Gezondheid alle pijlers

Stoppen met roken!

04-12-2011 14:24 765 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nieuw topic, de oude hadden we al helemaal volgekletst.

Voor iedereen die gestopt is of stopplannen heeft. Om elkaar tips te geven, even van je af te schrijven, overwinningen en dieptepunten te delen!

En natuurlijk de motivatie lijst uit het oude topic:

- Allereerst veel meer lucht (een veel "opener" gevoel)

- Geen kortademigheid meer

- Niet meer continu moe/futloos

- Geen stinkende handen/haar meer

- minder droge huid.

- sterkere nagels

- minder puistjes, minder irritatie

- Geen ochtendrochels meer

- Minder vaak verkouden/griep

- Geen gore smaak meer in mijn mond

- Geen vellerige lippen meer

- Nooit meer de stress van "Heb ik nog genoeg sigaretten? Oh shit, het is 22.30 uur en alles is op! Kut, hoe kom ik aan vúúr!"

- Reukvermogen werd scherper dan ooit

- Veel minder een opgejaagd, stresserig gevoel.

- Smaakvermogen werd dusdanig anders dat ik opeens sushi lekker begon te vinden, koffie smerig en sommige koekjes veeeel te zoet.

- Geen maagpijn meer.

- Geen aanvallen van diarree meer (had ik vaak 's morgens na mijn eerste sigaret)

- Bijna nooit meer migraine!

en last but not least:

Een enorm zelfvertrouwen, zelfwaardering en zelfliefde.
@ Vla

Goed idee van jou om vanavond niet alleen te zitten. Laat je me morgenvroeg even weten hoe trots je opzelf bent? Ieder uurtje telt.

@ Lapin

Was je niet ontzettend blij en trots toen je weer in de auto stapte? Kom op en hou vol. We zijn alletwee al zó ver. Jij vandaag 7 weken en ik 8.

Ik ben ook zo ontzettend blij dat mijn oudste zoon dezelfde dag gestopt is als ik en het ook nog steeds vol houdt. En ook mijn zus. Zij is doordat wij gestopt waren een weekje later begonnen en houd het ook nog steeds vol.
Vlq, ik vond de eerste dagen gewoon een kwestie vqn tijd invullen. Ook gewoon lekker vroeg gaan slapen, als je wakker bent lekker bezig zijn. Heel uitgebreid koken bijvoorbeeld, die kast eindelijk uitmesten, foto's organiseren etc.
Vqndaag is dag 25 trouwens
Ik heb gister al heel ritueel mijn hele huis schoongemaakt, vanochtend pas gedoucht na mijn laatste sigaret, alles is nu dus spik en span . Maar ik herinner me wel van eerdere stoppogingen dat ik heel veel tijd overhield. Dus inderdaad wat uitgebreider koken (ik proef straks ook meer) en wat eerder naar bed en later eruit . En ik ga ook weer meer stoppen om me dubbel zo gezond te voelen!!
Goed bezig jullie allemaal trouwens!
Ruzq, jij zit vqst en zeker op je Iphone te tikken?
Lapin, nee op de sony ericsson. Die sinds een update soms hoe hard ik ook op de a rqm mij een q cadeau geeft. Zucht.
vandaag naar de tandarts geweest,

ik had pijn aan een kies met warm/koud,

de tandarts ging de kies verdoven,

wat niet lukte,

dus toen had ik een zere, stijve muil voor nix!!

volgende week woe terugkomen

oh wat wilde ik graag roken!, maar direct naar huis gereden, zonder te stoppen bij een bar tabac, maar de verleiding was grooooooot.

klote sigaretten.....................
Maar je hebt het niet gedaan, winterslaap!! Hartstikke goed van je!
Heb op dit moment ook zó'n zin in een sigaretje. Heb ik altijd na het gourmetten.

Dat stomme ding in je mond. Bah.
Kop op allemaal, ik geloof dat we allemaal een mindere dag hebben vandaag. Gaat morgen vast weer beter.

Winterslaap, heb je een antibioticakuur gekregen voor de ontsteking? En troost je, het rookt toch niet lekker met een half verdoofde muil. Dat heb ik al zo vaak geprobeerd.
En alweer een dag, jeetje ben je een dag niet online en een nieuw topic en 60 berichten gemist.

De volgende 3000 berichten krijgen we ook wel vol zonder sigaret.
Jippie! De eerste 24 uur zit erop. Het viel me eigenlijk reuze mee. De champix helpt ook wel echt. Merk nu al dit ik meer lucht krijg en meer energie!! En ik heb geslapen als een dolle, ook omdat ik vanochtend niet op hoefde om te roken. Heb 's ochtends een uur langer bijna .
Goed zo Vla, alleen maar voordelen dus
Nu heb ik zin in vla.
Haha Ruza, sorry!!!

Ik zag het meest op tegen het niet-roken in de ochtend. Maar ik heb zo lekker liggen slapen dat ik er helemaal geen moeite mee had. Probeer meteen ook het ontbijten in te voeren, dat deed ik eigenlijk nooit. In het kader van gezonder leven enzo
Bllll, ik zit helemaal niet lekker in mijn vel. En natuurlijk geef ik het niet-roken de schuld. Kan net zo goed iets anders zijn.

Ik heb het warm en dan weer koud en ik heb zo'n onrustig gevoel in mijn buik. En mijn kleren zitten niet lekker, ze irriteren me. En ik wil 2 kilo afvallen, zit nu sinaasappels te eten als lunch.

Zucht........
En het sneeuwt hier, ook dat nog
hihi inderdaad dat herinner ik me ook nog; kom je verdoofd van de tandarts terug en dan wil je gaan roken, lukt dit niet! Sigaret in het uiterste hoekje van je mond proppe..

Ik kwam gisteren een sigaret tegen hier in huis! Mijn vriend rookt nog, en die had er een laten vallen/ slingeren. Maar ik heb hem netjes in het kastje gelegd..

Moet niet te vroeg juichen maar het lijkt alsof ik het ergste al gehad heb. Wel nog vaak zin in een sigaret, maar in ieder geval heb ik niet meer die discussies in mijn hoofd van: zal ik er eentje roken of niet? Daar werd ik voorheen gek van, nu wil ik het niet meer. Ik laat de zin over me heen komen en dan gaat ie weer weg.
@Vla, ja dat ontbijten ken ik. Ik heb heel dapper ontbijtdrank gekocht en dat na drie bakken koffie met moeite naar binnen geperst in datzelfde kader van die gezonde toer. Is wel twee dagen gelukt.

Voor nu zit ik erg met mijn tweede voornemen om meer op de fiets te doen, naar mijn werk is drie straten verder maar ik moet er niet aan denken om door dit weer (als de zon schijnt ook niet) te fietsen.

Kwam vanmorgen in een huis waar gerookt was, ik weet niet wat ik er van vond. Kreeg heel even een split second zin om een sigaret te pikken. En meteen daarna een blij gevoel dat ik niet meer hoef te roken.

Vriend rookt nog dapper (af en toe )sigaar en is door het nog mogen roken van die sigaren een stuk aangenamer.

Ik neem af en toe eens een trekje. De eerste na anderhalve week was te vies voor woorden. Ik vind die sigarenrook ook wel wat hebben. Na het eten, koffie, whisky, open haard feeling.

Het is heel anders roken dan sigaretten, hoop alleen niet dat vriend net zoveel sigaar gaat roken als hij sigaretten deed.

Het "sigaar" roken is voor mij net als de niet aangestoken sigaret roken. Het mag dus dan hoeft het niet meer, voelt nogal stomzinning.

En verder ben ik na ruim twee weken erg blij dat mijn kleren niet meer naar rook stinken. Ik voel me veel uitgeruster en frisser. Heb zelfs het idee dat ik frisser uit mijn ogen kijk en mijn eetlust is beter. Volgens mij ben ik stiekem een beetje aan het groeien en ik hoop dat deze stijgende lijn van beter mooier lekkerder frisser nog even doorzet. Straks word ik nog een gezond lekker ding op mijn 40e (met gezond gewicht ipv ondergewicht).

Rookvrij stralend met schone tanden glanzend haar en huid, schone nagels en op streefgewicht in de trouwjurk. yeah, best leuk vooruitzicht voor volgend jaar ergens. Misschien krijg ik zelfs nog tieten (of ga ik nu te ver?)

Mijn humeur en dat van de kinderen is in ieder geval stukken beter, de arme schatten vonden het zo goor en ik vond het zo lullig en suf dat wij maar dom zaten te roken. Als ze nu een tientje bel tegoed willen hoef ik niet te denken wat duur, nee dat heeft mama over omdat ze dat niet de lucht in heeft geblazen...

Ik ga mezelf nog leuk vinden..

Vandaag ben ik trots op mezelf en op jullie!!!!!!!

(dit was de powertalk van de dag)
Ja, echt erg he, op welke momenten je nog rook(te). Bij griep of zware verkoudheid: gewoon doorroken. Of na het sporten lekker een sigaretje als je longen helemaal openstonden. Voor het slapengaan nog eentje. Een pakje of meer erdoorheen jassen op een avond in de kroeg.

Bah....
Vla, goed van jou. Op naar morgen. Ben net uit m'n bed, had vanmorgen flinke buikpijn en het gevoel dat ik moest overgeven. Het is nu iets beter, maar nog niet helemaal weg.

En op dit moment ontiegelijk veel zin in dat rotding, dat wij nu allemaal niet mogen.
Enjoyus, we zijn zelfde dag gestopt dus hier ook 2 weken clean(alsof we van een zware crackverslaving afkomen)

Elke dag rookte ik zo'n 25 sigaretten en het stonk zelfs boven nog(rook kroop zo via de trap naar boven)

En nu fris en fruitig kom ik beneden!! Heerlijk... Heb ook besloten dat bezoek maar lekker buiten gaat roken vanaf nu!

Buiten dat ik af en toe denk... hmm een sigaretje zou wel leuk zijn heb ik niet zoveel last..

Geloof dat ik wel een paar kilo al ben aangekomen.

Enjoyus zit je nog aan rital? daar blijf je natuurlijk ook dun van.

Enne als je aankomt worden je tieten vanzelf ook groter...

Voor alle volhouders en bikkelientjes(en mogelijk ook een bikkel hier?) Be proud of yourself!!!!
Straks blijken mijn statiegeld flessen.... De enige stabiele valuta te zijn!
Geen ritalin.

Helemaal niks.

Ben nogal anti dope, en dan wel roken en drinken en heul soms een jointje, lekker tegenstrijdig. haha.
Moet een half uur op de bus wachten. Vlakbij zit een appie... Maar ik doe het niet!! Ik doe het niet!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven