promotiefeestje
woensdag 7 december 2011 om 16:15
Na 4 jr onderzoek gaat mijn lief promoveren. Daarbij hoort ook een etentje en een borreltje. Nu zei mijn vriend dat hij het eten klein en intiem wil houde,. Hij wil zijn ouders, opa en oma, mij en zijn begeleiders uitnodigen op het etentje. Op de borrel nodigt hij de rest van de familie uit en vrienden/collegaas.
Mijn ouders nodigt hij dus niet uit op het etentje. Ik merk dat mn ouders het niet leuk vinden en zich buitengesloten voelen...en zelf vind ik het ook wel wat vreemd!
Hebben jullie ervaring hiermee? Is dit ook vreemd?
Ik hoor graag van jullie!
Ps. We hebben een relatie van ruim 3 jr en wonen samen.
Mijn ouders nodigt hij dus niet uit op het etentje. Ik merk dat mn ouders het niet leuk vinden en zich buitengesloten voelen...en zelf vind ik het ook wel wat vreemd!
Hebben jullie ervaring hiermee? Is dit ook vreemd?
Ik hoor graag van jullie!
Ps. We hebben een relatie van ruim 3 jr en wonen samen.
donderdag 8 december 2011 om 14:06
donderdag 8 december 2011 om 14:13
Zo´n etentje is meer bedoeld om de commissie en de promotoren te bedanken. De ouders en partners zijn daar vaak bij omdat die ook de commissie en promotoren willen bedanken. Zij hebben jarenlang meegeleefd met het tot stand komen van de dissertatie en zijn dan ook blij dat het allemaal gelukt is. Het is niet zozeer om andere mensen/familie/vrienden te fêteren. Dus het is een beetje raar dat jouw ouders nu op hun teentjes getrapt zijn dat ze niet zijn uitgenodigd: zij hebben er toch niets te zoeken in principe, of hebben zij jouw vriend ook erg ondersteund in zijn promotie?
Je hebt in principe wel gelijk dat hier geen vaststaande regels over zijn, dus als jouw vriend er graag bepaalde mensen bij zou willen hebben omdat ze hem zo gesteund hebben dan kan dat, maar dan is dat aan jouw vriend om dat te beslissen, niet aan jouw ouders. Beetje raar dat ze zo gepikeerd zijn, of weten ze misschien niet zo goed wat zo'n promotie inhoudt?
Je hebt in principe wel gelijk dat hier geen vaststaande regels over zijn, dus als jouw vriend er graag bepaalde mensen bij zou willen hebben omdat ze hem zo gesteund hebben dan kan dat, maar dan is dat aan jouw vriend om dat te beslissen, niet aan jouw ouders. Beetje raar dat ze zo gepikeerd zijn, of weten ze misschien niet zo goed wat zo'n promotie inhoudt?