Rusteloos gevoel

07-12-2011 16:36 15 berichten
Hallo iedereen,

Ik heb de laatste week last van een heel rusteloos gevoel. Alsof er een knoop in mijn buik zit, het is heel moeilijk uit te leggen maar ik kan niet lekker slapen en overdag heb ik er ook last van.

Sorry dat het zo vaag overkomt maar ik hoop dat het duidelijk is.

Hoe het komt weet ik ook niet, misschien omdat ik de laatste tijd vrij ben en dus niet veel te doen heb. Komt dit jullie bekent voor?

bvd
Ben je verliefd?
Nee dat niet, het is denk ik gewoon even wennen aan een nieuw dagritme. Ik ben vrij en zou juist moeten genieten maar dat lukt op deze manier niet. Wist ik maar wat het was, dan kon ik er iets aan doen.
Ben je veel alleen dan juist? Ik voel me vaak wat verloren en alleen als ik een weekend zonder kinderen ben nen dan heb ik ook een knoop in mijn maag, niet omdat ik ze mis ofzo maar omdat ik het zo jammer vind dat ik mijn schaarse kindvrije tijd aan het verdoen ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp wat je bedoeld, ik zit met hetzelfde!

Een knoop in mijn buik, de hele dag rusteloos,...

Ik heb heel de tijd het gevoel dat ik nog allerlei dingen moet doen maar nergens toe kom. Ik heb een leuk, gevuld leven maar het lijkt me gewoon alsof ik niet genoeg doe en dat geeft me een ongemakkelijk gevoel.

Hoe ik hier vanaf raak, weet ik echter niet...
Het is de wind, de wind, mijn lieve kind...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik voel me zo als m'n bloeddruk te hoog is.
Toen ik werkeloos was had ik dat ook.

Meer schuldgevoel omdat ik maar geen werk kon vinden.

Als ik dan eens lang op bed bleef liggen ofzo
Ik heb dat ook, heb al een paar dagen een hogere hartslag/hart slaat over en soms zelf een beetje kortademig. Alsof ik niet genoeg zuurstof binnen krijg. Terwijl het nu juist op mn werk heel rustig is en totaal geen stress heb in mn leven.

Misschien juist doordat je jezelf de tijd gunt om te ontspannen dat er dan wat spanning uit komt?
Ik heb het ook. Heb je ook last van rusteloze benen. Als ik in bed lig dan kan ik mijn benen niet stil laten liggen.

En het is ook een algemeen gevoel van onbehagen. mijn kleding irriteert me ook.

Ik heb het alleen nog maar vager gemaakt denk ik. Sorry
quote:StabiloBoss schreef op 07 december 2011 @ 17:55:

Ik voel me zo als m'n bloeddruk te hoog is.Dat is een goeie. Mijn bloeddruk is soms te hoog, niet altijd. Maar ik heb geen apparaat in huis om te meten.
Zeer herkenbaar! Juist op dagen dat het druk is, ga ik in een keer door, slaap goed en maak me nergens zorgen over. Maar in de periodes dat ik weinig aan mijn hoofd heb kan ik een heel onbestemd gevoel krijgen. Alsof ik iets vergeten ben ofzo. Heel apart, en inderdaad ook een beetje een opgejaagd gevoeld.

Ik denk niet dat het bij mij met mijn bloeddruk te maken heeft, maar het is voor jou natuurlijk een kleine moeite om het even te laten testen bij de HA.

Ik doe er verder weinig mee, omdat het bij vaak beperkt blijft tot een dag of twee, daarna heb ik meestal weer genoeg te doen :-)
Ik wil ook een motto
Zeer herkenbaar, ik ben ook niet te genieten als ik weinig te doen heb. Dan voel ik me nutteloos en ben ik bang dat ik iets vergeten ben om te doen. Het enige dat helpt: daadwerkelijk iets doen en een duidelijk dagritme aanhouden.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben. Heb het nog nooit zo erg gehad, bedankt voor de tips. Als het heel lang doorgaat ga ik een keer naar de huisarts.
Ik snap dit heel goed.

Ik heb ook een leuk en druk leven.

Maar vaak komt het gevoel boven dat het niet genoeg is, en dan loop ik ook een paar dagen met een knoop in mijn buik rond. Ik kan dan ook de reden niet vinden waarom.

Maar dan voel ik mij ook niet lekker/chagerijnig en noem maar op!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven