Spinnen in huis, bah...

07-12-2011 22:07 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Geen groot probleem hier maar ik kom de laatste tijd

spinnen tegen in huis...

Binnen lekker warm, buiten koud dus wel logisch maar ik vind het

maar niks..

Ik ben vast niet de enige hier dus zijn er geen 'truukjes' voor om die beestjes uit je huis te weren...

Bijvoorbeeld zout strooien, schoteltje azijn etc ?? ( ik noem maar gewoon wat.. ;)
Oei, goede vraag. Zou het ook niet weten eigenlijk. Ik durf ze nooit op te pakken of iets, dus ik gebruik een stofzuiger om ze op te zuigen.. maar weet niet of je daar veel aan hebt.
Ik hou de tips in de gaten, maar ik ben bang dat die niet gaat komen. Er zijn wel wat trucjes om te voorkomen dat ze van buiten naar binnen komen (alle kozijnen, kieren en gaten behandelen met speciale spray), maar als ze eenmaal al binnen zijn dan houdt het op.
Lekker laten zitten, ze eten ander ongedierte op.
verba volant, scripta manent.
Ik vinde ze eng. dus geen tips. ben altijd bang als ik ze opzuig dat ze uit de stofzuiger komen weet wel dat het niet gebeurd hihi
En je eet ze onbewust in je slaap!

http://www.belg.be/432/op ... -5-spinnen-in-zijn-leven/
Mijn katten eten ze op dus neem een paar katten
quote:jo12345 schreef op 07 december 2011 @ 22:24:

http://www.belg.be/432/op ... -5-spinnen-in-zijn-leven/Dat ga ik dus echt niet lezen
zo'n ding dat je in het stopcontact steekt en een ultrasoon geluid produceert schijnt ook spinnen weg te jagen (ook muizen, ratten en ander ongedierte). ik weet niet of het werkt, ben wel van plan eentje te kopen om de muizen weg te jagen
katten mag ik helaas niet hebben vd huisbaas
AAAH BAH! ik ben zo bang voor spinnen.

Sneu eigenlijk he, haha.

Geen tips TO sorry.
Weet je dat spinnen ook een partner hebben? Dus als je er eentje dood maakt komt de partner tevoorschijn om wraak te nemen
haha ja ik ben ook bang dat ze weer uit de stofzuiger komen. maar dat schijnt niet te kunnen omdat ze zo met stof bedolven zijn, dat ze dood gaan. (behalve als je een lege stofzuigerzak hebt)

maar je kan wel zo'n spray komen inderdaad, gewoon bij de campingwinkel of bouwmarkt ofzo.. tegen ongedierte. volgens mij hebben ze zelfs een anti-spinnenspray.
quote:miss_marvellous schreef op 07 december 2011 @ 22:32:

zo'n ding dat je in het stopcontact steekt en een ultrasoon geluid produceert schijnt ook spinnen weg te jagen (ook muizen, ratten en ander ongedierte). ik weet niet of het werkt, ben wel van plan eentje te kopen om de muizen weg te jagen

Nou zoiets lijkt me nou wel wat, daar maar eens naar op zoek gaan..:)

Ja eigenlijk heel sneu dat je zo kan gruwelen van zo'n klein beestje die waarschijnlijk banger voor jou is dat jij voor hem...
quote:jo12345 schreef op 07 december 2011 @ 22:24:

http://www.belg.be/432/op ... -5-spinnen-in-zijn-leven/

Ja want spinnen lopen namelijk graag in dat ENE hele kleine warme ronde gat waar constante luchtstroom staat en waar'ie kleddernat wordt.

Lariekoek. Ze kruipen veel eerder in droge kieren en naden dan in je mond.

http://insects.about.com/ ... wallowed-while-asleep.htm
Ik heb zo'n ding voor in het stopcontact, ik heb anti-spinnenspray.

Geen van beide werken voor mij. Ik heb nog steeds last van spinnen. Echte dikke vieze zwarte/bruine schuurspinnen. bah!

Ben er doodsbenauwd voor. En idd ze komen nooit alleen. echt niet! Ik heb nu onder elke deur van die anti-tocht strippen (met haartjes) en tot nu toe nog geen 1 weer gezien.
Zo veel last heb ik nog niet gehad, maar heb wel een swiffer die ik standaard gebruik voor elke spingevaarte die in mijn personal space komt...

Mijn dochter roept al standaard bij het zien van de swiffer: waat zit de spin?
[quote]jojo1981 schreef op 07 december 2011 @ 23:05:

Zo veel last heb ik nog niet gehad, maar heb wel een swiffer die ik standaard gebruik voor elke spingevaarte die in mijn personal space komt...

Mijn dochter roept al standaard bij het zien van de swiffer: waat zit de spin?[/quote]

Moest wel lachen om de opmerking van je dochter! Maar idd, wat zijn het vieze beesten he, ze mogen zo ver mogelijk weg blijven!
quote:mika65 schreef op 07 december 2011 @ 22:33:

Weet je dat spinnen ook een partner hebben? Dus als je er eentje dood maakt komt de partner tevoorschijn om wraak te nemen

En bedankt...

Mijn ex en ik hadden ooit een oud boerderijtje gehuurd in Frankrijk voor een vakantie, en daar hadden ze spinnen zo groot... Niet normaal.

We zaten daar op een gegeven moment buiten toen er zo'n monster voorbij kwam lopen over het terras.

Het monster werdt achtervolgd door een hagedis.

Op het moment dat die hagedis bijna bij hem was, draaide die spin zich naar hem om, stak heel dreigend zijn voorste 2 a 4 poten de lucht in en zei: BACK THE F*CK OFF.

En die hagedis deed het nog ook. Die koos eieren voor zijn geld en vluchtte.

Ik geef toe dat die spin niet kon praten, maar de lichaamstaal was duidelijk.

Verder is het een waargebeurd verhaal.

Ik was geschokt, denk er nog wel eens aan.

Met kippevel op mijn hele lijf.
Ze houden het alleen binnen uit als er ook iets te vangen is neem ik aan. En alles wat hij vangt, hoef jij niet meer te vangen.
Janedoe dan was ik echt weer naar huis gegaan. Dan heb ik geen vakantie met van die dikke spinnen

Brr ik krijg al kippevel van jou verhaal
Mika, het was echt verschrikkelijk!!!

We hadden daar ook ineens 's ochtends een slang in een boom hangen. we hadden altijd padden op de wc en ik heb nog nooit zulke enorme wespen gezien als daar.

Het was zooooon schattig huisje, en we hadden ons eigen meertje daar, het was echt een plaatje.

Maar die beesten.... En zeker die spinnen...

Ik heb daar geen oog dichtgedaan.
quote:hypernova schreef op 07 december 2011 @ 23:40:

Ze houden het alleen binnen uit als er ook iets te vangen is neem ik aan. En alles wat hij vangt, hoef jij niet meer te vangen.

Eens!

Vooral niet doodmaken, dan zit je over een paar maanden weer met een muggenplaag (en krijgen we dáár weer topics over, wedden ). Vraag iemand die er niet bang voor is om ze buiten te zetten. Je hebt vast wel een stoere buur of kennis. Zo simpel kan het leven zijn.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Ik heb helaas ook nog steeds geen goede tip gevonden tegen spinnen. In mijn vorige huis zaten regelmatig huisspinnen, van die grote engerds. Elke keer moest ik mezelf overwinnen om ze te pletten. Jakkes! Ik weet dat het eigenlijk belachelijk is, maar ik vind ze ook supereng!!!

Oh walgelijk, spinnen. Ik ben er ook doodsbang voor maar gelukkig eet onze kat ze op. Geen tips verder want ik ben de grootste held op sokken als het op deze griezels aankomt.

En JaneDoe; wat een afschuwelijk verhaal! Ik zie het helemaal voor me. Een monsterspin die een hagedis wegjaagt, horror.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven