overblijf

09-12-2011 09:50 207 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
quote:threelittleducks schreef op 09 december 2011 @ 11:03:

[...]

Nou wij hebben dus nooit verschil gemerkt toen ze het wel en niet at.

Dus je dochter is allergisch maar heeft er geen last van?

Die uitkomsten van de testen, eigenlijk die hele test, sloegen nergens op?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
ik vind dat dieet wel interessant voor mijn autist die ook druk en ongeconcentreerd kan zijn. Hoe gaat het in zijn werk? Is het een eliminatiedieet of moeten er vitaminepillen bij?

Moet je ervoor naar de huisarts of diëtist?

Enlighten me, please.
Wat heeft de partner te maken met de dochter van TO, en er kan wel worden geschreven over dieten, maar dochter gaat volgend jaar richting middelbare school, en denk je dat leerkrachten uberhaupt opletten met "dieten"voor adhd'ers?
TO, doe ajb iets met de suggesties die je hier krijgt. Je helpt je dochter er mee, en dat is toch wat je wilt: een dochter die zichzelf kan redden. Hier heeft ze hulp bij nodig, van instanties, maar ook van haar eigen moeder.

Ik hoop voor je dochter en voor jou dat jullie snel de juiste hulp vinden!
Je kan tegenwoordig zonder tussenkomst van een huisarts naar een dietist stappen, maar misschien is via de behandelaar van je zoon wel makkelijker, zij weten vaak een dietist aan e raden die juist et datgene wa je kind nodig heeft ervaring heeft.
ah okay, we zullen eens gaan zien.
Redband, TO ziet door de bomen het bos niet meer: een partner kan haar wellicht steunen door mee te zoeken wat de juiste hulp is. Ik had ook vriendin, moeder, buurvrouw kunnen schrijven.
h
quote:redband schreef op 09 december 2011 @ 11:19:

Wat heeft de partner te maken met de dochter van TO, en er kan wel worden geschreven over dieten, maar dochter gaat volgend jaar richting middelbare school, en denk je dat leerkrachten uberhaupt opletten met "dieten"voor adhd'ers?Nee ik denk dat dochter van to prima de leeftijd heeft dat zelf te doen. En wat de partner ermee te maken heeft lijkt me simpel, je voedt een kind meestal samen op dus zijn eventuele mening (indien in beeld) is ook belangrijk in deze en kan to het gevoel geven wat minder eenzaam in dit gevecht te staan.
quote:Starshine schreef op 09 december 2011 @ 11:17:

ik vind dat dieet wel interessant voor mijn autist die ook druk en ongeconcentreerd kan zijn. Hoe gaat het in zijn werk? Is het een eliminatiedieet of moeten er vitaminepillen bij?

Enlighten me, please. Ik heb er geen verstand van, maar als je Googlet kom je wel het een en ander tegen: http://www.pdd-nos.nl/contents/PDD3.html

Ik zou alleen nooit zelf gaan experimenteren met extra aanvullingen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Starshine, 3 minuten geleden

Enlighten me, please.

Het beste is een verwijzing van de ha vragen. Ik loop nu met mijn dochter bij de dietiste. Haar problemen waren van een heel andere aard, maar toeval of niet, haar concentratie op school is veel beter en ze is rustiger geworden.
[
Wat het vo betreft zit er niet een kleine vo school in jullie omgeving, kleine scholen hebben vaak net wat meer tijd en mogelijkheden per leerling. En war ze ook naartoe gaat ga (ruim van te voren!) het gesprek met de brugklascoordinator en, zodra die bekend is, de aanstaande mentor van je dochter aan.
Probeer dan eens een ander traject! Ik weet het, ik heb makkelijk praten. Sorry, maar ik weiger te accepteren dat je in dit geval moet berusten dat er niets aan te doen is
quote:threelittleducks schreef op 09 december 2011 @ 11:25:

[...]

Maar 'het traject' hebben wij denk ik al drie keer doorlopen, zelfs erg recent.Dus dan gooi je het bijltje er maar bij neer? Dat vind ik onbegrijpelijk.
Als je niet wilt luisteren naar adviezen en er ook niets mee wilt doen, dan houdt het op natuurlijk.

Zonde voor je dochter, zo'n moeder (misschien een beetje hard, maar ik vind dat echt).
quote:threelittleducks schreef op 09 december 2011 @ 11:25:

[...]

Maar 'het traject' hebben wij denk ik al drie keer doorlopen, zelfs erg recent.

Ja, maar niet via het circuit wat je hier voorgelegd krijgt, om eerlijk te zijn vind ik wel dat je dat verplicht ben naar jouw dochter toe.

Hoe moeilijk het ook is hoor, ik begrijp dat echt wel, maar je bent nu eenmaal haar moeder en je moet alles uit de kast halen om haar te helpen.
Het maakt niet uit hoe vaak je 'het traject' hebt doorlopen.

Jullie hebben geen resultaat, dus zul je het weer moeten doorlopen.

Net zolang totdat er wel resultaat is.

'Geen zin meer' of 'gedoe' is geen excuus. Je dochter heeft ook geen zin in ADHD, maar zit er wel mee.

Het gaat niet goed met je dochter. Je bent aan haar verplicht om 'tot het gaatje' te gaan.

Je houding zul je echt moeten veranderen. Je staat voor veel dingen niet open. Maar je zit niet in die luxepositie om ergens niet voor open te staan.

Zet ' m op.
Vind ik ook Kriebelbeest. Nu is misschien de laatste kans om de zaken op de rit te krijgen. Groep 8, straks naar de middelbare school.

Mooie gelegenheid om het nu echt grondig aan te pakken, ondanks het feit dat je al diverse trajecten hebt doorlopen.

Dochter kan haar jeugd nooit meer overdoen, wil je dat ze er later met spijt aan terugdenkt?
quote:Ja, maar niet via het circuit wat je hier voorgelegd krijgt, om eerlijk te zijn vind ik wel dat je dat verplicht ben naar jouw dochter toe.

Ho ho! Er zitten hier een stel goedbedoelende leken bij elkaar die niet-wetenschappelijke publicaties hebben gelezen over een onderzoek dat beslist interessant is, maar niet zonder zwaktes, en niet onmiddellijk toepasbaar op TO's dochter, want het ging om veel jongere kinderen en het waren nog eens bijna allemaal jongens ook.

Om hier dan te gaan roepen dat TO verplicht is een heel specifieke benadering te volgen terwijl we haar kind helemaal niet kennen, gaat echt tien stappen te ver.

Er is een probleem, en dat gaat vast niet vanzelf weg, maar het is niet aan vivaforummers om te zeggen hoe TO het móet aanpakken.

Edit: bij nader inzien heeft Galadriel het geloof ik over een traject via MEE. Ik blijf vallen over de verplichting een specifieke benadering te volgen, maar beginnen bij een instantie met ervaring in hulpverlenersland en dan stap voor stap verder gaan is op zich natuurlijk wel een degelijk advies.
Je reageert overal op met kannie, wilnie, kanvastnie, kweeniemeer.... en zegt zelfs dat je denkt dat ze geen ADHD heeft maar gewoon een gebruiksaanwijzing.

Intussen is je dochter nergens te handhaven en ook vrijwel nergens meer welkom.

Je bent het als moeder verplicht om tot het gaatje te gaan om de beste zorg voor je dochter te vinden. Als je dat niet kunt/wilt vraag dan een OTS aan bij jeugdzorg en laat anderen doen wat nodig is voor je dochter.
anoniem_26795 wijzigde dit bericht op 09-12-2011 11:48
Reden: typo
% gewijzigd
Heb je al contact gehad met een schoolbegeleidingsdienst of een samenwerkingsverband of het REC? Ikzelf heb 6 jaar gestreden voor mijn zoon en ben begonnen bij stichting MEE en zo verder gekomen.

Hier nog een linkje met wat info:

http://www.rijksoverheid. ... -aangepast-onderwijs.html
quote:Miffy schreef op 09 december 2011 @ 11:47:

[...]

Ho ho! Er zitten hier een stel goedbedoelende leken bij elkaar die niet-wetenschappelijke publicaties hebben gelezen over een onderzoek dat beslist interessant is, maar niet zonder zwaktes, en niet onmiddellijk toepasbaar op TO's dochter, want het ging om veel jongere kinderen en het waren nog eens bijna allemaal jongens ook.

Om hier dan te gaan roepen dat TO verplicht is een heel specifieke benadering te volgen terwijl we haar kind helemaal niet kennen, gaat echt tien stappen te ver.

Er is een probleem, en dat gaat vast niet vanzelf weg, maar het is niet aan vivaforummers om te zeggen hoe TO het móet aanpakken.

Ik zeg ook absoluut niet dat ze een dieet moet volgen, ik zeg wel dat er andere instanties zijn waar zij nog niet bij geweest is.

En dat ze naar die professionele instantie moet gaan, zoals de huisarts en MEE. Ik bemoei me verder helemaal nergens mee, maar vind wel dat de TO alles, maar dan ook alles moet doen.

Sommige dingen, instanties zullen haar niet kunnen helpen, sommige instanties zeker wel.

Ze is nog niet bij MEE geweest en dat was het circuit waaraan ik refereerde.

En ik schrijf moet, omdat ik echt vind dat ze alles moet proberen.

Ookal kost het een hoop energie en geduld en misschien staat ze nog niet overal voor open, maar onbekend maakt onbemind en leer zoveel mogelijk over de aandoening van je kind, dan kan je met open geest verder.
Galadriel: zie edit bij mijn post, waarschijnlijk toegevoegd terwijl jij aan het schrijven was.
Wie had t over voeding en dyslexie ik zou daar graag meer over lezen. Wij ( broer zus en ik ) zijn alledrie in meer of mindere mate allergisch en dyslectisch. Ik vind het dus frapant dat ik zelf nog nooit aan deze combinatie gedacht heb. Ik ga ondertussen ook ff googlen. Sorry voor de offtopic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven