschepper op facebook. Iedere dag weer. Gisteren de geweldige cadeau's die de Sint mijn dochter had gebracht en het lieve puppie dat mijn buuf net opgehaald had uit het nest.

Maar ook leuke feestjes, vakanties en andere zaken zet ik er op.

Verder geef en volg ik tips over leuke krantenartikelen, mooie theatervoorstellingen of lekkere restaurants.

Ook vind ik het discussieren geweldig. Vanochtend nog een heftige discussie over zwarte en gekleurde Pieten.

Dat is mijn kant van het verhaal.

En verder....ik vind het leuk om te lezen en zien wat anderen doen. Zelfs mijn moeder post dingen op facebook die we normaal niet zouden bespreken.

Vanochtend de column van Sylvia Witteman in de Volkskrant. Geweldig. Niet dat ze me anders zou bellen om te zeggen dat ik die moet lezen. Of misschien wel. Maar nu "bemoeien"meer mensen zich ermee.

Ik houd van Facebook! Echt!

En mijn vader die in het buitenland woont mist een heleboel van zijn kleinkind door er niet aan mee te willen doen.

De woedende brief die ze gisterochtend aan de Sint had geschreven en op de keukentafel had gelegd. Ik fotografeer en post m. 21 mensen reageren er op. Opa heeft geen idee. Ik bel hem niet om hem dit geestige epistel voor te lezen. En als ik m spreek over een week ofzo, is het alweer lang verleden tijd.

Nee, ik doe mezelf niet leuker voor dan ik ben. Ik schrijf ook dat ik mijn kind achter het behang kan plakken en mijn echtgenoot erbij.

Ook dat ik financieel voor het eerst in mijn leven niet "kan doen wat ik wil" mag iedereen weten. Teleurstellingen die ik tegenkom? Ik post ze.

En het lekkere is; zoals Ninjoo al schreef; iedereen kan kiezen mijn bullshit wel of niet te lezen. Voor mij is het een uitlaatklep en een hele leuke.

Voor mezelf en dus net zo goed van anderen die ik op die manier volg.

K zou niet meer zonder willen.......
Neele, fijn voor je dat het voor jou een uitlaatklep is. Is dat het alleen of is het stiekem ook de aandacht die je er mee krijgt?

Ik kan me er niet zoveel bij voorstellen om alles wat je doet met iedereen te delen.

Maargoed, zo is iedereen anders. :-)
Nee joh, heerlijk om alles te delen met iedereen

Zo kreeg ik een paar dagen geleden een bericht over het verwijderen van varkenspoep van iemands schoen. Mijn boterham heeft daarna zelden zo lekker gesmaakt!
hoi TO

ik heb precies hetzelfde,altijd keek ik weer op iemand's FB profiel en vroeg me af of zij het beter doen ,meer succes hebben etc

ook ik heb mijn facebook profiel verwijderd.Door je verhaal en ook door mezelf realiseer ik dat dit vooral met mijn eigen onzekerheid te maken heeft.het idee van : ben ik wel goed genoeg ?

Want wat je eigenlijk doet is jezelf constant vergelijken met iemand anders.Daar word geen enkel mens gelukkiger van,in mijn geval betekent dit dat ik aan mezelf moet werken cq wat aan mijn zelfvertrouwen doen,misschien is dit op jou ook van toepassing.
ragweed ik denk dat je daar een heel goed punt hebt.

Dat het me soms aan zelfvertrouwen ontbreekt en dat ik me vergelijk met iemand anders en daardoor nog onzekerder voel.

Goed van je dat je je Facebook ook verwijderd hebt, dat je zelf aan je probleem werkt.

Merk je het verschil al?
Hoi TO niet echt ik ben nogal eigenwijs haha dit kost tijd.Dat bedoel ik het zit in mezelf want nu concentreer ik me op mensen in andere dingen ik moet gewoon aan mijn zelfvertrouwen werken jij misschien ook.Aangezien facebook niet het echte probleem is,verplaats zich het alleen maar
Er zijn heel veel mensen die dit gevoel hebben. Maar mensen hebben een facebookleven en een echt leven (tenminste dat hoop k dan maar).

Als je even logisch nadenkt: zou jij een ruzie met je partner op facebook zetten inclusief een foto waarop schreeuwend te zien is met een rood hoofd?

Maar dat etentje met vriendinnen waar een leuke foto van is gemaakt post je natuurlijk wel.

Dat betekent niet dat er geen negatieve dingen zijn in het leven van iemand.

Natuurlijk zijn er ook mensen die opscheppen en continu posten dat ze nu weer daar zijn en dan weer daar. Die hebben dat nodig om zichzelf te overtuigen dat het allemaal geweldig is. En dat zal op dat moment ongetwijfeld ook zijn maar dat betekent niet dat het altijd zo blijft voor ze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven