Gezondheid alle pijlers

Ervaringen elektrische tandenborstel

13-12-2011 22:19 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend wil graag een elektrische tandenborstel. Ik vraag me af of het wel echt beter is dan een gewone tandenborstel.

Hij heeft nogal een moeilijk schoon te houden gebit en hoopt dat hij het schoner kan houden met een elektrische tandenborstel.

Wat zijn jullie ervaringen er mee?
quote:isabon schreef op 13 december 2011 @ 23:27:

Ik heb mijn Oral B weggegooid, vond het juist verschrikkelijk.

Dat getril, mijn hele hoofd trilde mee. Ik kon daar niet aan wennen.Grappig, mijn vriend kan er ook niet aan wennen. En die grote stoere man durft er ook niet mee onder de douche te poetsen, want 'je neemt een elektrisch apparaat niet mee onder de douche'.
Ach ja, er was ooit zo'n opzetding zodat de Oral-B ook als vibrator gebruikt kon worden. Dat is waar ook.

Was alleen in de randstad en zo te koop.
Ik heb een electrische tandenborstel van Oral B en het resultaat is prima maar ik vind dat ding zo goor worden. Heb 'm al een paar jaar, kostte ooit geloof ik zo'n ¤75,-

Telkens spoel ik het hele ding echt goed af onder de stromende kraan, veel langer dan dat ik met een gewone tandenborstel deed, en nog heb ik telkens een laag smerigheid op het oplaadstation en op het ding zelf. Dat zie ik par de volgende avond/ochtend. Niet op de borstel overigens, die blijft wel goed schoon maar volgens mij ligt dat meer aan de zwaartekracht dan aan iets anders.

Hebben jullie dat ook of doe ik iets verkeerd?
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 13 december 2011 @ 22:40:

ow wacht dat Philips ding zal de sonicare wel zijn denk ik zo. Geen zin om hem erbij te pakken.Goed bezig IBI, met dat buzzen
quote:TheEmpress schreef op 13 december 2011 @ 23:52:

Van Sonicare heb je verschillende soorten. Hoe hebben jullie je keuze gemaakt?Prijstechnisch. Heb gewoon de goedkoopste variant gekocht (zonder timer en zonder tandvleesmassage enzo). Werkt meer dan prima! Nadeel is wel dat ik de nieuwe borsteltjes alleen online kan kopen. Die hebben ze niet gewoon bij de drogist.
quote:Vl43inder schreef op 14 december 2011 @ 01:57:

Ik heb een electrische tandenborstel van Oral B en het resultaat is prima maar ik vind dat ding zo goor worden. Heb 'm al een paar jaar, kostte ooit geloof ik zo'n ¤75,-

Hebben jullie dat ook of doe ik iets verkeerd?Heb ik inderdaad ook. Dus als jij iets fout doet, doe ik dat ook.
quote:Lunax schreef op 14 december 2011 @ 02:07:

[...]

Heb ik inderdaad ook. Dus als jij iets fout doet, doe ik dat ook.

Fuck! Ik hoopte dit keer echt op een miskoop... Dat andere forummers zouden zeggen "Je hebt zeker dat en dat type, moet je ook niet doen he". Ben namelijk opzich heel erg tevreden over electrisch poetsen.

Eerlijk gezegd vind ik het grootste voordeel dat het mij niet zo veel moeite meer kost om mijn tanden te poetsen. Ik was namelijk gewoon wel eens te lui (al lees ik liever zelf: te moe) om 's avonds mijn tanden te poetsen met een gewone borstel. Het is ook best zwaar voor je arm na een avond forummen, toch?

Sinds ik die electrische tandenborstel heb sla ik zelden een keertje over, toen ik nog handmatig poetste vele malen vaker.
Ohhh getsie Vlinder, dat je kunt slapen met ongepoetste tanden... Dat kan ik niet, dan val ik niet in slaap.
quote:Vl43inder schreef op 14 december 2011 @ 01:57:

Hebben jullie dat ook of doe ik iets verkeerd?

Sorry, maar ik heb het niet..... Ik heb de oplader ergens anders staan, maar wel de duurdere die eerst had vervangen door 3 goedkopere van Oral-B. Ik haal het opzetborsteltje eraf. Spoel hem af en maak hem droog voordat ik hem op de oplader zet.

Zet hem er pas op als de ene die in gebruik is leeg is. De andere staat meestal maar een of twee dagen op de lader. Dan haal ik hem er af en leg hem er naast.

Ik had twee duurdere en die waren vrij snel kapot. Kan ook door het vallen gekomen zijn..... Stond eerst ook hoog. Nu niet meer.

De duurdere vond ik zo irritant vanwege de indicators na 2 minuten. Te hard drukken doe ik toch al niet meer na een aantal jaren gebruik. Ik gebruik ook maar 1 snelheid met meestal een zachte borstel.
Ik heb ook niet dat hij vies wordt, waar zou hij vies van worden? Je spoelt m toch af na het poetsen?

(ziet nu vlinder voor zich die poetst met mega-veel schuimend tandpasta )
Ik heb de sonicare, super ding. En de borsteltjes kun je reinigen in een kastje wat erbij komt, werkt met UV licht ofzoiets?

Kost wat, heb je wat. Ik wil 'm nooit meer kwijt.
Zijn er hier vrouwen (of mannen) die moesten wennen aan de overgang van handtandenborstel naar elektrische tandenborstel?
Wij hebben ook de Sonicare van Philips met de kleine ProResult opzetborsteltjes en we zijn er enorm tevreden mee.

Ik gebruik het nu al anderhalf jaar en het heeft mijn tanden enorm verbeterd: geen gaatjes meer en geen tandplak. Veel frisser gevoel. Ik zou niet meer zonder kunnen.

In het begin moest ik wel wennen aan het gekietel in mijn mond!
[..]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 01-10-2014 07:26
Reden: spam verwijderd
% gewijzigd
quote:dirkvd001 schreef op 30 september 2014 @ 23:11:

Ik mag sinds een tweetal weken een elektrische tandenborstel Oral-B Pro 2000 testen. Ik kan je aangeven dat hoewel ik al elektrisch poetste, deze Pro reeks een aantal pluspunten heeft ten opzichte van de goedkopere toestellen. De trillingen vallen echt goed mee en je kan eventueel een zachter opzetstukje kopen. Ik hou vooral van de waarschuwingsfunctie die aangeeft om de 30 seconden dat je naar het volgende kwadrant mag. Ook de indicatie dat je te hard poetst is een pluspunt. Echt mooie, schone en wittere tanden zijn het resultaat. Minpunt is dat het geen stil toestel is maar dat moet je er maar bijnemen.Ik denk dat TO na 3 jaar misschien wel aan een nieuwe tandenborstel toe is Dirk.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ja, ik heb ontdekt dat er Vitality Oral-B tandenborstels zijn waarop de opzetborstel van Oral-B niet past.

De opzetborstel van de Etos past er wel op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven