Borstvoeding en aanverwante zaken - Kletstopic

07-12-2011 22:12 2580 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om het borstvoedingstopic niet verder te vervuilen met oeverloos geklets, hier dan een kletstopic.

Klets hier mee over borstvoeding, slapeloze nachten, lieve en ondeugende kindjes, je dipjes en je topmomenten! Vragen kun je het beste stellen in het Borstvoedingstopic.
Eerst!
Wat had je laat vergadering! Is dat vaker zo bij jullie?
Gevonden

Misschien een goede plaats om mijn lijstje positieve en negatieve bv-momenten eens te maken.
Gevonden! Ik ben van plan om wat meer mee te schrijven hier. Ik was meer een meelezer en moet jullie nog een beetje leren 'kennen'.
Life is like a box of chocolates. You never know what you\'re gonna get
Ja daar ben ik benieuwd naar reglisse! Je hebt op zoveel plekken gevoed. Zal heel anders zijn dan onze lijstjes denk ik. Ik las op bv vragen dat je olijfolie en pruimen gaat geven. Ik gaf R in het begin van de bijvoeding ook vaak 1 of 2 lepeltjes olie door z'n groente zodat hij wat makkelijker kon poepen. Ook weleens pruimen gegeven als hij een paar dagen niet had gepoept en ik dacht dat hij er last van had. Daar merkte ik niks van. Verder kan je nog ontbijtkoek geven maar misschien zit daar iets in wat ze niet mag hebben. Anders bij de apotheek lactulose halen. Werkt snel. Apotheker kan je informeren over de dosis.
Dames, mag ik met jullie mee kletsen? Ik geef dan wel geen borstvoeding, maar die slapeloze nachten ken ik maar al te goed. (en die lieve en ondeugende kindjes ook )
Tuurlijk mag je meekletsen! Ik dacht vanmiddag al dat we je even moesten tippen voor ons kletstopic

Isa heb je nog klopjes gekregen, of was hij het alweer vergeten?
Kindje bijna 1 (over 2 weken) CB vroeg wanneer ik van plan was te gaan stoppen....

Sinds kort drinkt ze uit een soort tuitbeker (eindelijk) en drinkt ze dus een paar ml ander drinken dan mijn borst.

Mijn CB vond dit een mooi moment om te stoppen met BV, want het was te verwarrend anders voor mijn dochter.

Snappen jullie het nog, ik niet.

(het was toch ook geen gezicht een kind van 2 aan de borst, ik moest dus maar gaan afbouwen).

Maar ik ben altijd al eigenwijs geweest, ik volg mijn eigen kop.

Kind 1, 9 mnd gevoed

Kind 2, 18 mnd gevoed

Kind 3, voed nog steeds (bijna 12 mnd)
Ik krijg na iedere voeding applaus

Dochter klapt na een (goede) voeding in haar handjes !
Zag dit topic toevallig langskomen en dacht: dat moet 'm zijn!!

Leuk!!

Over olijfolie en pruimen gesproken: ik doe ook mee! M'n moeder adviseerde roosvicee laxo, dat had vroeger zo goed bij mij geholpen. Volgens haar HET wondermiddel. Ik wil voor de gezondere variant gaan, dus liever olie en pruimen. Want ook hier moeite met poepen door vaste voeding. Of eigenlijk niet door de vaste voeding maar door die stomme nog-niet-goed-ontwikkelde-darmen. Waarom worden kindjes zo 'on-af' afgeleverd?
Haha Melody, grappig! Vind 't onvoorstelbaar dat het CB zulke onzin uitkraamt...
Hier, roosvice laxo door yoghurt, kiwi door fruithap, lijnzaadolie door pap en nog steeds heel moeilijke stoelgang. (krijsen).

Sinds een weer lactulose, dit geef ik ipv lijnzaadolie. Nog steeds heel moeilijk ontlasting helaas.
Hoi! Ik heb inderdaad af en toe 's avonds vergadering, is leuk hoor!

Ik weet zo niet meer wat iedereen geschreven heeft in het andere topic. Alleen reglisse komt zo in me op. Wat een ellende met dropje. Wanneer moet ze weer naar het ziekenhuis? Met lactulose moet je oppassen, werkt goed maar geeft soms buikpijn, zeker voor dropje niet fijn. Forlax is wat dat betreft vele malen fijner.

Pucker, jij stelde toch een meet voor? Ik heb wel zin. Wie nog meer?
Haha Melody wat fijn dat je een applaus krijgt!

Ik heb geen klopjes meer gekregen. Hij had het ook veel te druk met spelen vanmiddag :-)

Zoon heeft een zeer goede stoelgang. Ik kan de klok er op gelijk zetten (10 uur s ochtends, elke dag) dus hier geen tips.

Een meet lijkt mij leuk, maar ook heel eng!
Hier was het na zo'n anderhalve maand bijvoeding een stuk beter. In het begin veel persen en dan kwam er niks, of alleen een konijnenkeutel. Nu gaat het goed.

Wat leuk dat je applaus krijgt! Dat wil ik ook!
Roosvicee laxo en pruimen doen hier dus niets. Bij zoon durf ik het nog niet te proberen, maar dochter en ik zijn daar ongevoelig voor geloof ik.

Melody, ik zou het advies links laten liggen ;). Ik moest mijn zoon een botetham geven voor het slapen ipv borst. Euh juist. Niet dus.
Wat lief Melody!

Meisje had vorige week ook last van verstopping en vooral 's nachts ontroostbaar huilen. We kregen van de huisarts een klysma, maar dat hebben we niet gebruikt. Een zakje lactolose gaf verlichting.
Deerne, hoi! Sneu voor je meisje! Hoe gaat het nu?
Hebben jullie ook wel eens dat je je afvraagt waarom je in hemelsnaam nog niet ligt te slapen maar te forummen?
Beter, nog wel harde keuteltjes, maar niet meer zo pijnlijk.

En ze loopt! Een paar stapjes dan...

Nu naar bed. Welterusten.
Oeh een klysma zou ik ook liever niet geven. Zo rigoreus. Maar als het helpt.. Maar fijn dat de lactulose hielp!

Surface, KR stelde een meet voor, dus die is sowieso voor. Reglisse vond het leuk en ik vind het ook leuk. Misschien kan je M eerst een boterham geven en dan borst? Hoeveel eet hij nu?
Leuk van die boterham hahaha.

Hier tip van CB bij kind 2 (een jongetje, heel lang en niet al te zwaar) na iedere BV een bord pap geven.

Mijn kinderen zijn nou 1 maal niet van die dikkertjes, kan er ook niks aan doen.

Dochtertje nu is 78 cm en 8,9 kg, vind haar echt niet mager. ...
Mayala, ja dus. Zit zelfs in het donker, man heeft alle lichten al uit gedaan.
quote:Mayala schreef op woensdag 07 december 2011 22:48 Hebben jullie ook wel eens dat je je afvraagt waarom je in hemelsnaam nog niet ligt te slapen maar te forummen?Ja en maar klagen over de nachten ;-p

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven