Jongensnamentopic

13-09-2010 13:40 3216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw deel!

Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
quote:wipwap schreef op 12 december 2011 @ 18:50:

Ik vind Misha mooi. Een lieve naam.

Mooi, maar in mijn ogen ook wel een beetje jaren '70/'80
Liron, apart en mooi.
Abel gaat ook nog mee het rijtje in.
Nou ik ben dat echt niet met je eens.

Fiets en Viets spreek je hetzelfde uit, en klinkt dus ook hetzelfde zo noem je je kind toch ook niet?
@nanoe

Kom je uit Amsterdam e.o. dat je dat hetzelfde uitspreekt? De v en f zijn in het Nederlands nl echt 2 verschillende letters met een verschillende uitspraak! Hoewel ik het geen mooie naam vind is Faas wat mij betreft dus echt wel anders dan vaas.
Nee gelukkig woon ik niet daar haha.

Maar hoe zou Faas dan moeten klinken, ik kan me er niks anders bij voorstellen.

Ieder zijn keus hoor is niks mis mee.
Een beetje lastig uitleggen als je het niet kan horen/voelen/zien maar bij de f blaas je veel meer lucht en een v kan je voelen trillen op je lip. Maar het klopt dat een deel van Nederland (blijkbaar ook buiten Amsterdam) dat verschil niet kent dus mijn keus zou het ook niet zijn. Amsterdam is trouwens wel een hele leuke stad om te wonen hoor :-)
Ik vind Liron ook wel mooi geloof ik!

Niek vind ik prima maar niet bijzonder, Olaf vind ik helemaal niks, Aron mwah, Abel stukken mooier! Samuel vind ik wel echt een prachtige naam, ook leuk tot Sam af te korten.
Ik ben al maanden aan het denken over de ' perfecte' jongensnaam, de meisjesnaam heb ik (we) al. (overigens ben ik nog niet eens bezig met zwanger worden).

Ik kan maar geen goede jongensnaam vinden, we willen een beetje een latino naam (of in ieder geval een naam, die ook in het spaans goed te gebruiken is, man en zijn hele familie zijn namelijk spaanstalig)

2 lettergrepen vind ik meestal het mooiste, maar geen standaard latino namen zoals Juan, Carlos, Luis etc.

Zucht wat is dat toch moeilijk....het is maar goed dat ik nog niet zwanger ben
quote:Missprincesa schreef op 13 december 2011 @ 23:03:

Ik ben al maanden aan het denken over de ' perfecte' jongensnaam, de meisjesnaam heb ik (we) al. (overigens ben ik nog niet eens bezig met zwanger worden).

Ik kan maar geen goede jongensnaam vinden, we willen een beetje een latino naam (of in ieder geval een naam, die ook in het spaans goed te gebruiken is, man en zijn hele familie zijn namelijk spaanstalig)

2 lettergrepen vind ik meestal het mooiste, maar geen standaard latino namen zoals Juan, Carlos, Luis etc.

Zucht wat is dat toch moeilijk....het is maar goed dat ik nog niet zwanger ben

Mijn man heet Philip en dat is echt een ideale naam in zowel Spaanstalige als Engelstalige landen (en in de rest van de wereld), hij werkt heel internationaal dus kan het weten, de naam wordt altijd elegant uitgesproken en verstaan. Als je wat meer met de Spaanstalige landen hebt dan zou ik wel eerder gaan voor Felipe oid.

Als je die naam niet mooi vindt, kijk dan eens naar de stambomen van het koningshuis of andere gerennomeerde families uit Spanje/zuid Amerika. Vaak kiezen zij voor niet te lange, niet te korte, maar wel krachtige namen zonder bijbetekenis.

Ik vind zelf "Mauro" ook heel leuk.
Missprincesa, mijn Nederlandse neef en zijn Spaanse vrouw hebben hun zoontje Hugo genoemd. Verder vind ik Manuel en Ramon leuk.
Felipe heeft ook wel wat inderdaad, nog nooit eerder aan gedacht. Mauro vind ik ook een leuke naam, alleen nu zo beladen. Aan de andere kant wie kent de naam over 10 jaar nog, of liever gezegd het hele verhaal. Hugo vind ik helemaal niet leuk, zo heten een aantal honden en een oer hollandse boeren jongen. Niks mis mee, maar geen goede associaties :p

Ramon vind ik dan wel weer leuk, maar is al jaren een soort van grapje tussen ons (ik kan geen rollende r maken en gebruikte rrrrrrramon dan om te oefenen.

Manuel vind ik alleen leuk als het op z'n spaans wordt uitgesproken, hier in Nl niet. Tip van die koningshuizen is wel een goede.
Ik meld me ook bij dit topic! Ik ben ruim 21 weken zwanger en we weten sinds maandag dat we een zoontje krijgen. Nu kunnen we dus echt over namen gaan nadenken.

Ik vind persoonlijk een jongensnaam moeilijker dan een meisjesnaam omdat ik er maar heel weinig leuk vind (maakt kiezen wel weer makkelijker).

We hebben een paar eisen:

Mag niet beginnen met een M (want daar begint de naam van dochter al mee).

Mag niet beginnen met een N (is eerste letter achternaam en ik hou niet van alliteratie).

We neigen naar 2 lettergrepen, maar dat is geen must. Dochter heeft een normale Nederlandse naam (niet ouderwets, maar ook niet uberhip). Al hadden we voor dochter ook wat engelsklinkende namen op ons lijstje staan.

Tot nu toe heb ik pas 1 leuke en dat is Yannick (spreek uit als Janniek). Iemand nog suggesties? (hoeft dus niet op deze naam te lijken hoor, ik sta nu nog overal voor open!).
@ DTJ

Marnik (oh nee, is met de M...maar wel heel leuk vind ik haha)

Simme

Yarrick

Jorg

Jorn

Len

Mart

Xander

Nard

Mick

Nick

hmm ik ben blijkbaar niet zo van de tweelettergrepige namen haha
Jeroen

Sebas

Janniek,

Lucas,

Yorick (of Jorick)

Jasper

Stefan
quote:angel__ schreef op 14 december 2011 @ 12:58:

Jeroen

Sebas

Janniek,

Lucas,

Yorick (of Jorick)

Jasper

Stefan

die vind ik leuk!!

verder:

thomas

yannick maar dan als jannik uit gesproken

wouter

bastiaan

ewout
@ DTJ

Jonas

Jorik

Cedric

Abel

Axel

Alec

Joris

Kyan

Duuk

Evan

Ferran
@ DTJ

Jonas

Jorik

Cedric

Abel

Axel

Alec

Joris

Kyan

Duuk

Evan

Ferran
op een of andere manier vind ik Nels een leuke naam, wat vinden jullie hier nou van??
Nels? Nee, vind ik niks. Doet me ook denken aan Mr Nelson van Pippi Langkous.

Nils of Niels vind ik wel mooi.
@ jacjac Nels vind ik niet mooi Mels vind ik wel super.

Grappig dat 1 letter zo'n verschil maakt
@ jacjac Nels vind ik niet mooi Mels vind ik wel super.

Grappig dat 1 letter zo'n verschil maakt
quote:nicky_star schreef op 12 december 2011 @ 17:10:

Hoi!

Wat vinden jullie van de naam Misha?

Wel aardig, maar ik vind Micha (spreek uit: Miegaa) mooier.
quote:_kara_ schreef op 14 december 2011 @ 13:19:

Nels? Nee, vind ik niks. Doet me ook denken aan Mr Nelson van Pippi Langkous.

Of aan Nelson Mandela...
quote:mup1986 schreef op 14 december 2011 @ 11:34:

@ DTJ

Marnik (oh nee, is met de M...maar wel heel leuk vind ik haha)

Simme

Yarrick

Jorg

Jorn

Len

Mart

Xander

Nard

Mick

Nick

hmm ik ben blijkbaar niet zo van de tweelettergrepige namen hahahmmm, om eerlijk te zijn niet heel erg kapot van...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven