Naam gezocht (cavia)

11-12-2011 14:01 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo leden,

Ik heb onlangs een cavia aangeschaft, (voor mensen die mijn andere topic geleze hebben, zit niet bij het konijn:P)

Het is een zeugje (meisje). Maar nu zoeken wij nog een mooie naam voor onze lieveling.. Het mag een buitenlandse naam zijn of gewoon nederlandse. De cavia is helemaal zwart.

Groetjes Anouk, en Irma

Ps. Links van goede sites met namen, zijn ook welkom.
hahahahhaaa
quote:enter schreef op 11 december 2011 @ 15:30:

[...]

fuck&offDie arme kinderen krijgen de schrik
quote:Artpiraat schreef op 11 december 2011 @ 15:26:

[...]

Exit & Over

Pliesie, zo dacht ik er vroeger ook over hoor! Ik heb er een hele tijd niks aan gevonden, zelfs niet aan de katten van mijn ouders. Tot mijn eigen eerste katten.

Niet dat ik je tot de katten wil bekeren

Mijn moeder heeft een stuk of vier van die incontinente miauwende monsters thuis rondlopen.

Mijn ergernis is daar begonnen
quote:polizi schreef op 11 december 2011 @ 15:34:

[...]

Mijn moeder heeft een stuk of vier van die incontinente miauwende monsters thuis rondlopen.

Mijn ergernis is daar begonnen

Ja, dat kan ik begrijpen.

Ik heb zelfs wel eens helse monsters meegemaakt (kat van vriendin was gestoord en kat van mijn ouders werd gek).

Het is dat ik zelf gelukkig lieverds heb gehad, anders zou ik er de pest aan gekregen hebben.
Ik heb vroeger ook een cavia gehad

althans die moest ik met alle geweld hebben haha!

gekregen dus haha

Hij had de naam Gabbertje en was wit met bruin en had gevlekte oren,

Kreeg zelfs van me vader 10 gulden als ik hem eruit durfde te pakken haha,
Pleurt & OP
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Ivetje schreef op 11 december 2011 @ 14:16:

Ik heb verschillende cavia's gehad, maar de leukste naam blijf ik Google vinden

Overigens zou ik er 1 bij zetten. Cavia's zijn groepsdieren en moet je eigenlijk nooit alleen houden. Ze hebben graag een vriendje, anders raken ze snel verveeld. Even wat info lezen over caafjes en de verzorging kan geen kwaad ;)quote:rogue_25 schreef op 11 december 2011 @ 14:22:

Waarom heb je niet nog een konijn erbij genomen trouwens, hier heeft je konijn niks aan. Een konijn is ongelukkig als hij alleen zit.

En je cavia is waarschijnlijk een week of 9, dan zijn ze ongeveer 10 cm. Enne ook een cavia is liever met zijn 2e of meer.

Zijn enorme groepsdieren en zijn snel eenzaam als ze alleen zijn.

Eens en eens!!!

Ik hoop dat beide dieren nog een maatje krijgen? Anders ben je wel héél egoïstisch bezig welshkuh.
haha links + rechts en ga + weg vind ik briljant.

TO, het is idd. geen beste keuze geweest. Klopt het dat je nu 1 konijn hebt en 1 cavia?
Lolita. Kekke naam voor een simpel beest.

Namen bedenken voor beestjes blijft lastig, maar heeft ook als voordeel dat je eens kan switchen, als het toch niet lekker bekt. Mijn konijn heet officieel hummer, maar is behoorlijk obese en nu noem ik hem speklap.

Ik wil 2 vissen en dacht aan The Crispino's

Verkrijgbaar in het vriesvak bij AH.
Ja en?
Wij zeggen gewoon Caaf of Caafje. Ze heeft wel een naam gekregen hoor, maar vraag me niet meer hoe ze officieel heet .
Cavia's zijn groepsdieren! heel zielig om er één alleen te nemen.

Maar goed, mijn cavia's (4 stuks, in een groepje, heel gezellig voor ze...) heten Roos, Lotje, Vera en Sara
edelachtbare
Weledelgestrenge
Bedankt voor al de namen, maar uiteindelijk is het toch iets geworden wat hier nog neit tussen stond, namelijk: Boefje.

*sorry voor de gene die deze naam had bedacht ,maar ik ehb er overheen gelezen*..

Groetjes Anouk
Ga je ook nog reageren op iedereen die vindt dat de cavia maatje nodig heeft?

Cavia's zijn namelijk nogal ongelukkig in hun eentje. Maar ach... wat maakt het uit. Hij heeft een leuke naam nu in ieder geval!
de opmerkingen over dat je nog een cavia erbij moet nemen, daar lees je voor het gemak maar even over heen zeker.

Ga je eens inlezen op cavia sites, dan zul je zien dat je altijd 2 cavia's moet nemen of meer. Zelfde geld voor konijn trouwens.

Maar ja dit zal je toch wel weer negeren. Bedenk je wel dat je kleintje eenzaam is alleen.
Jullie hebben gelijk, k ben ok aant nergeren over dat het zielig is als ze alleen zjn, ik heb het konijn en cavia nu tijdelijk bij elkaar, het gaat supper met die 2, ze zitten de heletijd bij elkaar, en eten telkens samen..

Ik beneen oplossing aant bedenken, misschien gaan we een stuk tuin afzetten, er een afdkje inzetten en daar konijn en cavia in loslaten, en er dan nog een konijn en caaf bij kopen, zodah ze gezellig met zijn 4tjes zijn.

Srry dat ik zo stom bezig ben geweest met nergeren, mijn welgemeende excuses

Groetjes Anouk
Lieve Anouk, een cavia zo jong kan je niet buiten zetten nu met deze kou en tocht. Dat overleefd ze waarschijnlijk niet.

Je konijn daarentegen is beter af als je hem buiten zet ( met maatje erbij dat dan weer wel ).

en een konijn en cavia spreken dezelfde taal niet, ze horen niet bij elkaar in een hok. Jou cavia is nog een baby, ze hoort een vriendinnetje te hebben die ook nog klein is, waar ze zich veilig bij voelt.

Lees je even in op cavia websites zoals deze:

http://www.degrotecavia.nl/

Je kan wel je excuses maken maar daar hebben je dieren niks aan. En ja je bent stom bezig. Niet lullig bedoelt maar je klinkt heel erg ongeschikt om deze dieren te houden.

Wil je sterk aanraden om je heel snel goed in te gaan lezen over beide diersoorten.

Nogmaals zet je cavia niet buiten in de winter!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven