Geld & Recht alle pijlers

irritant, cadeaubonnen met einddatum in zicht.

09-12-2011 11:20 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk vind ik het wanneer ik cadeaubonnen krijg voor mijn verjaardag.

Lekker naar de douglas, nieuwe dagcreme en parfum en ik kan er weer een jaar tegen aan.

Nu heb ik vorig jaar januari ook cadeaubonnen gekregen. Ici Paris (50 euro), kapper (35 euro) restaurant (70 euro). Deze bonnen zijn één jaar geldig.

Zo irritant. Ik ben van kapper veranderd (mijn vaste kapster is weg en de vervangster heeft vorige keer mijn haar niet mooi geknipt), ici paris vind ik een rotwinkel, ben daar al een paar keer niet goed geholpen en heb dus ben daar alweer bijna een jaar niet geweest.

Restaurant is totaal mijn smaak niet, plus voor 70 euro kun je daar niet met twee man eten (het is een dúúr restaurant), dus er komt dan nog ongeveer 30 euro bij.

Wat wil ik met dit topic, even mijn irritatie van me afschrijven. Ik moet dus binnen twee/drie weken alles opmaken. Verplicht. Ik vind het zo irritant dat ze een einddatum op die dingen zetten. (wettelijk gezien mag het dus ook)
quote:sinaasappellikeur schreef op 09 december 2011 @ 15:42:

[...]

Jep, ouders gaan binnenkort uit eten (man heeft wat geld bijgelegd), zus krijgt een verwenpakketje van de ici paris, gewoon omdat het haar even niet meezit (werd trouwens geholpen door een superleuke vrouw die ik ken, ik heb met haar man jaren terug een schoolkamp georganiseerd), dus al met al een fijne middag.

De kapper heb ik nog niet gedaan, misschien laat ik m'n haar wel mooi opsteken voor de kerst o.i.d.wat lief dat je iets voor je ouders en zus doet. Kappersbon wel aan jezelf besteden hoor! Inderdaad leuk opsteken en voor de rest luxe shampoo kopen
quote:Starshine schreef op 09 december 2011 @ 15:45:

[...]

en ook daar zou ik blij mee zijn. Ik zie een cadeaubon van 50% euro niet als 50 euro die ik cadeau krijg maar 50 euro korting op iets dat anders te duur voor me zou zijn, snap je.

Ik hou wel van eenvoudige sieraden maar 80 euro voor een armbandje zou ik teveel vinden. 30 euro zou ik echter best uitgeven voor een eenvoudig, maar mooi en kwalitatief goed sieraad (daar ga ik tenminste wel vanuit als het normaal 80 euro kost).

Tja, ik zou die dus weggeven. Ik heb nog nooit van mijn leven meer dan 5 euro voor sieraden uitgegeven en ga dat ook zeker niet doen, gezien mijn neiging om de kwijt te raken/perongeluk te slopen.

Als je die bon gebruikt 'dwingt' de gever je dus om geld te gaan betalen voor iets dat je anders ook niet zou kopen. No thanks...
quote:sinaasappellikeur wrote on 09 December 2011 @ 14:44:

[...]

Lieve, lieve lieve Ligeia,

Wat een ontzettend prettig berichtje van jou. Toen ik hier nog rondliep op gouden pumps heb ik denk ik het record gevestigd qua weggeeftopics. Ik heb het nooit breed gehad en ben nooit arm geweest. Ik ben geen aso, besef heel goed dat je misschien een verkeerde indruk krijgt naar aanleiding van de openingspost. Als je verder leest zie je ook dat ik mijzelf en mijn 'irritatie' prima kan relativeren.

Ik denk dat de mensen die cadeautjes van mij hebben gehad het beter kunnen inschatten dan jij, ga eens op visite in bijv. Lemmer, Zaandam, Emmen, Gorinchem, Werkendam, Druten, Amersfoort, Rotterdam, Amsterdam, Delft, Schagen.

Ik ben geen engel, heb ook mijn minpunten, maar qua anderen helpen zonder daar iets voor terug te willen heb ik mijn strepen al verdiend. Tsja, ik had nu één, twee, drie geen persoon in gedachten die ik hier blij mee wilde maken. Schande, ik zal me gaan schamen.

Ik hoop dat jij ook een fijne dag hebt. Ik had mijn mopperbroek trouwens al weggefietst, maar heb hem speciaal voor jou nog even aangetrokken.

m.v.g. mopperbroek sinaasappellikeur

(oh, anderen die zo lekker hard hebben geoordeeld mogen zich ook aangesproken voelen en misschien eens nadenken of dat hele superieure reageren wel zo gepast is)

Je zegt zelf al dat je beseft dat een dergelijke OP een bepaalde indruk kan wekken. Ik heb niet verder gelezen dan dat. Jij hebt je niet nader verklaard. Hoeft ook allebei niet. Maar dan krijg je inderdaad wel wat vertekende beelden. Maar goed, ik lees wederom niet verder (sorry), maar neem direct van je aan dat je hart op de goede plek zit. Mag ik wel nog even aangeven dat het dan ook andersom werkt? Jij weet immers ook niet wat anderen voor gouden hart hebben..

Ik denk trouwens dat je je cadeaubonnen nu wel meer kan waarderen dan ooit. Die vellen immers geen onterecht oordeel over je...
quote:willemeen schreef op 09 december 2011 @ 15:48:

[...]

Als je die bon gebruikt 'dwingt' de gever je dus om geld te gaan betalen voor iets dat je anders ook niet zou kopen. No thanks...

Zo voelde het ook voor ons; het was nogal wrang..

(en ik ben al helemaal geen sieraden-mens)
Nou ik wil je mijn adresgegevens wel gegeven hoor. Ik kan wel een leuke meevaller gebruiken zoals een bezoekje naar de kapper.

Ik zat er vanmorgen nog aan te denken, maar ik heb er nu geen geld voor.
quote:Ligeia schreef op 09 december 2011 @ 15:56:

[...]

Je zegt zelf al dat je beseft dat een dergelijke OP een bepaalde indruk kan wekken. Ik heb niet verder gelezen dan dat. Jij hebt je niet nader verklaard. Hoeft ook allebei niet. Maar dan krijg je inderdaad wel wat vertekende beelden. Maar goed, ik lees wederom niet verder (sorry), maar neem direct van je aan dat je hart op de goede plek zit. Mag ik wel nog even aangeven dat het dan ook andersom werkt? Jij weet immers ook niet wat anderen voor gouden hart hebben..

Ik denk trouwens dat je je cadeaubonnen nu wel meer kan waarderen dan ooit. Die vellen immers geen onterecht oordeel over je...

Fijn dat je nog hebt gereageerd. Je dikgedrukte zin begrijp ik niet helemaal. Ik geloof niet dat ik over iemand een oordeel heb geveld.

Ik heb alle begrip voor een andere mening of andere kijk op een topic of forummer en vind het fijn dat je de moeite hebt genomen om je bericht in een ander perspectief te zien. We hoeven ook niet allemaal goed met elkaar op te kunnen schieten, het schoot me enkel even in het verkeerde keelgat.
Nou nou wat een reacties... TO heeft toch zeker niemand overvallen/in elkaar geslagen/opgelicht... ze weet alleen niet wat te doen met extra bonnen.

Tuurlijk is het een luxeprobleem in duistere tijden - men lijkt wat jaloers op de bonnen, including me - maar dat beseft TO wel degelijk.

Ik vind sommige reacties echt buiten proportie.. Maar goed, ik weet zeker dat de bonnen wel terecht komen!

Dat luxe diner met je familie klinkt trouwens al erg okee
quote:sinaasappellikeur wrote on 09 December 2011 @ 17:17:

[...]

Fijn dat je nog hebt gereageerd. Je dikgedrukte zin begrijp ik niet helemaal. Ik geloof niet dat ik over iemand een oordeel heb geveld.

Ik heb alle begrip voor een andere mening of andere kijk op een topic of forummer en vind het fijn dat je de moeite hebt genomen om je bericht in een ander perspectief te zien. We hoeven ook niet allemaal goed met elkaar op te kunnen schieten, het schoot me enkel even in het verkeerde keelgat.

Dat sloeg op het stukje dat je tussen haakjes had gezet, maar staat geheel los van mijn grapje over onterecht oordelende cadeaubonnen.

Ik ben nou trouwens wel nieuwsgierig naar wie je was* nu je meteen rept over niet goed met elkaar opschieten. Jeetje. Dat kan nooit over de reactie in dit topic alleen gaan...

Edit; *dit is geen poging tot overigens, ik hoef het niet te weten namelijk.
Misschien ben ik wat kort door de bocht, maar heb ik ken mezelf goed genoeg inmiddels. Ik ben door een vervelende reden van nick moeten veranderen, heb dus geen groot vaarweltopic geopend. Mistte het forum wel, dus vandaar weer terug.

Ik heb niet eerder een topic met jou gedeeld dat ik me er bewust van ben, de eerste indruk is alleen dat wij erg verschillend van elkaar zijn.

Maar nieuwe ronde nieuwe kansen, misschien als ik je in een ander topic tref, ik je bijdrages wel ontzettend leuk vind en we over een jaar lachend bij elkaar aan tafel zitten op een speciale kerstmeet!
een creme van 100 euro??

waar vind je die??

Verder geen aanvulling aan al genoemde ideeen.
quote:sabrina73 schreef op 09 december 2011 @ 19:21:

een creme van 100 euro??

waar vind je die??

Verder geen aanvulling aan al genoemde ideeen.

Bij ici paris!

Hij ruikt en voelt zóóóó lekker, heb er drie proefverpakkingen van gehad. Mjammie. Maar dat komt wel na 31 december, wanneer we de staatsloterij winnen en we in het geld zwemmen!

als je zo'n dure smaak hebt gaat het wel op :-)

Ik heb een pot creme van 5 euro, is voor mij prima.
quote:sinaasappellikeur wrote on 09 December 2011 @ 18:28:

Misschien ben ik wat kort door de bocht, maar heb ik ken mezelf goed genoeg inmiddels. Ik ben door een vervelende reden van nick moeten veranderen, heb dus geen groot vaarweltopic geopend. Mistte het forum wel, dus vandaar weer terug.

Ik heb niet eerder een topic met jou gedeeld dat ik me er bewust van ben, de eerste indruk is alleen dat wij erg verschillend van elkaar zijn.

Maar nieuwe ronde nieuwe kansen, misschien als ik je in een ander topic tref, ik je bijdrages wel ontzettend leuk vind en we over een jaar lachend bij elkaar aan tafel zitten op een speciale kerstmeet! Oh jeetje, misschien gaat er iets moois ontstaan!
quote:Maleficent schreef op 09 december 2011 @ 11:38:

Ik snap dat Ici Paris niet zo, je weet toch ongeveer wel wat je lekker vindt, dat kan je toch gewoon pakken en afrekenen met je bon? Restaurant idem dito, je eet een gang minder en dan hoef je niet teveel erop toe te leggen. Kappersbon geef je weg aan een moeder/zus/vriendin, klaar opgelost.

Dit zijn wel een beetje luxeproblemen hoor.

Als iemand mij een bon van ici paris/douglas zou geven, zou die persoon mij he-le-maal niet kennen.

Ik gebruik sla olie voor mijn gezicht, was met jip en janneke shampoo en smeer vaseline in mijn haar (droog haar), gebruik geen deo en walg van geurtjes .

Dat zou letterlijk weggegooid geld zijn.
quote:schouderklopje schreef op 09 december 2011 @ 21:57:

gebruik geen deo Goh, dan zou ik echt stinken als een otter....
He herkent lieve sinaasappel . Heb niet het hele topic gelezen maar zit net een paar postings te scrollen en ik weet het opeens.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

[...]

Als iemand mij een bon van ici paris/douglas zou geven, zou die persoon mij he-le-maal niet kennen.

Ik gebruik sla olie voor mijn gezicht, was met jip en janneke shampoo en smeer vaseline in mijn haar (droog haar), gebruik geen deo en walg van geurtjes .

Dat zou letterlijk weggegooid geld zijn.Wat??
quote:SeptemberGirl schreef op 09 december 2011 @ 22:15:

[...]

Wat??Wat betekend dat? Dat je het niet gelooft? Het is min of meer echt waar (behalve de sla olie dan , daar gebruik ik 100% pure jojoba olie voor uit zo'n bruin glazen flesje van de homeopathische winkel)
quote:Lotte35 schreef op 09 december 2011 @ 22:04:

[...]

Goh, dan zou ik echt stinken als een otter....Ik eerlijk waar echt niet! (en heb het al vaak gevraagd aan mensen die wel deo gebruiken als de discussie ging over hygiene en dat soort dingen). Ik moet echt een week dag en nacht hetzelfde dragen wil het gaan stinken.
@MV, jep ben weer terug, kon t forum toch niet missen. Maar goed incognito deze keer!

@Schouderklopje, jemig, jij bent wel heel back to basic. Ik lijk soms wel die zweterd van de axe reclame, ben blij met een goede deo!

[...]

Dat zou letterlijk weggegooid geld zijn.dan koop je er een cadeautje mee voor een ander
quote:Starshine schreef op 10 december 2011 @ 08:58:

[...]

dan koop je er een cadeautje mee voor een ander

Ik zou serieus niet weten voor wie. De meesten die ik ken zijn een beetje zoals ik haha.

Ik zou die bon echt op MP moeten zetten om er vanaf te komen vrees ik.
Ik heb ook nog een tegoedbon liggen ter waarde van twintig euro. Officieel is hij vorige maand verlopen maar dat moeten ze dus nog aannemen. Ik had daar ooit al wat over gehoord maar nu weet ik dus dat ik voet bij stuk kan houden. Weer wat geleerd op het Viva forum

Off topic. Ik heb dus een tegoedbon van Sabon. Ik heb er eigenlijk nog nooit wat gekocht. Iemand een aanrader? (ik heb geen bad)

En met z'n tweeën voor 100 euro uit eten vind ik zeker niet "spotgoedkoop". Ik vind het dan wel vrij duur hoor.
Blusher, bij Sabon hebben ze goede producten, ik gebruik altijd de scrubcreme. Het ruikt heerlijk, je krijgt er een zachte huid van en het is niet op dieren getest. Het is het enige waar ik wat meer geld aan uitgeef. Als jij de bon niet opmaakt stuur hem maar op hoor.
quote:Blusher schreef op 12 december 2011 @ 21:05:

En met z'n tweeën voor 100 euro uit eten vind ik zeker niet "spotgoedkoop". Ik vind het dan wel vrij duur hoor.

zei ik spotgoedkoop dan?

Nee, ik zei dat ik het niet heel duur vond. Ken wel duurdere restaurants, goedkopere ook ja.

Ik ga niet vaak uit eten, dus als ik ga, ga ik ook graag goed en kijken we niet op een euro. Lekker uitgebreid, wijnarrangement erbij. Dan zit je als snel over de 100 euro met z'n tweeën.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven