Geld & Recht alle pijlers

jurkje onlne verkocht maar wat nu ?

13-12-2011 12:13 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik heb eergisteren een design jurkje verkocht via marktp**ts.

De nieuwaarde is 225 euro, hij is eenmalig gedragen bij fotoshoot en ik heb hem voor 15 euro te koop gezet exclusief verzending.

Een jongedame deed een bod van 10 euro

waarop ik zei dat het te weinig was maar stelde voor om hem voor 16.78 te willen verzenden.

Betalng is rond- jurkje opgestuurd, alleen het paste in een envelop met porto 2.80 euro.

Nu krijg ik bericht dat ze het er niet mee eens is omdat ik er 6.80 verzendkosten erop had moeten doen, en verwacht nu geld terug.

Ik heb aangeboden 50 procent (2.38 ) te vergoeden of

ze stuurd het jurkje 'kosteloos terug, dan krijg ze het gehele bedrag. Ze wil hierin niet mee werken en 'zegt' juridische stappen te gaan onderemen.

Alleen ik betwijfel of het juridisch loket moeite gaat doen voor 2.38 sterker nog ik ben de meewerkende partij.

wat zouden jullie doen in deze situatie ?

Ze heeft een mooie aankoop gedaan voor die prijs en vind het jammer dat het haar niet lekker zit.
quote:Misskatie schreef op 13 december 2011 @ 12:33:

Doe haar vooral de hatelijke groeten aan advocaat .

Het jurkje heeft ze dus al, jammer.

Mail haar ff deze reacties op Viva, bitch.Nou, nou, je hoeft er niet bij te schelden hé.
quote:nouschi schreef op 13 december 2011 @ 12:31:

Waarom verkoop jij dat jurkje zo goedkoop?

het was een jurkje in harajuku stijl- iets wat niet iedereen draagt.

Het was gekocht bij een speciaal zaak die vanuit japan die jurken besteld. Het zijn veel jonge meiden die dat soort kleding dragen, en dacht er goed aan te doen deze niet naar de kringloop te brengen maar te verkopen voor niet veel geld. Had er makkelijk 50 euro voor kunnen vragen..

Eerlijk is eerlijk. het kost je wel tijd, foto's nemen, adverteren, afwachten als iemand reageerd op betaling. en dan de doos inpakken wegbrengen.

Inderdaad dan is 15 euro wat ik zou 'verdienen'' niet de moeite waard.

Ik verkoop nog een paar merk dingen, maar moet zeggen dat ik soms liever dingen weggeef aan bekende.
Als jij gezegd hebt 'voor 16,80 incl verzenden is ie van jou' en ze ging ermee akkoord, dan moet ze niet piepen over de verzendwijze.

Als jij gezegd hebt 'er komt 6,80 bij voor het verzenden, dus dan wordt het 16,80' dan snap ik dat ze pissig is.

Dus als er gèèn concreet bedrag aan verzendkosten genoemd is is ze aan het mutsen.

Heb jij gezegd dat verzenden 6,80 zou zijn, dan ben jij een jokkebrok.

Welke van de twee het ook is, die juridische stappen zijn natuurlijk een lachertje.
Nou, die kon van mij mooi heel hoog in de boom gaan zitten zeg,!

Zendt haar een mail, met de hartelijke groeten aan haar raadsman, en prettige Kerst.

Pfffff.

m.a.w. niet op reageren.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Had ik laatst ook. Iemand maar bieden en overbieden, maar het was nog steeds een lachertje, maar vooruit, ik denk, ik stuur haar die jurk wel. Er stond duidelijk bij dat het exclusief verzendkosten was en dus voor kosten en risico van koper, (en dat het in een pakket moest want past niet in envelop)

Ging ze nadat ze akkoord was gegaan en ik de advertentie op gereserveerd had gezet, proberen de verzendkosten naar mij toe te hevelen. En op een hele brutale en onbeschofte manier. Dan kost het me onderhand geld.

Da-hag, ze krijgt die jurk dus helemaal niet meer. Gaat ze me via een ander mailadres alsnog die jurk proberen te krijgen. Fuck you, hij gaat nog eerder naar een aardig iemand voor minder dan naar zo'n knieperige zeikerd.
Rijdende rechter?
ik snap wel waar het mis is gegaan. waarschijnlijk dacht de koper dat de verzendkosten 6,80 waren. achteraf bleken de verzendkosten veel lager te zijn.

een volgende keer duidelijker communiceren, om misverstanden te verkomen
quote:hotfasion schreef op 13 december 2011 @ 12:41:

[...]

het was een jurkje in harajuku stijl- iets wat niet iedereen draagt.

Het was gekocht bij een speciaal zaak die vanuit japan die jurken besteld. Het zijn veel jonge meiden die dat soort kleding dragen, en dacht er goed aan te doen deze niet naar de kringloop te brengen maar te verkopen voor niet veel geld. Had er makkelijk 50 euro voor kunnen vragen..

Als je het jurkje dan verkoopt voor een tientje, ben je wel een dief van je eigen portemonnee, of heb je geld teveel?

Eerlijk is eerlijk. het kost je wel tijd, foto's nemen, adverteren, afwachten als iemand reageerd op betaling. en dan de doos inpakken wegbrengen.

Inderdaad dan is 15 euro wat ik zou 'verdienen'' niet de moeite waard.

Ik verkoop nog een paar merk dingen, maar moet zeggen dat ik soms liever dingen weggeef aan bekende.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
ik ben mosterd.

wat zazazebra zegt dus
Ik snap jouw verhaal niet, dus als je tegen koper net zo warrig hebt gedaan kan ik me voorstellen dat zij het ook niet snapt.

Koper spoort echter niet, want die heeft voor een prikje een mooi jurkje. Wie gaat er nu voor een bedrag beneden de 3 euro "juridische stappen" nemen?

Jij hebt haar een keurig compromis aangeboden en dan is het take it or leave it voor de koper. Ik zou haar ook meedelen dat je 2 oplossingen aan de hand hebt gedaan en haar daarmee tegemoet komt en dat je juridische stappen van haar kant dus vol vertrouwen tegemoet ziet.
Betaling is gedaan, jurkje is opgestuurd. En dat is dat, klaar!

Laat zij het lekker hogerop gaan zoeken, wens haar veel succes en alvast fijne feestdagen.
Mag ik ook even aan vervelende mp-anekdote vertellen?

Ik had laatst iets verkocht voor ¤15,00, koper kwam het halen.

Nou was jongste aan het spelen met zijn nieuwe Cars-auto's. Ik verkocht een houten boerderij waar al in geen jaren naar omgekeken was, maar zul je net zien, opeens vond zoontje hem leuk. Hij parkeerde zijn autootjes dus in de boerderij. Ik zag het vanuit mijn ooghoek, maar moest terug naar boven om het dak van de boerderij nog te halen, dus vergat het. Terwijl ik boven was, sprintte man ineens naar boven omdat dochters knallende ruzie maakten. Mijn man is nogal goed van vertrouwen en had er geen moment bij na gedacht dat koper dus alleen in de kamer was met zoontje. Bovendien kwam ik 10 tellen later weer beneden. Ik was achteraf (toen koper weg was) wel boos op man, en hij zal het niet weer zo snel doen.

Wat gebeurde er nou? Toen ik beneden kwam gaf ik het dak, koper gaf het geld en hij vertrok. Ik heb nooit weer gedacht aan die cars-auto;s. Hij is dus met boerderij en de nieuwe autootjes van zoontje vertrokken.

Toen ik het naderhand besefte heb ik hem gemaild. Hij woonde in de buurt en ik wilde de autootjes best even ophalen natuurlijk. Maar koper heeft nooit meer gereageerd op mijn mails. Natuurlijk was het onze eigen schuld en heeft vooral man er wel een les uit geleerd, maar toch vind ik het nog steeds ontzettend stom.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Ik verkoop alleen dingen die ik op kan sturen. Iets te rare mensen aan de deur gehad. En verzendkosten voor de koper, en wie te gierig is om een aangetekend pakket te betalen loopt zelf het risico van eventueel kwijtraken in de post, dat zet ik dus ook duidelijk en van te voren bij.

Ook erg: de bedelmail. Of je hetgeen wat je aanbiedt niet gratis naar ze toe kan komen brengen, want de schrijver in kwestie had een uitkering. Wat een brutaliteit.
quote:a_nick_is_crini schreef op 13 december 2011 @ 12:56:

Wat gebeurde er nou? Toen ik beneden kwam gaf ik het dak, koper gaf het geld en hij vertrok. Ik heb nooit weer gedacht aan die cars-auto;s. Hij is dus met boerderij en de nieuwe autootjes van zoontje vertrokken.

Toen ik het naderhand besefte heb ik hem gemaild. Hij woonde in de buurt en ik wilde de autootjes best even ophalen natuurlijk. Maar koper heeft nooit meer gereageerd op mijn mails. Natuurlijk was het onze eigen schuld en heeft vooral man er wel een les uit geleerd, maar toch vind ik het nog steeds ontzettend stom.zo dat is wel heel erg ja ! dat verwacht je niet !
quote:a_nick_is_crini schreef op 13 december 2011 @ 12:56:

Mag ik ook even aan vervelende mp-anekdote vertellen?

Ik had laatst iets verkocht voor ¤15,00, koper kwam het halen.

Nou was jongste aan het spelen met zijn nieuwe Cars-auto's. Ik verkocht een houten boerderij waar al in geen jaren naar omgekeken was, maar zul je net zien, opeens vond zoontje hem leuk. Hij parkeerde zijn autootjes dus in de boerderij. Ik zag het vanuit mijn ooghoek, maar moest terug naar boven om het dak van de boerderij nog te halen, dus vergat het. Terwijl ik boven was, sprintte man ineens naar boven omdat dochters knallende ruzie maakten. Mijn man is nogal goed van vertrouwen en had er geen moment bij na gedacht dat koper dus alleen in de kamer was met zoontje. Bovendien kwam ik 10 tellen later weer beneden. Ik was achteraf (toen koper weg was) wel boos op man, en hij zal het niet weer zo snel doen.

Toen ik het naderhand besefte heb ik hem gemaild. Hij woonde in de buurt en ik wilde de autootjes best even ophalen natuurlijk. Maar koper heeft nooit meer gereageerd op mijn mails. Natuurlijk was het onze eigen schuld en heeft vooral man er wel een les uit geleerd, maar toch vind ik het nog steeds ontzettend stom.Heel erg.... echt aso.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 13 december 2011 @ 13:01:

Ook erg: de bedelmail. Of je hetgeen wat je aanbiedt niet gratis naar ze toe kan komen brengen, want de schrijver in kwestie had een uitkering. Wat een brutaliteit.het moet niet gekker worden ! haha !
Ja, en ik 'mocht' het die dag zelfs meteen brengen want ze was die middag gewoon thuis. Hahahahaha echt niet dus.
Als jij duidelijk bent geweest in je berekening en zij daarmee akkoord is gegaan, stuur je haar ter herinnering nogmaals de correspondentie waaruit dit blijkt en meldt je meteen erbij dat de transactie wat jou betreft is afgehandeld en sluit je af met 'vriendelijke groet en wellicht tot de volgende keer'!...
quote:mienbillekesjeuken schreef op 13 december 2011 @ 13:05:

Ja, en ik 'mocht' het die dag zelfs meteen brengen want ze was die middag gewoon thuis. Hahahahaha echt niet dus.haha wat een gek !
Pff Wat een gezeik soms met die "wijven", had laatst ook zo'n doos. (niet gedragen)Jurkje voor bijna (5¤)niks en daarna mierenneuken over een boordje wat niet naar haar zin was. Het stond echt duidelijke op de foto. Eiste ook verzendkosten terug. De brutaliteit. Ik snap zoiets niet.

Ik zou deze dame mooi het jurkje terug laten sturen en opnieuw te koop zetten. Al zal je het dan voor 20 euro (aan mij) verkopen, ik zou het dat mens niet meer gunnen.

Bah.
Nou ja, je deed dus alsof je accoord ging met 10 euro voor het jurkje en 6,78 verzendkosten. Waarom? Ik snap best dat de koper nu zoiets heeft van WTF, het kost helemaal geen 6,78 om dit op te sturen.

Als je het echt netjes wilt doen dan stuur je haar het verschil terug. Ik snap best dat de koper nog steeds een goede deal heeft, maar ik hecht meer aan eerlijkheid, ook als het om kleine dingetjes gaat.

Stuur haar het geld.
Als TO heeft gezegd dat ze akkoord gaat met 10 euro plus 6 euro nogwat voor de verzendkosten dan heeft de koper een punt. (niet als het 16 euro nogwat incl verzenden was, maar waarom in dat geval niet voor 20 euro rond gekozen)

Dat TO dan denkt iets 'goeds' doen door een duur jurkje te verkopen voor een zacht prijsje aan een meisje met minder geld, doet er eigenlijk niet toe. De koper vond het 10 waard en TO ging (zoals ik het lees) akkoord voor 10 euro en de verzendkosten. Op dat moment was dat jurkje dus 10 euro waard. Dan kan dat jurkje wel meer waard zijn geweest volgens TO die het gevoel heeft dat haar liefdadigheid niet goed wordt ontvangen, de koper denkt afspaak is afspraak.
Ja, en toen was het stil
quote:kadanz schreef op 13 december 2011 @ 13:14:

Nou ja, je deed dus alsof je accoord ging met 10 euro voor het jurkje en 6,78 verzendkosten. Waarom? Ik snap best dat de koper nu zoiets heeft van WTF, het kost helemaal geen 6,78 om dit op te sturen.

Als je het echt netjes wilt doen dan stuur je haar het verschil terug. Ik snap best dat de koper nog steeds een goede deal heeft, maar ik hecht meer aan eerlijkheid, ook als het om kleine dingetjes gaat.

Stuur haar het geld.

Volgens mij is dit niet hoe het is gegaan, en heeft TO gezegd dat ze niet akkoord ging met 10 euro. Heeft vervolgens een tegenvoorstel gedaan, en uiteindelijk kwamen ze op 16.80 uit. Tenminste, dat lees ik eruit.

Punt blijft, dat de koper 16.80 over heeft voor het jurkje of niet. Welk deel dan bij de verkoper terecht komt en welk deel bij de post, maakt dan toch niet uit?

Ik kan op Marktplaats iets kopen wat ik 2 euro waard vind, maar als het voor 7 euro verzonden moet worden, dan ga ik er niet op bieden natuurlijk. Dan bedenk ik of het voor mij 2+7=9 euro waard is.
Je kan niet 6.80 rekenen voor verzendkosten als het maar 2.80 gekost heeft.

Het gaat om een pietluttig bedrag, en ik zou er niet om gezeurd hebben (zeker niet bij zo'n dure jurk voor een prikkie), maar ze heeft wel gelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven