Is het gek dat...

11-12-2011 22:43 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik eigenlijk dit jaar zowel kerst als oud&nieuw gewoon het liefst lekker in mijn eentje ben.

Lekker filmpjes kijken, beetje studeren, wat lekkere dingen in huis haal, etc.

Herkent iemand dit? Of is het niet helemaal normaal?

(en moet dit topic naar de psyche pijler)
@Mayhem: die enge films bevallen me wel inderdaad. Iemand nog suggesties?
quote:nlies schreef op 11 december 2011 @ 23:09:

[...]

Wat wilt je moeder?Ze vindt het leuker als we wel wat afspreken, maar no hard feelings als ik liever alleen ben. Ze is wel wat gewend.
.
Die twee dagen ga ik wel iets doen. Hoewel ik overweeg kerstavond nog thuis te blijven.

Maar ik heb het in de weekenden vaak, tegenwoordig. Gewoon zin om nergens heen te gaan.
Het heeft z'n voor en nadelen:

Ene kant, als je alleen bent, dan hoef je geen keuzes te maken bij wie je t gaat vieren.

Ik heb een lat-relatie en ik woon nog thuis. Me broer en zijn vriendin wonen samen. En die komen 2e kerstdag.

Ik moet een keuze maken of ik het bij me vriend thuis( die woont bij ouders) of bij mijn ouders thuis moet vieren.

Zo ook met oud en nieuw en t voelt soms echt als een verplichting, dus t is niet raar hoor chris!
Ik vind O&N eerlijk gezegd highly overrated en ik heb alles wel gedaan: spelletjes met vrienden, met de (schoon)familie, naar een feest, vuurwerk kijken in Sydney, maar in mijn hart vind ik het feest eigenlijk maar zo-zo.

Vorig jaar moest ik stel op sprong mijn afspraak afzeggen omdat mijn kat ernstig ziek was en lag ik vóór 12 uur al uitgeteld op bed, maar dat vond ik eerlijk gezegd heerlijk rustig. Dit jaar dus maar eens kijken wat ik ga doen.
Mayhem, ik vind thrillers leuk. Wat uiteenlopende voorbeelden: moorden, ontvoeringen, 'wie deed het-verhalen', mysteries, speurwerk, The Game, The Thing, Saw (soms), Scream, tieners in het algemeen die één voor één vermoord worden, Arlington Road, Memento, Se7en, Silence of the Lambs, ben gek op Agatha Christie-verfilmingen, pfff en nog veel meer. Dit soort dus.
Oh wat leuk, ik ben ook gek op Agatha Christie. Dan heb je vast ook alle Miss Marple en Tommy and Tuppence verfilmingen gezien Molly.

(dat is AC toch op je Ava of niet?)
.
Nee helaas Iris, ik heb niet alle verfilmingen gezien, slechts een paar. En de T&T-verfilmingen überhaupt nog nooit, het was óf Poirot óf Miss Marple. Wist niet dat jij trouwens ook fan was. Leuk! En ja, mijn avatar is AC inderdaad.

Mayhem: Ringu?? Die ken ik niet. En de Amerikaanse, is dat ook een filmtitel?

Ingewikkelde films, ook leuk inderdaad. Maar ken niet één titel die jij noemt. Conclusie: ik vind het allemaal heel leuk, maar kijk gewoon te weinig. Mis de ouderwetse videotheek. :(
Ringu is gewoon the Ring in het Japans, veeeeul enger
Tuurlijk is dit afwijkend want de mens is een sociaal wezen. Het geeft aan dat je je makkelijker voelt in je eentje, daar in ieder geval de voorkeur aan geeft. Kennelijk wordt de spanning hoger als er mensen om je heen zijn. Kan je niet helemaal jezelf zijn.
Vind ik geen logische conclusie Bahco. Kan meerdere redenen hebben. En was is afwijkend? Als je niet doet wat het gros van de mensen doet, of als je niet doet wat ooit bedacht is door anderen?
.
Afwijkend van het gemiddelde. De gemiddelde mens wil niet alleen zijn omdat hij nabijheid wil van anderen, en voelt zich gemakkelijker met dan zonder gezelschap.

Alleen zijn is natuurlijk wel kunstmatig.
TO vraagt het zelf, hè
Ik dacht dat het van je persoonlijkheid afhing. Dat sommige mensen energie krijgen van andere mensen. Dus als zij bijvoorbeeld gaan borrelen, dan krijgen ze daar energie van. Terwijl het anderen juist energie kost. Die laden zich op een andere manier op.

En dat geen van beide dus afwijkend is.
Of: met anderen zijn is kunstmatig. Want waarom wil de gemiddelde mens niet alleen zijn? Omdat ze dan teveel met zichzelf geconfronteerd worden? Het zou zo maar kunnen. Waardoor je, wanneer je wél alleen wilt en kunt zijn, juist dichter bij de oorsprong bent.
quote:Bahco schreef op 12 december 2011 @ 00:24:

Afwijkend van het gemiddelde. De gemiddelde mens wil niet alleen zijn omdat hij nabijheid wil van anderen, en voelt zich gemakkelijker met dan zonder gezelschap.

Alleen zijn is natuurlijk wel kunstmatig.Klopt maar de setting van de feestdagen is ook kunstmatig en zeker als het een sociale verplichting is (wat het helaas voor velen is).
Nee hoor.

Zoveel mensen doen dat liever maar laten zich allemaal verplichtingen aansmeren waar ze geen zin in hebben.

En al was het gek..nou en.

Normaal is ook maar gewoon.
O wat ben ik blij dat ik geen verplichtingen meer heb. 1e kerstdag vier ik met mijn kinderen en O&N ben ik heerlijk alleen. Niet verplicht een paar uur opgedoft zitten en naar stomme programma's kijken
Herkenning, eerste kerst bij mijn moeder (verplichting) ook wel leuk hoor, maar toch. Tweede kerstdag werk ik en dat zou ik graag twee dagen doen, maar ja. O en N, daar vind ik helemaal niks an, maar wederom verplichtingen.
Ik zou ook het liefst lekker een heerlijk rituals badje nemen, daarna met een warme trui en grote sloffen aan op de bank kruipen met heel veel champie en een paar lekkere hapjes en dan naar bed, wanneer ik er zin in heb.

Mijn gezinsleden denken daar anders over en ook de verplichte nummertjes kom ik niet onderuit.

Dus plan twee is :heel veel red bull, heel veel drank, een aantal hapjes een mooie jurk met een dikke trui en sloffen en dan proberen op te blijven en gezellig te zijn. (Ik moet overdag de hele dag werken)

Maar ben je raar? Nee (niet in dit opzicht) Ik begrijp je heel goed!
Ik vier kerst met mijn fam en schoonfam. Zonder dat ik dat echt als verplichting ervaar. Het zullen rustige dagen zijn waarbij er vast nog wel een wandelingetje wordt gemaakt en een spelletje wordt gedaan, maar niets verplichts. Ik ga lekker koken bij mijn ouders waarbij we een soort walking dinner doen, omdat we met 4 kinderen van onder de 3 zitten en lang aan tafel zitten gewoon geen optie is.

O&N is wel lastig. Vriend wil heel graag eens een keer met mij vieren, ik wil eigenlijk liever helemaal niet vieren. Ik vind het zulk overdreven gedoe. Vriend wil eigenlijk wel naar een feestje, maar wil misschien toch wel bij mij zijn, dus nu moeten we misschien toch nog wat "leuks" bedenken om te doen. Terwij ik gewoon lekker slapen al heel fijn zou vinden.
Zeker niet gek, gewoon doen waar jij je prettig bij voelt! Ik vind het zelf wel leuk om kerst en oud&nieuw te vieren met vrienden; niet omdat het feestdagen zijn maar omdat ik samen eten erg leuk vind!

Wat ik overigens niet begrijp is dat iedereen zoveel meer waarde hecht aan kerst dan aan oudjaar. Ik persoonlijk vind oudjaar véél meer sfeer hebben en eigenlijk zou ik ook die dag liever vieren met mijn naasten en met kerst alleen met mn partner zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven