Lijf & Lijn alle pijlers

Start 2 Run - deel 5

30-11-2011 11:20 1922 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.

Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.

Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!

Vorige delen:

Start 2 run deel 1

Start 2 run deel 2

Start 2 Run, deel 4

Download voor je mp3:

Gratis:

http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx

Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km

Schema's op papier:

schema's Evy

Om je loopjes te plannen en te meten:

afstandmeten

mapmyrun

runningmap

Rek en strekoefeningen:

atletiekunie

youtube

Aikidostretching

Runinfo.nl

Stretchoefeningen

Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:

Blessurewijzer

Blessures

Tabel: rennen met Evy

NaamSerieWeekLeslian5 km11

Tabel: rennen zonder Evy

NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari

Extra tabel voor de kilometermeisjes

NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km

Doelen 2015

Max: 2015: LDR 120 km (mei)

Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
@ Max, je mag mij voor 2011 uit de kilometer tabel halen hoor. In 2012 wil ik er wel weer in. Dan ga ik voor de 2000km. Moet volgens mij makkelijk te halen zijn met de marathon in het vooruitzicht!
Relaxed al deze linkjes! Zeker die routeplanners!
Hoi, mag ik ook (weer) meedoen? Jaren geleden hier meegeschreven, toen ik met start to run begon. Dat was eind 2007. Ik kon toen nog geen minuut lopen. Voorjaar 2008 liep ik dankzij evy 10km. Daarna een paar keer gestopt, maar nu sinds een jaar bij een loopgroep van de atletiekvereniging. Geen evy meer, maar ik vind het wel heel leuk om erover mee te praten en over het hardlopen mee te praten!

Vorige week zondag heb ik de zevenheuvelenlooploop gelopen (15km), vond ik een enorme prestatie van mezelf! Tijd: 1:45:29. Mijn volgende doel is om de 10km binnen een uur te lopen (nog een hoop training te gaan!)
Jee een nieuw topic alweer! Ik wil ook graag in 2012 in de kilometertabel. Ik zal nog even nadenken over mijn doelstelling Judith een marathon, jeetje dat is pas een doelstelling! Ik lees pas sinds kort weer mee. Hoeveel loop je nu?

@kipkerrie, leuk dat je weer mee wil schrijven, ook altijd goed om te horen voor iedereen ter inspiratie, eerst geen minuut en nu de 7heuvelenloop.

Ik had gisteren een leuke training voor mezelf bedacht, ik had gelezen dat heuveltraining goed is maar ik heb natuurlijk geen heuvels in de buurt dus daar heb ik bruggentraining van gemaakt, ik woon vlakbij de bruggen in Rotterdam. Dus gisteren ben ik als een idioot 6 x de Willemsbrug opgerend en dan langzaam weer naar beneden. Een korte training van maar 4,5 km maar wel zwaar, vooral de eerste 2 keer overdreef ik wat met mijn snelheid.
Tomaatje, wij doen met de hardlooptraining ook vaak heuveltraining (was voorbereiding voor de zevenheuvelenloop) en dan deden we ook vaak bruggen en parkeergarages
Even een vraagje: ik heb de laatste tijd regelmatig last van buikkrampen. En dan niet na het hardlopen, maar gewoon overdag. Voelt niet zo lekker om dan te gaan lopen, ook al wil ik graag. Heeft iemand hier ervaring mee, ga je dan toch of liever niet?
He leuk, een vers topic! Goed moment om mijn hardloopschoenen weer 's uit de kast te halen. Door vakantie en aansluitende drukte op het werk is het er de afgelopen tijd niet van gekomen.
Max, Mijn doelen voor het komende jaar,

die 1000 km wil ik in 2012 toch wel gaan halen.

Die 400 van dit jaar was een makkie.

Zou je die 5 km in 28 min van"" min /km nu"" willen veranderen in 12 km. De tijd doet er niet zo veel toe maar ik vind het wel leuk om elke keer door te geven als ik weer iets verder heb gelopen.

Ik weet nog dat toen ik mijn doel opgaf van 10 km binnen het uur dat het heel ver weg leek, maar dat red ik nu wel. Ben toch wel weer ver gekomen.

Verdere doel voor 2012 is toch echt de dam tot dam loop.

nov 63

2011 429

wie weet haal ik de 500 km nog dit jaar
@ kipkerrie: je staat in de tabel met doel 10 km in een uur

@ bibianne: dam tot dam staat erin

@ judith: over een maand maak ik de 2012 tabel, dan komt er 2000 in ok?

@ rest: als er iets bij moet in de tabel of ik heb iemand weggehaald die er wel degelijk in hoort (sorry sorry!!) dna hoor ik het graag. Ik heb een paar namen eruit gehaald die we al lang niet meer gezien hebben, maar ik mis ook namen van frequente posters. Als je het leuk vindt, geef even in dik door wat erin moet.
@ kipkerrie, leuk dat je ook komt meeschrijven!

@ antikleia, volgens mij een oude bekende of niet? En heb je alweer gelopen?

@ Max, tuurlijk is het goed dat je dat volgende maand doet! Geen probleem.

Het zit mij niet helemaal mee....Maandag voor het laatst gelopen. Totaal geen last van m'n knie, maar sinds gister last van m'n kuit......Het doet niet echt zeer, maar het is wel vervelend. Ben vandaag nog even naar Runnersworld geweest omdat ik ook het gevoel had dat m'n schoenen niet echt lekker zaten. Ze waren nog vrij nieuw. Ik heb nu een ander zooltje gekregen, want ze dachten dat de klachten daarvandaan zouden kunnen komen. Nu dus maar weer even wachten tot die pijn weg is en dan hoop ik dat ik weereens normaal kan gaan hardlopen!
Judith wat balen! Echt vervelend als het lichaam tegenwerkt. Ik zat me gisteren nog te bedenken hoe blij ik ben dat ik nu al twee maanden pijnvrij ren na drie maanden lang pijntjes.

Ik heb gisteren 12 km gedaan in een vrij traag tempo. Maar wel trots, weer een grens verlegd. Alleen normaal va ik op zaterdagochtend naar de sportschool maar ik voel nu dat mijn lichaam daar nog niet zo'n zin in heeft, dat is wel een nadeel.

Ik ben druk aan het madenken wat mijn kilometerdoel wordt voor 2012! Ik denk 1000, de lat lekker hoog leggen.
Vandaag een duurloop met de loopgroep gehad. Nou is ga Apeldoorn opgeven voor de mini marathon van 18 km. Ik heb vandaag 14 km gelopen en kan nog 2 maanden trainen. Ik moet alleen wel beter voor mezelf gaan zorgen na het lopen. Heb nu hoofdpijn en ben duizelig, komt volgens mij puur door te weinig drinken en eten. We gaan wel even wat drinken na afloop maar 1 warme choco met slagroom is erg lekker maar niet voldoende om de te korte aan te vullen

Volgende week maar even een klein rondje doen anders gaat het te snel, kan niet opeens elk weekend lange duurlopen gaan doen.

Ik zat te reken als ik volgend jaar 1000 km wil gaan lopen, met 2x in de week en dan de dinsdag 5 km moet ik elk weekend 14 km gaan lopen. Die 1000 word nog een hele uitdaging
Na 2 weken eindelijk weer lopen…

Heb t echt nodig gehad. Heb de laatste tijd niet echt veel leuk nieuws gehad. Man werk kwijt, maar gelukkig weer nieuw werk gevonden pfff en toen kreeg ik nog een keer naar nieuws, dus moest echt even lopen, omdat ik me erna altijd een stuk fijner voel.

Er stond enorm veel wind, maar was al snel warm gelopen.

Vond de tijd iets tegen vallen, maar goed, na 2 weken heb je dat wel hi, hi, hi

Heb 5,67 gelopen. 8,3km/u en de tijd was 40:53 en t was les 21 van Evy + mijn 3min inloop..Ga nu week 8 in.

@Lian

Heerlijk voor je, t is je gegund hoor.

Wat een mooie foto's van een prachtig bruidspaar;)

En dan toch ook weer knap dat je er tussen door hebt bij gelopen, met alle drukte.

Hoe gaat t met je nike +? Krijg m steeds maar niet goed, baal dr van pfff

@Wenn

Lijkt verdacht veel op de bevalling van mijn dochter.

Zij heeft er 25 uur over gedaan.

Laten je veel te lang liggen tegenwoordig.. Hoor meer en meer van dit soort bevallingen.

Fijn dat t nu een stuk beter gaat;)

@Wilma

Denk dat je shinsplints aan t kweken bent.

Neem hele goede rust van een paar weken.

Weet t, het is een rot idee, heb t zelf gehad en ben ook even goed uit de running geweest.

Ben ook weer helemaal opnieuw begonnen met Evy1. Niet gaan forceren, anders kan je straks helemaal niet meer lopen.

Goed rusten en op een cross trainer gaan helpt ook. En ijs kompressen er op doen.

@kipkerrie

Welkom terug;)
Jippie, vandaag voor het eerst in weken weer gelopen. Niet zo lang, want het leek me beter om niets te forceren.

Ik heb me voorgenomen om weer minstens elke week een keer te gaan doen. Ik moet onthouden dat dit leuk is om te doen! Minstens even leuk als op de bank hangen

Mijn doel is om weer 5 km te kunnen lopen

en daarna Evy 2 maar 's proberen
@ antikleia, wat goed dat je weer hebt gelopen!

Ik heb vanmiddag gebeld met de fysiotherapeut. Daar kan ik vanavond al terecht. Ben benieuwd. Heb niet echt pijn meer, maar ik voel wel "wat" in m'n kuit....
@Judith, Toen ik naar runnersworld terug ging omdat ik last had van blaren kreeg ik ook een ander zooltje, met het gevolg dat ik een blaar 1 cm verderop kreeg. Toen ik ergens ander schoenen ging kopen en op een spiegel moest gaan staan bleek ik platvoeten te hebben. Nu met een schoen die van binnen lager is heb ik nooit meer last van blaren.

Kan je je een beetje voor stellen dat als ze jou met een zooltje naar huis sturen ik er geen goed gevoel bij krijg.

Maar misschien is een zooltje voor jou de goede oplossing hoor, dat weet ik niet. Wou je alleen mijn ervaring vertellen.
@ tomaatje: je gaat due goed!

@ bibianne: eh doe nou ff bold he ik lees wel alles maar kan niet zo alles onthouden....chocolademelk is een van de beste hersteldranken (wel echte op basis van melk dan). die slagroom is niet zo goed, want dat is vet en lucht. maar chocomelk is prima!

@ elly: wat naar van jouw man, maar hij heeft dus alweer iets gevonden? dat is wel goed nieuws toch?

@ judith: hoe is het nou? nog steeds niet super dus ben benieuwd wat de fysio zegt

Ik heb vandaag weer gelopen met moeders. De pup in de bench en die had allerlei snippers gemaakt in de bench toen ik thuis kwam. Maar nu is het even stil en wordt er diep geslapen door beide beessies. Ztje vond het heerlijk om weer even 'alleen' zonder uk om haar heen te hollen. Er stond wel veel wind en ik vond het tamelijk koud eigenlijk.

Heb bij het zitten nog steeds zoveel pijn 2011 stond wel in het teken van pijn zeg. Niet leuk en het idee dat dit eigenlijk nooit meer weg zal gaan (nou ja de pijn hoop ik wel).... Jammer dat ik voorlopig (of altijd) niet meer kan fietsen.

Viert er iemand sinterklaas? Ik ga straks lekker sushi eten... Ik ben een kilo afgevallen door de pup zag ik. Toevallig vorige week op de weegschaal geweest en voordat ik ging lopen stapte ik er voor de grap ook even op. Maar helaas ook veel te moe Sta de hele dag buiten geloof ik.
@ max vervelend dat jij ook nog sgeeds pijn hebt. Hoop voor je dat dat ook snel weer beter gaat!

Net dus bij de fysio geweest. Het goede nieuws is dat het niet m'n knie is en dat ik max. 5 km mag hardlopen.

Het is overbelasting en zit dus in m'n hele linkerkant van m'n lichaam. Ze wist precies de juiste (lees=zere) plekken te vinden. Vanaf vrijdag gaat ze me behandelen. Ze was er heel duidelijk over; het zal heeeeeeel zeer gaan doen, maar het is wel effectief. Ik zal wel een maand of 3 naar haar toe moeten (gelukkig kan ik m'n verzekering voor volgend jaar nog aanpassen). Maar ik kan wel binnenkort opbouwen met km's. De marathon komt zeker niet in gevaar volgens haar!
@ judith: klinkt goed! op naar herstel dus. Goed nieuws!
Wat naar dat je een blessure hebt Judith!

Wel een goede stap: de Fysio. In het voorjaar had ik ook behoorlijk veel last van mijn rechterknie. Naar de Fysio gegaan en binnen een paar behandelingen met oefeningen die ik meekreeg was het helemaal over! Ik bleek mijn heup niet stabiel genoeg te houden tijdens het lopen.

Vanavond weer training. We gaan vanavond een training buiten de atletiekbaan doen, is altijd erg leuk! Ik zal eens kijken of mijn Nike-app de afstand kan bijhouden
@ Judith succes met je herstel! Je mag dus wel kleine afstanden blijven lopen?

@Max: waar komt je pijn vandaan? Heb ik dat gemist met lezen?

Ik ga vandaag weer lopen, een korte intervaltraining. Had me voorgenomen iedere week een keer doordeweeks 'bruggentraining' te doen, maar vond het toch wel erg vervelend, ik ga het maar afwisselen met gewone intervallen, of gewoon een korte afstand wat sneller proberen te lopen. In ieder geval 1 keer per week een korte training gericht op snelheid.

Afgelopen zondag heb ik niet gelopen omdat ik de avond ervoor teveel gegeten en gedronken had met de Sinterklaasviering. Ben maar naar de sportschool gegaan. Vooral de alcohol zat me dwars, was bang half uit te drogen als ik een lang stuk zou gaan (ondanks dat ik tegenwoordig een bidon bij me heb). Wat doen jullie als jullie je zo voelen, gewoon gaan of maar beter niet?
Gisteren was de training toch op de baan, dus geen kilometers gemeten. Maar ik heb toch sinds het lopen enorm veel last van mijn knie gekregen. Bah, baal ik van!!
@ kipkerrie: hoe is het nou?

@ tomaatje: uit de rug echt balen. maar gaat over voordat ik een jongetje ben. heb je nog gelopen? altijd lastig, soms voel je je van te voren loom en gaat het prima tijdens het lopen. dat is dan moeilijk in te schatten. ik zou wel stoppen als het tijdens het lopen echt niet goed voelt om een of andere reden. vooraf vind ik het zelf altijd moeilijk in te schatten. dan is het ook soms de wind, of de kleur van de dag waardoor je minder zin lijkt te hebben
Heb nog steeds erg veel last van mijn knie. Ik zal als het over is de oefeningen weer eens gaan doen.

@ tomaatje, ik loop echt niet lekker als ik de avond daarvoor alcohol gedronken heb. In september een loop in Gent gedaan en de avond ervoor flink aan de biertjes gezeten (niet slim, wel gezellig haha) en daardoor echt vreselijk gelopen. Voortaan dus voor een loop op tijd naar bed en geen drank

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven