Facebook verwijderd.

05-12-2011 12:37 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alles weten maakt niet gelukkig...
Ik vind gezichtboek en twitter en al dat soort dingen niets aan, maar dat kan ook aan mij liggen.

Het 'beter voordoen" komt in het gewone leven natuurlijk ook voor.

Met sommige mensen komen gesprekken erop neer dat ze openingen zoeken om te pochen.

Ach ja, ze doen maar.

Maar To over dat je je stoort als een andere het beter heeft;

dat is toch niet ten koste van jou. En hoe jouw situatie ook is en later zal zijn, er zullen altijd mensen zijn die het beter hebben. Net zoals er ook altijd mensen zullen zijn die het slechter hebben. Je kunt die- sorry dat ik het zeg- afgunst beter omzetten in ambitie en zo zelf succesvol worden.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Goh, ik doe me op Hyves juist helemaal niet 'beter voor' dan het in werkelijkheid met me gaat. Ik ben ziek geweest (nog steeds herstellende), en heb daarover op Hyves een tijdje een blog bijgehouden. Ik vertelde daarin welke strijd ik moest leveren, en met welke ups en vooral downs dat gepaard ging.

Ik heb zóveel steun gekregen in de vorm van reacties, en daar heb ik heel veel aan gehad. Het is voor veel mensen een stuk makkelijker iets te schrijven op internet, dan face to face het gesprek aan te gaan.

Mijn ervaring is dus, dat social media echt niet alleen bedoeld is om de leuke dingen te delen. Voor mij heeft het therapeutisch gewerkt, en dat meen ik echt.
Dat is dan wel weer positief.

Het heeft gewoon 2 kanten.

Maar als ik ze naast elkaar afweeg, ben ik beter af zonder.

Maar jij waarschijnlijk met, door je ervaring.
Ik heb veel familie en vrienden in het buitenland, FB is een leuke en makkelijke manier om te zien wat er in hun leven gebeurd, en andersom.

Ik heb juist contacten weer aangehaald door FB , mensen die ik lang niet heb gezien die me een vriendschap verzoek sturen , harstikke leuk.

Ik vind het juist leuk om te zien hoe mijn nichtje voor het eerst op een fiets zonder zijwieltjes fietst.

Van sommige mensen word ik een beetje moe, dat zijn de

"ik ga boodschappen doen" of "ik heb net het aanrecht schoongemaakt" ;

de "ik laat een scheet , jammer dat je hem niet kan ruiken" berichten.

Mijn echte vrienden spreek ik ook genoeg in RL , FB is gewoon een aanvulling daarvan.
quote:kimmik88 schreef op 08 december 2011 @ 21:24:

Dat is dan wel weer positief.

Het heeft gewoon 2 kanten.

Maar als ik ze naast elkaar afweeg, ben ik beter af zonder.

Maar jij waarschijnlijk met, door je ervaring.

Ik ken trouwens genoeg vrienden die niet op FB zitten of er wel opzitten maar er niets meedoen.

Als het jou niet ligt , dan is het het voor jou niet.

Ik heb wel eens een artikel gelezen waar instond dat vooral pubers die niet zo goed in hun vel zitten zich vaak nog slechter voelen door FB.

Omdat ze zien dat ze bijv niet op dat vreselijk fantastische (tuurlijk) feest waren en die en die wel.
quote:eefjewentelteefje schreef op 08 december 2011 @ 21:32:

Ik vind het juist leuk om te zien hoe mijn nichtje voor het eerst op een fiets zonder zijwieltjes fietst.

Oh ja, foto's kijken vind ik ook zo heerlijk!

Ik heb best veel achterneefjes- en nichtjes die ik zelden zie, maar van wie ik nu toch op de hoogte blijf. Erg leuk.
Ik zou Facebook nooit verwijderen (zeg ik nu misschien), ik heb er veel vrienden en kennissen van nu en vroeger op zitten, mensen die ik ken maar niet in Nederland wonen. En ik vind het gewoon fijn om mee te kunnen kijken met wat iedereen uitspookt Tot nu toe ben ik FB nog niet zat.

Ik zag trouwens bij vrienden van me, dat je je FB ook kan de-activeren ofzo, dan verwijder je hem dus niet geheel maar.. de-activeer je hem.
Ik heb het in ieder geval van mijn iPad en telefoon verwijderd. Word er eerlijk gezegd niet goed van hoe vaak ik wel niet kijk en me soms dan idd teleurgesteld voel over de dingen die ik zie. Gezelligheid van anderen bv gisteravond terwijl ik alleen thuis zat. :S Zelf probeer ik ook minder te posten en dat gaat me goed af. Wat voegt het eigenlijk toe? Idd een virtuele prachtige wereld bij iedereen zonder tegenslagen en verdrietjes. Ik heb het idee dat ieder mens zo zijn eigen verdriet en zorgen heeft. Dus ik geloof het allemaal niet meer. ;)
Ik had het met mijn collegaatje ook over internet en dan vooral Facebook op je telefoon.

Zij was laatst uit eten geweest en verderop had een jong stelletje gezeten. Ze zei dat die twee continue op hun telefoon keken en in het echt maar een paar woorden hadden gewisseld.

Vind ik best erg, geniet van het moment denk ik dan. Zullen hun dan heel druk zijn om op internet te zetten hoe fijn en geweldig hun etentje dan wel niet is?! Of gewoon een heel 'gesprek' met iemand via de telefoon hebben i.p.v. met hun tafelgenoot? Die mensen leven dan volgens mij meer in de virtuele wereld dan in de echte.
Ik moet zeggen dat ik momenteel wel n beetje jaloers ben op mijn facebookvrienden die in Australie en Nieuw Zeeland wonen, waar het nu zomer is en die schrijven lekker op 't terras te zitten en naar 't strand te gaan
quote:kimmik88 schreef op 11 december 2011 @ 10:35:

Ik had het met mijn collegaatje ook over internet en dan vooral Facebook op je telefoon.

Zij was laatst uit eten geweest en verderop had een jong stelletje gezeten. Ze zei dat die twee continue op hun telefoon keken en in het echt maar een paar woorden hadden gewisseld.

Vind ik best erg, geniet van het moment denk ik dan. Zullen hun dan heel druk zijn om op internet te zetten hoe fijn en geweldig hun etentje dan wel niet is?! Of gewoon een heel 'gesprek' met iemand via de telefoon hebben i.p.v. met hun tafelgenoot? Die mensen leven dan volgens mij meer in de virtuele wereld dan in de echte.Misschien waren ze aan het wordfeuden samen, of waren ze heel erotische gesprekjes aan het what's appen. Met elkaar. Omdat ze dat spannend vinden. Ofzo. Als ze er allebei niet onder lijken te lijden, wie ben jij dan om er een oordeel aan te hangen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:kimmik88 schreef op 11 december 2011 @ 10:35:

Ze zei dat die twee continue op hun telefoon keken en in het echt maar een paar woorden hadden gewisseld.

Ach, zolang ze het allebei doen is het nog niet zo erg.

Het zou lulliger zijn als ééntje steeds met z'n telefoon in de weer was, en de ander er maar een beetje bij zat.
quote:Neele01 schreef op 06 december 2011 @ 20:39:

Ik wil je helemaal niet overtuigen hoor Kim. JIj bent iemand die zich onzeker voelt als je ziet dat andere mensen het leuk hebben en graag bevestigd wil worden in het feit dat die onzekerheid helemaal niet nodig is.

Ik bevestig je daar niet in. Ik wil helemaal niet zeggen dat facebook g-e-w-e-l-d-i-g is. Jij schrijft zelf immers dat FB leuke kanten heeft en dat je graag zat te gluren.

Wel wil ik zeggen dat er idd met jou iets niet in de haak is als je je naar eigen zeggen onzeker gaat voelen door iets als facebook.

Zou ik echt iets aan doen.

En dat is mijn mening. En die mag ik hier geven zoals ik dat al 6 jaar doe. Wen er maar aan.

Punt.Jij zou er iets aan doen als iemand zich onzeker voelt door Facebook? Misschien raar om te zeggen maar als jij iedere scheet op Facebook zet klinkt dat (naar mijn mening) ook niet echt gezond. Of je verveelt je (waar haal je de tijd vandaan), of je hebt altijd bevestiging nodig. Je hele leven op FB zetten heeft ook een reden denk ik. Dus niet zomaar tegen iemand zeggen dat ie hulp moet zoeken want achter je eigen gedrag schuilt volgens mij ook iets.
quote:elninjoo schreef op 11 december 2011 @ 10:43:

Ik moet zeggen dat ik momenteel wel n beetje jaloers ben op mijn facebookvrienden die in Australie en Nieuw Zeeland wonen, waar het nu zomer is en die schrijven lekker op 't terras te zitten en naar 't strand te gaan

Zijn wij facebookvrienden?

Verder: ik begrijp je wel TO, zelf probeer ik realistisch te blijven. Iedereen die ik op facebook heb, ken ik gewoon. En als ik dan weer zo'n ''Wat heb ik toch een TOPfeest gehad'' status zie, weet ik ook hoe iemand echt kan zijn. Snap je? Verder kun je sommige mensen inderdaad blokkeren als ze elke scheet van zichzelf en hun kind en hun zus op facebook zetten.
anoniem_128068 wijzigde dit bericht op 11-12-2011 11:59
Reden: ik wijzig bijna altijd wel iets
% gewijzigd
Soofje: ik open hier geen topic met mijn probleem..... Ik zet niet iedere scheet op fb maar wel veel. En ik heb een gezin. En een baan. En deze week 2 restaurantetentjes ( niet op Facebook gezet) 1 keer bioscoop, 1 keer verjaardag in de kroeg en een dagje met een bus met homo's naar de Efteling. Dat laatste komt zeker op Facebook . Waarschijnlijk meerdere postings zelfs.

Dus, verveling? Neuh....

Bevestiging nodig? Misschien. Nooit echt over na gedacht. Ik moet idd eerlijk toegeven dat ik 30 reacties op een leuke posting leuk vind. Maar als er niemand reageert vind ik dat geen enkel punt . Maar misschien heb ik dus wel bevestiging nodig. Is dat erg?

Een probleem? Nee!

Dat is iets pas als jijzelf of je omgeving last heeft van je gedrag. En dat is niet zo.

Dus ......... Wat is je punt?

To opent hier een topic over haar minderwaardige gevoel ( probleem) en gaat daarna heel hard schoppen tegen de mensen die juist voor haar gevoel zorgden. DAT is een probleem....
.
anoniem_142690 wijzigde dit bericht op 11-12-2011 15:49
Reden: geen zin me steeds te moeten verdedigen.
% gewijzigd
quote:Neele01 schreef op 11 december 2011 @ 13:34:

Soofje: ik open hier geen topic met mijn probleem..... Ik zet niet iedere scheet op fb maar wel veel. En ik heb een gezin. En een baan. En deze week 2 restaurantetentjes ( niet op Facebook gezet) 1 keer bioscoop, 1 keer verjaardag in de kroeg en een dagje met een bus met homo's naar de Efteling. Dat laatste komt zeker op Facebook . Waarschijnlijk meerdere postings zelfs.

Dus, verveling? Neuh....

Bevestiging nodig? Misschien. Nooit echt over na gedacht. Ik moet idd eerlijk toegeven dat ik 30 reacties op een leuke posting leuk vind. Maar als er niemand reageert vind ik dat geen enkel punt . Maar misschien heb ik dus wel bevestiging nodig. Is dat erg?

Een probleem? Nee!

Dat is iets pas als jijzelf of je omgeving last heeft van je gedrag. En dat is niet zo.

Dus ......... Wat is je punt?

To opent hier een topic over haar minderwaardige gevoel ( probleem) en gaat daarna heel hard schoppen tegen de mensen die juist voor haar gevoel zorgden. DAT is een probleem....

Het is toch helemaal niet zo gek dat mensen onzeker worden van iets als FB. Ik merk het bij mezelf ook wel eens. Soms heb je een baaldag en zit je foto's te kijken van iemand die net een weekje Aruba erop heeft zitten. Dan denkt (bijna) iedereen wel eens 'die heeft het beter voor elkaar dan mij.' Tuurlijk is het onrealistisch maar niet zo gek dat mensen zichzelf gaan vergelijken. Maar om tegen iemand te zeggen dat het bij degene niet helemaal goed zit vind ik wel een beetje ver. Ik denk dat het bij TO namelijk best wel goed zit aangezien ze het probleem bij haarzelf herkent en daarom haar account heeft verwijderd.

Ik snap heus wel dat 30 reacties op een post leuk is. Maar bevestiging nodig hebben is ook een vorm van onzekerheid. Bij jou uit het zich op jouw manier en bij TO op haar manier. Niemand zegt toch ook tegen jou dat er iets niet in de haak zit. Irritant, dat is het wel inderdaad. Maar goed, dat is mijn mening.
.
Niet geheel on topic, maar hoe verwijder je FB eigenlijk.

Ik heb het wel een tijdje gedeactiveerd (omdat ik er eigenlijk niets mee deed). Maar later kon ik mijn account gewoon weer activeren met mijn oude gegevens. Ik zou niet weten hoe ik mijn account echt helemaal zou kunnen verwijderen.

Bij hyves was het al moeilijk, maar daar is het me uiteindelijk wel gelukt.
quote:sabrina73 schreef op 11 december 2011 @ 20:13:

Niet geheel on topic, maar hoe verwijder je FB eigenlijk.

Ik heb het wel een tijdje gedeactiveerd (omdat ik er eigenlijk niets mee deed). Maar later kon ik mijn account gewoon weer activeren met mijn oude gegevens. Ik zou niet weten hoe ik mijn account echt helemaal zou kunnen verwijderen.

Bij hyves was het al moeilijk, maar daar is het me uiteindelijk wel gelukt.Als je het deactiveert is het al weg. Alleen kun je het activeren als je je account weer teug wilt. Echt helemaal weg kan volgens mij niet. Maar bij deactiveren ziet niemand je account meer dus heb je het eigenlijk al verwijderd.
Als ik het nog goed herriner, moet je naar privacy-instellingen en dan bij 'help' en dan intypen: account verwijderen.

Dan krijg je een linkje waar je op kunt klikken.

Zoiets in de trend van: Klik hier Als je je account definitief wilt verwijderen.

En dan moet je het via de mail nog bevestigen.

Het is even zoeken, maar het kan wel.
Hipsala, ik kan niet staffen vanaf mijn telefoon maar zal het morgen vanaf mijn laptop doen.

De taal die jij uitslaat vind ik zeer ongepast.

Je frustratie op deze manier laten blijken ook.

Dom en arogant wijf..... Wat een tekst..... En wat een treurnis.

Maar gelukkig mag vloeken hier niet en ben je morgen dus vertrokken.

Jij ook fijne feestdagen
FB geeft het echte leven gewoon weer (min of meer). Kennissen gaan in het echte leven ook pochen over leuke dingen en bijna niemand stort zijn hart publiekelijk uit of gaat zitten janken voor vreemden toch? Heb wel genoeg fb vrienden die over hun tegenslagen vertellen.

Onlangs dit nog gezien bij iemand: "In wat moet een mens nog geloven als het jaar 2011 VOL tegenslagen was?!!

Hopelijk wordt 2012 dan een jaar vol meevallers! Mja zoals ik al zei: er maar best niet te hard in geloven zeker?!"

Natuurlijk zetten weinigen er echt de privé dingen op, zoals "ik wil doodgaan" of "mijn leven stelt niets voor, ik voel me zo eenzaam en alleen"...Zo'n dingen zeg je ook niet tegen je kennissen en de meesten hebben ook veel kennissen in hun vriendenlijst dus gaan ze wel 2 keer nadenken voor ze negatieve privé dingen op fb zetten. En zoals in het echte leven de mensen hun goede kanten tonen en over leuke dingen vertellen, zo gaat het ook op fb.

Alleen in het echte leven weet je ook wel dat je vrienden ook tegenslagen kennen....Dus als je logisch nadenkt, geldt hetzelfde voor kennissen en mensen die je minder goed kent.
Ik snap gewoon serieus niet waarom mensen zowel hun leuke als minder leuke dingen met de hele wereld willen delen. Of in ieder geval met hun 200 vrienden.

Waar komt in vredesnaam die behoefte vandaan. Echt hoor. Volgens mij beseffen ze niet dat IEDEREEN mee kan lezen. Je familie, werkgever, collega's, vrienden, buurman, de bakker, oud klasgenoten, exen. Wil je dan echt dat iedereen weet wat jij allemaal uitspookt. Dat heeft toch iets heel zieligs aan de ene kant. Ieder z'n ding hoor maar ik kan er gewoon niet bij als ik zie wat mensen allemaal posten. 'Kijk ik heb een duif gered', of 'kijk, dit heb ik net gekookt', en dan hoppa, fotootje erbij. Vindt je jezelf dan zo interessant of wil je anderen er gewoon van overtuigen dat je zo leuk bent, goed kan koken en dolgelukkig bent.
quote:soofje39 schreef op 12 december 2011 @ 09:52:

Ik snap gewoon serieus niet waarom mensen zowel hun leuke als minder leuke dingen met de hele wereld willen delen. Of in ieder geval met hun 200 vrienden.

Omdat gedeelde vreugde dubbele vreugde is, en gedeelte smart halve smart.

Waarom er zo zwaar aan tillen?

Ik vind het prima. als één van m'n vrienden een foto neerplempt van haar diner die avond. Ik denk dan: 'Goh, het heeft haar blijkbaar gesmaakt, leuk!'

Ik denk absoluut niet: 'Goh, die vindt zichzelf interessant zeg'.

Laat de mensen toch gewoon lekker, een beetje aandacht vindt bijna iedereen leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven