Geld & Recht alle pijlers

irritant, cadeaubonnen met einddatum in zicht.

09-12-2011 11:20 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk vind ik het wanneer ik cadeaubonnen krijg voor mijn verjaardag.

Lekker naar de douglas, nieuwe dagcreme en parfum en ik kan er weer een jaar tegen aan.

Nu heb ik vorig jaar januari ook cadeaubonnen gekregen. Ici Paris (50 euro), kapper (35 euro) restaurant (70 euro). Deze bonnen zijn één jaar geldig.

Zo irritant. Ik ben van kapper veranderd (mijn vaste kapster is weg en de vervangster heeft vorige keer mijn haar niet mooi geknipt), ici paris vind ik een rotwinkel, ben daar al een paar keer niet goed geholpen en heb dus ben daar alweer bijna een jaar niet geweest.

Restaurant is totaal mijn smaak niet, plus voor 70 euro kun je daar niet met twee man eten (het is een dúúr restaurant), dus er komt dan nog ongeveer 30 euro bij.

Wat wil ik met dit topic, even mijn irritatie van me afschrijven. Ik moet dus binnen twee/drie weken alles opmaken. Verplicht. Ik vind het zo irritant dat ze een einddatum op die dingen zetten. (wettelijk gezien mag het dus ook)
quote:elninjoo schreef op 09 december 2011 @ 13:16:

[...]

Vind dat ook spotgoedkoop eigenlijk. Was afgelopen week 160 euro kwijt voor 2 personen (wel voor-hoofd en nagerecht en ieder 3 drankjes)Nee, maar ik had het ook niet tegen jou. Ik gaf mijn mening (niet specifiek aan iemand gericht). Ik drink al geen wijn en zonder zo'n arrangement scheelt het wel al wat natuurlijk.
Cadeaubonnen zijn ook grote onzin.

Je koopt voor zeg 50 euro (die je overal kan uitgeven) een cadeaubon ter waarde van 50 euro die je alleen maar bij een bepaalde winkel of aan een bepaald product kan uitgeven.

En dan moet je ook nog rekening houden met de kleine "lees mij niet" lettertjes (einddatum bon, evt faillisement uitgiftebedrijf, etc).
Grappig dat ik in dit topic ICI Paris veelvuldig in negatieve zin tegenkom. Niet grappig eigenlijk. Schorem is het! Voor een kadobon van 50 euro vangen ze de volle mep. Na een jaar is dat geld dus voor ICI Paris ??? Wordt het niet eens tijd daar wettelijke regels voor komen vraag ik me af.

Overigens zijn er diverse websites die (verlopen) kadobonnen kopen en daar een percentage van de waarde voor geven.

Voor een bon die anders in het ronde archief verdwijnt lijkt me dat een prima alternatief.
quote:rvdijk schreef op 09 mei 2012 @ 15:23:

Grappig dat ik in dit topic ICI Paris veelvuldig in negatieve zin tegenkom. Niet grappig eigenlijk. Schorem is het! Voor een kadobon van 50 euro vangen ze de volle mep. Na een jaar is dat geld dus voor ICI Paris ??? Wordt het niet eens tijd daar wettelijke regels voor komen vraag ik me af.

Overigens zijn er diverse websites die (verlopen) kadobonnen kopen en daar een percentage van de waarde voor geven.

Voor een bon die anders in het ronde archief verdwijnt lijkt me dat een prima alternatief.

En jij meldt je aan hiervoor om een topic van een jaar oud te uppen?

Heel dubieus.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
nee, ik heb dat gedaan omdat ik mij dooderger aan het feit dat ICI Paris dat geld na een jaar in zijn zak steekt. Vind u dat een eerlijke manier van doen? Of staat u bij ICI Paris op de loonlijst?
http://www.consuwijzer.nl ... ie/Cadeaubon_en_tegoedbon
quote:rvdijk schreef op 09 mei 2012 @ 15:28:

nee, ik heb dat gedaan omdat ik mij dooderger aan het feit dat ICI Paris dat geld na een jaar in zijn zak steekt. Vind u dat een eerlijke manier van doen? Of staat u bij ICI Paris op de loonlijst?

Heb je het nou tegen mij?

Loonlijst? Waar heb je het over zeg. Ik kan mij er niet aan ergeren nee. Je weet dat sommige bonnen een datum hebben, andere niet. Je kan gewoon je vaste geurtje kopen of eentje voor een vriendin/familie. Of iets anders uit hun assortiment. In nood geef je het kado aan een bekende. Op zet je het op MP.

Bonnen zijn leuk, er is toch bijna altijd wel iets leuks mee te kopen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik vind het altijd leuk om kadobonnen te krijgen. Lekker snuffelen bij de winkels waar je je 'gekregen geld' aan kan uitgeven.

Ik heb het een keer bij Ici Paris gehad idd, dat ik de bon wilde inlveren, maar die was verlopen. Ik dacht toen dat ik gewoon domme pech had ( had er immers zelf niet op gelet) maar ik maak uit uit dit topic dat ze 'm aan hadden moeten nemen?
Gelijk hebben is iets anders dan gelijk krijgen. Bij ICI Paris hebben ze een heel eigen kijk op consumentenrecht. Maar droom lekker verder hoor.
Op de site van Consuwijzer staat namelijk dat men dus wel een einddatum op de bon mag zetten.
En dus is het in orde dat je geld al na een jaar in de zakken van AS Watson Group/ICI Paris verdwijnt?
quote:rvdijk schreef op 09 mei 2012 @ 15:45:

En dus is het in orde dat je geld al na een jaar in de zakken van AS Watson Group/ICI Paris verdwijnt?

Ehm. Nee. Ik vraag me af wat de regel is. Omdat hier op het topic wordt gezegd dat het wettelijk bepaald is dat bonnen geen einddatum meer mogen hebben, maar dat op de website van consuwijzer dus staat dat dat wel mag.

Dus ik vraag me af wat het nu is. Omdat ik zelf nogal vaak bonnen krijg/uitgeef, en ik dus bij de Ici Paris mijn verlopen bon niet in kon leveren omdat hij verlopen was. Ik wil dus weten of dat terecht was.

Mssn ff beter lezen.
[quote]Mylene_Valerie schreef op 09 mei 2012 @ 15:35:

[...]

Heb je het nou tegen mij?

quote]

Waarom noem je mijn reactie dubieus?

En waarom zit je hier te verdedigen dat ICI Paris zijn klanten besteelt? Omdat het wettelijk is toegestaan om een kadobon een geldigheid te geven van 1 jaar?

Waarom is een VVV bon/boekenbon/CD bon/V&D Card onbeperkt geldig en een bon van ICI Paris maar een jaar?

Een waarom vind je dat normaal?

Ja ik had het inderdaad tegen jou.
Ik kom echt niet jaarlijks bij de IC paris dus ik vind de termijn van een jaar, zeker voor een bon van 50 euro, te kort. Laat de IC paris dan maar aantonen dta het wel een redelijke termijn is.
@Rvdijk. Sjongejonge, schiet es niet zo uit je slof zeg.

MV bedoelt dat zij zich er niet aan ergert dat het maar een jaar geldig is. LE-ZEN. Ze ergert zich er niet aan, ze houdt er rekening mee dat sommige bonnen en einddatum hebben en sommigen niet. That's all.

Sjeees....
rvdijk: gedraag je ff. T is niet onze schuld dat die bon een einddatum heeft. En als je je zo onbeschoft gedraagt kan ik me indenken dat ze bij de IC paris ook niet staan te springen om jou alsnog die bon uit te laten geven.
ICI Paris hoeft dat niet aan te tonen. Niemand koopt met een pistool op zijn borst een bon van ICI Paris. Maar de meisjes van ICI Paris hopen natuurlijk wel dat de bon in een la verdwijnt en er pas over anderhalf jaar weer uitkomt. Dat is dan makkelijk verdiend.

En zolang er poesjes zijn die dat normaal vinden zal dat probleem blijven bestaan.
Wat wíl je nou rvdijk. Ga lekker protesteren ofzo. Of schrijf een brief naar ICI Paris.

In plaats van hier een beetje ruzie te lopen zoeken en teksten verkeerd te interpreteren.
En op de website van Consuwijzer staat, dat als een bon een einddatum heeft, je mag vragen om een aantoning dat dit een reëel tijdsbestek is. Dus als men erom vraagt, dan dient ICI Paris dit aan te tonen ja.
quote:Mylene_Valerie schreef op 09 mei 2012 @ 15:35:

[...]

Bonnen zijn leuk, er is toch bijna altijd wel iets leuks mee te kopen?Ik vind bonnen vreselijk, op een hele enkele na (Hema, Kruidvat). Als je bijvoorbeeld zo'n ICI Paris bon krijgt, ben je verplicht het geld dat die bon vertegenwoordigd te besteden aan een luchtje dat ik bij de Kruidvat voor veel minder kan kopen. Irritant! Geef dan gewoon geld, dan kan ik het zelf besteden hoe en waaraan ik maar wil. (gelukkig weet mijn omgeving dat ook en krijg ik geld i.p.v. bonnen )
quote:rvdijk schreef op 09 mei 2012 @ 15:53:

ICI Paris hoeft dat niet aan te tonen. Niemand koopt met een pistool op zijn borst een bon van ICI Paris. Maar de meisjes van ICI Paris hopen natuurlijk wel dat de bon in een la verdwijnt en er pas over anderhalf jaar weer uitkomt. Dat is dan makkelijk verdiend.

En zolang er poesjes zijn die dat normaal vinden zal dat probleem blijven bestaan.Lees ff de link die ik poste en gedraag je verder!
*zucht*

ICI Paris hoeft niets. Als jij met je bonnetje in de winkel staat en je realiseert dat je centjes verdampt zijn dan kun je alleen op fora als deze schrijven dat ze bij ICI Paris hun klanten bestelen en de wet achter zich hebben staan.

En iedereen is uiteraard vrij om zich daarbij neer te willen leggen ....

of niet.
quote:rvdijk schreef op 09 mei 2012 @ 16:03:

*zucht*

ICI Paris hoeft niets. Als jij met je bonnetje in de winkel staat en je realiseert dat je centjes verdampt zijn dan kun je alleen op fora als deze schrijven dat ze bij ICI Paris hun klanten bestelen en de wet achter zich hebben staan.

En iedereen is uiteraard vrij om zich daarbij neer te willen leggen ....

of niet.Geldigheidsduur van een cadeaubon

Staat er op de cadeaubon geen datum? Dan is de bon voor altijd geldig. Staat er alleen een uitgiftedatum op de cadeaubon? Dan is de bon vijf jaar geldig. De uitgiftedatum is de datum waarop de cadeaubon gekocht is. Er bestaan ook cadeaubonnen die korter geldig zijn. Dan staat er vaak een uitgiftedatum op, en hoe lang de bon geldig is. Is een cadeaubon korter dan een jaar geldig? Dan kan dat niet redelijk zijn. De verkoper moet dan aantonen dat dit toch redelijk is. Bijvoorbeeld bij consumptiebonnen of muntjes voor een bepaald feest of festival. Is uw cadeaubon niet meer geldig? Dan kunt u de verkoper niet dwingen om toch nog iets uit te mogen zoeken. Soms mag u toch nog iets uitzoeken. Dat hangt af van de verkoper.

Bron: http://www.consuwijzer.nl ... ie/Cadeaubon_en_tegoedbon

Wat zal ik zeggen. Ik zou naar de klantenservice van de IC bellen en de volgende keer beter opletten / geen bon vragen van de IC paris.
Poesjes?!? Serieus, poesjes?
quote:rvdijk schreef op 09 mei 2012 @ 15:53:

En zolang er poesjes zijn die dat normaal vinden zal dat probleem blijven bestaan.Wat the f*** hebben die dieren er mee te maken? Het is toch geen dierenwinkel, dat ICI Paris?.....
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven