Amerika
zaterdag 25 augustus 2007 om 16:56
Hallo
Ik vroeg me af hoeveel mensen hier in Amerika wonen. Naar aanleiding van iemand die iets vroeg over een auto huren leek het mij wel leuk om met elkaar te praten . De eerste stappen om juist naar Amerika te vertrekken. Ik heb het emigreren topic gezien. Maar is al zo lang.En ik heb me net een paar dagen geleden aangemeld.
Ik ben bijna elf jaar geleden naar Amerika vertrokken. Ik was van plan rond te trekken.Maar omdat ik ook iemand online had ontmoet wilde ik het houden op California. We hebben bijna een jaar online gepraat en gebeld met elkaar .En ook zo nu en dan een tape met gewone dagenlijkse dingen die we zo deden in ieder zijn land. (deze zijn nu erg leuk om terug te luisteren)
Hij zou er staan met een rode roos en red bull. En ja hoor daar stond hij . Voor het vliegtuig landde dacht ik nog even van "Wat als hij er niet staat" Maar om goed voor mezelf te zorgen had ik mijn hotel enz allemaal netjes geregelt ALS hij er niet zou zijn.
Maar hij was er wel,met zijn roos en red bull.... een heerlijke tijd heb ik gehad en na de vakantie vond ik het erg om weer naar huis te gaan . Niet alleen ik had het maar ook mijn nu man. Dus veel praten en binnen drie maanden was ik weer terug in Amerika.Ik ben er niet meer weg gegaan en heb alles in volle gang gezet om mijn verblijfsvergunning te krijgen. Dat is allemaal gelukt al was het zo nu en dan wel vervelend. Achteraf gezien was het me alles wel waard. long distance relaties zijn mogenlijk als je er beide uit komt van hoe wat en waar .........Zijn hier meer mensen die hun verhaal willen doen? En wat je leuk en minder leuk vind. Wat je belevenissen zijn etc.
Ik vroeg me af hoeveel mensen hier in Amerika wonen. Naar aanleiding van iemand die iets vroeg over een auto huren leek het mij wel leuk om met elkaar te praten . De eerste stappen om juist naar Amerika te vertrekken. Ik heb het emigreren topic gezien. Maar is al zo lang.En ik heb me net een paar dagen geleden aangemeld.
Ik ben bijna elf jaar geleden naar Amerika vertrokken. Ik was van plan rond te trekken.Maar omdat ik ook iemand online had ontmoet wilde ik het houden op California. We hebben bijna een jaar online gepraat en gebeld met elkaar .En ook zo nu en dan een tape met gewone dagenlijkse dingen die we zo deden in ieder zijn land. (deze zijn nu erg leuk om terug te luisteren)
Hij zou er staan met een rode roos en red bull. En ja hoor daar stond hij . Voor het vliegtuig landde dacht ik nog even van "Wat als hij er niet staat" Maar om goed voor mezelf te zorgen had ik mijn hotel enz allemaal netjes geregelt ALS hij er niet zou zijn.
Maar hij was er wel,met zijn roos en red bull.... een heerlijke tijd heb ik gehad en na de vakantie vond ik het erg om weer naar huis te gaan . Niet alleen ik had het maar ook mijn nu man. Dus veel praten en binnen drie maanden was ik weer terug in Amerika.Ik ben er niet meer weg gegaan en heb alles in volle gang gezet om mijn verblijfsvergunning te krijgen. Dat is allemaal gelukt al was het zo nu en dan wel vervelend. Achteraf gezien was het me alles wel waard. long distance relaties zijn mogenlijk als je er beide uit komt van hoe wat en waar .........Zijn hier meer mensen die hun verhaal willen doen? En wat je leuk en minder leuk vind. Wat je belevenissen zijn etc.
zaterdag 16 februari 2008 om 01:21
Wat is het rustig...hier is het weekend inmiddels begonnen en er wordt mooi weer voorspeld.
Ik heb Dutchi op hyves gezien, leuk hoor.
SFO, hoe gaat het eigenlijk met je bezoek vermaakt hij zich een beetje??
Kodak..ben je ook vrij van het weekend?
Dadelijk de keuken maar eens in, we houden het eenvoudig..taco's
Ik heb Dutchi op hyves gezien, leuk hoor.
SFO, hoe gaat het eigenlijk met je bezoek vermaakt hij zich een beetje??
Kodak..ben je ook vrij van het weekend?
Dadelijk de keuken maar eens in, we houden het eenvoudig..taco's
zaterdag 16 februari 2008 om 03:07
Lekker taco's.
Nee Bloem ik sta paraat om dadelijk te vertrekken ik heb het hele weekend dienst. Maar dat wist ik van te voren. Hopenlijk niet al te veel rottigheid. Wat is hyves? (sounds very nasty in English)
SFO ook weekend. Hier wordt het mooi dit weekend .maar na dinsdag is het gedaan met het mooie weer.
Nou ik zal maar eens aanstalte gaan maken voor mijn weekend dienst .
Maak er allemaal wat moois van and stay out of trouble. hihi.
Nee Bloem ik sta paraat om dadelijk te vertrekken ik heb het hele weekend dienst. Maar dat wist ik van te voren. Hopenlijk niet al te veel rottigheid. Wat is hyves? (sounds very nasty in English)
SFO ook weekend. Hier wordt het mooi dit weekend .maar na dinsdag is het gedaan met het mooie weer.
Nou ik zal maar eens aanstalte gaan maken voor mijn weekend dienst .
Maak er allemaal wat moois van and stay out of trouble. hihi.
zaterdag 16 februari 2008 om 08:03
maandag 18 februari 2008 om 03:20
Dankje Bloem, gisteren inderdaad San Francisco door geweest inclusief de Golden Gate Bridge. Vandaag wachte onze gast op de NL-student, ze wilde namelijk naar Las Vegas toe en wilde een vlucht boeken. Daar kwamen ze al snel van terug toen ze de last minute prijzen zagen. Voor mij was dit ook de dag om thuis wat aan het electra te doen. In de twee Sky tubes boven de eettafel heb ik een armatuur geplaats. Twee nieuwe wandarmaturen en dat beide apart achter een dimmer. De beneden badkamer moet nog even wachten tot na volgend weekend als onze gast weg gaat. Morgen zijn wij van plan om richting Monterey en Santa Cruz te rijden, ben er zelf ook nog nooit geweest dus ik laat mij verrassen.
maandag 18 februari 2008 om 03:34
Goedenavond.
SFO lekker naar monterey en santa cruz.
De monterey aquarium is wel mooi om te zien
http://www.mbayaq.org/
In santa cruz the boardwalk
http://www.beachboardwalk.com/
En de universiteit is ook mooi om te zien. Mijn man heeft er gestudeerd en we komen er regelmatig gewoon om nog eens een kijkje te nemen.
Ga je over highway 17? (Not my favorite road. A lot of crazy people there Grrrr)
Nou ja in iedergeval de moeite waard om in beide plaatsen te kijken. Ik ben er altijd graag.
het was een druk weekend en mijn ogen vallen bijna dicht.Maar probeer toch nog een paar uurtjes wakker te blijven zodat ik nog wat tijd met mijn manneke heb.
ik heb ook even "hyves' bekeken .en nee ik wist echt niet wat het was.mar het is niets anders dan Myspace maar dan op zijn hollands. Wel leuk maar heb er weinig tijd voor denk ik.
Okay you all. hoop dat jullie allen een fijne president's day hebben.
SFO lekker naar monterey en santa cruz.
De monterey aquarium is wel mooi om te zien
http://www.mbayaq.org/
In santa cruz the boardwalk
http://www.beachboardwalk.com/
En de universiteit is ook mooi om te zien. Mijn man heeft er gestudeerd en we komen er regelmatig gewoon om nog eens een kijkje te nemen.
Ga je over highway 17? (Not my favorite road. A lot of crazy people there Grrrr)
Nou ja in iedergeval de moeite waard om in beide plaatsen te kijken. Ik ben er altijd graag.
het was een druk weekend en mijn ogen vallen bijna dicht.Maar probeer toch nog een paar uurtjes wakker te blijven zodat ik nog wat tijd met mijn manneke heb.
ik heb ook even "hyves' bekeken .en nee ik wist echt niet wat het was.mar het is niets anders dan Myspace maar dan op zijn hollands. Wel leuk maar heb er weinig tijd voor denk ik.
Okay you all. hoop dat jullie allen een fijne president's day hebben.
dinsdag 19 februari 2008 om 14:29
Geweldig SFO,
Ik voelde me weer helemaal thuis met je foto's. Dus toch een fijne dag gehad . Was het druk op highway 1?
Zo te zien op de foto's was de mist opgetrokken.
En hoe is het met de andere Vent en Bloem ook een fijne presidents day gehad? Dutchie hoe is het bij jou?
Hier een drukke dagen gehad en zal blij zijn dat dit mijn laaste dienst is en ik daarna lekker twee dagen vrij ben.Het weer wordt wat minder maar daar laat ik me niet door weerhouden om toch een hike voor te bereiden .
Een fijne dag allemaal.
Ik voelde me weer helemaal thuis met je foto's. Dus toch een fijne dag gehad . Was het druk op highway 1?
Zo te zien op de foto's was de mist opgetrokken.
En hoe is het met de andere Vent en Bloem ook een fijne presidents day gehad? Dutchie hoe is het bij jou?
Hier een drukke dagen gehad en zal blij zijn dat dit mijn laaste dienst is en ik daarna lekker twee dagen vrij ben.Het weer wordt wat minder maar daar laat ik me niet door weerhouden om toch een hike voor te bereiden .
Een fijne dag allemaal.
dinsdag 19 februari 2008 om 14:49
.... kan iemand alsjeblieft wat zonneschijn en lente weer naar OHIO op sturen de winter komt me de strot uit!
vanmorgen weer in rush hour komt er een mini blizzard langs..iedereen gelijk op de rem.... pffff ...echt debielen zijn het hier als het op rij gedrag aankomt....
hyves.... uit slag allergiesche reactie toch hihihhih.... myspace is geblokt op mijn werk dus hyves doet het wel..op die manier kan ik leuk met familie en vrienden in contact blijven...
vanmorgen weer in rush hour komt er een mini blizzard langs..iedereen gelijk op de rem.... pffff ...echt debielen zijn het hier als het op rij gedrag aankomt....
hyves.... uit slag allergiesche reactie toch hihihhih.... myspace is geblokt op mijn werk dus hyves doet het wel..op die manier kan ik leuk met familie en vrienden in contact blijven...
woensdag 20 februari 2008 om 04:59
Helaas Dutchie, zou je graag wat zonneschijn die kant op sturen echter het heeft hier bijna de hele dag geregend. Ik heb tot nu toe geweigerd om Hyves en/of Myspace te gebruiken. Ik heb ruim 4 jaar een Blog voor familie en vrienden en dat vind ik meer dan genoeg. Maar ik kan mijn voorstellen dat je een pagina hebt om contacten met familie in NL te onderhouden.
Na President Day is het hier weer buffelen geblazen, wij hoeven niet te klagen wat betreft werk.
Na President Day is het hier weer buffelen geblazen, wij hoeven niet te klagen wat betreft werk.
woensdag 20 februari 2008 om 05:38
SFO...jammer dat bij jullie regent. Het was hier vandaag wel mooi weer en het afgelopen weekend scheen de zon ook heerlijk. Mooie foto's heb je geplaats..Wanneer gaat je bezoek weer richting Nederland en vermaakt hij zich een beetje?? Ik zal je binnenkort een uitnodiging voor hyves sturen:)))
Ik heb het ook, ik vind het wel grappig..ik zit er niet elke dag. Maar vind het toch wel een leuke manier om een beetje contact te houden..
Vandaag was mijn zoon jarig, we hebben het gisteren gevierd. Vanavond zijn we met zijn allen naar de Mexicaan geweest..Helaas viel het eten een beetje tegen maar de kids hebben genoten en daar ging het ons ook om. De obers komen al klappend naar de tafel om happy birthday in het Spaans te zingen..en dan krijg je nog zo'n mooie grote rieten hoed..
Ok..ik schenk me een drankje in en ga vroeg naar bed.
Ik heb het ook, ik vind het wel grappig..ik zit er niet elke dag. Maar vind het toch wel een leuke manier om een beetje contact te houden..
Vandaag was mijn zoon jarig, we hebben het gisteren gevierd. Vanavond zijn we met zijn allen naar de Mexicaan geweest..Helaas viel het eten een beetje tegen maar de kids hebben genoten en daar ging het ons ook om. De obers komen al klappend naar de tafel om happy birthday in het Spaans te zingen..en dan krijg je nog zo'n mooie grote rieten hoed..
Ok..ik schenk me een drankje in en ga vroeg naar bed.
woensdag 20 februari 2008 om 06:23
Gefeliciteerd met je zoon Bloem, het is inderdaad prettig dat zij het leuke vonden niet waar. Mijn gast gaat zaterdag weer terug, jammer voor de slijterij om de hoek. De afgelopen week hebben we aardig wat Grolschjes gehad maar ze zijn sinds gisteren totaal uitverkocht. Ben eigenlijk wel blij want dan kan hij eindelijk eens een Amerikaans biertje drinken ipv een NL biertje.
Ga zo ook maar eens maffen.
Ga zo ook maar eens maffen.
woensdag 20 februari 2008 om 19:23
Happy Birthday son of Bloem.
En nog vele jaren.
Ik ben lekker thuis en heb eens lekker uitgeslapen vandaag.Het was gisteren droog hier maar de regen komt nu .Het drupt een beetje nu,maar niet echt van regen. Morgen is een heel ander verhaal dan krijgen we regen en meer wind.jammer maar ik ga toch naar the lake om wat te wandelen. Dan maar wat regen gear aan trekken. Ik wil er gewoon even uit. En dit aankomende weekend moet ik ook werken dus is dit mijn enige gelegenheid om weg te gaan.
Nu ga ik even naar the sacramento river trail om dar wat te joggen.
woensdag 20 februari 2008 om 20:35
weer 6" boven op mijn dak gedumpt.... en rijden in de sneeuw kunen ze hier echt niet.... heb nog witte knokkels...grrrrr
Bloemmetje nog gefeliciteerd met je zoon....
zucht... ze hebben pizza besteld op mijn werk...die van papa johns en die is juist hel lekkerst.....*nee dutchie niet naar de keuken* *pets*
ga maar even naar urban active...voorheen dus golds gym.... effe spieren kweken
Bloemmetje nog gefeliciteerd met je zoon....
zucht... ze hebben pizza besteld op mijn werk...die van papa johns en die is juist hel lekkerst.....*nee dutchie niet naar de keuken* *pets*
ga maar even naar urban active...voorheen dus golds gym.... effe spieren kweken
donderdag 21 februari 2008 om 04:18
Hee Gringos, hebben jullie ook de maansverduistering gezien? Hij is hier nu in volle glorie te zien. De maan is helemaal rood geworden. Grote Nijn had dat al op school gehoord. Ze wilde het zien maar ligt zo diep te slapen, we kregen haar niet wakker. Foto ervan gemaakt. Je ziet echt he-le-maal niks.
donderdag 21 februari 2008 om 04:22
Volgen jullie trouwens American Idol? Geweldige show, seizoen 7 is net begonnen.
Sony zendt het hier uit, we lopen denk ik wel een paar weken achter op de states. Vorig seizoen had ik per ongeluk op yahoo al gezien wie er won terwijl wij qua uitzendingen nog in de top 3 zaten.
Mooie fotos, SFO! Was het leuk met Yaszoon? Heeft ie zich een beetje gedragen? Alleen Grolsch gedronken, geeneens Bud? Tsssssssss.
Sony zendt het hier uit, we lopen denk ik wel een paar weken achter op de states. Vorig seizoen had ik per ongeluk op yahoo al gezien wie er won terwijl wij qua uitzendingen nog in de top 3 zaten.
Mooie fotos, SFO! Was het leuk met Yaszoon? Heeft ie zich een beetje gedragen? Alleen Grolsch gedronken, geeneens Bud? Tsssssssss.
donderdag 21 februari 2008 om 06:49
lol, Nijn de plaatselijke liquirstore heeft al gezegd morgen weer de nieuwe voorraad in de schappen te hebben. Yaszoon heeft het aardig na zijn zin echter gaat zaterdagmorgen weer terug.
De maansverduistering was inderdaad fraai om te zien, ondanks dat de Fog een beetje roet in het eten wilde gooien. Idols volg ik niet zo, word hier gek van de reclames vandaar dat ik alles Tivo en/of gewoon achter de pc blijf zitten.
Bloem even terugkomend op het bier, ik drink bijna altijd het bier van hier maar heb wel een paar uitzonderingen. Dus geen Bud, Miller en/of Coors. Dat is namelijk geen bier maar pis water. Sorry voor mijn letterlijke verwoording.
De maansverduistering was inderdaad fraai om te zien, ondanks dat de Fog een beetje roet in het eten wilde gooien. Idols volg ik niet zo, word hier gek van de reclames vandaar dat ik alles Tivo en/of gewoon achter de pc blijf zitten.
Bloem even terugkomend op het bier, ik drink bijna altijd het bier van hier maar heb wel een paar uitzonderingen. Dus geen Bud, Miller en/of Coors. Dat is namelijk geen bier maar pis water. Sorry voor mijn letterlijke verwoording.
donderdag 21 februari 2008 om 07:14
Dutchy ben je nog in de keuken geweest??
Kodak, jammer dat het bij jullie ook gaat regenen. Toch kun je toch merken dat het weer veranderd..s'avonds ook lekker lang donker.
SFO, ik ben niet echt een bierkenner. Maar die merken die je nu noemt die heb ik ook nog nooit in de koelkast gezien. Ik neem wel eens biertjes mee van IPA..de rest koopt hij zelf..maar zoals je weet hebben ze in Portland keuze genoeg..
Ik ga mijn nest in, wel vroeg maar het was vanmorgen ook heel vroeg..
Kodak, jammer dat het bij jullie ook gaat regenen. Toch kun je toch merken dat het weer veranderd..s'avonds ook lekker lang donker.
SFO, ik ben niet echt een bierkenner. Maar die merken die je nu noemt die heb ik ook nog nooit in de koelkast gezien. Ik neem wel eens biertjes mee van IPA..de rest koopt hij zelf..maar zoals je weet hebben ze in Portland keuze genoeg..
Ik ga mijn nest in, wel vroeg maar het was vanmorgen ook heel vroeg..
donderdag 21 februari 2008 om 09:43
donderdag 21 februari 2008 om 14:21
Nijn heb de maansverduistering gezien.En was geweldig.Ik zat net aanhet water te eten,en was goed te zien vanuit hier. Geweldig gezicht en natuurlijk mijn camera niet bij.GRR
Ik volg american idol niet als alleen de voorrondes.Dat is altijd wel lachen.
Bloem lekker gezwommen met de kinderen.
En ach gisteren was het lekker toch droog op een paar spatjes na Ik heb een heeerlijke lange wandeling kunnen maken bij shasta lake.
Bier ik ben eerlijk gezegt niet een echte bierdrinker of het moet erg warm zijn.En dan eens in de drie vier weken een glas. Dus niet echt een drinker.een wijntje vind ik dan weer veel lekkerder. Bij een heerlijke maaltijd. Of met een lekker stukje kaas en wat nootjes.
Ik zou vandaag ook vrij zijn maar helaas zijn er wat collega's ziek en dus mag ik aanrukken.Dus zal maar eens aanstalte gaan maken om mijn dienst te gaan doen.
Ik volg american idol niet als alleen de voorrondes.Dat is altijd wel lachen.
Bloem lekker gezwommen met de kinderen.
En ach gisteren was het lekker toch droog op een paar spatjes na Ik heb een heeerlijke lange wandeling kunnen maken bij shasta lake.
Bier ik ben eerlijk gezegt niet een echte bierdrinker of het moet erg warm zijn.En dan eens in de drie vier weken een glas. Dus niet echt een drinker.een wijntje vind ik dan weer veel lekkerder. Bij een heerlijke maaltijd. Of met een lekker stukje kaas en wat nootjes.
Ik zou vandaag ook vrij zijn maar helaas zijn er wat collega's ziek en dus mag ik aanrukken.Dus zal maar eens aanstalte gaan maken om mijn dienst te gaan doen.
donderdag 21 februari 2008 om 18:40
Nog steeds sneeuw grrrr en vandaag ijzel..rond rush hour ..jippppeeeee!!!!
Ik ben ook niet zo van het bier..... wijntje (rode) gaat er goed in... Mike hards lemonade (ligth) gaat er ook zo in....
Heb de maans verduistering gemist... trouwens als er iemand hier Jeapordy kijkt...dat meisje dat gisteren gewonnen heeft racheal zij is de dochter van mijn baas!!!! vanavodn zit ze in de finale!
Idols wat gaat die show toch door, Paula lijkt zwaar dronken of onder pain medication.... geen wonder dat de shows 2 uur duren ...
Ik ben ook niet zo van het bier..... wijntje (rode) gaat er goed in... Mike hards lemonade (ligth) gaat er ook zo in....
Heb de maans verduistering gemist... trouwens als er iemand hier Jeapordy kijkt...dat meisje dat gisteren gewonnen heeft racheal zij is de dochter van mijn baas!!!! vanavodn zit ze in de finale!
Idols wat gaat die show toch door, Paula lijkt zwaar dronken of onder pain medication.... geen wonder dat de shows 2 uur duren ...