Gezondheid alle pijlers

Slapeloosheid

07-12-2011 11:02 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hooi,

Ik heb al een redelijk lange tijd dat ik slecht slaap.

Word vaak zo'n 7 x per nacht wakker, en daarna in slaap komen gaat lastig.

Inslapen is trouwens niet echt het probleem. Als ik moe ben kan ik binnen een half uur mijn ogen dicht hebben en slapen.

Ik heb veel dingen geprobeerd.

Douche nemen

Seks

Boek lezen

Kopje thee zetten, muziek dr bij

Rondje lopen

Niet eten voor het slapengaan

Geen actieve dingen doen.

Geen tv kijken of pc.

En nog een paar andere dingen.

Het werkt niet.

Nu zit ik met veel lichamelijke klachten en kan dat goed de rede zijn dat ik steeds wakker word. Mijn lichaam zit volledig vast, en hoe hard mijn vriend het ook masseert, 2 dagen later is het weer terug.

Ik weet dat fysio heeeeeel goed zal werken (sowieso met mn 2 hernia's) maar daar is het aankomende jaar door omstandigheden helemaal geen geld voor

Nou heb ik morgen een afspraak bij de dokter voor dit en andere dingen, en ik ben bang dat hij toch tegen me zegt, misschien moeten we slaapmedicatie proberen. Aangezien ik geestelijk en lichamelijk niet kan ontspannen. Ik hou daar niet van, vind het eng. En hou sowieso niet van medicijnen. Bovendien hoorde ik dat slaapmedicatie verslavend werkt, en het na een paar weken minder goed werkt.

Herkent iemand het doorslaap probleem, en weet zijn er ook oplossingen die zonder medicatie verholpen/verbeterd kunnen worden?

Dank je wel alvast
Ik lees met je mee!

Heb ook last van slapeloosheid. Ik weet ook niet wat ik ermee aan moet.

Ik probeer overdag niet bij te slapen, anders slaap ik s nacht ook niet of nauwelijks.

Je kunt ook aan de h.arts vragen of je naar een slaappoli mag. Ik hoop binnenkort een oproep te krijgen van de slaappoli. Ik heb verder geen medicatie.

Melatonine kan helpen, moet je wel de goede versie nemen met langzame afgifte.
Ik lees ook mee. Ik kan al weken letterlijk snachts niet slapen. Ik heb Valeriaan voor de nacht extra sterk gekocht maar dat hielp niet. Je mocht er 1 per nacht. Zelfs met 3 of 4 sliep ik niet.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Andere matras kopen?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Nou dan lees ik ook maar mee. Het lijkt wel een virus

Ik val s'avonds vrij makkelijk in slaap om dan na een half uurtje weer wakker te worden en dan begint het gedraai.

Ik heb overgangsklachten en ik ben gestopt met roken en ik slaap mijn hele leven al heel erg licht. Dus nu weet ik ook niet wie van de drie de boosdoener is. Misschien een combi van alles?
Een slaappoli, nog nooit van gehoord, ik zal eens googleen.

Melatonine ken ik ook niet. Ook zo even opzoeken

Ik probeerde het eerst met de ''gouden'' slaaptips.

En na 8 maanden erachter komen dat het nutteloos was.

Ja, een ander matras zal een goeie zijn, ik moet ook een beter kussen, maar ik zit door mijn ''goedheid'' nogal in de geldproblemen, en mijn vriend is een arm studentje, familie heb ik niet meer dus kan nergens aankloppen.,( wat ik ook niet wil.)

Overgang kan het voor mij nog niet zijn, ik ben pas 21

thnxs iig voor de tips!

Hopelijk komen er nog meer!
quote:Yvonne77 schreef op 07 december 2011 @ 11:44:

[afbeelding]

Melatonine kan helpen, moet je wel de goede versie nemen met langzame afgifte.Mijn zoon gebruikt deze, omdat hij anders echt niet voor 12 uur slaapt, en vervolgens als een zombie rondloopt (wel in overleg met arts mee gestart trouwens). Ik heb er zelf ook redelijk wat last van, vooral op zondag, en dan neem ik er zelf ook 2. Val daarmee een stuk beter en sneller in slaap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven