Naam gezocht (cavia)
zondag 11 december 2011 om 14:01
Hallo leden,
Ik heb onlangs een cavia aangeschaft, (voor mensen die mijn andere topic geleze hebben, zit niet bij het konijn:P)
Het is een zeugje (meisje). Maar nu zoeken wij nog een mooie naam voor onze lieveling.. Het mag een buitenlandse naam zijn of gewoon nederlandse. De cavia is helemaal zwart.
Groetjes Anouk, en Irma
Ps. Links van goede sites met namen, zijn ook welkom.
Ik heb onlangs een cavia aangeschaft, (voor mensen die mijn andere topic geleze hebben, zit niet bij het konijn:P)
Het is een zeugje (meisje). Maar nu zoeken wij nog een mooie naam voor onze lieveling.. Het mag een buitenlandse naam zijn of gewoon nederlandse. De cavia is helemaal zwart.
Groetjes Anouk, en Irma
Ps. Links van goede sites met namen, zijn ook welkom.
zondag 11 december 2011 om 15:16
quote:Habibti schreef op 11 december 2011 @ 15:12:
http://koken.blogo.nl/2011/10/04/kookvi ... nse-cavia/
...of misschien heb je een buurmeisje met een cavia
http://koken.blogo.nl/2011/10/04/kookvi ... nse-cavia/
...of misschien heb je een buurmeisje met een cavia
zondag 11 december 2011 om 15:20
zondag 11 december 2011 om 15:21
Cuy Chactado (gebakken cavia)
Nodig:
1 grote cavia
2 middelgrote gekookte aardappelen
olie
zout
citroen
geperste en teentjes knoflook
1 tak huacatay
100 gram gedroogde witte maïs
De cavia over de lengte opensnijden en schoonmaken (haren en ingewanden) en ophangen om te laten drogen. Dan het vlees met zout, citroen en knoflook aan beide kanten insmeren. De maïs pletten, niet tot meel vermalen, maar grote korrels.
In een grote en hoge koekenpan olie verwarmen en vier teentjes knoflook bakken. De tak huacatay erbij doen en dan vervolgens de cavia erbij doen. Het geheel laten bakken tot de cavia een krokant vel heeft. Dan het vuur lager zetten en 15 minuten laten sudderen. Tijdens het bakken moet er een steen op de cavia gelegd worden om krimpen te voorkomen.Serveren met aardappel en eventueel ocopa saus (op basis van pinda).
Nodig:
1 grote cavia
2 middelgrote gekookte aardappelen
olie
zout
citroen
geperste en teentjes knoflook
1 tak huacatay
100 gram gedroogde witte maïs
De cavia over de lengte opensnijden en schoonmaken (haren en ingewanden) en ophangen om te laten drogen. Dan het vlees met zout, citroen en knoflook aan beide kanten insmeren. De maïs pletten, niet tot meel vermalen, maar grote korrels.
In een grote en hoge koekenpan olie verwarmen en vier teentjes knoflook bakken. De tak huacatay erbij doen en dan vervolgens de cavia erbij doen. Het geheel laten bakken tot de cavia een krokant vel heeft. Dan het vuur lager zetten en 15 minuten laten sudderen. Tijdens het bakken moet er een steen op de cavia gelegd worden om krimpen te voorkomen.Serveren met aardappel en eventueel ocopa saus (op basis van pinda).
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 11 december 2011 om 15:22
slacht de cavias, reken bij kleintjes op een per persoon, stroom het vel af en neem de ingewanden eruit. bewaar de lever, doe de rest van de ingewanden weg, de darmen zijn te dun om worst mee te maken.
Snij de cavia aan stukken en kruid deze met chili, oregano en wat cacao. Braad de stukken aan tot bruin. voeg water toe en laat de beestjes er in stoven. Breng de smoor op smaak met wat zout, knoflook en chili. stoof het vlees tot het gaar is. bind de saus af met de gepureerde lever, en monteer af met wat bittere chocolade.
Serveren met Bonen en tortillias
Heerlijk en authentiek mexicaans.
Snij de cavia aan stukken en kruid deze met chili, oregano en wat cacao. Braad de stukken aan tot bruin. voeg water toe en laat de beestjes er in stoven. Breng de smoor op smaak met wat zout, knoflook en chili. stoof het vlees tot het gaar is. bind de saus af met de gepureerde lever, en monteer af met wat bittere chocolade.
Serveren met Bonen en tortillias
Heerlijk en authentiek mexicaans.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 11 december 2011 om 15:26
quote:polizi schreef op 11 december 2011 @ 15:25:
als ik ooit twee katten aanschaf noem ik ze 'Ga" en "Weg"
ik hou niet zo katten
Exit & Over
Pliesie, zo dacht ik er vroeger ook over hoor! Ik heb er een hele tijd niks aan gevonden, zelfs niet aan de katten van mijn ouders. Tot mijn eigen eerste katten.
Niet dat ik je tot de katten wil bekeren
als ik ooit twee katten aanschaf noem ik ze 'Ga" en "Weg"
ik hou niet zo katten
Exit & Over
Pliesie, zo dacht ik er vroeger ook over hoor! Ik heb er een hele tijd niks aan gevonden, zelfs niet aan de katten van mijn ouders. Tot mijn eigen eerste katten.
Niet dat ik je tot de katten wil bekeren