Kerstpakket wegbezuinigd...

12-12-2011 20:18 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij wie op het werk is dit ook het geval? Niet dat ik er om sta te springen, maar vond het altijd wel gezellig, zo'n grote doos vol hapjes en schaaltjes... Nu helaas niet meer omdat het er echt niet af kan volgens werkgever...
Let's have tea...
Gezellig? Wat is er gezellig aan een doos?
Beter geen kerstpakketten dan ontslagen.
Bij mij op het werk werd het kerstpakket in 2008 geschrapt...dat leverde zoveel commentaar op dat we er in 2009 gewoon weer eentje kregen. Tja. Ik vind het wel leuk, maar ik lig er ook niet wakker van als ik 'm niet krijg. In tegenstelling tot mijn collega's dus.
Beter het kerstpakket dan ik.......wat dus gebeurd is van de week ;-(
Wij krijgen er wel eentje. Gelukkig! Ik vind zo'n doos zoooo leuk. Ook al zit er eigenlijk alleen maar troep in. (Ik duim voor een doos, soms krijgen we ook weleens wat anders.)

Ik ben het met jo12345 eens: liever geen kerstpakket dan ontslagen, maar het bedrijf waar ik werk boert aardig goed, dus een kerstpakket kan er nog wel van af. Ik denk trouwens dat ze eerder op iets anders zullen bezuinigen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik vind 90% van wat er in zit niet mooi of niet lekker, dus ik mis er persoonlijk niets aan als het kerstpakket voortaan geschrapt wordt.

Bovendien vind ik het een logische bezuinigpost als het slecht gaat met een bedrijf en ik vind het nogal kortzichtig en egocentrisch als collega's daar dan moeilijk over gaan doen. Het is niet alsof ze die spullen niet zelf kunnen kopen ofzo, zoals dat vroeger met het kerstpakket wel zo was.
Bij ons is het kerstpakket juist na een paar slechte jaren weer terug. Ik vind het leuk om te zien hoe blij mensen daar om zijn, om zo iets 'kleins'

(ik werkte hier vorig jaar zelf nog niet..)
Ja ok natuurlijk liever dat dan ontslag...Maar er zijn in mijn ogen nog zoveel meer dingen waarop bedrijven kunnen bezuinigen! MOET de CEO nou persé in een Audi Q8 van de zaak rondgereden worden?
Let's have tea...
Ik krijg er 2... Das ook weer een beetje overdreven.
Ik mis ons kerstpakket niet. Zo'n doos met allerlei dingen waarvan je niet weet wat je er mee moet. Nee, ik hecht er totaal geen waarde aan.
Ik vind het altijd wel de kers op de taart.

Wij krijgen met het werk een vast bedrag wat we op een bepaalde dag bij de plaatselijke winkeliers mogen besteden. Leuke geste, maakt toch dat je je loyaler voelt naar de werkgever.

Ik denk dat schrappen geen slimme beslissing is!
ik vind een kerstpakket op zich fantastisch om uit te pakken. Vaak zit er echter zoveel meuk in dat ik na 5 maanden de pate en ingeblikte vruchten maar weggooi omdat ik het toch niet gebruik. Ik breng mijn pakket denk ik naar de voedselbank ofzo.
Werk al 23 jaar voor dezelfde baas (multinational) en heb welgeteld 3 x een kerstpakket gehad...

Wees blij dat je je baan nog hebt...
Bij partner (hoofdinkomen) wordt helaas niet alleen het kerstpakket wegbezuinigd. Zo ongeveer alle exta's worden ingetrokken, waardoor we er zo ongeveer 200 a 300 euro per maand op achteruit gaan. Voor alle duidelijkheid, het gaat om een miljoenenbedrijf...
quote:krokusje schreef op 12 december 2011 @ 20:30:

ik vind een kerstpakket op zich fantastisch om uit te pakken. Vaak zit er echter zoveel meuk in dat ik na 5 maanden de pate en ingeblikte vruchten maar weggooi omdat ik het toch niet gebruik. Ik breng mijn pakket denk ik naar de voedselbank ofzo.ik heb eens in een bedrijf gewerkt waar collega's een kamertje hadden vrijgemaakt, waar iedereen die dat wilde zijn gehele of gedeeltelijke kerstpakket aan de voedselbank kon geven en dat liep als een trein. Een mooi gebaar vond ik toen.
Ik wou dat ik werk had.. met of zonder kerstpakket zou me dan niets uitmaken.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:janine82 schreef op 12 december 2011 @ 20:29:

Ja ok natuurlijk liever dat dan ontslag...Maar er zijn in mijn ogen nog zoveel meer dingen waarop bedrijven kunnen bezuinigen! MOET de CEO nou persé in een Audi Q8 van de zaak rondgereden worden?

Is dat een nieuwe?

Ik ben ook altijd blij met zoiets kleins als een kerstpakket. En ja, er zullen vast op andere zaken bezuinigd kunnen worden, maar dat gebeurt niet. Liever dit, dan ontslag
quote:rara70 schreef op 12 december 2011 @ 20:25:

Beter het kerstpakket dan ik.......wat dus gebeurd is van de week ;-(
Het symbolische van het kerstpakket snap ik wel, het heeft ook wel wat om de doos uit te pakken om er vervolgens lekker op te mopperen.

Bij ons is het afwachten of we dit jaar "iets" krijgen. Zo niet dan maakt mij dat niet uit. Ik vind het veel erger dat gewaardeerde collega's met een jaarcontract er mogelijk uitgaan omdat er ook in onze (zorg en welzijns) instelling bezuinigd gaat worden.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:Elmervrouw schreef op 12 december 2011 @ 20:35:

Ik wou dat ik werk had.. met of zonder kerstpakket zou me dan niets uitmaken.

Ook een voor jou.

On topic: krijg zelf geen kerstpakket, maar het interesseert me ook helemaal niet. Als ik de reacties hier zo lees, en ook in mijn omgeving kijk, mag ik blij zijn gewoon een vaste baan te hebben.

Daarnaast: een schouderklop en bedankje op zijn tijd waardeer ik veel meer dan toastjes, koetjesrepen of een fles wijn.
Kerstpakket weg bezuinigd??? Boehoeh...

Op mijn werk is een hele afdeling weg bezuinigd en dus ben ik op zoek naar werk.

En das tegenwoordig niet zo heel makkelijk...
Iets krijgen met Kerst van je werkgever is een gunst geen plicht. En liever geen pakket maar wel een baan behouden. Toch?

Wij mogen kiezen: vvv-bonnen, pluim of kerstpakket. Ik ga voor het kerstpakket.
Wij krijgen een prachtig kerstpakket (van Riviera Maison)

Maar de banen staan wel allemaal op de tocht door overheidsbeleid...
Je werkgever kan toch tot een bepaald bedrag per pakket van de belasting terug krijgen?

Althans dat heb ik altijd begrepen... Vond het al zo raar, zou logischer zijn als werkgever het uit z'n 'eigen zak' moet betalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven