Bloem vantevoren al zeven?

11-12-2011 13:30 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort koekjes bakken met de kinderen uit de klas van mijn zoon.

Nu hebben we 1000 gram gezeefde bloem nodig. Nu zou ik dat thuis vantevoren al willen zeven en daarna in 1 grote bak meenemen naar de klas. In de klas wil Ik het verdelen ( 4x250 gram bloem).

Zou dit kunnen of kan ik het beter de klas pas zeven?

Dit lijkt me zo' n gedoe met 24 kinderen.

Alvast bedankt!
gewoon van te voren doen, en al in 4 doosjes meenemen.

Ik sloeg het zeven meestal over, al lang geleden dat ik koekjes heb gebakken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Niet te moeilijk doen, gewoon thuis zeven, evt. kun je daarna nog even met een vork door de bak heen roeren als je in de klas bent.
Ik zie zelf nooit het nut van zeven, maar ik ben me pas sinds kort aan het wagen op bakgebied. Logistiek, daar heb ik dan weer wel verstand van. Neem alle ingredienten van te voren al afgepast en verdeeld in 4 doosjes, zakjes per ingredient mee. Dan is het in de klas alleen nog maar uitpakken en deeg maken. Dat scheelt heel veel "gedoe" en TROEP!

Wel leuk hoor! Veel plezier!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Gewoon niet zeven. Met basisbiscuits e.d. is dit wel belangrijk, maar voor koekjes zou ik het niet doen. Verder zou ik doen zoals Fame zegt. Tenzij het oudere kinderen zijn en je het wilt koppelen aan een leermoment, met wegen etc.
Bedankt voor de tips dames! Ik denk dat als ik tijd heb ik het thuis vantevoren ga zeven en anders maar niet :-).

Inderdaad ik neem alles apart verpakt en gewogen mee naar school, anders is het niet te doen.

Groetjes!
Zeven doe je om de bloem luchtig te maken en klontjes te verwijderen. Als je het daarna in bakjes vervoert komen er geen nieuwe klontjes in maar het blijft niet luchtig! Voor koekjes lijkt mij dat overigens geen probleem hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven