overblijf

09-12-2011 09:50 207 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
quote:Miffy schreef op 09 december 2011 @ 16:43:

Starshine, al zette je je kind bij volle maan echt op het dak: jouw kind, jouw keuze (hoewel, als je net zo'n dak hebt als ik, zou het wel buitengewoon onverantwoord zijn).

Ik val erover dat alternatieve benaderingen zo dwingend gepresenteerd worden (SeptemberGirls later zul je nog wel eens hieraan terugdenken en later de opmerking van iemand anders over het welzijn van het kind dat natuurlijk voorop staat - alsof je in een babyparadijs sta waar ze je iets willen verkopen wat je niet nodig hebt)..

Alternatievelingen maken er toch al misbruik van dat mensen, zoals jij aangeeft, als ze maar en wanhopig genoeg zijn alles wel willen proberen, en daar komt dan ook nog dit soort dwingelanderij bij. Tsja, je moet natuurlijk iets als je op geen enkele manier kunt laten zien dat wat je doet beter werkt dan niks doen.ik vind van niet en ik kan zelf heel goed beslissen over wat ik wel en niet doe.
ik trek me verder terug uit deze discussie trouwens
quote:sandt schreef op 10 december 2011 @ 08:10:

[...]

De pot verwijt .............

Door het laatste jaar heel hard te werken toch wél naar de mavo, anders was het VMBO geworden. Niets mis mee alleen dochter wilde dat niet. Zag zelf in haar klas het verschil tussen de meisjes die daar naar toe zouden/wilden en haarzelf. Ze had het duidelijk wel in zich, maar bij schriftelijk werk, kwam het er niet uit. Evenals redactie sommen. Waar iedereen dacht dat ze moeite had met rekenen, had ze dus een leesprobleem.

Nu betaal ik zelf de extra hulp die zij krijgt voor iets wat op de basisschool had moeten gebeuren.

En heeft ze de laatste drie jaar niet echt een leuke tijd gehad. Er waren op haar school twee parallel groepen waarin sommige kinderen elke keer gewisseld werden. Elk schooljaar weer nieuwe/andere kinderen in de klas weer wennen aan de nieuwe samenstelling. En elk jaar opnieuw was er weer hetzelfde probleemgedrag met nieuwe meelopers/kopieerders. School heeft veel tijd gestoken in de sociale kant, te weinig in het leren vind ik.

Mavo is vmbo, maar dat terzijde.

Als je zo ontevreden was over de school, had je haar van die school moeten halen, dat is niet de schuld van de 'lastige' kinderen.
Galadriel,

Ik ben heel tevreden over de school op zich. Ook mijn twee zoons zitten er en ook in die klassen zitten bijzondere kinderen. Echter bij deze kinderen is er wel sprake van testen, hulp, medicatie. Ouders die hun uiterste best doen om het voor hun kind mogelijk te maken dat zij in het regulier onderwijs kunnen blijven. Echt geweldig. Het jongentje met ADHD uit mijn zoons klas is bij tijd en wijle bevriend met mijn zoon en komt ook bij ons thuis. Het jongetje is niet erg van de vaste vriendschappen en soms zie ik hem maanden niet en dan ineens weer wel. Gaat hartstikke goed. Bij onze dochter speelde er iets heel anders. Ouders wilden niet dat kind getest werd op wat dan ook, legden alle verantwoordelijkheid bij de school. Voor dit kind kwam er geen extra hulp, ambulante begeleiding helemaal niets. School probeerde dat op te lossen door klassen te husselen, stagiaires in te zetten. Nou voor zo'n kind vind ik dat de school zou mogen zeggen: niet meer welkom.
Wat je nu schrijft is wel wat genuanceerder dan wat je in het begin schreef:quote:sandt schreef op 09 december 2011 @ 14:41:

Ik vind het namelijk vaak wel terecht dat deze bijzondere kinderen niet meer welkom zijn op de BSO, TSO, sportclubs of zelfs op school. .Dit is voor ouders van bijzondere kinderen, best moeilijk om te lezen. Jouw voorbeeld is natuurlijk extreem en daar had de school misschien anders mee om moeten gaan, maar je mag niet alle kinderen over 1 kam scheren, niet de gewone, niet de bijzondere.
Inderdaad. Want zo'n school heeft uiteindelijk wel het laatste woord en ze kunnen best zeggen "niet meer welkom" als het echt niet gaat en de ouders pertinent weigeren mee te werken.

Bij mijn oudste zoon in de klas is dat ook wel eens gebeurd, die middelen heeft de school echt wel, al kost het wel moeite ja.

Dus is het wat heel erg overdreven en bijzonder kwetsend om meteen maar te gaan roepen dat al die kinderen wat jou betreft niet meer welkom zijn op het regulier onderwijs, BSO, TSO en sportclubs.

Jouw school heeft het verkeerd aangepakt dus ieder kind met een etiket moet "boeten"?

Zo tevreden zou ik dus niet zijn met die school, als zij de echt moeilijke leerlingen met dito ouders zodanig laten bungelen dat het uit de klauwen loopt..
quote:sandt schreef op 10 december 2011 @ 11:13:

Galadriel,

Ik ben heel tevreden over de school op zich. Ook mijn twee zoons zitten er en ook in die klassen zitten bijzondere kinderen. Echter bij deze kinderen is er wel sprake van testen, hulp, medicatie. Ouders die hun uiterste best doen om het voor hun kind mogelijk te maken dat zij in het regulier onderwijs kunnen blijven. Echt geweldig. Het jongentje met ADHD uit mijn zoons klas is bij tijd en wijle bevriend met mijn zoon en komt ook bij ons thuis. Het jongetje is niet erg van de vaste vriendschappen en soms zie ik hem maanden niet en dan ineens weer wel. Gaat hartstikke goed. Bij onze dochter speelde er iets heel anders. Ouders wilden niet dat kind getest werd op wat dan ook, legden alle verantwoordelijkheid bij de school. Voor dit kind kwam er geen extra hulp, ambulante begeleiding helemaal niets. School probeerde dat op te lossen door klassen te husselen, stagiaires in te zetten. Nou voor zo'n kind vind ik dat de school zou mogen zeggen: niet meer welkom.

de school van mijn zoon heeft na drie hele weken onderwijs ook gezegd 'niet meer welkom'. Alleen zij vonden het totaal niet nodig enige hulp te beiden in de tijd dat hij nog wel op school zat.

Akkoord, het ging niet goed op school, maar wij wisten ook niet wat er aan de hand was en kenden de weg niet. Zij wel, maar ze vonden het niet nodig hun IB'er lastig te vallen met een uitvallende leerling. Nee hoor, op vrijdag zeggen dat het kind maandag niet meer hoefde te komen was genoeg.

We hebben nog 2 keer iets van de school gehoord: een keer om zijn BSN-nummer te vragen, want elke leerling betekent geld in het laatje en een keer een herinnering om het schoolgeld te betalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven