Lijf & Lijn alle pijlers

Start 2 Run - deel 5

30-11-2011 11:20 1922 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.

Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.

Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!

Vorige delen:

Start 2 run deel 1

Start 2 run deel 2

Start 2 Run, deel 4

Download voor je mp3:

Gratis:

http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx

Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km

Schema's op papier:

schema's Evy

Om je loopjes te plannen en te meten:

afstandmeten

mapmyrun

runningmap

Rek en strekoefeningen:

atletiekunie

youtube

Aikidostretching

Runinfo.nl

Stretchoefeningen

Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:

Blessurewijzer

Blessures

Tabel: rennen met Evy

NaamSerieWeekLeslian5 km11

Tabel: rennen zonder Evy

NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari

Extra tabel voor de kilometermeisjes

NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km

Doelen 2015

Max: 2015: LDR 120 km (mei)

Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
@kipkerrie: mooi verhaal aan het bier voor een wedstrijd, maar het is af en toe ook zo gezellig he Ik probeer altijd op zondagochtend te lopen en het wil nog weleens gebeuren dat er op zaterdagavond wat wijn in gaat dus het is bij mij ee nogal veel voorkomend probleem. Komende zaterdag ook een etentje met vriendinnen, ik moet maar oppassen dat ik genoeg water tussendoor drink, dan valt het de ochtend erna wel mee.

Net terug van 10,5 km die heerlijk ging. Ik had zoveel energie, zelf de laatste kilometers nog. Meestal ben ik dan niet meer vooruit te branden. Afgelopen woensdag heb ik me nog letterlijk het snot voor ogen gelopen in de storm. Ik wilde 4 km intervallen, steeds 100m versnellen en 300 meter rustig. Op de heenweg had ik wind mee dus vloog ik, nadat ik omgekeerd was heb ik de sprintjes laten zitten want uberhaupt vooruit komen zorgde er al voor dat ik flink moest hijgen. Het was bijna lachwekkend hoe langzaam ik ging. Nog meer mensen in de storm gelopen?
Wow goed bezig tomaatje! Ik heb zelf sinds dinsdag niet meer gelopen. Even mijn knie rust gunnen, oefeningen weer oppakken en dan zien we wel weer verder... Dus ook niet in deze storm gelopen. Respect hoor!!
@tomaatje, goed gedaan hoor!

@ kipkerrie, hoe is het nu met je knie?

Ik heb dinsdag 5km gelopen, in 2 delen weliswaar, want kon toch wel merken dat de conditie wat minder was geworden. Het regende, hagelde en waaide, maar het kon me niks schelen. Ik heb genoten! Woensdag ben ik voor het eerst in m'n leven naar een sportschool geweest. Wilde eens een keertje mee kijken om te zien hoe ik het zou vinden. Als het dan echt te slecht weer is om buiten te lopen zou ik dan naar de sportschool gaan. Maar dat is echt m'n ding niet.....Toen ik op de fiets zat, was er een man naast me aan het fietsen. Hij stonk gigantisch naar de rook.....En op zo'n crosstrainer of loopband vind ik ongelofelijk saai. Bovendien kost het me 55euro per maand en dat vind ik echt te veel. Ik ga wel buiten lopen

Over een uurtje ga ik naar de fysio. Ben benieuwd of het echt zo zeer doet als ze me vertelde.....Zal eens vragen of ik wel mag intervallen. Dan heb ik nog een beetje afwisseling voordat ik weer mag uitbouwen.
Vanmiddag klein rondje gedaan. Ik had bijna 20 km dus wou meer dan 5 lopen zodat ik 25 km zou hebben in totaal voor dec. Voer ik de gegevens in en wat denk je, blijf ik op 24.98km steken. grr

Max

25km voor dec

454 totaal 2011

langste duurloop 14 km
ha meiden

@ judith: hoe ging het bij de fyio?

@ bibianne: hahaha wat maakt dat nou uit liep je de 14 nu allemaal achter elkaar door? lukt dat goed?

@ kip: hoe is de knie?

@ tomaatje: we hebben aardig wat wind gehad ja!

morgen de bruggenloop (15 km) ben benieuwd. doe als duurloop want ik ben bekaf door de pup hier.... gaap. maar aangezien ik toch wil lopen morgen is het prima (dichtbij). ik zie het wel. als er maar niet zoveel wind is!
@Max

Ja van t werk is gelukkig allemaal weer goed gekomen, maar dat andere nieuws hakte er toch even goed in,pffff kan er niks over zeggen, heb ik beloofd, maar t was verre van fijn nieuws.

Wat heb je waardoor je niet kan fietsen? Volgens mij heb ik dat gemist?

@Kipkerrie

Wat voor nike app had jij ook alweer? Ik krijg de mijne in ieder geval maar niet goed gekalibreerd grrr ik heb de sportband.

Zou t toch maar bespreken over je knie, anders forceer je t teveel en kan je straks helemaal niet meer lopen, zou helemaal balen zijn toch?

@Tomaatje

Ik probeer altijd te gaan;)

@Bibianne

kan je t niet gewoon opnemen tijdens t lopen? Zodat je kan zien hoeveel je nog moet?

Vandaag wel gelopen, maar had er af en toe echt moeite mee.

5.31 km in 37:12 en 8,6 km p/u gelopen

Was donderdagavond ziek geworden. Gister ook nog en vandaag voelde ik me gammel. Toch enorm veel stress in mijn lichaam, dus moest gewoon wel gaan lopen. Normaal helpt t enorm goed, maar nu niet zo.

Ben nu in week 8
Elly, beterschap. Gewoon blijven lopen hoor om de stress er uit te rennen, en als rennen niet zo goed gaat even lekker wandelen. Is ook goed.

Ik kan op de garmin precies zien hoeveel km ik loop, maar ik wist niet hoeveel ik nog tekort kwam voor de 25 km. Wist dat ik iets meer dan 5 km moest lopen, maar die 500 meter extra waren niet genoeg.

Max, succes met de bruggen loop, als het bij jou hetzelfde weer is als hier zit dat wel goed

.

Die 14 km loop ik niet in een keer hoor, we hergroeperen elke keer en wandelen dan even een stukje voor we verder gaan. Met wandelen zet ik de garmin uit dus die 14 heb ik wel gerend.
@ elly: beterschap, hoop dat je een beetje opknapt. het is ook zulk raar weer. Stress werkt niet mee nee Ik heb een hernia op een anatomisch misvormde wervel (extra lendenwervel). Helaas al sinds augustus veel pijn. Lopen en wandelen gaat goed, liggen gelukkig ook maar zitten niet. Fietsen heeft waarschijnlijk de boel verergerd dus dat voorlopig even niet. Als die pijn maar weer weg gaat is het best.

@ bibianne: het weer was redelijk, op zich iets meer wind dan ik dacht en helaas tegen op de brienenoord brug.

Ik vond de organisatie niet geweldig het beginw was erg smal en met een enge dieper gelegen trambaan kwam ik er dus niet langs Maar ik heb rustig gelopen, geen gekke dingen gedaan met mijn vermoeide lijffie. Hahaha terwijl ik dit tik is pup en mams alweer buiten geweest meteen na de run en dollen en rennen hier rond samen. Die hebben dus echt nergens last van.... Grom ze moesten eens weten
Max, wat verschrikkelijk een hernia, fijn dat lopen nog wel gaat. Wat is de route van de bruggenloop, alleen rotterdam? Hoeveel km? Misschien iets voor mij volgend jaar.

Heb mezelf trouwens verbaasd vanochtend, 12.5 km in 1 uur 16 minuten, weet niet waar de energie vandaan kwam maar het ging vanzelf. Mijn beste run tot nu toe.
@ tomaatje: de wervelkolom is als een tompouce he drukken zoals zitten is niet goed, een beweging in extensie (strekbeweging) zoals lopen wel. gelukkig. de bruggenloop is 15 km. wat een goede loop had je!
@ Elly, beterschap!

@ Max, zat net je verslagen op je website al te lezen (leuk!) en vroeg me al af hoe je bruggenloop was gegaan.

@ tomaatje, mooie tijd hoor!

De fysio viel enorm mee. Het was natuurlijk niet echt prettig maar deed niet zo'n pijn als ze had gezegd. Ze vroeg hoe ik tegenover dry needling stond. Ze legde uit wat het was en het leek me wel wat. Is schijnbaar erg effectief. En omdat ik niet zo'n pijn had bij de reguliere behandeling dacht ze dat dit ook wel wat voor mij was. Ik moet komende week 3x.(iemand ervaring?) Mag gewoon hardlopen. Helaas niet intervallen en ook nog niet meer dan 5km maar ik mag lopen!

Dat heb ik vanmorgen ook gelijk weer gedaan. Lekker een rondje van 5km. Ging prima. Naderhand had ik wel last van m'n kuit, maar dat is volgens de fysio normaal
Elly, die nike plus is mij ook nog steeds niet gelukt. Rot ding. Iedere keer lopen en dan kom je terug, geeft ie niks op die kalibratie aan. Echt frusterend.

Bibianne, 14 km in wel ver zeg. Ook al wandel je tussendoor.

Hier nog steeds niet gelopen. Bult op me voet gaat niet meer weg. Is bot door me grote teen die scheef groeit, doordat ik altijd krappe schoenen en hakken draag.

Heb nu gympen gekocht. Misschien is hardlopen dan juist ook weer goed, maar ik heb steeds helemaal geen zin.

Komt misschien ook doordat ik al veel wandel met de hond.
@ Lian, wat vervelend van je voet! Ik weet natuurlijk niet of het voor jouw ook werkt, maar mijn zus heeft onlangs fitflop sneakers gekocht. Ze heeft ook steeds pijn aan haar voeten, maar met deze schoenen dus helemaal niet meer!
Heeee meiden lopen jullie nog wel?

@ judith lukt het goed met lopen? Geen last meer?

@ lian balen van die voet. Weet je dat er een soort spalkje voor is? Ik droeg nooit smalle schoenen maar heb rechts ook die bult. Soms wordt dat zelfs rood en warm en pijnlijk. Brede loopschoenen zijn dan handig

Bruggenloop achter de rug. Verslagje op http://www.runpower.nl
Halloo!

Ik dacht, ik kom weer eens kijken en wat denk je? Start to run deel 5 alweer!!! Goed bezig!!!

Ik loop nog steeds, maar wil regelmatiger gaan lopen dan dat ik nu doe. Nu soms zomaar anderhalve week niet en dan weer drie keer in de week. Op mijn smartphone heb ik nu een app die op de kaart laat zien waar ik heb gelopen, hoe lang en hoe veel km. Erg leuk!

@tomaatje: wat een run zeg!!! Knap!!
@Elly, ik gebruik de Nike app. Die kost normaal gesproken iets, maar in een bepaalde periode kon je hem gratis downloaden. Soms hebben ze in de AppStore van die acties.

@max, wat naar dat je wen hernia hebt!! Beterschap!

@judith, sterkte met de behandelingen deze week! Fijn dat je wel nog aardig lekker gelopen hebt!

@lian, dat klinkt pijnlijk zeg! Hopelijk helpen je nieuwe schoenen...

@tomaatje, wauw! Wat enorm goed!! En die tijd! En met die wind!!! Echt knap!

Vorige week na dinsdag niet meer gelopen vanwege mijn knie. Wel een paar oefeningen gedaan die ik vorig jaar van de Fysio gekregen had. Gisteren weer gelopen en helaas weer last van mijn knie. Wel later (nu pas na een uur, vorige week al na een half uur), maar nu nog steeds wel last.

De komende tijd heb ik weinig tijd om te lopen, omdat ik begin januari 3 examens heb en ik erachter ben gekomen dat ik nog veeeeeel moet leren
@ Kipkerrie, balen van je knie. Waar heb je precies last? Ik heb echt rust gehouden en dat is voor mijn knie heel goed geweest.

Gister heb ik weer 5km gelopen. Dat ging prima. Echt pijn heb ik niet meer (knie voel ik helemaal niet meer). Meer een zwaar gevoel in de linkerkuit. Het is al wel een stuk minder dan vorige week dus heb wel het idee dat de behandelingen aanslaan.

Afgelopen maandag heeft ze me behandeld dmv dry needling. Daar werd ik enorm misselijk van dus dat doen we niet nog een keer
@ kipkerrie: al vanaf augustus maar we gaan de goede kant op met de pijn vind ik. welke examens moet je doen? sterkte met leren! balen van die knie zeg

@ judith: mmmm waarschijnlijk hield je jouw adem in toen ze met die naalden aan de slag ging want misselijk kan je dan zeker worden. maar als de rest ook goed aanslaat lijkt dat toch ook goed. fijn dat het beter gaat. lig je nou nog een beetje op schema? want wat doe je nu als schema?

@ sokkie: leuk he die smartphones

ik ga later vandaag lopen. ik heb allerlei afspraken en het komt er niet van. dat wordt dus in het donker... dat doe ik eigenlijk nooit

nu eerst naar een afspraak voor een ademtrainer. ben erg benieuwd, zal dat vervolgen op mijn weblog
Ja, rust gaat wel goedkomen met het leren bedrijfseconomie, belastingwetgeving en bestuurlijke informatievoorziening...

Mooi dat het de goede kant op gaat max, dat is heel fijn!!

In het donker lopen vind ik meestal niet zo erg. Wel reflecterend hesje aan zodat je goed zichtbaar bent! En verder een beetje door de wijk dwalen, extra leuk nu er al veel kerstbomen staan, lekker bij iedereen naar binnen gluren ;)
Haha kipkerrie dat van dat binnengluren wilde ik ook zeggen! Vind ik ook altijd zo leuk! Straks mag ik weer
@max Mag ik ook in de tabel van 2012?

Mijn doel is: 1000 km
Hee Sokkie, leuk dat je weer meeschrijft, kan me herinneren dat we Evy deel 2 op hetzelfde moment aan het doen waren, alleen jij ging altijd veel harder dan ik ;) Gaat het nog steeds lekker?

Ik heb vandaag 13 km gedaan (wil 1 lange run per week doen, uiteindelijk 15 km, maar bouw hem met 500 meter per week uit, volgende week dus 13,5). Ik kies een tempo dat ik lekker vind en pas bij 10 km mag ik van mezelf kijken wat voor tijd ik aan het lopen ben. Ben altijd bang dat ik mezelf kapot ga lopen als ik het te langzaam vind gaan namelijk. Ik dacht dat ik redelijk traag ging, maar bij 10 km zag ik dat ik op precies een uur zat. 13 km uiteindelijk in precies 1 uur 18 minuten. Ben wel trots, maar denk dat ik beter toch wat langzamer had kunnen gaan, ik voel me nu ontzettend stijf, nu al spierpijn en niet meer vooruit te branden ;)

De rest van de week heb ik erg gefaald, want naast die ene lange run wil ik iedere week ook 1x 5 km en 1x 10km doen en dat heb ik niet gedaan deze week. Volgende week weer beter. Jullie nog gelopen? Er wordt niet veel gepost maar misschien was dat wel omdat jullie zo druk aan het rennen waren ;)
Vandaag 12 km gelopen. Tjonge wat een blubber zeg na al die regen, soms stond het hele pad blank en moest ik door de struiken struinen. Bij boeschoten liepen 3 reeën op het veld, ze namen de benen toen ik er aan kwam. Er staat een hoog hek om het veld met 2 stroomdraden er boven om ze er buiten te houden maar ze sprongen zonder enige moeite tussen de draden door het bos in, mooi gezicht.

Had Evy mee genomen met les 24/25/26 dan zie ik de training als blokjes. Anders vind ik het zooo saai. Nam de schaapskooi route van 14 km maar ging zoals gewoonlijk weer verkeerd, doe ik altijd daar. Was ik bijna weer bij de auto maar had pas 8 km gelopen, toen de route van 5 km er maar achteraan gedaan.

43 km dec

472 km totaal
Ha Tomaatje!

Ja, wij renden toen gelijk op! Je gaat hartstikke goed nu zie ik!

Hier gaat het ook goed, net als jij afstanden aan het vergroten. Zit nu op 10,5 km.
Ik heb vandaag ook weer 5km gelopen. Ging prima. Merk nu echt dat ik baat heb bij fysiotherapie. Van de week kreeg ik al na 1,5 spierpijn in m'n kuit. (en na afloop bleef het ook lang pijn doen) Nu kwam het pas net voor de 5km en heb ik nu eigenlijk niet echt last. Heb weer een hele zooi aan oefeningen meegekregen

@ max het zou best kunnen hoor dat ik mijn adem inhield toen ze de naald erin deed, maar het schijnt wel vaker voor te komen dat mensen er beroerd van worden.

Jij bent nu lekker in Schotland toch? Hopenlijk heb je daar lekker hardloopweer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven