Ideeen voor cavia speelgoed

11-12-2011 21:38 30 berichten
Heeft er iemand toevallig enig idee hoe ik mijn cavia's wat kan vermaken?

Ze hebben momenteel huisjes, wilgenbruggetjes en ik rijg het eten soms aan een draad die ik over de kooi hang zodat ze wat meer moeite moeten doen of doe het in hooiballetjes.

Een papieren zak op zijn tijd is ook reuze interessant (ik blijf er wel bij om te kijken dat ze het niet opeten), net zoals een handdoek waarmee ze uren spelen. De handdoek gaat nu momenteel niet in de kooi want ze zitten terug op houtkrullen en de hele vloer ligt onder als ik het zou moeten uitkloppen.

Ik ben benieuwd te lezen hoe jullie jullie knagers vermaken :-).
Alle reacties Link kopieren
Wc-rollen en de rollen van keukenpapier, en die dan volproppen met iets lekkers en hooi.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Een grote neger. En anders vermaak ik me ook wel met een laptop in combinatie met een trashprogramma op tv.
Ik vind hier dingen van.
Ik heb ook een knager, wel iets kleiner formaat (hamster)

Stop er een prop in de kooi gemaakt van krant, die verscheurt ze dan helemaal en sleept ze mee naar haar holletje.

Verder heeft ze een wilgenbruggetje.

Wat ik ook wel eens doe is een wcrolletje, aan beide zijkanten 3 knipjes. dan iets lekkers in het midden, wcpapier aan beide kanten en flapjes dichtvouwen.

Ook heeft ze een ren waarin een huisje staat en een zandbak en een tunnelsysteem van wcrolletjes.

Een oude sok vond ze niet zo interessant....
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Een hangmat! Mijne vinden hen GEWELDIG. Ze hebben hem al een jaar, maar liggen er nog steeds uren per dag in.
quote:Fame schreef op 11 december 2011 @ 21:40:

Wc-rollen en de rollen van keukenpapier, en die dan volproppen met iets lekkers en hooi.

hehe dit is inderdaad leuk ^. Heb het al even niet gedaan, ze hadden de neiging in de rol te kruipen (ik knipte een reepje uit de rol zodat ze er niet in vast komen te zitten) en het te dragen als een zadeltje om zo door de ren te crossen.

quote:Sabeltandcavia schreef op 11 december 2011 @ 21:42:

Een grote neger. En anders vermaak ik me ook wel met een laptop in combinatie met een trashprogramma op tv.
http://www.degrotecavia.nl/speelgoed.html#drie

Leuke site!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Nice ideas, keep em coming :-D Dank jullie wel!

@ Pietjebello: Hangmat hebben we een tijdje gehad, het enige wat ze deden was er onder gaan liggen en eraan knagen, malle beestjes. Fijn te lezen dat bij jou het wel geweldig vinden ^^

@ Neweve: Jouw idee met het wc rolletje en wc papier klinkt ook heel leuk, ik heb geen idee of het schadelijk zou zijn als ze het papier gaan opeten. Het klinkt wel als een echt hamster paradijs met tunneltjes ^^. Ze eten hier echt alles wat in de kooi ligt (dus nooit in een dronken bui bij hen gaan liggen de kooi is groot genoeg maar het zijn stiekem snoezige land piranha's).
Dank je wel Fame! Heb gekeken, het doolhof lijkt me heel erg leuk voor hen. Ik zal de oude dozen eens opsparen!
Ik heb het idee dat cavia's niet zoveel vermaak nodig hebben. Het zit gewoon wat te zitten en lijkt daar volkomen tevreden mee te zijn. Als ik er maar af en toe een paprika en bos hooi in gooi vinden ze alles prima
Jeetje ik had vroeger gewoon een cavia in een hokje, niks geen hangmatje, tunneltjes of hooiballetjes.

Ik was wel heel lief voor de cavia, dat dan weer wel

Kan je niet als je dat eten rijgt en ophangt, de cavia een blinddoek voordoen
quote:Hangmat schreef op 11 december 2011 @ 21:56:

Ik heb het idee dat cavia's niet zoveel vermaak nodig hebben. Het zit gewoon wat te zitten en lijkt daar volkomen tevreden mee te zijn. Als ik er maar af en toe een paprika en bos hooi in gooi vinden ze alles primaIk heb mijn cavia's nogal verwend moet ik zeggen, het lijkt alsof ze elke week iets nieuws verwachten (of is dit een staaltje projectie van mijn kant ). Alleen eten helpt hier niet, zodra iets op is gaan ze heel erg hard fluiten. Wel handig zo'n wekker, je weet altijd wanneer ze iets nodig hebben.
Een cavia heeft idd weinig vermaak nodig. Hamsters zijn daarin een stuk actiever. Onze caaf kijkt nergens naar om. Hangmat is fijn als beschutting maar da's alles. Krant enzo is slecht voor ze ivm inkt die ze dan inslikken. Verder moet die van ons ook niks van knaagtakjes hebben enzo. Alleen die knabbelstokjes met fruitsmaak vind ie lekker en die hang ik dan in de kooi. En de onze heeft zo'n stoffen mandje wat hij door zijn hok sleept of waarmee hij op zijn rug rond wandelt :P maar echt speelgoed ofzo zoals balletjes etc doet ie niks mee.
quote:winkelfanaat schreef op 11 december 2011 @ 22:00:

Jeetje ik had vroeger gewoon een cavia in een hokje, niks geen hangmatje, tunneltjes of hooiballetjes.

Ik was wel heel lief voor de cavia, dat dan weer wel

Kan je niet als je dat eten rijgt en ophangt, de cavia een blinddoek voordoen Hahaha. Of een pinata en hen een klein stokje geven :3. Het is wel geen speelgoed maar ik vond dit ergens van de website http://caviadroomland2.we ... akledinggeschiedenis.htm. Ik zou het hen nooit aandoen maar ik moet toegeven dat het er toch grappig uit ziet.
Je moet wel een beetje oppassen met wc rolletjes, die van mij zat een keer helemaal vast.

Hooi vinden ze geweldig, gaan ze echt bij liggen en eten

Leer hem dansen!
Is het echt zo dat ze weinig vermaak nodig hebben? Ze lijken altijd zo blij als er iets nieuws is, zonder enig speelgoed zitten ze ook maar een beetje duf te wezen (met hier en daar wat gepiep en gepurr) tot etenstijd :(
quote:winkelfanaat schreef op 11 december 2011 @ 22:06:

[afbeelding]

Leer hem dansen!Stoere cavia! Ik moet die film toch eens gaan zien. Ik heb een beertje die soort van danst... gaat met zijn kontje achteruit waggelen om zich in een hoekje te parkeren en schiet dan al popcornend naar voren om het terug te herhalen.
quote:fru1t3lla schreef op 11 december 2011 @ 22:04:

[...]

Hahaha. Of een pinata en hen een klein stokje geven :3. Het is wel geen speelgoed maar ik vond dit ergens [afbeelding] van de website http://caviadroomland2.we ... akledinggeschiedenis.htm. Ik zou het hen nooit aandoen maar ik moet toegeven dat het er toch grappig uit ziet.ps, ik denk dat als ze in china horen dat we hier in nederland er serieus over nadenken hoe we een cavia kunnen vermaken, ze niet meer goed komen!
je hebt toch ook bij speelgoedwinkels van die vinger skateboarden

die kan je ook geven of is dat muizenvoormaat?
Hangmatjes, vonden die van mij echt geweldig. Zaten ze met zijn 2e in die hangmat te relaxen.
quote:winkelfanaat schreef op 11 december 2011 @ 22:11:

[...]

ps, ik denk dat als ze in china horen dat we hier in nederland er serieus over nadenken hoe we een cavia kunnen vermaken, ze niet meer goed komen!Ik weet dat peruvianen het idee hebben dat cavia vermaak gelijk staat aan ze laten badderen in hete olie.
als een handdoek teveel zooi oplevert... misschien een washandje opgeknipt?
quote:_jessie_ schreef op 11 december 2011 @ 22:42:

als een handdoek teveel zooi oplevert... misschien een washandje opgeknipt?Die is leuk, dank je wel Heb er nog een paar oude liggen, eens kijken wat het geeft!
En een radje om in te lopen? Ik heb ze voor mijn chins, die zijn denk ik voor cavia's ook geschikt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven