Geld & Recht alle pijlers

irritant, cadeaubonnen met einddatum in zicht.

09-12-2011 11:20 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk vind ik het wanneer ik cadeaubonnen krijg voor mijn verjaardag.

Lekker naar de douglas, nieuwe dagcreme en parfum en ik kan er weer een jaar tegen aan.

Nu heb ik vorig jaar januari ook cadeaubonnen gekregen. Ici Paris (50 euro), kapper (35 euro) restaurant (70 euro). Deze bonnen zijn één jaar geldig.

Zo irritant. Ik ben van kapper veranderd (mijn vaste kapster is weg en de vervangster heeft vorige keer mijn haar niet mooi geknipt), ici paris vind ik een rotwinkel, ben daar al een paar keer niet goed geholpen en heb dus ben daar alweer bijna een jaar niet geweest.

Restaurant is totaal mijn smaak niet, plus voor 70 euro kun je daar niet met twee man eten (het is een dúúr restaurant), dus er komt dan nog ongeveer 30 euro bij.

Wat wil ik met dit topic, even mijn irritatie van me afschrijven. Ik moet dus binnen twee/drie weken alles opmaken. Verplicht. Ik vind het zo irritant dat ze een einddatum op die dingen zetten. (wettelijk gezien mag het dus ook)
Maar wat maakt het dan uit dat er een einddatum op zit? De redenen die je noemt waarom je ze het afgelopen jaar niet hebt besteed, veranderen niet, toch?
Ondankbaarheidstopic.

Bonnen weggeven aan mensen die het wel kunnen waarderen.

Wat een gezanik zeg.
Jíj komt er tenminste nog van te voren achter. Ik heb zoo vaak dat ik er een maand te laat achter kom, en ze dus niks meer waard zijn
Nee, idd LadyPhoxy. Het zijn idd gewoon geen bonnen voor mij. Nog irritanter.
Als je ze toch niet had willen gebruiken, had je misschien iemand anders er erg blij mee kunnen maken...
Ici paris loop je toch naar binnen, je haalt een geurtje en je bent weer weg toch?

Restaurant ga je lekker een nagerecht halen met een drankje of alleen een voorgerecht met een drankje.

Lijkt mij ook geen probleem.

Die kapper, dat wist je toch al een jaar? Die had ik zeker al eerder gebruikt.

Beetje luxe probleem. Kan je anders niet je moeder, zus, vriendin of ander familielid er een plezier mee doen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Geef ze dan aan de buurvrouw.

En waarom moet je per se bij ici paris geholpen worden? Zoek van tevoren iets uit en haal het daar. Gratis.
Als het toch geen bonnen voor jou zijn, kun je ze inderdaad beter weggeven of verkopen op marktplaats. Dan hou je in ieder geval nog een goed gevoel of geld aan over.
kun je bij die kapper niet van die bon alleen verzorgingsproducten kopen? Anders weggeven aan iemand wel naar de kapper wil maar te krap bij kas zit.

Die Ici parisbon zou ik gewoon lekker gaan besteden. Zoek van te voren uit wat je wil hebben, loop de winkel in, haal flesje uit het schap, reken af, klaar.

Restaurantbon, tja...weggeven aan iemand die er wel graag heen wil.
quote:sinaasappellikeur schreef op 09 december 2011 @ 11:20:

ici paris vind ik een rotwinkel, ben daar al een paar keer niet goed geholpen en heb dus ben daar alweer bijna een jaar niet geweest.

Probeer een andere vestiging, misschien helpen ze je daar wel goed.

Als ik jouw 'probleem' zou hebben, zou ik de bonnen lekker weggeven aan iemand die er wel iets mee kan.

Ik kreeg op m'n werk voor Sinterklaas ook een bon van Ici Paris. Alleen heb ik al twee luchtjes, waar ik voorlopig mee vooruit kan. Heb 'm dus aan m'n moeder gegeven. Problem solved.
Qmusic heeft een actie voor mensen als jij: Die niet tevreden zijn met datgene wat ze hebben gekregen. Je kunt het aan Qmusic doneren, zodat zij er mensen blij mee maken, die minder veeleisend zijn...
quote:sunstars schreef op 09 december 2011 @ 11:22:

Ondankbaarheidstopic.

Bonnen weggeven aan mensen die het wel kunnen waarderen.

Wat een gezanik zeg.Inderdaad! Zet het op marktplaats; gratis af te halen. Maak je iemand gelukkig, ipv jezelf ongelukkig.
En je zal maar 30 euro moeten uitgeven in een duur restaurant zeg, verschrikkelijk! Wat voor vrienden heb jij dat ze je dat soort dingen geven?!
Als dit je probleem is, wat zul je dan een prachtig leven hebben en gelukkig zijn!
quote:Nammma schreef op 09 december 2011 @ 11:27:

Qmusic heeft een actie voor mensen als jij: Die niet tevreden zijn met datgene wat ze hebben gekregen. Je kunt het aan Qmusic doneren, zodat zij er mensen blij mee maken, die minder veeleisend zijn...Wat een topidee!!
Het is ook een luxe probleem. Nou heb ik een laag inkomen, daarom doet het me een beetje pijn, ik kan het geld zo goed gebruiken nu.

Restaurantbon ga ik waarschijnlijk proberen te gebruiken voor een verrassingsdiner voor mijn ouders (dan leg ik het geld wel bij en kunnen zijn luxe uit eten). Ik hoop dat ik dat kan regelen bij het restaurant.

De bon van de kapper gebruiken voor verzorgingsproducten is misschien wel een goede optie.

Ici paris, tsja, ik heb eigenlijk mijn spullen wel compleet, ik heb nog een fijne creme op het oog, maar deze is 100 euro (als ik dan dit jaar voor mijn verjaardag wéér zo'n bon krijg dan zou ik hem daarvan kunnen kopen, maar dat gaat niet want de eerste bon is dan niet meer geldig). Dan idd een geurtje.

Ik wil niet zaniken en ik snap dat het misschien zo wordt gezien. Sorry daarvoor. Het is mijn eigen schuld dat ik er pas zo laat 'achter kom', maar omdat ik deze plekken nooit bezoek zat het ook niet goed in mijn systeem om het zo maar te zeggen.
quote:sinaasappellikeur schreef op 09 december 2011 @ 11:20:

Wat wil ik met dit topic, even mijn irritatie van me afschrijven. Ik moet dus binnen twee/drie weken alles opmaken. Verplicht. Ik vind het zo irritant dat ze een einddatum op die dingen zetten. (wettelijk gezien mag het dus ook)

En dit wist je de 11 maanden daarvoor natuurlijk niet...

Had ze weggegeven, verkocht, had er bij de Ici Paris een cadeautje voor gehaald voor iemand die het niets uit maakt of het bij de Douglas of Ici vandaan komt.. hoe rot kunnen ze je daar nou behandeld hebben dat je daar niet eens meer naar binnen wilt??

Maar er zijn nog wel mensen die wél blij zijn met jouw bonnen-zonder-enige-betekenis-voor-jou, bijvoorbeeld

http://www.doneerkadobon.nl/
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
pffffffffff ik wil wel even met je ruilen, jij niks en ik lekker een geurtje
Je kunt gewoon op internet zoeken wat je wilt toch qua parfum, creme, douchegel. Je kunt nu wel je voorraad al compleet hebben, maar dan is het volgens mij juist leuk om iets nieuws te proberen 'nu het kan'. Snap de 'irritatie', maar kan me er zelf niet zo goed in vinden.

Iets met een gegeven paard niet in de bek kijken, ook al is het een dooddoener
Ik heb vandaag de bonnen die ik van de sint heb gekregen lekker uitgegeven. Ik doe dat vaak juist zo snel mogelijk. En ja soms is het niet helemaal je smaak, maar kom op zeg, 30 euro bijbetalen voor een diner is toch niks, als je een leuke avond hebt gehad met zn tweeen?
Juist als je het niet breed hebt, kun je toch heerlijk winkelen bij ICI Paris? Koop je de doucheschuim bij het geurtje wat je graag gebruikt, of een bodylotion, ofzo. Dat zijn nou echt van die VEEL te dure dingen waar ik een ongelofelijk gevoel van luxe van krijg.

Je bent een beetje aan het mopperen op niks, dat had je zelf ook wel door he?
Wat eten we vanavond?
quote:sinaasappellikeur schreef op 09 december 2011 @ 11:22:

Nee, idd LadyPhoxy. Het zijn idd gewoon geen bonnen voor mij. Nog irritanter.Waarom geef je ze dan niet weg?
Sorry, maar de zin ik moet rondkomen van een laag inkomen en een oogcreme voor 100 euro kan ik niet helemaal met elkaar rijmen. MIjn god waar is die van gemaakt, puur goud?
Bonnen mogen tegenwoordig niet meer verlopen. Er zijn nog winkels die het proberen maar het mag niet meer.

Wij hebben vorige week nog een bon ingeleverd die december vorig jaar al verlopen was. Ze moeten hem aannemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven