Facebook verwijderd.

05-12-2011 12:37 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alles weten maakt niet gelukkig...
Hoi TO niet echt ik ben nogal eigenwijs haha dit kost tijd.Dat bedoel ik het zit in mezelf want nu concentreer ik me op mensen in andere dingen ik moet gewoon aan mijn zelfvertrouwen werken jij misschien ook.Aangezien facebook niet het echte probleem is,verplaats zich het alleen maar
Er zijn heel veel mensen die dit gevoel hebben. Maar mensen hebben een facebookleven en een echt leven (tenminste dat hoop k dan maar).

Als je even logisch nadenkt: zou jij een ruzie met je partner op facebook zetten inclusief een foto waarop schreeuwend te zien is met een rood hoofd?

Maar dat etentje met vriendinnen waar een leuke foto van is gemaakt post je natuurlijk wel.

Dat betekent niet dat er geen negatieve dingen zijn in het leven van iemand.

Natuurlijk zijn er ook mensen die opscheppen en continu posten dat ze nu weer daar zijn en dan weer daar. Die hebben dat nodig om zichzelf te overtuigen dat het allemaal geweldig is. En dat zal op dat moment ongetwijfeld ook zijn maar dat betekent niet dat het altijd zo blijft voor ze.
quote:kimmik88 schreef op 05 december 2011 @ 15:38:

[...]

Ik heb 'ruzie' met een vriendin. Een Echte vriendin en geen FBvriend.

Lang verhaal kort gemaakt, zij heeft me laten zitten, niks van zich laten horen en na die tijd allemaal onzin excuses gemaakt. Dat was voor mij de druppel en heb duidelijk gemaakt dat ik even geen behoefte heb aan contact met haar.

Maar goed, ik heb haar dus wel gewoon op FB, want ik ontvriend haar ook niet zomaar natuurlijk.

Aan de andere kant, de breuk is voor mij heel pijnlijk, maar op FB word/werd ik wel elke keer met haar geconfronteerd!En waarom ontvriend je haar dan niet? Je hebt geen behoefte aan contact met haar, ze heeft je laten zitten, je wilt niet met haar geconfronteerd worden. En met 1 klikje ben je daar vanaf.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
.
Ik zie facebook eigenlijk hetzelfde als 'n vage kennis tegenkomen bij de supermarkt en dan 'n beetje over koetjes en kalfjes lullen met elkaar. Dus geen zware onderwerpen, maar gewoon de leuke dingen die je toevallig aan 't doen bent. Op Facebook heb je vooral kennissen, met je echte vrienden deel je belangrijkere zaken wel achter de schermen.
quote:elninjoo schreef op 05 december 2011 @ 16:42:

Ik zie facebook eigenlijk hetzelfde als 'n vage kennis tegenkomen bij de supermarkt en dan 'n beetje over koetjes en kalfjes lullen met elkaar. Dus geen zware onderwerpen, maar gewoon de leuke dingen die je toevallig aan 't doen bent. Op Facebook heb je vooral kennissen, met je echte vrienden deel je belangrijkere zaken wel achter de schermen.

Eens.

Heel toevallig ook het AD gelezen vandaag, TO?

5 redenen om met facebook te stoppen.

Nederland telt zo'n 5,3 miljoen Facebook-gebruikers. Maar in november bleef het aantal Facebook-adepten voor het eerst sinds tijden stabiel. Op sociale netwerksites wordt dan al geconcludeerd dat de groei eruit is en dat we social media-moe zijn geworden.

Theo van de Kamp van Mediativity is professioneel adviseur op het gebied van media-innovatie bespeurt een herbezinning. 'Er is minder activiteit op het gebied van sociale media. Ik denk dan ook dat Facebook beperkt houdbaar is', zegt hij in het AD.

Nederland is niet uniek: in de VS, in Canada en het Verenigd Koninkrijk daalt het aantal Facebook-gebruikers inmiddels. Daar zijn verschillende redenen voor, leggen ervaringsdeskundigen uit.

1 Weg met die sociale druk-druk-druk

Die voormalige collega (was dat nou echt een vriend?) die zijn digitale hart bij je uitstort, het complete levensverhaal van je verloren gewaande ex-lover, de noodkreet van tante Bets om haar vakantiefoto's op Facebook te bekijken of het dringende beroep van je buurman om vooral de petitie 'Help het korhoen' te ondertekenen: nogal wat berichten vragen om een reactie. En ja, je wilt er toch ook gewoon bij horen, ook als 'infobesitas' op de loer ligt.

2 Genoeg van small talk in het kwadraat

Niks mis met een onschuldig praatje over het weer. Maar waarom melden sommige mensen met droge ogen op hun prikbord dat ze zojuist de vuilniszakken buiten hebben gezet? Of dat zoonlief van acht maanden de broek vol heeft? Of dat het zaterdag is? Op Facebook regeert de overtreffende trap van small talk. Willen we dit allemaal weten? En zo niet, waarom lees je al dat digitale exhibitionisme dan? Natuurlijk kun je personen die dagelijks hun ontbijt op Facebook showen ook 'uitzetten', maar dan mis je dus ook de 'nuttige' berichten.

3 Het is verslavend

Nieuwkomers op Facebook verwonderen zich over zoveel gebruiksgemak. En wat grappig, de eerste keer dat iemand 'vind ik leuk' aanvinkt bij een bericht dat je hebt geplaatst. Lichtelijk verslavend ook, die 'likes' of aardige reacties. Maar ja, het zorgt er in veel gevallen wel voor dat je vervolgens na ieder geplaatst bericht om de haverklap gaat zitten kijken wie (is er dan echt niemand die mij leuk vindt?) heeft gereageerd op jouw spitsvondigheid. En dus wordt in restaurants en cafés meer op de schermpjes van smartphones gekeken dan in de ogen van de tafelgenoot. De schreeuw om continue aandacht die Facebook zo slim faciliteert werkt als een drug: meer, meer, meer.

4 Waak over je privacy

Topman Mark Zuckerberg mijmerde in het boek Het Facebook-effect al dat het zijn ideaal is als je via zijn vinding jarenlang de complete levenslijn van een persoon kunt volgen. Dat zal niet iedereen aanspreken, zeker niet omdat het bedrijf toch al onder vuur ligt vanwege privacy-schendingen.

5 Ken je echte vrienden

Meest schrijnende verhaal komt uit de VS, waar begin dit jaar een vrouw met meer dan duizend 'vrienden' aankondigt dat ze zelfmoord gaat plegen. Zelfs de vrienden op loopafstand ondernemen geen actie. Zeventien uur later vindt de politie de vrouw dood in haar woning. Haar moeder is verbolgen: wat is dit voor een nepwereld, waarin niemand een hand uitsteekt? Wat zijn dat voor vrienden?

Ex-Facebookgebruikster Marieke Oud (23) zegde haar account onlangs op: 'Facebook is een hele rare realiteit. Het is niet de echte wereld, want niemand hangt z'n vuile was buiten. Bij iedereen gaat het fantastisch en iedereen is grappig; terwijl dat in het echt natuurlijk helemaal niet zo is.'

Media-adviseur Van de Kamp ziet op dit laatste punt een switch. 'Je merkt dat mensen weer achter hun computer vandaan kruipen om 'live' afspraken te maken in de echte wereld, wat dat betreft zie je wel wat kantelen.'
Treffend artikel!
Echt een treffend artikel!

Ik ben benieuwd waar het dan heen gaat met FB.
Nou kimmik, wees dan maar blij dat je er af bent......

Waar zou het toch heengaan met mij en dat verdorven Facebook ?

Net weer even een kwartiertje genoten: veel Sint foto's, mensen die al in de kerst zitten, homovroenden met travestieten Sint , en de prijsvraag over een kotsendeathijs van N bij dwdd. Ja, verdorven allaal. Ik weet t.
Oh Neele, ik hoor het al, jij bent het type dat ik graag zou blokkeren op FB.

Reizen en artikelen vind ik interessant, maar wat is er in godsnaam boeiend aan jouw kind dat een cadeau krijgt?

Post je eind deze maand ook 'kind onder de kerstboom' 'Kind in de sneeuw' 'Kind eet kerstkrans' 'kind steekt een sterretje af'?

Arme opa. Krijgt niet eens fatsoenlijk bericht over zijn kleinkind, omdat dochter het te druk heeft met haar oppervlakkige FB-wereld.
Ik heb de mensen die hun kind of kat spammen allemaal onder kennissen staan, dan zie je niet ongevraagd elke keer die foto's in beeld.

Wat ik overigens niet zo tof vind aan facebook is het feit dat er elke keer dingen voorbij komen waar je je voor zou aan moeten melden en waarbij ze dan vrij toegang hebben tot je profielgegevens die je juist privé hebt staan voor ieder ander dan je vrienden. Die klik ik dus ook altijd weg. Als je niet uitkijkt ligt je privacy op straat met facebook.
Ik vind Facebook heerlijk, want het is een plek waar ik wel kan zeggen wat ik denk en dat is niet allemaal geweldig. Woon namelijk in een land waar mensen confrontatie en eigen meningen zo veel mogelijk vermijden en je kunt het meiske wel uit Nederland weghalen maar Nederland niet uit het meiske.

Overigens zitten mijn reallifevrienden vrijwel niet op Facebook; 2 wel, en 8 niet. Ze hebben er geen zin, vinden het nep. Ik vind het juist echt. Ook heb ik leuke mensen via Facebook leren kennen. Minpuntje is er ook wel, maar daar kan ik niet te veel over uitwijden.

Kim, je kunt er ook voor kiezen om mensen te blokken op je wall. Je bent dan wel nog bevriend maar je ziet hun berichtjes niet op je wall. Is wel even lekker om zo wat afstand te creeeren voordat je unfriend.
Hipsala, idd, allemaal zet ik dat er op. En ik heb ook een kat dus dat kan ik er ook nog bij doen.

Jij bent dus het type dat ik niet alleen niet op Facebook wil kennen maar überhaupt niet......

Zuur type......
Goh, het woord 'zuur' is wel echt een Vivawoord hè?

Maar idem. Type huismoeke is totaal niet boeiend. Jou hoef ik dus ook niet te kennen.

Maar succes met elke scheet van je niet boeiende leven te melden. Hopelijk krijg je veel 'likes', want zo te merken moet je het daarvan hebben om je gewaardeerd te voelen.
Ah, gezellig hier. *pakt popcorn*
'Zure hut'. Die kende ik nog niet. Wel zure Hüttenkäse...
Facebook kan soms best confronterend zijn ja. Mensen die een mooie verre reis gaan maken of hebben gemaakt, superinteressante baan hebben, of zwanger zijn of hele leuke foto's van hun kinderen plaatsen. Maar of dit een reden is voor mij om facebook te verwijderen? Nee. Ik heb soms hooguit het idee dat ik voor anderen niet interessant ben omdat ik nog geen kinderen heb (en ik het idee heb dat allerlei oudklasgenootjes en nichtjes etc.) voornamelijk aan het speuren zijn hoe andermans kroost eruit ziet.
quote:NYC schreef op 06 december 2011 @ 13:45:

Facebook kan soms best confronterend zijn ja. Mensen die een mooie verre reis gaan maken of hebben gemaakt, superinteressante baan hebben, of zwanger zijn of hele leuke foto's van hun kinderen plaatsen. Maar of dit een reden is voor mij om facebook te verwijderen? Nee. Ik heb soms hooguit het idee dat ik voor anderen niet interessant ben omdat ik nog geen kinderen heb (en ik het idee heb dat allerlei oudklasgenootjes en nichtjes etc.) voornamelijk aan het speuren zijn hoe andermans kroost eruit ziet.

Maar irl spreek je toch ook mensen (kennissen, vrienden, collega's, buren, familie) die verre reizen maken, interessantere banen hebben, rijker zijn, spannendere dingen doen?

Heb 't idee dat eigenlijk vooral mensen met kleine kinderen aan tunnelvisie lijden en voor hen alles kind is wat de klok slaat. Mensen die dat stadium alweer voorbij zijn of uberhaupt geen kinderen hebben, zie ik er niet over bezig. Of het valt me niet op omdat 't onderwerp mij niet interesseert, dat kan ook.
Je kan er toch ook gewoon voorbij scrollen? Ik heb twee mensen in mijn omgeving met een baby en idd, iedere zucht van die kindjes is op fb te bewonderen. Ik besteed er gewoon geen aandacht aan. Het irriteert me niet, I don't care..

Wel vind ik heel irritant dat er zo veel mensen zijn die van die "Als je ook zo tegen kanker bent, post dit dan een uur op je wall" dingen langs komen.

Alsof er iemand is die heel erg voor kanker is.

Die berichten verwijder ik dus meteen. Kan namelijk ook. Gewoon het bericht verwijderen....
Neele01 Ik heb hier een topic geplaatst met de vraag wie zich in mijn mening kon vinden.

Jij blijkbaar niet.

Je hoeft mij er niet van te overtuigen hoe g-e-w-e-l-d-i-g Facebook wel niet is. punt.
Ik wil je helemaal niet overtuigen hoor Kim. JIj bent iemand die zich onzeker voelt als je ziet dat andere mensen het leuk hebben en graag bevestigd wil worden in het feit dat die onzekerheid helemaal niet nodig is.

Ik bevestig je daar niet in. Ik wil helemaal niet zeggen dat facebook g-e-w-e-l-d-i-g is. Jij schrijft zelf immers dat FB leuke kanten heeft en dat je graag zat te gluren.

Wel wil ik zeggen dat er idd met jou iets niet in de haak is als je je naar eigen zeggen onzeker gaat voelen door iets als facebook.

Zou ik echt iets aan doen.

En dat is mijn mening. En die mag ik hier geven zoals ik dat al 6 jaar doe. Wen er maar aan.

Punt.
3/4e van de mensen die ik op FB heb ken ik ook IRL, misschien zelfs nog wel meer dan 3/4e.

En lang niet iedereen post bij mij over alle mooie dingen in hun leven, ik doe dat overigens ook niet.

Dus nee, geen herkenning hier.
quote:Neele01 schreef op 06 december 2011 @ 20:39:

En die mag ik hier geven zoals ik dat al 6 jaar doe. Wen er maar aan.

Punt.Dat mag je zeker! Punt.
Ik ben blij dat het mag van jou.

Punt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven