Wie speelt er ook famarama?

27-09-2011 17:59 3005 berichten
Een variant van de inmiddels bekende en beruchte online boerderij. Veel mensen spelen die via facebook of hyves maar deze staat daar los van.

Is er iemand hier die het ook speelt en die zin heeft om hier te schrijven over ons harde werk?
quote:joda schreef op 07 december 2011 @ 13:28:

ibi; heb je echt al de hele boom vol. wauw, heb je ook alle quest al gedaan?

ik ga helemaal voor de 4 albino vleermuizen bij het strooievent. Die kan ik namelijk wel goed gebruiken.Ik ga ook voor de albino vleermuizen, aangezien ik nog geen foklicentie heb.
Alle reacties Link kopieren
Ok. Ik begin er iets van te snappen.Ik zit in level 7, en ik heb een paar bossen wortelen in mijn marktkraam gezet. De volgende ochtend waren ze weg, maar ik heb er geen geld voor gekregen, doe ik iets fout?

En nu heb ik een kerstbal en een gloeiwormpje nodig, iemand enig idee hoe ik daaraan kom?
Sjakie, je zou de BD inmiddels wel binnen moeten hebben. Misschien even f5 doen en als je zeker weet dat je geen geld hebt gehad dan kun je een ticket sturen naar support.

Je zou een kerstbal en gloeiwormpje via de markt kunnen kopen maar als je het nodig hebt voor de verkoop in je huis raad ik je dat af omdat je daar minder krijgt dan dat het op de markt kost. Je kan de bestelling dan afwijzen.

bibianne, ja doe ook de pompoenjam en soms de kleine hokjes maar dat is idd. heel veel werk. Momenteel veel aan het werk dus red de kaneelquest niet helemaal af. Geeft niet die kerstman zie je toch haast niet in mijn siertuin.

Ik koop nooit knechten dus heb ze alleen als ik ze win bij een quest.

Ik heb nog niet alle questen af. Zeker de fokquesten gaan niet zo gek hard. Ik fok alleen met babyboom. Heb wel veel andere af.
ok ibi, thanks. Hoe kom je eigenlijk bij die quests waar jij het over hebt? Ik heb nogal veel kaneel, kan ik dat dan ergens kwijt in een quest?
IBI, kun je mij ook helpen? Hoe kan ik stallen bouwen? Kan dat alleen met TG? Heb aan het rad (vind ik het leukste van alles!) 120.000 BD gewonnen. Kan ik daar geen bouwmaterialen van kopen?
Ik heb ook bij een quest veel van mijn kaneel kunnen lossen. Denk het Sintevent. In de stad op het grote gebouw in het midden klikken. Dan kom je bij de quests.
wat super van de 120.000 BD dat is nog eens een leuke roffel.

Je kan er helaas geen gereedschap van kopen. Je kan stallen bouwen met gereedschap. Ik weet niet in welk level je zit en of je al gereedschap krijgt?

Je kan op de volgende manieren aan gereedschap komen:

- uit de grond

(door de veeteelt of de tentoonstelling verder af te maken krijg je een beker waarmee je meer % kans hebt op extra gereedschap te krijgen) Nog een tip: langere gewassen leveren over het algemeen meer gereedschap op dan korte gewassen

- kopen met TG

- winnen aan het rad

- winnen bij sommige questen

- Kado krijgen van je buren

Sjakie,

Je kan idd. naar de stad in het midden staat een half rond gebouw en daar kun je idd. je kaneel kwijt.
joda. Ik had de meeste beesten hokken weggehaald en dan met de kleine akkers en de pompoen jam inleveren zat ik per oogst op ruim 700 kaneel. En met een moeder die overdag helpt en zelfs s`nachts er een keer uit gaat lukt het wel.

azurblauw, gewone stallen kan je kopen in de stad. Voor de werkstallen moet je gereedschap inleveren. Die kan je niet met bd kopen. Wel van je buren krijgen en met oogsten krijg je gereedschap. Het ligt er wel aan in welk level je zit welke stallen je kan krijgen.

Mooi dat je die bd hebt gewonnen, een roffel voor jou.
Eergisteren kennis gemaakt met de site. Zit dus pas in level 10. Nog te vroeg om bouwmaterialen te kopen zeker? Morgen nog maar een paar quests doen. De kaneel groeit vannacht, de fruitbomen ook. Daarvan kon ik er wel een stel kopen met mijn BD. Heb helaas geen plaats meer op mijn boerderij. Velden staan vol met gewassen.

Na hoelang spelen voelden jullie je 'goed genoeg' om buren te zoeken? Nu zou ik me daar nog erg ongemakkelijk bij voelen omdat ik nog lang niet alles door heb. Maar misschien is het juist wel handig om buren te hebben om het spel vlugger door te krijgen?
je kan al heel snel buren zoeken die straks ervoor zorgen dat je je woelige weide kan gebruiken (weet jij uit je hoofd in welk level je daar toegang toe krijgt bibianne?)

Het belangrijkste voor een buur is dat je weet hoe je een kado kan sturen. Dat doe je door naar de VVV in de stad te gaan en daar op kado sturen drukt. Dan volgt het zich vanzelf.

Je kan een oproep plaatsen op het forum voor een buur of zelf mensen uitnodigen. Jammer genoeg zit ik al vol met buren.
Ik wil wel een buur azur!

Ik ben gister pas begonnen, snap er de ballen van, dus voor mij zul je niet onder doen:)
Ok, Sjakie A. Wat nu?
Heb het al gevonden. Hoe heet jij op het forum? Als je dat niet hier wil zeggen, zet ik hier wel een email-adres neer.
ik dacht dat je bij level 17 op de woelige weide kon
En eerder heb je geen buren nodig? Ook niet voor de gezelligheid?
Bibianne; wat bedoel je met pompoenjam inleveren? ik ben bakker, maar kan ik die producten ook inleveren? dat wist ik echt niet! (ik zag het nut ook al niet zo ervan in )

(albinovleermuizen zijn binnen!)
quote:joda schreef op 08 december 2011 @ 08:14:

Bibianne; wat bedoel je met pompoenjam inleveren? ik ben bakker, maar kan ik die producten ook inleveren? dat wist ik echt niet! (ik zag het nut ook al niet zo ervan in )

(albinovleermuizen zijn binnen!)Nog 1 keer oogsten en die albinos zijn ook hier binnen
quote:SjakieAfhakie schreef op 07 december 2011 @ 22:14:

Ik wil wel een buur azur!

Ik ben gister pas begonnen, snap er de ballen van, dus voor mij zul je niet onder doen:)Ik wil eventueel ook wel buuffies worden, iemand een idee hoe dat werkt?
Ja, aan de rechterkant van je scherm heb je die optie. Zeg maar hoe je heet dan voeg ik je toe als buuf.
Als je haverbrood inlever krijg je meer opbrengst als je tarwe verbouw.

Als je guavejam inlever zijn je werkstallen sneller klaar.

Als je pompoen inlever krijg je een grotere oogst.

En er is er een voor meer appels maar die weet is zo niet. Gebruik ik niet zo veel, heb appels zat.

De meeste dingen die je inlever bij de bakker of jam makerij geven punten zodat je daar een level omhoog kan. Maar daar hou ik me niet zo mee bezig. Je moet een hoop inleveren en het brengt je weinig.

Je kan al wel cadeautjes krijgen van je buren, ook al heb je ze nog niet nodig voor je woelige wei.
nou, ik zit toch vrij hoog qua levels, maar dit wist ik echt niet. Heb er inmiddels alles over opgezocht. Bedankt!

Maar, hoe ga jij dan levels omhoog bij bv de bakker? je moet toch levelen om andere dingen te produceren die je kan gebruiken. (of kopen op de markt natuurlijk)

ik begrijp alleen nog niet hoe je pompoen kan inleveren..........of bedoel je niet het gewas pompoen?
als je de pompoenjam zelf opeet, dus het bestek aanklikken krijg je meer oogst,

als je in de bakkerij een broodje zelf opeet, carriere maak, dan krijg je 200 ep om naar de volgende fase toe te gaan in je bakkerij.

snap je? zo niet dan hoor ik het wel
oooh pompoenJAM, kijk, das een verschil.

Ik snap wel hoe je carriere kan maken (doe ik dus de hele tijd) maar niet hoe jij dat niet doet en toch fases verder gaat.
Ja de jam , in het begin heb ik ook wel aan mijn carriere gewerkt hoor maar nu niet zo veel, wel hebben we die marsepein en speculaas recept gehad en die leveren 1350 ep op. Dat is wel de moeite om te maken.
Ik heb de bakkerij... verkeerd gekozen.. snif. En je kunt maar 5 artikelen per dag in je bakkerij stoppen.

Hoe komen mensen aan duizenden granen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven