Borstvoeding en aanverwante zaken - Kletstopic
woensdag 7 december 2011 om 22:12
woensdag 7 december 2011 om 22:21
Ja daar ben ik benieuwd naar reglisse! Je hebt op zoveel plekken gevoed. Zal heel anders zijn dan onze lijstjes denk ik. Ik las op bv vragen dat je olijfolie en pruimen gaat geven. Ik gaf R in het begin van de bijvoeding ook vaak 1 of 2 lepeltjes olie door z'n groente zodat hij wat makkelijker kon poepen. Ook weleens pruimen gegeven als hij een paar dagen niet had gepoept en ik dacht dat hij er last van had. Daar merkte ik niks van. Verder kan je nog ontbijtkoek geven maar misschien zit daar iets in wat ze niet mag hebben. Anders bij de apotheek lactulose halen. Werkt snel. Apotheker kan je informeren over de dosis.
woensdag 7 december 2011 om 22:37
Kindje bijna 1 (over 2 weken) CB vroeg wanneer ik van plan was te gaan stoppen....
Sinds kort drinkt ze uit een soort tuitbeker (eindelijk) en drinkt ze dus een paar ml ander drinken dan mijn borst.
Mijn CB vond dit een mooi moment om te stoppen met BV, want het was te verwarrend anders voor mijn dochter.
Snappen jullie het nog, ik niet.
(het was toch ook geen gezicht een kind van 2 aan de borst, ik moest dus maar gaan afbouwen).
Maar ik ben altijd al eigenwijs geweest, ik volg mijn eigen kop.
Kind 1, 9 mnd gevoed
Kind 2, 18 mnd gevoed
Kind 3, voed nog steeds (bijna 12 mnd)
Sinds kort drinkt ze uit een soort tuitbeker (eindelijk) en drinkt ze dus een paar ml ander drinken dan mijn borst.
Mijn CB vond dit een mooi moment om te stoppen met BV, want het was te verwarrend anders voor mijn dochter.
Snappen jullie het nog, ik niet.
(het was toch ook geen gezicht een kind van 2 aan de borst, ik moest dus maar gaan afbouwen).
Maar ik ben altijd al eigenwijs geweest, ik volg mijn eigen kop.
Kind 1, 9 mnd gevoed
Kind 2, 18 mnd gevoed
Kind 3, voed nog steeds (bijna 12 mnd)
woensdag 7 december 2011 om 22:39
Zag dit topic toevallig langskomen en dacht: dat moet 'm zijn!!
Leuk!!
Over olijfolie en pruimen gesproken: ik doe ook mee! M'n moeder adviseerde roosvicee laxo, dat had vroeger zo goed bij mij geholpen. Volgens haar HET wondermiddel. Ik wil voor de gezondere variant gaan, dus liever olie en pruimen. Want ook hier moeite met poepen door vaste voeding. Of eigenlijk niet door de vaste voeding maar door die stomme nog-niet-goed-ontwikkelde-darmen. Waarom worden kindjes zo 'on-af' afgeleverd?
Leuk!!
Over olijfolie en pruimen gesproken: ik doe ook mee! M'n moeder adviseerde roosvicee laxo, dat had vroeger zo goed bij mij geholpen. Volgens haar HET wondermiddel. Ik wil voor de gezondere variant gaan, dus liever olie en pruimen. Want ook hier moeite met poepen door vaste voeding. Of eigenlijk niet door de vaste voeding maar door die stomme nog-niet-goed-ontwikkelde-darmen. Waarom worden kindjes zo 'on-af' afgeleverd?
woensdag 7 december 2011 om 22:42
Hoi! Ik heb inderdaad af en toe 's avonds vergadering, is leuk hoor!
Ik weet zo niet meer wat iedereen geschreven heeft in het andere topic. Alleen reglisse komt zo in me op. Wat een ellende met dropje. Wanneer moet ze weer naar het ziekenhuis? Met lactulose moet je oppassen, werkt goed maar geeft soms buikpijn, zeker voor dropje niet fijn. Forlax is wat dat betreft vele malen fijner.
Pucker, jij stelde toch een meet voor? Ik heb wel zin. Wie nog meer?
Ik weet zo niet meer wat iedereen geschreven heeft in het andere topic. Alleen reglisse komt zo in me op. Wat een ellende met dropje. Wanneer moet ze weer naar het ziekenhuis? Met lactulose moet je oppassen, werkt goed maar geeft soms buikpijn, zeker voor dropje niet fijn. Forlax is wat dat betreft vele malen fijner.
Pucker, jij stelde toch een meet voor? Ik heb wel zin. Wie nog meer?
woensdag 7 december 2011 om 22:43
Haha Melody wat fijn dat je een applaus krijgt!
Ik heb geen klopjes meer gekregen. Hij had het ook veel te druk met spelen vanmiddag
Zoon heeft een zeer goede stoelgang. Ik kan de klok er op gelijk zetten (10 uur s ochtends, elke dag) dus hier geen tips.
Een meet lijkt mij leuk, maar ook heel eng!
Ik heb geen klopjes meer gekregen. Hij had het ook veel te druk met spelen vanmiddag
Zoon heeft een zeer goede stoelgang. Ik kan de klok er op gelijk zetten (10 uur s ochtends, elke dag) dus hier geen tips.
Een meet lijkt mij leuk, maar ook heel eng!
Life is like a box of chocolates. You never know what you\'re gonna get
woensdag 7 december 2011 om 22:45
woensdag 7 december 2011 om 22:49
woensdag 7 december 2011 om 22:50
woensdag 7 december 2011 om 22:50