Werk & Studie alle pijlers

Wie solliciteert momenteel ook? deel 2

06-03-2011 19:54 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel 2 van het algemene sollicitatietopic

"Wie solliciteert momenteel ook?" ooit opgestart door Akkies:

quote:Akkies schreef op 08 juli 2009 @ 17:35:

Ik ben op zoek naar mensen die momenteel ook druk bezig zijn met solliciteren en die hierover ervaringen willen delen. Over alles wat erbij komt kijken! Denk aan openingszin brief, voorbereiden op gesprekken, afwijzingen, frustraties Misschien brengen we elkaar op ideeën!Ik heb de vrijheid genomen om het tweede deel hiervan te openen omdat het de bedoeling is dat topics na 3000 posts worden gesloten.
Oehh spannend!!! Even erachteraan bellen naar je kennis?
Oh spannend! ik hoop dat je op gesprek mag.
Nou, ik ken haar ook weer niet ZO goed, en ik weet niet zeker of zij nog weet wie ik ben. Ik ken haar uit een vorige baan en de overkoepelende organisatie waarbij zij werkt is nogal groot namelijk, dus voor haar was ik echt een van de velen. Ik ben ook niet zo van het bellen om het bellen... Maar als ik ergens volgende week nog niets heb gehoord heb ik natuurlijk wel een mooie reden om te bellen
Spannend Typette! Hopen op positief bericht.

En Ladyanne, wat kan ik er nog op zeggen? Wat Typette zegt, die UZB's weten echt niet wat ze willen, zucht.... Gelukkig heb je morgen je intake nog.
@Typette: zonde, dit was echt het moment geweest om voorafgaand aan de brief even alvast bekend te maken dat je ging solliciteren en de banden met de afhandelaarster even aan te trekken.

Volgende keer gewoon doen, ook al ken je haar niet zo goed.
Nou, ik heb een hele onpersoonlijke ontvangstbevestiging gehad, echt zo'n standaardmail zeg maar, dus ik betwijfel of ze nog enig idee heeft wie ik ben... Maar misschien had ik inderdaad beter even een plan de campagne kunnen maken in plaats van meteen als een razende die brief te gaan zitten schrijven en versturen, en had ik idd eerst even moeten bellen... story of my life weer
Het is nooit te laat om te veranderen!
Ben eindelijk m'n eerste sollicitatiebrief aan het schrijven. Veel te laat natuurlijk, vandaag is de deadline. Ik moet er nog even inkomen hoor. Kon makkelijk opschrijven wat ik heb gedaan, maar waarom ik nu perse bij hun zou willen werken behalve de locatie? pffff...
Locatie is misschien geen al te sterk argument... Succes!
Dat had ik zelf natuurlijk ook wel begrepen Ik heb er wat meer van weten te maken.

Maar goed, brief is af, nu bijlagen aan het verzamelen en dan kan ie de deur uit.
Spuimoment: vandeweek brief geschreven op functie die helemaal aansloot bij mijn opleiding + ervaring. Krijg ik vandaag een afwijzing: andere kandidaten sluiten beter aan op het profiel. Grrrr... Hoe goed moet je aansluiten tegenwoordig....

Maar goed, het weekend staat voor de deur, ff geen sollicitatiestress!
Het weekend staat voor de deur, dus juist wel sollicitatiestress.....

Al zit ik nu op mijn werk te nietsen omdat de applicatie niet werkt, dus ik zou ook wel even kunnen gaan solliciteren.
Tja ik werk niet, dus ik solliciteer doordeweeks. In het weekend heb ik tijd voor mijn vriend en sociale contacten die wel een werkleven hebben.

Succes met solliciteren Kaaaatje!
@Snoepie. Irritant he! Alsof die mensen die helemaal aansluiten nog een enorme uitdaging vinden in zo'n baan... Of ze kunnen gewoon heel goed bluffen. Voor jou een fijn weekend, en voor Kaaaaaaaaatje veel succes met solli's! En de rest ook
Ik denk niet dat ik er dit weekend echt mee bezig ga overigens....

andere plannen en ik zal hier wel geen tijd voor gaan maken.
Intakegesprek gehad,maar mevrouw wilde 2 referenten, ik kan wel 2 referenten leveren maar dat zijn mensen die in hetzelfde bedrijf werken,maar ze wilde nog eentje van een ander bedrijf,maar het probleem is dat het werk wat ik hiervoor heb gedaan,7 jaar geleden maar een oproepbaantje was en ik echt niet meer weet(heb alle documenten doorgespit) wie het was en het was via een UZB die niet meer bestaat.Daarvoor zo'n 10 jaar terug heb ik wel 2 jaar gewerkt voor een heel groot bedrijf en nog wel een naam weet maar niet meer weet of degene nog werkzaam is en mij uberhaupt nog kent, ik denk dat ik UZB maar mail dat ik helaas geen andere referent kan aanleveren.
@Ladyanne, ik zou gaan voor uit hetzelfde bedrijf, als het meer dan 7 jaar geleden is dan lijkt me dat wel zo praktisch.
Wat suf ook dat ze zo hameren op een andere referentie! Ze hebben toch in je CV kunnen zien at het al meer dan 5 jaar geleden was dat je een andere werkgever had?

Je zou trouwens ook kunnen overwegen om een klant voor wie je veel werkt kan vragen als referent. Als dat tenminste kan in jouw werk...

Of desnoods iemand die jou goed kent en een goed verhaal over je kan ophangen. Een studiegenoot, een docent of zelfs een familielid of vriend! Ik bedoel, als er niet gezegd is dat het een werkgever oid moet zijn, dan kan dit toch ook?

Edit. Ik lees dat het wel iemand van een bedrijf moet zijn. Maar dan kom je toch weer op jouw probleem, en dan is bovenstaand toch de beste oplossing voor dit probleem? Je kan het allicht een kansje geven... Al die eisen die ze stellen, het is om doodmoe van te worden!
ja idd om doodmoe van te worden, ik heb haar al gemaild, dat ik ondanks dat ik mijn documenten heb doorzocht ik haar geen andere referent kan geven, wel een 2e uit hetzelfde bedrijf. Ze moet het maar hier mee doen
Ladyanne, ik zou ook gaan voor 2 referenten uitgetelde bedrijf. Ik bedoel, het hele idee van een referent is toch juist dat iemand een actueel beeld kan geven over jou als persoon. Ik zou zelf niet eens meer weten hoe ik 7 jaar geleden was, laat staan dat een ander dat kan doen.. Maar misschien nog iemand uit je vrijwilligersomgeving? Bv uit een commissie of bestuur ofzo?

Ik heb nu ook even geen sollicitatiestress dit weekend, geen deadlines die aflopen, want geen vacatures. Zit nu wel na te denken om een open sollicitatie te sturen naar een bedrijf waar ik drie jaar geleden ook al open heb gesolliciteerd. Maar twijfel, want toen heb ik ze afgebeld omdat ik voor mijn laatste job heb gekozen. Zou het dan niet raar zijn dat ik nu weer open solliciteer? Maar goed, misschien kennen ze me ook niet meer.. Maar goed twijfel ook omdat ik uiterlijk deze week bericht krijg van die ene functie die nog loopt. En wil ze niet weeer afzeggen omdat ik wat anders heb, lijkt me dat ik dan nooit meer daar kan solliciteren..

Wat is trouwens jullie ervaring met open sollicitaties?
@ Ditjedatje: ik heb zelf geen ervaring met open sollicitaties, maar ik hoorde twee dagen geleden toevallig van een vriendin dat het haar haar huidige baan heeft opgeleverd. Het kan dus wel! Misschien kun je even wachten met je open sollicitatie tot je weet wat de uitkomst is van wat je nu in de pijplijn hebt. Ondertussen kun je natuurlijk wel een open sollicitatie sturen naar een ander bedrijf waar je nog nooit open hebt gesolliciteerd

@ Snoepie: ik herken je gevoel helemaal, denk je dat iets perfect is voor jou... zijn er toch nog steeds mensen perfecter Maar gewoon volhouden hoor! Er komt vanzelf iemand die jou juist weer kiest!

@ Ladyanne: jeetje, wat een gedoe met die referenten. Zou ik ook echt doodmoe van worden. Is het een hele ingewikkelde/verantwoordelijke functie, dat ze zo moeilijk doen?

@ Dapperedoda: dat is natuurlijk zo, wat dat betreft is het forum wel een goeie schop onder mijn kont om een beetje door te pakken, merk ik nu

Ik ben gistermiddag ook gebeld door een uitzendbureau, maar ik was bij de afstudeerpresentatie van mijn vriend dus ik had mijn telefoon uitstaan. Ze hadden mijn voicemail dus maar ingesproken. Toen ik 'm afluisterde was het net te laat om nog terug te bellen. Wel irritant, want ik weet nu dat ik op intake mag komen en dat ze me willen voorstellen voor een functie, maar ze zei niet wat voor functie. Ik heb op twee dingen gesolliciteerd daar, maar het kan natuurlijk ook nog iets heel anders zijn. Nu loop ik me dus het hele weekend af te vragen of het iets leuks is, of een of ander suf callcenterbaantje waar ze verder niemand voor kunnen vinden

Ik had me ook voorgenomen om het weekend even vrij te zijn van sollicitatieactiviteiten, maar ik ben te geobsedeerd op het moment, ik loop er voortdurend over te piekeren. Is ook wel logisch, want komende week loopt mijn huidige werk af. Ik moet gewoon snel iets nieuws vinden nu...
@ typette, ja ik kan dat helemaal voorstellen dat je daar over kan piekeren.

Nou op dit moment hebben ze geen vacatures maar ze zochten alvast nieuwe mensen die ze kunnen voorstellen aan hun bedrijven.
Hoi iedereen! Ik ga nu ook beginnen met solliciteren. Over 2 maanden studeer ik af en over 2 maanden heb ik ook geen inkomen meer. We gaan allemaal een leuke baan krijgen hopelijk zeer binnenkort. Succes allemaal alvast.
Geezzzzzzzz ik zie nu dat het gesprek dat ik wo heb meteen is met de CEO en de CFO van het bedrijf! Zou dat betekenen dat er maar één solli-ronde is? Poeh. Niet zenuwachtig worden nu!!!
Hallo, ik meld me hier ook!

Per januari stopt mijn huidige baan en solliciteer me een rotje. Ik ben vorig jaar mei werkeloos geworden omdat - door de crisis - er niet genoeg omzet was om mij in dienst te houden. In juni aan de slag gegaan voor een geweldige - helaas tijdelijke, ivm zwangerschapsverlof - baan. Na 7 maanden is dit helaas voorbij. Soms maak ik me wel zorgen, ik ben gescheiden, heb 2 kinderen en een aardige huur (geen recht op huurtoeslag). Als ik binnen 3 maanden geen baan heb, verlies ik ook mijn kinderopvangtoeslag. Mijn huidige opvangkosten zijn 2100 euro per maand - waarvan ik 1500 euro terug krijg momenteel, dus dat kan ik echt niet missen. Mijn WW inkomen wordt lager dan mijn opvangkosten, dus dan zou ik ze van de opvang af moeten halen (2 maanden opzegtermijn) en bij een nieuwe baan weer op de lijst moeten zetten (wachttijd langer dan 1 jaar, dat slaat dus nergens op).

In mijn branche is het vrij krap op de arbeidsmarkt. Al heb ik een goed cv en ruim ervaring, met mij solliciteren ook nog 60/70 anderen op die functie. Nu was ik bij mijn huidige baan ook 1 van de 55, maar ik stuit nu op lange trajecten en toch afwijzingen vanwege het ruime aanbod. Ik heb een boel uitstaan (nog geen gesprekken trouwens), dus het kan natuurlijk nog gebeuren. En dat gebeurt ook wel, dat vertrouwen heb ik heus wel. Maar ik heb ook weleens nachtmerriescenario's dat ik mijn huur niet meer kan betalen, dat ik mijn kinderen niet meer kan geven wat ze nodig hebben op materieel gebied en dat ikz e kwijtraak omdat ik in de financiele problemen kom. Ik ben wees, dus ook geen achtervang wat ouders oid betreft.

Stom achteraf, want ik ben voor 2 banen benaderd tijdens deze tijdelijke baan. Maar dan moest ik 3 maanden voor einde contract weggaan en dat vond ik niet fair tegenover mijn huidige werkgever. Ik had een groot project en dat wilde ik ook netjes afronden. Hopelijk heb ik door dit geintje niet mijn eigen glazen ingegooid en betaalt karma zich terug

Enniehoe...ik meld me dus ook hier en duim voor allen die in desperate need zijn. :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven