kerstkaarten ophangen

11-12-2011 14:53 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje, normaal plak ik mijn kerstkaarten altijd gewoon op de deur, dit jaar zou ik er wel eens wat anders mee willen doen, heeft er iemand nog creatieve ideetjes.
Ik heb elastieken gespannen over de deur en schuif ze daar tussen. Dit heb ik het hele jaar voor gewone kaarten/uitnodigingen/foto`s en geboortekaartjes. Die heb i nu allemaal opgeruimd en er hangt reeds een kerstkaart
Ik heb zo'n dunne metalen hanger (draad) met magneetjes aan de muur hangen.
Ik plak ze op de tegels van het toilet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Heb zo eentje, maar dan in ster-vorm. Heb hem gisteren gekocht. Nu nog een plekje vinden waar ik hem op kan hangen.

Vorige jaren plakte ik ze op de trap (traptreden zijn zichtbaar in de kamer)
Slechte foto op internet gevonden, maar ik heb dus deze (te koop bij Stumpel):

Ik heb van die mini- knijpertjes van de Blokker, voor 1 Euro. Vind ze enig!
Ik woon in een bovenhuis waar je (na een klein halletje) gelijk de trap op moet naar boven. Rondom (vanaf de eerste trede van boven), hang ik de kerstkaarten altijd op. Gewoon horizontaal rond op een rij dus. Ik weet niet of dit een duidelijke omschrijving is. :-) Maar dan zit je er dus niet de hele tijd tegenaan te koekeloeren. Het is namelijk, vind ik, ook altijd een beetje een rommelig gezicht in een woonkamer. Zeker als het niet zo'n grote woonkamer is.
Ik zou ze overigens nooit allemaal kwijt kunnen op zo'n standaard als hierboven of dat hart. Ik heb er nu al acht. :-s
Ik heb een touwtje boven de tv hangen. Daar hangt een plank en daar heb ik dat touwtje aan hangen. Met knijpertjes hang ik de kaarten eraan.
quote:astrape schreef op 11 december 2011 @ 15:23:

Ik woon in een bovenhuis waar je (na een klein halletje) gelijk de trap op moet naar boven. Rondom (vanaf de eerste trede van boven), hang ik de kerstkaarten altijd op. Gewoon horizontaal rond op een rij dus. Ik weet niet of dit een duidelijke omschrijving is. :-) Maar dan zit je er dus niet de hele tijd tegenaan te koekeloeren. Het is namelijk, vind ik, ook altijd een beetje een rommelig gezicht in een woonkamer. Zeker als het niet zo'n grote woonkamer is.Ik woon ook in een inieminiehuisje met een trap maar vind die kaarten altijd zo gezellig. Jammer dat zo weinig mensen ze meer sturen ...
Ik heb altijd een kerstig touwtje door de kamer heenhangen waar ik de kaartjes aan ophang met kerstknijpertjes. Is dan uiteindelijk net een leuke kerstslinger op t laatst.
Duik een oud kaal boompje op uit het bos. Maak hier een voetstuk onder, spuit de boom wit. En hang daarna de kaarten erin!

Heb ik ook en in het begin staat het heel zielig, een kaal takken boompje,maar er zijn inmiddels kaartjes binnengekomen en het is nu erg leuk!

( weet helaas niet hoe ik hier een foto van kan plaatsen)
Ik hang ze niet op. Ik heb een grote schaal en daar leg ik ze in, schaal staat op hoge tafel.
Ik plak ze ook altijd op de deur.

Dit jaar heb ik 2 kartonnen kerstbomen gekocht bij xenos en die op de deur geplakt, daar kunnen de kaarten in.

Wie weet krijg ik volgend jaar wel een beter creatief idee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven