overblijf

09-12-2011 09:50 207 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
quote:SeptemberGirl schreef op 09 december 2011 @ 14:23:

[...]

Lé-zen.

Dat wordt helemaal nergens geadviseerd, iemand vertelt over zijn positieve ervaringen met bioresonantie.

(ik durfde al niet eens meer te schrijven dat bioresonantie en het daarop volgende homeopathische middel mijn zoon van de ergste eczeem afgeholpen heeft. We hadden al tig dermatologen gezien, een allergietest wees ook niks uit en de hormoonzalf doet volgens mij ook meer kwaad dan goed. Toen kwam iemand met die tip...gewoon uitgeprobeerd, als het niet werkte nou dan niet hoor).

Ik zie dit niet als een hard advies dat TO dat MOET gaan doen, maar het is slechts een tip die ze wel of niet kan opvolgen ter ondersteuning van het GGZ traject ofzo.
quote:Miffy schreef op 09 december 2011 @ 14:38:

SG, wat als het kind elke maand bij volle maan een uur naakt op het dak zetten helpt? Dat is nog gratis ook, en ongeveer net zo goed onderbouwd als bioresonantie.

ach, ik heb in mijn leven genoeg rare adviezen gekregen en soms nog uitgevoerd ook.

Als je baby niet goed slaapt, bijvoorbeeld het wiegje op een andere plek zetten ivm aardstralen ofzo.

Als je alles al geprobeerd hebt, wil je dat ook nog wel doen.

(of het werkt weet ik niet, want ik heb nooit extreme last gehad van niet-slapende kinderen)
quote:sandt schreef op 09 december 2011 @ 14:41:

threelittleducks

Mijn reactie is niet tegen jou maar meer in het algemeen bedoeld. Hoe vervelend ik deze situatie voor jou ook vind.

Ik vind het namelijk vaak wel terecht dat deze bijzondere kinderen niet meer welkom zijn op de BSO, TSO, sportclubs of zelfs op school. Naast hoe vreslijk dit is voor deze bijzondere kinderen, zitten er in al deze groepen ook nog andere kinderen. Zodra een leider of leerkracht niet genoeg kennis en kunde heeft om zo'n bijzonder kind te begeleiden gaat dit bijna in alle gevallen ten koste van de rest van de groep. En je zult dus maar behoren tot de 'rest van de groep' zoals mijn dochter zes lange jaren op de basisschool. Mijn dochter was een lief, bescheiden kind en niemand die heeft gezien waar het leren bij haar vast liep. Nu op de mavo krijgt ze gelukkig de hulp die ze al veel eerder had moeten krijgen. Vermoeden is nu dat ze licht dyslectisch is. Op de basisschool heette het gewoon dat ze haar best niet deed. Alle aandacht ging in haar klas naar twee jongens met zowel gedrags- als leerproblemen. Deze jongens verpestten erg vaak de sfeer en de leerkrachten hadden niet de mogelijkheden om dat om te buigen. Ik weet bijna zeker dat zonder deze jongens in de klas het voor de 26 anderen leuker en leerzamer was geweest op de basisschool. Bij deze jongens was het moeilijk om ze naar het speciaal onderwijs te verwijzen omdat de ouders op geen enkele manier meewerkten. Eén van de moeders zei vaak genoeg bij het schoolhek dat haar kind niet getest hoefde te worden, nee de rest van de school was gek maar toch zeker niet haar kind! Deze jongen zit nu op het speciaal voortgezet onderwijs. Ik bedoel maar.geweldig joh, helaas komt TO's dochter niet in aanmerking voor speciaal onderwijs. En dan? Thuiszitten dan maar.
quote:lughnasadh schreef op 09 december 2011 @ 15:11:

[...]

Ware het niet dat het Rijk al een tijd lang "weer samen naar school" aanhangt waardoor het speciaal onderwijs voor heel veel kinderen geen mogelijkheid meer is, er 5.000 leerkrachten in het speciaal onderwijs uitgegooid worden, "rugzakjes" rap voor een groot aantal kinderen worden afgeschaft en scholen dus "opgescheept" blijven met dit soort kinderen zonder geld om adequate hulp in te schakelen. Ook als de ouders wel meewerken en het liever zelf ook anders zien.

Hou vooral oogkleppen op en scheer alle kinderen met een etiket over 1 kam. Ik vind het sneu dat je dochter dit overkomen is, daar niet van, maar als het aan jou ligt zou mijn hoogbegaafde kind met weliswaar Asperger, dus gewoon maar naar het speciaal onderwijs moeten, waar ze hem bij lange na niet kunnen bieden wat hij nodig heeft "want" hij heeft een etiket?

En om het nog even een tikkie erger te maken, sporten mogen ze ook al niet meer? Tenzij ze niet met andere mensen in aanraking komen natuurlijk. Wauw. En muziekles? Zoon speelt prachtig viool, samen met andere kinderen nog wel. Moeten we ze meteen ook maar brandmerken dan? Kun je ze makkelijker herkennen.

Eens! Mijn zoon is een allemansvriendje, ligt goed in de klas, is gevoelig, lief en slim. Zou hij, omdat hij ADD heeft, niet naar regulier onderwijs mogen? Terwijl er ook kinderen in de klas zitten die druk zijn en alle aandacht naar zich toe trekken, maar geen diagnose hebben, en die mogen blijven?

Ik begrijp heel goed dat het vervelend is als er een kind (of meer) in de klas zit dat alle aandacht naar zich toe trekt, maar dit is niet altijd automatisch het kind met de diagnose!
Idd. Mijn zoon, met zijn etiketje is erg geliefd bij de docenten en bij het overgrote deel van zijn klasgenootjes. Ja, hij reageert wel eens wat anders dan "normale" kinderen en hij is pijnlijk eerlijk, wat wel eens niet zo goed ontvangen wordt, maar hij is geen stoorzender, heeft zelfs minder dan gemiddeld aandacht van de juf nodig, sterker nog, hij neemt haar regelmatig werk uit handen door zijn medeleerlingen dingen uit te leggen die hij allang wel snapt.

Daarentegen zijn er een stuk of wat klasgenootjes zonder etiket, de de boel op stelten zetten, agressief zijn en wel storen in de klas.

De extra aandacht die hij nodig heeft, die krijgt hij van de IB-er, want godzijgedankt is zijn rugzakje afgelopen jaar weer met 4 jaar verlengd(niet dat het zeker is dat het rugzakje er dan nog zal zijn..)

Echt die uitspraak dat kinderen met stoornissen maar niet meer op het regulier onderwijs moeten, niet meer op de BSO en op sportclubs mogen, doen me de haren ten berge rijzen.

Ik waag zelfs deze er op, heb 'm nog nooit gebruikt, maar bahbahbah, wat een uitspraak :puke:

Overigens valt dyslexie ook onder de ontwikkelingsstoornissen, dat je het maar even weet.
Starshine, al zette je je kind bij volle maan echt op het dak: jouw kind, jouw keuze (hoewel, als je net zo'n dak hebt als ik, zou het wel buitengewoon onverantwoord zijn).

Ik val erover dat alternatieve benaderingen zo dwingend gepresenteerd worden (SeptemberGirls later zul je nog wel eens hieraan terugdenken en later de opmerking van iemand anders over het welzijn van het kind dat natuurlijk voorop staat - alsof je in een babyparadijs sta waar ze je iets willen verkopen wat je niet nodig hebt)..

Alternatievelingen maken er toch al misbruik van dat mensen, zoals jij aangeeft, als ze maar en wanhopig genoeg zijn alles wel willen proberen, en daar komt dan ook nog dit soort dwingelanderij bij. Tsja, je moet natuurlijk iets als je op geen enkele manier kunt laten zien dat wat je doet beter werkt dan niks doen.
Ik schrijf niet dat kinderen met een etiketje niet meer in het rugulier onderwijs horen. Ik schrijf alleen da,t indien het ten koste gaat van de rest van de groep, door het ontbreken van kennis en kunde dat het dan zou moeten kunnen dat kinderen ergens niet meer welkom zijn. Het zou inderdaad prachtig zijn als al die bijzondere kinderen MET DE JUISTE HULP in het regulier onderwijs kunnen blijven. Maar de juiste hulp ontbreekt te vaak en dan gaat het tenkoste van de rest. Simpelweg vaak een geld kwesti, geen indicatie, geen extra geld, geen extra mensen. Zo ook bij de sport vereniging waar vaak vrijwilligers de teams leiden en trainen.

Over onze dochter merkte de laatste leerkracht op, goh dat niemand dat eerder heeft opgemerk, maar dat was rijkelijk te laat.
quote:Sunemom schreef op 09 december 2011 @ 15:47:

, maar feit is wel dat mensen hun hele leven tegen 'lastige' mensen aan zullen lopen en daarmee om te gaan hebben. .

Als volwassene kom je die 'lastige'' mensen niet meer tegen. Simpelweg omdat mensen die zich te onaangepast gedragen geen baan kunnen houden en al snel ontslagen zullen worden. Bij te onaangepast gedrag ben je ook niet welkom op een sportclub.

Het is dus onzin dat overige klasgenoten nu maar vast onder onaangepaste kinderen moeten lijden omdat ze later ook met dit soort mensen moeten omgaan.
quote:sugarmiss schreef op 09 december 2011 @ 17:59:

[...]

Als volwassene kom je die 'lastige'' mensen niet meer tegen. Simpelweg omdat mensen die zich te onaangepast gedragen geen baan kunnen houden en al snel ontslagen zullen worden. Bij te onaangepast gedrag ben je ook niet welkom op een sportclub.

Het is dus onzin dat overige klasgenoten nu maar vast onder onaangepaste kinderen moeten lijden omdat ze later ook met dit soort mensen moeten omgaan.Joh kom op. Zat kinderen die heel irritant en lastig in de klas zijn hebben geen etiketje hoor en er zijn heel erg veel lastige volwassenen waar je gewoon mee om te gaan hebt. Ik heb nog nooit in een werkomgeving gewerkt waar iedereen makkelijk en meegaand was. Er is altijd wel een storende factor en dan soek ke met wlkaar naar een balans lijkt me voor kinderen ook heel gezond om gewoon met die verschillen tussen mensen om te leren gaan.
quote:Sunemom schreef op 09 december 2011 @ 18:05:

[...]

Joh kom op. Zat kinderen die heel irritant en lastig in de klas zijn hebben geen etiketje hoor en er zijn heel erg veel lastige volwassenen waar je gewoon mee om te gaan hebt. Ik heb nog nooit in een werkomgeving gewerkt waar iedereen makkelijk en meegaand was. Er is altijd wel een storende factor en dan soek ke met wlkaar naar een balans lijkt me voor kinderen ook heel gezond om gewoon met die verschillen tussen mensen om te leren gaan.Helemaal mee eens over de storende factor. Maar soms is het een storende factor in het kwadraad en die mensen kom je zoals sugarmiss zegt later vaak niet meer tegen. En die kinderen zijn niet heel irritant en lastig in de klas, die zijn extreem irritant en lastig. Zo extreem dat de leerkracht niet aan de rest toe komt. Zeker niet de kinderen die gemiddeld wel aardig gaan en die zich heel onopvallend gedragen. Die kinderen worden in het huidige onderwijs echt een vergeten groep. De leerkracht heeft het druk met de gedragsproblemen, met de leerproblemen, met de kinderen die ver boven gemiddeld presteren en dan is zijn tijd wel zo'n beetje op. De gemiddeld presterende kinderen met weinig opvallend gedrag doen de hele dag min of meer wat hen wordt opgedragen en als ze het net niet helemaal doorhebben dan is dat jammer. De kinderen die een rapport vol zesjes meenemen, lekker alles net voldoende maar er wordt niet uitgehaald wat er in zit.
quote:sandt schreef op 09 december 2011 @ 19:07:

[...]

Helemaal mee eens over de storende factor. Maar soms is het een storende factor in het kwadraad en die mensen kom je zoals sugarmiss zegt later vaak niet meer tegen. En die kinderen zijn niet heel irritant en lastig in de klas, die zijn extreem irritant en lastig. Zo extreem dat de leerkracht niet aan de rest toe komt. Zeker niet de kinderen die gemiddeld wel aardig gaan en die zich heel onopvallend gedragen. Die kinderen worden in het huidige onderwijs echt een vergeten groep. De leerkracht heeft het druk met de gedragsproblemen, met de leerproblemen, met de kinderen die ver boven gemiddeld presteren en dan is zijn tijd wel zo'n beetje op. De gemiddeld presterende kinderen met weinig opvallend gedrag doen de hele dag min of meer wat hen wordt opgedragen en als ze het net niet helemaal doorhebben dan is dat jammer. De kinderen die een rapport vol zesjes meenemen, lekker alles net voldoende maar er wordt niet uitgehaald wat er in zit.Maar heel eerlijk denk je nou echt dat 1 of 2 kinderen uit de klas halen dat 'probleem' oplost? Als je in een gemiddelde klas kijkt dan zijn er van de 28 leerlingen zeker de helft waar iets mee is.mdat hoeft lang niet altijd op het gebied van een leer-of gedragsprobleem te zijn, maar ook ouders die in een zeer vervelende scheiding liggen, een kind dat mishandeld wordt, een kind dat chronisch ziek is enz vraagt ook heel veel extra van een leerkracht. Al die kidneren dan maar het reguliere onderwijs uit zodat de 'zesjes'kinderen meer aandacht krijgen? Ik denk dat het grotere probleem is dat de klassen gewoon te groot zijn en veel te veel ouders teveel verantwoordelijkheid bij de school leggen. Natuurlijk moet de leerkracht zorgen dat er goed onderwijs voor alle kinderen is, maar dat extra eruit halen hoeft niet perse op school te liggen, vaak helpt zelf met je kind lezen (en dan niet alleen in groep 3 en 4), je kinderen aan veel dingen als cultuur en musea blootstellen enz ook erg veel. Veel ouders leggen alle verantwoordelijkheid voor leerprestaties bij de school terwijl dat denk ik met de huidige klasgrote (school van mijn kidneren dit jaar 31 kinderen in groep 3, 28 in groep 4 en zelfs 32 in groep 5) niet realistisch is. Vroeger waren de klassen nog groter en werd er dus enkel klassikaal gestampt, kinderen die meer talent hadden moesten dat grotendeels door hun ouders bijgebracht krijgen en kinderen met minder talent gingen gewoon met 13 jaar van school af. Ik zeg niet dat dat beter was, maar ik denk wel dat we moeten accepteren dat een deel van de verantwoordelijkheid toch echt terugvloeit naar de ouders.

Daarbij natuurlijk zijn sommige kinderen extreem lastig en kunnen ze de sfeer vreselijk bepalen, maar het nadeel is dat dat ehct niet altijd de adhd-ers enz zijn. Ik ken zat voorbeelden waarbij het om zogenaamd 'normale' kinderen gaat die toch echt een hele klas terroriseren. Die kinderen kun je je niet weren onder het motto dat ze maar naar het speciaal odnerwijs moeten. Tegelijk is het natuurlijk zo dat bij echt vreselijk gedrag een school een dossier aan kan leggen en via schorsingen een schoolwissel kunnen afdwingen, dat gebeurd alleen op basisscholen niet zo snel, dan moeten kinderen wel echt vreselijk over de schreef gaan.

En nee meestal heb je als volwassene niet meer dagelijks te maken met mensen die zich heel erg vreselijk gedragen. Aan de andere kant heb je overal die sfeerbepalende collega, die gewoon ongelooflijk irritant is, heb je te maken met de ingewikkelde juf van je kind, zijn ouders van vriendjes soms gewoon ronduit vervelend enz. Mensen zijn nu eenmaal niet allemaal hetzelfde en met die verschillen om leren gaan vind ik ehct heel erg basic voor kinderen.
Wat erg dat er hier mensen zijn die vinden dat kinderen die net even anders zijn, maar buiten de maatschappij gezet moeten worden.

Wie zou je anders de schuld moeten geven dat je dochter maar Mavo doet.

Bah.
ja ik denk het nog steeds. Of meer geld en meer hulp in de klas. Kan allebei maar zoals het nu gaat gaat het niet goed. Ook niet met dat extreme kind. Als je uitgekotst wordt door bijna de hele klas dan ga je toch ook niet met plezier naar school. Die kinderen hebben hulp nodig die een leerkracht in het basis onderwijs niet kan bieden. En inderdaad die leerkracht heeft ook nog kinderen in de klas zoals jij die omschrijft:

maar ook ouders die in een zeer vervelende scheiding liggen, een kind dat mishandeld wordt, een kind dat chronisch ziek is enz

Ik ben het met je eens dat er ook een verantwoordelijkheid bij de ouders ligt, alleen vind ik ook dat thuis een plek moet zijn waar je kunt ontspannen en met een uur 'huiswerk' per dag verandert thuis dan te veel in school.

Twee jaar geleden heb ik met mijn dochter veel thuis gewerkt. Ik behandelde met haar alvast de stof van de volgende week het zogeheten "pre teaching". Gaf op school best wel een verbetering maar echt blij werden we er allebei niet van.
En school en pre teaching en toch maar mavo, boehoe.

Oja en licht dyslectisch (wie niet). Ze heeft het waarschijnlijk niet in huis. Kan, is niets mis mee.

Enne, ga jij het betalen.

Of ben je niet van deze tijd, al die enge kinderen komen steeds meer in het reguliere onderwijs (waar ze allemaal uitgekotst worden! Of alleen door mensen zoals jij) want er is geen geld meer, er is crisis, de geldkraan gaat dicht.

Pffffffff, zo moe van deze vooringenomenheid.
quote:Starshine schreef op 09 december 2011 @ 15:53:

[...]

(ik durfde al niet eens meer te schrijven dat bioresonantie en het daarop volgende homeopathische middel mijn zoon van de ergste eczeem afgeholpen heeft. We hadden al tig dermatologen gezien, een allergietest wees ook niks uit en de hormoonzalf doet volgens mij ook meer kwaad dan goed. Toen kwam iemand met die tip...gewoon uitgeprobeerd, als het niet werkte nou dan niet hoor).

Ik zie dit niet als een hard advies dat TO dat MOET gaan doen, maar het is slechts een tip die ze wel of niet kan opvolgen ter ondersteuning van het GGZ traject ofzo. ik heb zelf ervaring met bioresonantie en ook mijn beste vriendin, haar moeder en haar zoontje en sinds dat we bepaalde voedingsmiddelen niet meer nemen, voelen we ons een heel stuk beter. Het gaat er niet om dat je bepaalde voedingsmiddelen alleen maar schrapt, je gaat op zoek naar alternatieven
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik zie ook geen meerwaarde in een uur huiswerk per dag op de basisschool. Ik zie sowieso weinig meerwaarde in 'schoolwerk' thuis, ik denk dat de dingen die kinderen leren waardoor ze net wat hoger scoren veel meer tussen neus en lippen door in je opvoeding moeten zitten dan aan de keukentafel zitten en sommen maken bijvoorbeeld. Ik bedoel dan echt meer dingen als elkaar voorlezen, samen boeken uitzoeken, naar een museum, antwoorden op vragen samen opzoeken, kinderen leren omgaan met internet en een encyclopedie, een atlas enz, enz. De basis wordt echt wel gelegd op school dat geef je zelf ook aan en indien een kind niet een echt leerprobleem heeft pikt hij/zij die basis wel mee, maar dat stapje hoger, daar zil je als ouders zelf toch energie in moeten steken denk ik.

Dat het niet goed gaat zoals het nu gaat ben ik wel met je eens hoor, maar de basis daarvoor ligt voor een deel denk ik ook juist bij de ouders. Veel mensen willen veel te veel van een school. Waar 50 jaar geleden de school een plek was waar je leerde lezen, schrijven, rekenen en waar je aardrijkskunde, biologie en geschiedenis kreeg is het nu ook de plek waar verkeerslessen, sovatrainingen, anitpestlessen, projecten over gezonde voeding, bijlessen (vroeger ook uitsluitend zelfstandig gefinancierd en geregeld door ouders) enz worden gegeven. Op sommige scholen wordt ontbijt en lunch geregeld, de school is eindverantwoordleijk geworden voor vso/tso/nso enz enz. De rek bij scholen is er gewoon ook ooit een keer uit. Tel daar de veranderingen in het hele rugzak- en speciaalonderwijssysteem bij op en in begrijp de uitwassen in het onderwijs wel hoor.
Galadriel, wat zou jij voorstellen hoe met deze kinderen om te gaan op een 'normale' school? ( gewoon belangstelling hoor! Ben oprecht benieuwd!)
quote:galadriel schreef op 09 december 2011 @ 19:43:

Oja en licht dyslectisch (wie niet). Ze heeft het waarschijnlijk niet in huis. Kan, is niets mis mee.

Of ben je niet van deze tijd, al die enge kinderen komen steeds meer in het reguliere onderwijs (waar ze allemaal uitgekotst worden! Of alleen door mensen zoals jij) want er is geen geld meer, er is crisis, de geldkraan gaat dicht.

Pffffffff, zo moe van deze vooringenomenheid.Eens ik vind het ook een voorbeeld van hoe invidualistisch de maatschappij tegenwoordig is. Je kind is anders, ga dan maar weg, want dat is te lastig voor onze 'normale' kinderen.. Dan maar heel cliche maar wat is normaal en wie bepaald dat dan?
Als er geld was:

http://www.google.nl/url? ... pvyjdnH4EsCTS9WqLtv4_4NSQ

Echt even kijken, vooral het laatste stukje.
Met alle veranderingen en het verdwijnen van de meeste rugzakjes zal het er overigens alleen maar slechter op worden. Heel veel extra mogelijkheden zullen verdwijnen en als je dan bedenkt dat heel veel scholen het rugzakgeld inzetten voor structurele hulp aan meerdere leerlingen (en niet enkel de kinderen van dat rugzakje), zoals bijvoorbeeld ondersteuning voor dyslectische kinderen, een extra onderwijsassistent (waar dus hele klassen van profiteren) enz dan worden daar ehct niet enkel de 'speciale ' kinderen de dupe van.
threelittleducks, ik begrijp dat je moedeloos bent geworden, door alle trajecten die je hebt doorlopen, maar je zult er toch weer doorheen moeten.

Je doet je kind tekort als je geen hulp zoekt.

Ga naar Mee, verwacht niet dat er gelijk een kant en klare oplossing komt, maar zij kunnen je wel verder begeleiden.

Als je nu geen hulp zoekt, is het straks te laat, met misschien wel alle gevolgen van dien.

Je dochter mag nl nu ook al beslissen of ze hulp aanvaard, ja of nee (spreek helaas uit eigen ervaring)

En als ze niet wil meewerken, houd het gewoon op.

Voor je het weet, wil ze geen hulp meer aanvaarden en dan ben je verder van huis.

Je dochter zal zich ook niet prettig voelen in deze situatie.

Het zal je als kind maar gezegd worden, dat je nergens meer welkom bent.

Nu kun je nog hulp zoeken, wacht er aub niet meer mee.
De afgelopen 6 jaar al bij 3 verschillende GGZ's geweest, maar er is geen therapie voor ADHD-ers beschikbaar

Weg bij de GGZ. Mijn zoon heeft 4 jaar met diagnose en medicatie ADHD rondgelopen, terwijl ik vermoedde dat hij Asperger had. Toen hij helemaal doordraaide een second opinion bij een klein psychiatrisch kinderbureau: Overduidelijk Asperger. Nieuwe therapie, nieuwe mediactie en hij is nog nooit zo ' goed' / makkelijk qua gedrag geweest als nu, terwijl hij nu ook nog in de puberteit zit.

Enige therapie die ik goed vond was PMT. Google er maar eens op. Was voor ons wel een wachtllijst van 9 maanden voor.
Ik herken je gevoel van moedeloos zijn, hoor. Bij ons heeft het 11 jaar geduurd eer er een beetje rust in de tent kwam. Ik was compleet burn out.

Mijn zoon is toen hij een jaar of 8 was ook een tijd niet naar de TSO gegaan omdat het niet ging. Gelukkig gaf bij hem toen Ritalin toch wel verbetering ( schijnt soms ook te werken bij kids met Atuisme) en toen kon hij weer terug.

Eerlijk gezegd is mijn ervaring: Je kan therapien wat je wil, maar niets geeft een dusdanige verbetering als medicatie.

Nu heeft zoon Risperdal, dat heeft echt voor DE ommeslag gezorgd ( wordt soms ook gegeven bij kinderen met ADHD)
TO, wat zijn de problemen in haar gedrag precies?

Mijn zoon liep vooral sociaal vast, kon heeeeel boos worden en dan echt uit zn dak gaan.

Bij vriendjes was hij uiterst beleefd ( Asperger-kenmerk, hihi) en altijd gelukkig wel welkom. Vooral op schol en met vrije situaties liep het mis.

En thuis enorm dwars, opstandig, enz.
quote:galadriel schreef op 09 december 2011 @ 19:43:

Pffffffff, zo moe van deze vooringenomenheid.

De pot verwijt .............

Door het laatste jaar heel hard te werken toch wél naar de mavo, anders was het VMBO geworden. Niets mis mee alleen dochter wilde dat niet. Zag zelf in haar klas het verschil tussen de meisjes die daar naar toe zouden/wilden en haarzelf. Ze had het duidelijk wel in zich, maar bij schriftelijk werk, kwam het er niet uit. Evenals redactie sommen. Waar iedereen dacht dat ze moeite had met rekenen, had ze dus een leesprobleem.

Nu betaal ik zelf de extra hulp die zij krijgt voor iets wat op de basisschool had moeten gebeuren.

En heeft ze de laatste drie jaar niet echt een leuke tijd gehad. Er waren op haar school twee parallel groepen waarin sommige kinderen elke keer gewisseld werden. Elk schooljaar weer nieuwe/andere kinderen in de klas weer wennen aan de nieuwe samenstelling. En elk jaar opnieuw was er weer hetzelfde probleemgedrag met nieuwe meelopers/kopieerders. School heeft veel tijd gestoken in de sociale kant, te weinig in het leren vind ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven