Kerstmarkt Hasselt BE?
donderdag 8 december 2011 om 10:05
Hallo,
Binnenkort ben ik een middag met manlief in Hasselt (BE).
Ik heb gelezen op internet dat er ook een kerstmarkt is.
Nu is mijn vraag of dit een leuke en mooie markt is, is het de moeite waard om deze te bezoeken?
Verder nog leuke bijzondere winkels die we gezien moeten hebben?
Ik heb gehoord dat je bij Century lekker kunt eten, klopt dit?
Alvast bedankt!
Binnenkort ben ik een middag met manlief in Hasselt (BE).
Ik heb gelezen op internet dat er ook een kerstmarkt is.
Nu is mijn vraag of dit een leuke en mooie markt is, is het de moeite waard om deze te bezoeken?
Verder nog leuke bijzondere winkels die we gezien moeten hebben?
Ik heb gehoord dat je bij Century lekker kunt eten, klopt dit?
Alvast bedankt!
donderdag 8 december 2011 om 10:10
donderdag 8 december 2011 om 11:18
O en ik begon ineens te twijfelen over de Belgische Essen want dat ligt net over de grens!
De Duitse Essen ligt vlak achter Oberhausen. Oberhausen (CentrO) is ook leuk, maar Essen veel leuker. Want daar heb je echt een hele grote Kerstmarkt, ook een stuk Middeleeuws. Daarnaast kan je buiten goed shoppen maar in Limbecker Platz weer heel goed binnen. Doet niet onder voor CentrO.
De Duitse Essen ligt vlak achter Oberhausen. Oberhausen (CentrO) is ook leuk, maar Essen veel leuker. Want daar heb je echt een hele grote Kerstmarkt, ook een stuk Middeleeuws. Daarnaast kan je buiten goed shoppen maar in Limbecker Platz weer heel goed binnen. Doet niet onder voor CentrO.
donderdag 8 december 2011 om 12:27
Als je met de auto gaat moet je eerst even checken of je geen zgn. milieuvignet nodig hebt om in de stad te parkeren. In veel grote duitse steden is dit noodzakelijk namelijk, bijv in Dusseldorf. Je kunt natuurlijk altijd buiten de stad parkeren, op een P+R, vaak zijn er dan shuttlebussen naar de stad. En houd rekening met het weer (winterbanden zijn verplicht en soms zelfs ook sneeuwkettingen). Leuk he, "even" naar Duitsland
donderdag 8 december 2011 om 15:03
ik woon in Hasselt, de kerstmarkt ( Winterland ) is mooi gemaakt maar niet echt groot en je bent er heel snel door gewandeld... goed voor een uurtje ofzo...
de century zou ik niet gaan eten moest je gaan, was vroeger een goede zaak maar nu niet meer, er zijn veeeeeeel betere zaken in hasselt om te gaan eten...
de century zou ik niet gaan eten moest je gaan, was vroeger een goede zaak maar nu niet meer, er zijn veeeeeeel betere zaken in hasselt om te gaan eten...
donderdag 8 december 2011 om 15:18
Hier staat alles op wat je wilt weten...
http://www.milieuvignet-duitsland.nl/nl/faq.html
Je moet daarvoor je kentekenbewijs wel bij je hebben. Het lijkt me trouwens best een toer om die sticker in Duitsland te moeten halen, daarom heb ik hem ook gewoon online besteld. Maar je moet wel, wil je de Duitse steden in!
Anders toch een plan B verzinnen? CentrO is bijvoorbeeld bereikbaar zonder door een Umweltzone te komen en daar zit ook best een leuke Kerstmarkt.
Je moet daarvoor je kentekenbewijs wel bij je hebben. Het lijkt me trouwens best een toer om die sticker in Duitsland te moeten halen, daarom heb ik hem ook gewoon online besteld. Maar je moet wel, wil je de Duitse steden in!
Anders toch een plan B verzinnen? CentrO is bijvoorbeeld bereikbaar zonder door een Umweltzone te komen en daar zit ook best een leuke Kerstmarkt.
donderdag 8 december 2011 om 15:21
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 08 december 2011 @ 12:58:
Die sticker heb je binnen twee dagen in huis, valt enorm mee. Ik heb geen winterbanden maar 'all season tires.' Gok het er altijd maar op, als het echt slecht weer is ga ik toch niet. Ahhh, lees net bij de ANWB dat mijn banden gewoon goed zijn. Pfieuw.
Die sticker heb je binnen twee dagen in huis, valt enorm mee. Ik heb geen winterbanden maar 'all season tires.' Gok het er altijd maar op, als het echt slecht weer is ga ik toch niet. Ahhh, lees net bij de ANWB dat mijn banden gewoon goed zijn. Pfieuw.
donderdag 8 december 2011 om 17:07
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 08 december 2011 @ 15:18:
Wij hebben al een hotel geboekt.
Ik zal mij er vanavond nog maar even in verdiepen.
Winterbanden hebben wij dan weer wel.
Wij hebben al een hotel geboekt.
Ik zal mij er vanavond nog maar even in verdiepen.
Winterbanden hebben wij dan weer wel.