Scroppino recept

08-12-2011 20:14 10 berichten
Wie heeft een goed recept voor scroppino? Voordat iemand mij verwijst naar Google, ik heb via google al gezocht en vele recepten gevonden. Allerlei verschillende verhoudingen, vaak ook nog verschillende ingrediënten. In sommige scroppino's wordt zelfs ongezoete room gebruikt, een bolletje slagroomijs. Ik kan zelf een beetje gaan uit proberen, maar nu vind ik de ingrediënten wat te prijzig (prosecco, wodka) om maar wat te doen.

Wie heeft er een beproefd recept met goede verhoudingen?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het beste gewoon goedkope wodka kopen. Prosecco hoeft ook niet duur te zijn.

Scroppino's zijn zo smaakgevoelig. Ik heb het in een restaurant met vooral nadruk op vanillesmaak gedronken: geweldig! Maar later in een ander restaurant: veel te veel lime smaak.
Het is sgroppino. Wellicht dat je dan betere recepten krijgt. Goede ingredienten is het belangrijkste.
Er wordt blanke vla in gedaan.

Verhoudingen weet ik niet, ik doe het op gevoel en smaak.
Beide spellingen zijn correct.
quote:hipslala schreef op 08 december 2011 @ 20:18:

Beide spellingen zijn correct.dat dacht ik ook, maar ik ga eens googlen op sgroppino, kijken wat dit oplevert.
Ik maak het op gevoel, scheut wodka, scheut prosecco, limoensorbetijs.
quote:Mac123 schreef op 08 december 2011 @ 20:21:

Ik maak het op gevoel, scheut wodka, scheut prosecco, limoensorbetijs.Als je het voor een man of 8 moet maken, waar moet ik dan aan denken? Fles prosecco, 4 bollen sorbet en een glas wodka? Zoiets?
Voor 8 personen gebruik ik een halve liter prosecco, 100 ml wodka, 1 limoen en citroen sorbetijs.

Koop overigens altijd een klein flesje wodka bij de slijter, dat is maar een paar Euro, Prosecco heb je bij AH voor minder dan ¤5 per fles.
Pauline, dank voor recept en tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven