tips canarische eilanden
donderdag 8 december 2011 om 10:26
We willen graag in april nog even naar de warmte en niet te ver vliegen. Nu denken we aan de canarische eilanden. Zijn met kind van 4, en houden niet van die massale toeristenplaatsen.
Beetje kleinschalig appartementencomplex of bungalowpark, gezellig plaatsje met diverse restaurantjes maar niet supertoeristisch. Is dit nog te vinden op 1 van de eilanden? Tips erg welkom!
We houden er ook wel van om een auto te huren en de omgeving te verkennen.
Beetje kleinschalig appartementencomplex of bungalowpark, gezellig plaatsje met diverse restaurantjes maar niet supertoeristisch. Is dit nog te vinden op 1 van de eilanden? Tips erg welkom!
We houden er ook wel van om een auto te huren en de omgeving te verkennen.
donderdag 8 december 2011 om 10:38
donderdag 8 december 2011 om 10:45
donderdag 8 december 2011 om 10:51
Puerto de Mogan op Gran Canaria, kijk maar eens bij Neckermann. Zijn we vorig jaar november geweest met dochters van 3 en 1, in Appartementen Mogan Valle. Super leuk plaatsje, niet zo 'plat', maar wel gezelligheid met terrasjes etc. Is er bovendien altijd iets beter weer dan op rest eiland omdat het in baai ligt. Heerlijk strandje in het dorp met langzaam aflopend water, ideaal om te spelen. Bij app ook prima zwembaden. Wij zouden graag nu in december weer gaan, maar waren te laat met boeken en gaan nu naar Tenerife. Kijk ook eens bij Eliza was here, die hebben ook leuke plekjes, maar daar heb ik geen ervaring mee.
donderdag 8 december 2011 om 11:07
donderdag 8 december 2011 om 11:42
donderdag 8 december 2011 om 12:15
Ik ben de afgelopen 5 jaar in eind maart naar de Canarisch geweest, alle keren goed weer. Ruim 20 graden en een zonnetje. Als het niet te hard waait, is het op het strand prima uit te houden.
In deze periode was het op geen van de eilanden druk. Zelfs niet in de echte toeristenoorden.
Op Lanzarote (2x) ben ik in Puerto del Carmen geweest, waar eindeloos veel restaurantjes zijn en het gezellig druk was.
Op Tenerife in Costa Adeje (Playa de Fanabe), genoeg restaurantjes, beetje reuring maar niet te veel. Kleinschalig apartementencomplex (Adonis als ik het goed heb).
Op La Palma in Los Llanos de Aridane, waar niet veel (understatement) te doen was. Heel weinig eetgelegenheden ook. Op La Palma worden veelal losstaande huizen van particulieren verhuurd.
Op Fuerteventura in Esquinzo, een klein dorp vlak bij Jandia, waar genoeg restaurants te vinden zijn.
Ieder eiland heeft toch wel een eigen karakter vind ik. Lanzarote vond ik het gezelligst en La Palma absoluut geen aanrader. Anderen zullen daar weer heel anders over denken.
In deze periode was het op geen van de eilanden druk. Zelfs niet in de echte toeristenoorden.
Op Lanzarote (2x) ben ik in Puerto del Carmen geweest, waar eindeloos veel restaurantjes zijn en het gezellig druk was.
Op Tenerife in Costa Adeje (Playa de Fanabe), genoeg restaurantjes, beetje reuring maar niet te veel. Kleinschalig apartementencomplex (Adonis als ik het goed heb).
Op La Palma in Los Llanos de Aridane, waar niet veel (understatement) te doen was. Heel weinig eetgelegenheden ook. Op La Palma worden veelal losstaande huizen van particulieren verhuurd.
Op Fuerteventura in Esquinzo, een klein dorp vlak bij Jandia, waar genoeg restaurants te vinden zijn.
Ieder eiland heeft toch wel een eigen karakter vind ik. Lanzarote vond ik het gezelligst en La Palma absoluut geen aanrader. Anderen zullen daar weer heel anders over denken.
vrijdag 9 december 2011 om 14:03
Je hebt al genoeg tips over C.E. Ook leuk zijn kaapverdische eilanden. Nog geen massatoerisme. Hoor en mooie verhalen over. Qua weer is het meestal wel goed.
Nog een tip:
Madeira,hoewel je daar wel af en toe een bui kunt treffen. Wij hadden vaak s'ochtends bewolking of beetje regen en in de middag prachtig weer. Niet veel stranden,maar dan moet je naar Porto Santo gaan met de boot of Madeira en paar dagen Puerto Santo
Wij waren dit jaar in Madeira. Echt heel mooi. Niet echt toeristisch. Vriendelijke mensen en heel betaalbaar. Huur in ieder geval een auto. Dan kun je je goed verplaatsen als het je niet bevalt. Ook op de Canarische Eilanden. Op madeira is het afkoop eigen risico wel wat duurder dan bijvoorbeeld Canarische Eilanden. Van Kaapverdische eilanden weet ik dat niet.
Nog een tip:
Madeira,hoewel je daar wel af en toe een bui kunt treffen. Wij hadden vaak s'ochtends bewolking of beetje regen en in de middag prachtig weer. Niet veel stranden,maar dan moet je naar Porto Santo gaan met de boot of Madeira en paar dagen Puerto Santo
Wij waren dit jaar in Madeira. Echt heel mooi. Niet echt toeristisch. Vriendelijke mensen en heel betaalbaar. Huur in ieder geval een auto. Dan kun je je goed verplaatsen als het je niet bevalt. Ook op de Canarische Eilanden. Op madeira is het afkoop eigen risico wel wat duurder dan bijvoorbeeld Canarische Eilanden. Van Kaapverdische eilanden weet ik dat niet.
vrijdag 9 december 2011 om 14:06
oja als je auto's gaat huren een tip car4hollidays.nl doen we al jaren en prima service. Ze zijn een tussen handelaar,meer hebben goede prijzen en goede huurders. Ook als er problemen zijn zijn ze bereid het goed op te lossen. Wat we fijn vinden is dat je ter plaatsen hoeft te betalen. Bijna bij alle autos ben je CDW verzekerd (geen eigen risico) Je moet alleen voor een paar euro de SCDW afkopen
zondag 11 december 2011 om 13:21
Ik ben een aantal jaren terug op Tenerife geweest in April. Toen was het helemaal niet druk daar. Durf zo uit mijn hoofd even niet te zeggen waar we precies zijn geweest.
We hebben toen een auto gehuurd en hebben zo een hoop van het eiland kunnen zien.
Ik denk dat het in April op de meeste plaatsen nog niet heel erg druk is. En als je een auto huurt kan je zelf de onbegaande paden opzoeken! Geniet alvast van de voorpret!
We hebben toen een auto gehuurd en hebben zo een hoop van het eiland kunnen zien.
Ik denk dat het in April op de meeste plaatsen nog niet heel erg druk is. En als je een auto huurt kan je zelf de onbegaande paden opzoeken! Geniet alvast van de voorpret!
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
zondag 11 december 2011 om 14:09
Ik vond La Palma dus juist heel leuk, met auto naar mooie wandellocaties gereden en erg mooi gelopen, maar met kleine kinderen is dat waarschijnlijk niet zo ideaal. Lanzarote vond ik ook leuk, maar ook vanwege de prachtige woeste omgeving en daarin lopen en fietsen. Tenerife en Gran Canaria ben ik nooit geweest, dus geen tips. Op La Palma hebben we huisjes gehuurd (op 2 locaties aan de westkust, waar het weer beter is dan aan de oostkust).
dinsdag 13 december 2011 om 16:26
La Palma is erg mooi, vooral als je helemaal naar boven gaat, gewoon sprookjesachtig mooi. Je bent dan boven de wolken en kijkt neer op wolkendekken. Het eiland is niet druk en nog behoorlijk autentiek. Het enige "storende" in het landschap vond ik de bananenplantages.
La Gomera is nog rustiger en een wandelparadijs, wel minder hoog dan La Palma. Nadeel is wel dat je er niet rechtstreeks naar kunt vliegen, je moet dan vanaf Tenerife met de boot. Misschien niet zo handig met een jong kind.
Van Tenerife had ik een niet kloppend vooroordeel: druk, veel te toeristisch. Dat klopt maar gedeeltelijk, eigenlijk geldt dit alleen voor de toeristenoorden met de vele hotels. De rest van het eiland is prachtig qua natuurschoon, indrukwekkend is hier ook weer de top van het eiland met een schitterend uitzicht.
Gran Canaria vond ik minder mooi qua natuurschoon een beetje gewoontjes t.o.v. de andere drie die ik bezocht heb.
Wij zijn bij alle eilanden op de zuidkant gaan zitten, dan heb je de grootste kans op mooi weer. Het kan zo zijn dat je als je maar iets het binnenland ingaat dat je bewolking hebt en een lage temperatuur (10-15 gr.) en als je dan echt aan de zuidkust zit dat het daar zonnig is met 23 gr.
Wat betreft accomodaties heb je daar enorm veel keus: Van grote all-inclusive resorts tot kleinschalige appartementjes of zelfs op zich zelf staande huisjes.
La Gomera is nog rustiger en een wandelparadijs, wel minder hoog dan La Palma. Nadeel is wel dat je er niet rechtstreeks naar kunt vliegen, je moet dan vanaf Tenerife met de boot. Misschien niet zo handig met een jong kind.
Van Tenerife had ik een niet kloppend vooroordeel: druk, veel te toeristisch. Dat klopt maar gedeeltelijk, eigenlijk geldt dit alleen voor de toeristenoorden met de vele hotels. De rest van het eiland is prachtig qua natuurschoon, indrukwekkend is hier ook weer de top van het eiland met een schitterend uitzicht.
Gran Canaria vond ik minder mooi qua natuurschoon een beetje gewoontjes t.o.v. de andere drie die ik bezocht heb.
Wij zijn bij alle eilanden op de zuidkant gaan zitten, dan heb je de grootste kans op mooi weer. Het kan zo zijn dat je als je maar iets het binnenland ingaat dat je bewolking hebt en een lage temperatuur (10-15 gr.) en als je dan echt aan de zuidkust zit dat het daar zonnig is met 23 gr.
Wat betreft accomodaties heb je daar enorm veel keus: Van grote all-inclusive resorts tot kleinschalige appartementjes of zelfs op zich zelf staande huisjes.
vrijdag 16 december 2011 om 15:38