Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Wat is het stil hier!

Net een hurray uit de oekraine in mijn mailbox gevonden.
Anita, gaat lekker met de hurray's bij jouw.

Hier eigenlijk ook wel. Zojuist een leuke binnengekregen:

Thank you so much for the wonderful meerkat card! We don't have any meerkats in Helsinki zoo so I've never seen one "live". But they are SOOOOO cute!

Today we got the first snow! Well actually it was only sleet but in my eyes that counts as snow! There should be so much more of it in the ground by now though...Where is the usual winter wonderland? Damn the climate change!

Have a nice day! .........

Ik ga dadelijk weer eens adressen aanvragen.
Een ronde Unescokaart naar Kerkrade, verder drie dezelfde kaarten van mijn woonplaats naar Italië/Duitsland en Finland. Alle drie met pc-zegels, ik moet er maar weer eens bestellen dit jaar. Zijn ze nog ietsie goedkoper, staat toch een 1 op.
Hier komen de hurrays ook gestaag binnen. Tussen alle bedrijven door kans gezien om twee kaarten te schrijven. Er gaat een zwart/wit Nouvelles Images naar Finland en Knijster mag een Tsjechische het leven zuur gaan maken.

@Anita > de Sint uitgezwaaid? Moet je deze week alweer op school aan de slag voor de kerst?

Dochter heeft het muffinbakboek van de Hema cadeau gehad (met allerlei accessoires erbij). Ik ben benieuwd wanneer ze tijd heeft om een van de vijfhonderd smakelijke recepten uit te proberen.

@Steph > leuke hurray, maar laat de sneeuw hier nog maar wegblijven. Heb helemaal geen zin in glijden en glibberen.
Vandaag stuur ik een marilyn naar Rusland en een vuurtoren naar Finland. De brievenbussen zijn al versmald, het knalde hier gisteravond ook al flink.

Vanavond stuur ik de rest van de kaarten, ben nog niet door mijn oude tarief zegels heen

Kerstboompje staat er al weer
Hallo allemaal!

Balen he, Kozoo...

Leuk, naar de Efteling, origami!! Hoe was het?

Hoe bevalt je nieuwe kapsel Tine? Leuk dat je al bijna naar London gaat!

Gezellig al een kerstboompje in huis Ligaa!
Ligaa,heerlijk je kerstboom al staan. Krijg er helemaal zin in.

Neferisis, hoe kom jij aan de Harry Potterkaarten (ik vind Knijster super ehh zelden)?

Twee kaarten, een van de RR uit Brazilië en een official uit China.
Neferisis is het die knijster die je bij bruna kreeg bij aankoop van het 6e (?) boek, dat hij dan met het boek ervandoor gaat?

Die heb ik ook al verstuurd.

Alleen kranten en reclame en een er is post! Ik ga deze keer voor het lcdscherm want die heb ik nog niet.

Wie vn jullie doen nog meer mee met de puzzel deze keer
Zo.. hier is de Eftelingganger weer. Ik heb een hele leuke dag gehad, maar het kaarten kopen is een beetje op een fiasco uitgelopen. Aangezien er ongeveer 100 souvenirwinkels in de Efteling zijn, heb ik aan een dame van een van die winkels gevraagd of iedere winkel dezelfde ansichtkaarten heeft. Het antwoord was Ja!. Nou NIET DUS! Heb mn shoppingspree bewaard tot de winkel bij de in/uitgang en daar waren alleen maar getekende kaarten. Wel goedkoop, maar toch een domper. Ik had op dat moment écht geen zin meer om helemaal terug te lopen naar het winkeltje met de leuke kaarten. Dus stuur binnenkort iemand die naar de efteling gaat wel weer op kaartenjacht.

Verder denk ik dat mijn postbode op vakantie is. Heb tot nu toe 13 kaarten verstuurd, maar heb er nog maar 8 mogen ontvangen. Er moet dus nog wat onderweg zijn. Misschien morgen een leuke brievenbusdag.

Wel leuk dat al 4 van de 13 kaarten gefavorite zijn.

Edit; Het missende IDnummer van de Finse kaart was na 2 dagen al terecht!
Ligaa, ik puzzel weer mee hoor.

Ben dol op puzzelen, haahha (en winnen natuurlijk).

Neferisis, Sint weg andere man met de baard erin zullen we maar zeggen.

Al druk bezig met kerstdiner voorbereidingen voor school.

Morgen de centrale hallen versieren.

En hier thuis liggen 180 presentjes die voorzien moeten worden van een kaartje met een lintje.

Ben er nog wel even zoet mee en dan liggen ook de kerstkaarten nog op me te wachten om geschreven te worden.

Steph, leuke hurray!!!

Origami, jammer van de kaarten.

Had zelf ook al gemerkt dat er juist niet altijd dezelfde in de winkeltjes waren.

Hier vandaag 1 kaart uit USA Florida van een schoolklas en die heeft er 106 dagen over gedaan om mijn brievenbus te bereiken.
Origami, wat jammer dat je geen leuke kaarten hebt kunnen kopen in de Efteling. De kaarten die jouw kant opkomen zijn van verweggistan, Zuid-afrika bv. Ze komen heus wel weer.

Ligaa, zat er een kaart bij dat boek? Mmmm eens zoeken tussen de boeken.

En ik heb zoooooo'n zin in chocolade en er is niets van dat spul in huis JAANNKK.
Zo, jij bent wel zoet met al die voorbereidingen voor kerst, Anita.

Heb zelf ook al wat eten voorbereid, wel ingevroren daarna.

Vandaag bij de bus snel een kaart weer mee terug genomen. Er stond geen ID op, het gebeurd me regelmatig, dus controleer altijd voor het in de bus doen.

Heb een resend naar NL gedaan, maar die is nog niet aangekomen. *baal*

Origami, wat een baal zeg van die kaarten!
Ligaa,goed gezien dat je het ID er niet had opstaan. Tip: eerst de postzegels daarna het ID of het ID als eerste!!!

Het is mij ook weleens overkomen hoor.

Twee kaarten in de bus gekregen allebei mooi.

De kaart van Knijster nog niet gevonden, verdikkeme waar is die nu weer heengegaan???
Gisteren drie kaarten ontvangen, waarvan eentje uit Moldavië, een nieuw land voor mij. Vandaag post naar Azië verstuurd: petit-fours naar Japan en een I-drukker kerstkaart (stond bij haar favo's) naar Hong Kong.

@Ligaa > deze Knijster heb ik verzonden, inderdaad ooit bij een H.P. boek ontvangen. En ik ga ook puzzelen voor het LCD scherm (maar elke andere prijs is ook okay), hier staat nog steeds zo'n lelijk bakbeest.

@Janna > Met een Efteling kaart naar jou is mijn schrijverij hier ooit begonnen.

@Origami > verkochten ze nog getekende Anton Pieck ansichten bij de Efteling (Doornroosje, de Fakir op zijn vliegend tapijt, etc.)?

Inmiddels leuke post binnen gekregen?

@Anita > wanneer krijg jij nou eens een lintje?

Kerstboom en -kaarten staan in de planning voor dit weekend.

Ja he, als jij gaat meedoen aan die prijsvraag pissen wij natuurlijk weer naast het potje...

@Steph > op Marktplaats worden af en toe H.P. kaarten aangeboden. Ben je al over de chocoladekramp heen?
Nefersis, geen idee of de Anton Pieck kaarten er nog zijn. Heb niet eens de tijd genomen om op mn gemak te kijken, omdat die trut zei dat ik ze in ieder winkeltje kon kopen... Grrr

Huwelijksaanzoek naar Taiwan heeft er 20 dagen over gedaan. Net de hurray ontvangen! Verder nog geen post.
Ligaa, allert hoor.

Het is eigenlijk iets wat ik nooit controleer als ik met mijn kaarten bij de brievenbus sta.

Neferisis, als ik nog een lintje over heb dan speld ik die mezelf wel op, hahaha

Versiering is leuk geworden en dat met allemaal oude meuk.

Hier geen hurrays vandaag.

Wel 1 kaartje bij de post uit Nederland, een i-drukker met dat girafje.

Toe aan verkoeling......persoonlijk vind ik het al wel weer koel genoeg vandaag.
Neferisis, ja hoor geen chocolade gekocht ook niet vandaag gelukkig.

Ik moet MP maar eens vaker bezoeken.
Ligaa en Anita, dankje! Inmiddels voel ik me weer mens, maar veel leuke dingen gemist. Vandaag weer lekker gewerkt, had de kinderen wel gemist. Morgen ook weer een invaldag!

Anita, jij gaat goed met je Hurrays! En ja winnen ben je goed in.

Neferisis, mijn eten bestond afgelopen week uit beschuitjes kaas en knijpfruit. Alleen dat ging goed. Klinkt leuk, dat muffinbakboek! Ga ik ook eens naar op zoek.

Hoi Janna!

Origami, jammer van die kaarten van de Efteling

Steph, ligt er nergens een verdwaalde chocoladeletter?

Ik heb nog steeds geen adressen aangevraagd. Ik ga er nu eens even tijd voor maken! Resultaat; 3 kerstkaarten, 2 kaarten van m'n woonplaats naar Duitsland en USA, een winterkaart (Idrukker) naar Slovenie en een cartoon naar Turkije. Nu is het wel weer even genoeg.
Geen post, ook geen postbode gezien/gehoord. Nu al kerststress bij PostNL?

Ook ik heb het kerstkaarten schrijven voor dit weekend gepland.

heb nog een kaart te schrijven naar witrusland. Wil graag plaatskaarten, maar de winkel waar ik deze normaal koop had alleen maar kerstkaarten. misschien dan toch maar iets anders sturen, soms vergeet ik ook wel eens dat je niet perse iets hoeft te sturen wat de ander vraagt.
Steph ik heb afgelopen week elke dag wel chocolade/speculaas gegeten en ik zag het terug op de weegschaal. Ik heb nu een snoepverbod ingesteld (tot nader order!)

goed dat jij er wel afblijft.
Wat is iedereen druk met het sturen en ontvangen. Nu ben ik wel benieuwd of iedereen ook heel fanatiek is met kerstkaarten sturen? (...ik dus niet....schaam)

Gelukkig zijn er toch nog 2 hurrays binnengekomen en verloopt er morgen geloof ik 1 kaart naar Belarus. Erg jammer. De ene hurray van 'mevrouw vakantie in Peru' heb ik onder dwang gekregen... hahaha

Tine, ik lees dat je een nieuw kapsel hebt aan laten meten?

Wat zei de buurman ?

Steph, hahaha ik moet echt lachen om je chocolade. Erg als je ergens zo'n zin in hebt en je hebt het niet in huis...aarghh

Da's waar ook van de postzegels. Heb er vandaag nog besteld, had er beter wat meer kunnen bestellen.

Anita1973, je bent echt op dreef he? Leuk! Ik tag nu ook best veel, want anders is het me toch te leeg in de brievenbus.

Ligaa, is het al gelukt met de stereogrammen?

Neferisis, zo maar even nieuwsgierig hoeveel kaarten je ongeveer in de week verstuurd? Ik heb namelijk in m'n hoofd dat jij met een tas naar de brievenbus gaat.

Vandaag een leuke kaart uit Glasgow gekregen en ik had er pas 1 uit Spanje. Geschreven in het Spaans, ik was gelukkig. Want dat heb ik bij m'n profiel vermeld omdat ik dat zo leuk vind.
Ligaa, ik kan er makkelijk vanaf blijven omdat het hier niet in huis is. Wel 5kilo m&m's maar dat terzijde (die zitten in een kilozakverpakking dus valt het wel op als ik er een paar van pak).

Pierot, ik stuur er ook nog geen komt wel. Pas eentje gekregen.

Ik kreeg net een hurray. Ze had een woonplaatskaart veel leuker vond dan deze ronde:

Terwijl in haar profiel stond dat ze ronde kaarten enorm leuk vond, doe je ook eens je best. ..........
Ze kan zeker haar eigen profiel niet lezen Steph, lekker ondankbaar ook.

Pierrot, ik schrijf zeker wel kerstkaarten, moet alleen nog beginnen.

Verder geen nieuws.

En ik ben een poging aan het doen hier vanmorgen wat kerstsfeer in huis te brengen, maar het wilt nog niet echt lukken.
Nou ja, Steph geen kerstkaart voor haar! Btje raar zachtjes uitgedrukt. Ik had een tijdje geleden een hollands pakket naar america gestuurd.... Dit was m'n bedankje: Thanks!

Ok, dat doe ik dus vanaf nu niet meer...

Anita, ik doe niet aan een kerstboom want ik vind het zo'n rotwerk. Maar wel aan kerstsfeer . Heb gisteren het 1 en ander in huis gehaald...oh wat gezellig. M'n man ook in de gloria, is zo leuk thuiskomen zegt ie dan. Hahaha dat vind ik dan weer leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven