Blog Enquete

09-12-2011 14:29 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft hem al ingevuld? En wat heb je gezegd?

Ik heb hem net ingestuurd, mijn belangrijkste boodschap was eigenlijk wel dat ik vind dat een hoop dingen wel gewoon moeten kunnen en dat mods echt niet overal moeten gaan ingrijpen. Dingen als 'niet met meerderen tegen één'.. zitten we in een kleuterklas?
Schelden

Vloeken

Persoonlijke aanvallen

Kwetsende opmerkingen

Dreigende taal of verwensingen

Beschuldigingen zonder bewijs

Grappen ten koste van anderen

Pesten (bovengenoemd gedrag, maar dan structureel en naar één gebruiker)

Ik kan me vanuit geen enkel topic heugen dat er ooit zoiets is gebeurd. Dus ik heb het gevoel dat de enquête een beetje ver van mijn bed staat (met de andere vragen ook hoor!).

Beter dat ze wat gaan doen aan de spammers....

maar ik ben benieuwd wat eruit komt!
Ik heb geen last van spammers.

Zelfs als ik per ongeluk een dergelijk topic open daarover, klik ik het gewoon weer dicht.

Ik vind het belangrijker dat het niet té betuttelend gaat worden hier. Dat heb ik ook ingevuld in de enquete.

Voor de rest zie ik wel wat het wordt.

Het boeit me (momenteel) niet allemaal heel veel.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Nou, ik weet wel dat nieuwe mensen wel eens zo'n gevoel hebben en daar zal het wel vandaan komen. Ik denk echter dat dat inderdaad compleet uit zijn verband gerukt wordt en dat er veel belangrijkere dingen zijn om je op te richten..
quote:shahla schreef op 09 december 2011 @ 15:00:

Ik heb geen last van spammers.

Zelfs als ik per ongeluk een dergelijk topic open daarover, klik ik het gewoon weer dicht.

Ik vind het belangrijker dat het niet té betuttelend gaat worden hier. Dat heb ik ook ingevuld in de enquete.

Voor de rest zie ik wel wat het wordt.

Het boeit me (momenteel) niet allemaal heel veel.Nou, ik moet zeggen dat dat ook de reden is misschien wel dat ik dit topic heb geopend. Ik zat net even mijn eigen geschiedenis te bekijken en ik zag dat ik de afgelopen tijd misschien één keer per 1-2 dagen ergens gereageerd heb. Viva is zo.. gezapig geworden ofzo. Met nog meer van dit soort regels zal dat niet beter worden.
quote:Tomatensoep schreef op 09 december 2011 @ 15:02:

[...]

Nou, ik moet zeggen dat dat ook de reden is misschien wel dat ik dit topic heb geopend. Ik zat net even mijn eigen geschiedenis te bekijken en ik zag dat ik de afgelopen tijd misschien één keer per 1-2 dagen ergens gereageerd heb. Viva is zo.. gezapig geworden ofzo. Met nog meer van dit soort regels zal dat niet beter worden.Komt dat gezapige dan door de angst voor bannen, denk je? Ik heb met mijn reageren nog nooit rekening gehouden met een eventuele ban.
Beschuldigingen zonder bewijs heb ik inderdaad voorbij zien komen, iemand die een andere forummer beschuldigde van drugs-trafficking. Heel bizar, maar dat gebeurt dus wel.

Schelden en vloeken is de laatste tijd aan de orde van de dag, vooral in de niet zo frisse topics van diverse trolls.

Persoonlijke aanvallen ben ik -op het forum in ieder geval- niet van op de hoogte.

Grappen ten koste van anderen is een lastig verhaal. De ene vind iets grappig, waar de ander zich gekwetst voelt. Zwart op wit komt het altijd harder aan, dus geen opmerkingen over een ander.

En pesten, nu ja, ik heb in iedr geval wel een aantal keer gezien dat bepaalde forummers elkaar 'achtervolgen' to in andere topics (of zelf een neiuwe openen) om een of ander stom dispuut verder uit te vechten.

Ik stel me het forum soms voor als een echt plein, zoals ooit het Forum Romanum geweest moet zijn.

Dan zie ik me daar toch een stelletje biswijven staan zeg, in dit soort gevallen!

Ik heb in de opmerkingen wel gezet dat er meer en sneller gehandeld moet worden tegen spammers.
Regeltjes, regeltjes, regeltjes. WTF? Lijkt steeds meer op het YES forum hier en nu willen ze ook nog weten welke regeltjes ze er van ons aan toe mogen voegen. Moet niet gekker worden zeg!
Ik reageer ook niet super veel op het moment, Tomatensoep. Vaak een beetje dóór lullen in dezelfde topics, tot ze spaak lopen.

Op zich heb ik wel veel als heel belangrijk aan geklikt. Dat wil zeggen: dat al die dingen niet zouden moeten uitmonden in excessen maar daarentegen zou ik het vervelend vinden als er op elke slak zout gelegd wordt. Het is maar net hoe de uitvoering van die gedragscode verloopt. Geen verstikkende boel hier graag.
Eigenlijk vind ik het wel voldoende zoals het nu is.

Heb het voornamelijk voor de aardigheid in gevuld.
quote:sinaasappellikeur schreef op 09 december 2011 @ 15:06:

[...]

Komt dat gezapige dan door de angst voor bannen, denk je? Ik heb met mijn reageren nog nooit rekening gehouden met een eventuele ban.Ik denk deels daardoor, maar ook doordat potentieel leuke topics meteen verwijderd worden. Viva gaat er niet meer vanuit dat er hier enige mate van zelfregulatie is maar grijpt gewoon meteen in. Jammer.
Heb ook gevraagd wat minder te betuttelen. Veel zaken bevinden zich in een grijs gebied. Alleen ingrijpen bij extreme dingen zoals bedreigen, schelden etc.
Tjee wat wordt er ineens veel waarde gehecht aan onze input.

Ik ben er een beetje van ondersteboven.
Ik heb m nog niet ingevuld maar weet wel een punt.

Mensen die overduidelijk lopen te zieken maar nét binnen de grenzen weten te blijven, mogen wat mij betreft ook aangepakt worden.

Dus niet wachten totdat ze één post over het randje zetten, maar wanneer er genoeg posts zijn die an sich niet te ver gaan, maar alles bij elkaar wel bedoeld zijn om te zieken, dan ook maatregelen nemen.

(sorry voor deze zin)

Dan bedoel ik bijvoorbeeld mensen die in een kletstopic niet meekletsen maar wel anderen komen afzeiken.

(dit zal ik dus in de enquete zetten... ik snap dat het niet hier moet)

[...]

Komt dat gezapige dan door de angst voor bannen, denk je? Ik heb met mijn reageren nog nooit rekening gehouden met een eventuele ban.Niet alleen door angst voor bannen, maar ook letterlijk door bannen. Veel mensen die het zout in de pap waren, mogen niet meer meeforummen.

[...]

Komt dat gezapige dan door de angst voor bannen, denk je? Ik heb met mijn reageren nog nooit rekening gehouden met een eventuele ban.Maar als je er 2 hebt, dan is de derde een perma. Persoonlijk vind ik dat het per gebruiker, per jaar bekeken moet worden, en niet per gebruiker.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik snap jullie reacties deels. Misschien doordat ik nog nooit een ban heb opgelopen en me weg heb gehouden van de provocerende topics (die soms met dat doel worden geopend).

Het is idd wel erg definitief tickel en pinks, dat ben ik met jullie eens.

Ik mis het bannenuitlegtopic wel, dan wist ik iig hoe en wat als er een forummer (al dan niet tijdelijk) vermist was. (kon je het ook inhoudelijk beargumenteren als je het er niet mee eens was, als een andere forummer gestrafd werd)
Oei, ik weet al gelijk bij de 2e vraag geen antwoord:

Eerlijkheid vind ik belangrijk, maar openheid niet. Dat mag iedereen voor zichzelf bepalen hoe open je wil zijn. Maar de vraag is eerlijkheid/openheid op de schaal van onbelangrijk - heel belangrijk.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Haha ja dan is het lastig... ik heb maar gezegd heel belangrijk, omdat ik eerlijkheid echt heel hoog heb zitten.
quote:Moonlight82 wrote on 09 December 2011 @ 15:24:

Tjee wat wordt er ineens veel waarde gehecht aan onze input.

Ik ben er een beetje van ondersteboven.Ik denk zelf dat het te maken heeft met een recente blog over Sanoma-fora en de reacties die daarop zijn gegeven. Link mag niet geplaatst worden helaas...
Ik heb die blog gelezen idd.
quote:Tomatensoep schreef op 09 december 2011 @ 18:04:

Haha ja dan is het lastig... ik heb maar gezegd heel belangrijk, omdat ik eerlijkheid echt heel hoog heb zitten.Ik heb het anders opgevat: eerlijkheid en openheid vind ik niet zo belangrijk, omdat iedereen zelf moet weten wat ie op internet deelt en wat niet. Ik verdraai ook wel eens kleine feitjes om niet te herkenbaar te worden bijvoorbeeld.
Ik denk ook dat die eerlijkheid/openheid onder gebruikers er o.a. meer mee te maken heeft of je wilt dat als iemand een topic opent met een onderwerp dat vooral wáár moet zijn.

Een issue hebben met fake topics bijvoorbeeld.
Wat heb ik gemist? Geen enquete tegengekomen.
http://www.viva.nl/2011/1 ... angsregels-op-viva-forum/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven