Werk & Studie alle pijlers

Wie solliciteert momenteel ook? deel 2

06-03-2011 19:54 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel 2 van het algemene sollicitatietopic

"Wie solliciteert momenteel ook?" ooit opgestart door Akkies:

quote:Akkies schreef op 08 juli 2009 @ 17:35:

Ik ben op zoek naar mensen die momenteel ook druk bezig zijn met solliciteren en die hierover ervaringen willen delen. Over alles wat erbij komt kijken! Denk aan openingszin brief, voorbereiden op gesprekken, afwijzingen, frustraties Misschien brengen we elkaar op ideeën!Ik heb de vrijheid genomen om het tweede deel hiervan te openen omdat het de bedoeling is dat topics na 3000 posts worden gesloten.
Ik heb morgen het gesprek, ik ben vandaag aan het voorbereiden geweest. Merk dat ik wel zenuwachtig ben......
Rustig doorademen! En heel veel succes natuurlijk!
Veel succes Kaaaatje!!

Ik heb gisteravond dan eindelijk mijn sollicitatiebrief doorgestuurd naar een werkcoach en vandaag een mailtje terug dat hij mijn brief heeft doorgestuurd naar het bedrijf,afwachten maar.

Ja dat klopt met die werkmap, ik moest de instructies doorlezen en dan reageren dat ik de instructies heb gelezen, ik netjes gedaan, krijg ik een herinnering dat ik dit niet gedaan heb!
Ik snap dat ook niet helemaal, het lijkt dat je het kan afvinken in de werkmap maar volgens mij werkt die functie niet! Je kan het altijd nog in je activiteitenoverzicht zetten...
Mijn gesprek van 2 weken geleden heeft geresulteerd in een afwijzing. Vind het niet erg, ik had er al niet een heel erg enthousiast gevoel bij. Op naar de volgende dus...

Hoest gegaan Kaaaaaaaaatje?
Jammer Doda, gelukkig was je er zelf al niet te enthousiast over, maar een afwijzing blijft vervelend.
Is ook... Ben nu weer met een brief bezig maar ik moet iets bedenken waarom ik bij dít bedrijf wil werken. Geen inspiratie.......
Ja, dat is altijd lastig om te bedenken. Ik kijk altijd op de website en zoek hun steekwoorden, zoals 'innovatief' 'jong' en verwijs dat naar mijn eigen persoonlijkheden. Met iets van 'hier voel ik mij bij thuis' of 'dit sluit aan bij mijn persoonlijke interesses'. Beetje afhankelijk wat hun steekwoorden zijn en wat voor bedrijf het is.
Goed gesprek gehad, maar ik denk dat voor beide de conclusie is dat het voor ons allebei niet de juiste combinatie is.
Jammer! Wanneer hoor je hoe zij er over denken?

Bij mij gaat het momenteel gelijk op; een brief verstuurd tegenover een afwijzing op een andere brief, op één dag.
jammer om te horen Kaaaatje.

Ik baal er soms van dat ik soms wel wat vacatures vind maar dat het vaak partime is, en ik wil graag 1 fulltime baan.
Daar heb ik laatst ook een ander topic over gelezen geloof ik. Ik wil ook graag fulltime, maar als ik iets van 32 uur vind en het is echt een leuke baan, dan reageer ik toch want misschien kan ik er nog wel 4 uur bij lullen en dan heb ik bijna fulltime. Niet geschoten...........

Off topic; ik heb echt rot geslapen vannacht, zit echt met een duf hoofd en een extended ochtendhumeur op werk. Bleeeehhhhh! Is het al 5 uur??
@Kaaatje: jammer dat het niet is wat je ervan verwachtte, maar je hebt iig weer even kunnen oefenen met een sollicitatie, was dus niet voor niets

@Ladyanne: ik heb het juist altijd andersom, ik wil liever parttime :-)

@Dapperedoda: nog even volhouden meid, het is bijna weekend! Is het trouwens al goed gekomen met je betalingen? (of maak ik hiermee je dag alleen maar erger? )

Vanmorgen bij werkcoach geïnformeerd wanneer een bepaalde workshop plaatsvond, krijg ik meteen een bevestiging van deelname... zucht. Maar ja, ik heb toch niks beters te doen
Hahaha ja uiteindelijk wel, al is het deze week weer niet goed gegaan, maar dat kwam omdat ik maandag ziek was en dus mijn werkbriefje (ja, een papieren! Ouderwets he...) niet kon doorfaxen voordat de verloning plaatsvond. Ach ja. Zo is er elke keer wel weer iets volgende week dubbel uitbetaald worden! Joehoeoe!!

Is dat je UWV werkcoach? Heb je daar veel contact mee? En wou je die workshop wel of niet doen of wilde je nog even nadenken?

Ik krijg eigenlijk alleen maar automatische mailtjes van de mijne. Maar misschien gaat dat wel veranderen, binnenkort krijg ik weer een nieuwe werkcoach!
nou, ik moet minimaal 32 hebben, dus daar wil ik ook nog wel op reageren, maar vaak is het 16 of 20 uur, dat ga ik niet redden
Ik heb een baan gezien die moet en zal en wil ik perse hebben.

Waar vind ik goede sollicitatie voorbeelden, of staan die hier wel tussen alle berichten.

(zal even speuren).

Ik heb al heel lang niks meer geschreven, vroeger werd ik altijd geselecteerd maar die tijden zijn geweest vrees ik.

Ik kan via netwerk wel via via mensen bereiken die daar werken.

Hoe zetten jullie dat in?

Ik moet die baan echt, anders de bijstand in, dan nog liever dakloos. Wil niks met akelige instanties te maken hebben.
@Enjoy carrieretijger.nl ? Gooooooooooooooooooogle... Probeer de voorbeelden daar wel echt alleen als voorbeeld te zien hè, liever geen letterlijke kopieën. Voor zover ik weet zijn er in de afgelopen 2 maanden hier geen brieven besproken trouwens.

@Ladyanne, balen ja, dat verschil is wel heel groot! Je zou kunnen vragen hoe ze tegenover duo-banen staan? ....edit: laat maar, ik had je verkeerd begrepen. Is het al 5 uur???
Even jullie mening vragen:

Ik heb in de zomer op een vacature gereageerd. Een bekende heeft voor mij nog een wervende mail erachteraan gestuurd naar HR (ze werkt bij dat bedrijf). Men was zeer geïnteresseerd, echter de vacature werd uiteindelijk on hold gezet ivm een reorganisatie van de afdeling.

Nu is er een vergelijkbare vacature bij hetzelfde bedrijf. Ik heb ze al gesproken en gerefereerd naar bovenstaande, maar de dame aan de telefoon werkte er toen nog niet dus is niet op de hoogte van dit verhaal.

Als ik ga reageren, zal ik dan de contactpersoon aan wie ik van de zomer heb geschreven noemen in mijn brief? Of iets anders?

Ik zoek een manier om op een speelse manier aan te tonen dat ik van de zomer al in beeld was maar dat buiten mijn 'schuld' om de procedure toen is gestopt. Ik heb overigens mijn kennis ook nu weer gevraagd of ze een goed woordje wil doen...

Ik ben benieuwd!
Pffff Ik ben zelf heel slecht in brieven schrijven hahaha, ik persoonlijk zou wel de vorige contactpersoon noemen maar ik kan je niet echt helpen hoe je dit leuk kan verpakken in een brief, ik lees even mee
Doda, ik zou zeker wel naar je vorige sollicitatie refereren. Misschien in je opening bij de reden waarom je solliciteert. Ik zou het idd op een speelse manier doen, dat valt op en waarschijnlijk gaan ze dan wel even op zoek naar je vorige sollicitatie.

Beetje lastig om een direct voorbeeld te bedenken, aangezien ik de situatie en het bedrijf niet ken, maar als me nog iets te binnen schiet laat ik het je weten.

Ja, dat is mijn UWV werkcoach. Ik heb er alleen per mail contact mee en sta pas sinds een week ingeschreven, dus niet veel contact. Ik weet eigenlijk niet of het steeds dezelfde was. Word dit nu al je vierde coach??? Ik wilde die workshop wel doen, maar informeerde eigenlijk alleen naar de data van de workshops, deze noemde ik als voorbeeld. Kreeg een mail welke workshops ik nog meer wilde volgen, durf amper nog te mailen haha!

...en het is bijna 17 uur!

@enjoyus: google even op 'sollicitatiebrief' en er rollen een heleboel tips uit, kijk idd eens op carrieretijger of intermediair, succes!
Thanks voor je tip, ik ga m dit weekend nog even goed lezen! En ik ben lekker iets eerder weggegaan, ben al thuis! Hoera weeeeeeeeeekend!!!!!!!!!
Hallo dames

ik lees al een tijd half mee met dit topic, maar nu is het toch tijd geworden om mee te schrijven. In verband met een gigantische reorganisatie zal er 2500 man moeten verdwijnen bij het bedrijf waar ik werk en ik zal gegarandeerd een van hen zijn. Zoals het er nu naar uitziet kan ik tot oktober 2012 blijven, hierna loopt mijn contract af. Ik heb besloten nu alvast te beginnen met solliciteren op banen die mij echt heel erg leuk lijken, mocht ik in augustus nog niets anders hebben komen daar de banen bij die mij helemaal zo leuk niet lijken....de LinkedIn is ook aangemaakt en ik zal hier ook mee gaan schrijven, in de hoop tips op te pikken en natuurlijk ook te helpen waar ik kan!
Schrijven jullie letterlijk op jullie LinkedIn profiel dat jullie op zoek zijn naar werk? Ik vind dat een beetje 'wanhopig' overkomen dus ik zou het niet doen, maar misschien komen mensen op die manier wel makkelijker aan werk?
Ik niet, maar ik heb momenteel dan ook nog gewoon werk dus dat is dan je status. Ik heb hem vooral aangemaakt omdat LinkedIn als eerste uit de zoekmachine komt als iemand je naam intikt, bijvoorbeeld bij een sollicitatieprocedure, en ik dat zelf wel fijn vind
Ik zet niet op Linkedin dat ik op zoek ben naar een andere baan, mijn baas hoeft dat voorlopig niet te weten.

Als je baas weet dat je weg moet (contract niet verlengd, bezuinigingen etc) dan zou ik het er wel op zetten. Wie niet waagt die niet wint.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven