Jongensnamentopic
maandag 13 september 2010 om 13:40
Het is weer tijd voor een nieuw deel!
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
woensdag 14 december 2011 om 22:59
quote:angel__ schreef op 14 december 2011 @ 12:58:
Jeroen / valt af, zeer naast familielid heet al zo.
Sebas / mwah
Janniek, / vind ik de andere spelling mooier.
Lucas, / Wel aardig
Yorick (of Jorick) / super! Helaas al een neefje die zo heet....
Jasper / ook te dichtbij al bekend
Stefan/ negatieve associatie mee
Jeroen / valt af, zeer naast familielid heet al zo.
Sebas / mwah
Janniek, / vind ik de andere spelling mooier.
Lucas, / Wel aardig
Yorick (of Jorick) / super! Helaas al een neefje die zo heet....
Jasper / ook te dichtbij al bekend
Stefan/ negatieve associatie mee
woensdag 14 december 2011 om 23:00
donderdag 15 december 2011 om 11:50
@ DTJ
Ik was er al bang voor. Aangezien ik nog steeds ziek op de bank lig, doe ik nu nog maar weer een nieuwe poging en gooi gewoon alle tweelettergrepige namen erin die ik weet;)
Ebian
Hugo
Siebren
Gerwin
Alec
Remert
Joas
Boaz
Chris(tian)
Silvan
Silvijn
Jochem
Marthijn
Matthijs
Milan
Leon
Leander
Robin
Timo
Timon
Timme
Levi
Jari
Floris
Julian
Arjen
Jurre
Jurriën
Juriaan
Ruben
Quinten
Xavier
Cesco
Jesse
Jelle
Jessie
Axel
Casper
Joris
Joppe
Roan
Pff drama, ik vind namen van 2 lettergrepen niet mooi dus ik roep echt maar wat haha. Als je het niks vind hoor ik het ook graag, ga ik weer verder denken (moet toch iets doen om mn dag door te komen)
Ik was er al bang voor. Aangezien ik nog steeds ziek op de bank lig, doe ik nu nog maar weer een nieuwe poging en gooi gewoon alle tweelettergrepige namen erin die ik weet;)
Ebian
Hugo
Siebren
Gerwin
Alec
Remert
Joas
Boaz
Chris(tian)
Silvan
Silvijn
Jochem
Marthijn
Matthijs
Milan
Leon
Leander
Robin
Timo
Timon
Timme
Levi
Jari
Floris
Julian
Arjen
Jurre
Jurriën
Juriaan
Ruben
Quinten
Xavier
Cesco
Jesse
Jelle
Jessie
Axel
Casper
Joris
Joppe
Roan
Pff drama, ik vind namen van 2 lettergrepen niet mooi dus ik roep echt maar wat haha. Als je het niks vind hoor ik het ook graag, ga ik weer verder denken (moet toch iets doen om mn dag door te komen)
vrijdag 16 december 2011 om 15:37
vrijdag 16 december 2011 om 18:07
Hier ook op zoek naar een jongensnaam!! Zoon 1 heet Rowan, de achternaam is één van de meest voorkomende namen van NL, dus de voornaam mag best een beetje apart zijn. Ook vind ik het leuk als het niet zo snel verkleind wordt (Jeroentje, Daantje, Niekie, Joppie, enz.).
Borre vind ik heel leuk, maar dat vind man niets. Theije vind ik ook leuk, maar dat vind man ook een beetje 'mwah'. Iemand nog leuke ideeën?
Borre vind ik heel leuk, maar dat vind man niets. Theije vind ik ook leuk, maar dat vind man ook een beetje 'mwah'. Iemand nog leuke ideeën?
vrijdag 16 december 2011 om 21:25
@DTJ; Yannick is erg leuk! Maar het is Bretons en dat spreek je als jongensnaam uit als Jahnnihk, niet als Janiek. Uitspraak "Janiek" is namelijk van Yanique, en dat is een meisjesnaam...
Niet bijdehand bedoeld, maar mijn neef komt uit Bretagne en heet ook Yannick, vandaar . Gaat hier in Nederland vaak mis qua uitspraak.
Niet bijdehand bedoeld, maar mijn neef komt uit Bretagne en heet ook Yannick, vandaar . Gaat hier in Nederland vaak mis qua uitspraak.
zaterdag 17 december 2011 om 14:46
Zoals ik zei, ik sta er zeker voor open, dus bedankt!quote:mup1986 schreef op 15 december 2011 @ 11:50:
@ DTJ
Ebian /nee
Hugo /negatieve associatie mee
Siebren /mwah
Gerwin /nee
Alec /wel aardig
Remert /nee
Joas/nee
Boaz /neeeeeeeeeh
Chris(tian) /wel leuk, alleen wederom al familie die zo heet
Silvan / gaat
Silvijn /nee
Jochem /leuk, alleen zeer naaste familie die zo heet!
Marthijn
Matthijs
Milan /te populair
Leon /ook wederom zeer naaste familie
Leander
Robin / leuk! Alleen heb ik eigenlijk ook gezegd dat ik geen naam wil die voor zowel een jongen als een meisje kan.
Timo / ook wel aardig
Timon
Timme
Levi
Jari
Floris
Julian
Arjen
Jurre
Jurriën
Juriaan
Ruben
Quinten
Xavier
Cesco
Jesse
Jelle /leuk, die is al vaker door mijn hoofd gekomen, ga ik ook eens noteren.
Jessie
Axel
Casper
Joris
Joppe / haha, doet me aan joppiesaus denken!
Roan
Pff drama, ik vind namen van 2 lettergrepen niet mooi dus ik roep echt maar wat haha. Als je het niks vind hoor ik het ook graag, ga ik weer verder denken (moet toch iets doen om mn dag door te komen)Het hoeft niet perse 2 lettergrepen te zijn hoor. Maar 3 wordt al best wel lang en 1 lettergreep komt hier in de omgeving echt onwijs veel voor dus dat maakt de keus ook al weer beperkter.
@ DTJ
Ebian /nee
Hugo /negatieve associatie mee
Siebren /mwah
Gerwin /nee
Alec /wel aardig
Remert /nee
Joas/nee
Boaz /neeeeeeeeeh
Chris(tian) /wel leuk, alleen wederom al familie die zo heet
Silvan / gaat
Silvijn /nee
Jochem /leuk, alleen zeer naaste familie die zo heet!
Marthijn
Matthijs
Milan /te populair
Leon /ook wederom zeer naaste familie
Leander
Robin / leuk! Alleen heb ik eigenlijk ook gezegd dat ik geen naam wil die voor zowel een jongen als een meisje kan.
Timo / ook wel aardig
Timon
Timme
Levi
Jari
Floris
Julian
Arjen
Jurre
Jurriën
Juriaan
Ruben
Quinten
Xavier
Cesco
Jesse
Jelle /leuk, die is al vaker door mijn hoofd gekomen, ga ik ook eens noteren.
Jessie
Axel
Casper
Joris
Joppe / haha, doet me aan joppiesaus denken!
Roan
Pff drama, ik vind namen van 2 lettergrepen niet mooi dus ik roep echt maar wat haha. Als je het niks vind hoor ik het ook graag, ga ik weer verder denken (moet toch iets doen om mn dag door te komen)Het hoeft niet perse 2 lettergrepen te zijn hoor. Maar 3 wordt al best wel lang en 1 lettergreep komt hier in de omgeving echt onwijs veel voor dus dat maakt de keus ook al weer beperkter.
zaterdag 17 december 2011 om 14:48
quote:elisa81 schreef op 16 december 2011 @ 15:37:
Hoi dames, wat vinden jullie van de jongensnaam BOUK? De compagnon van mijn broer heet zo en ik vind het erg mooi (zeker in combi met de achternaam die ook met een B begint). Omdat er veel meisjes zijn die Boukje of Baukje heten, wil ik even testen of het niet meisjesachtig is?
Bouk op zich vind ik niet meisjesachtig klinken maar juist wel stoer. Echter meisjes die Boukje heten zullen ook vaak zo afgekort worden dus ik denk dat je wel enige associatie krijgt.
Persoonlijk vind ik de naam niets, maar ja. Namen zijn nu eenmaal erg persoonlijk dus van meningen van anderen zou ik je niet teveel aantrekken.
Hoi dames, wat vinden jullie van de jongensnaam BOUK? De compagnon van mijn broer heet zo en ik vind het erg mooi (zeker in combi met de achternaam die ook met een B begint). Omdat er veel meisjes zijn die Boukje of Baukje heten, wil ik even testen of het niet meisjesachtig is?
Bouk op zich vind ik niet meisjesachtig klinken maar juist wel stoer. Echter meisjes die Boukje heten zullen ook vaak zo afgekort worden dus ik denk dat je wel enige associatie krijgt.
Persoonlijk vind ik de naam niets, maar ja. Namen zijn nu eenmaal erg persoonlijk dus van meningen van anderen zou ik je niet teveel aantrekken.
zaterdag 17 december 2011 om 14:51
quote:naira1986 schreef op 16 december 2011 @ 21:25:
@DTJ; Yannick is erg leuk! Maar het is Bretons en dat spreek je als jongensnaam uit als Jahnnihk, niet als Janiek. Uitspraak "Janiek" is namelijk van Yanique, en dat is een meisjesnaam...
Mijn angst is ook een beetje dat hij als jannik uitgesproken gaat worden terwijl ik janniek leuker vind klinken. Qua spelling nodigt de eerste uitspraak natuurlijk ook meer uit. Alternatief is idd de spelling aanpassen.
Los van hoe je het spelt, vind ik de naam met uitspraak janniek dus wel echt een jongensnaam (toen ik vorig jaar een leuke naam voor dochter zocht ben ik hem ongeacht spelling bij de meisjesnamen echt nooit tegengekomen. En ik heb heel wat afgezocht).
Mijn angst is ook een beetje dat hij als jannik uitgesproken gaat worden terwijl ik janniek leuker vind klinken. Qua spelling nodigt de eerste uitspraak natuurlijk ook meer uit. Alternatief is idd de spelling aanpassen.
Los van hoe je het spelt, vind ik de naam met uitspraak janniek dus wel echt een jongensnaam (toen ik vorig jaar een leuke naam voor dochter zocht ben ik hem ongeacht spelling bij de meisjesnamen echt nooit tegengekomen. En ik heb heel wat afgezocht).
zondag 18 december 2011 om 20:39
quote:DTJ schreef op 17 december 2011 @ 14:51:
[...]
Als je de uitspraak Janiek wil zou ik het inderdaad anders spellen, want die uitspraak hoort niet bij Yannick. Dan kan je kiezen voor Yaniek, Yanniek, Janiek, Janniek, etc.
Yanique is een Franse meisjesnaam, zou ik dus voor een jongen niet kiezen. Zit hem meer in de spelling dan de uitspraak overigens .
[...]
Als je de uitspraak Janiek wil zou ik het inderdaad anders spellen, want die uitspraak hoort niet bij Yannick. Dan kan je kiezen voor Yaniek, Yanniek, Janiek, Janniek, etc.
Yanique is een Franse meisjesnaam, zou ik dus voor een jongen niet kiezen. Zit hem meer in de spelling dan de uitspraak overigens .
maandag 19 december 2011 om 13:54
Voor een meisje hebben mijn vriend en ik al heel lang een naam, maar voor een jongen komen we er niet uit. Ik hou van stoere namen die liever niet te lang zijn.
Namen die ik mooi vind maar die mijn vriend niet leuk genoeg vindt of iemand in de omgeving al heeft:
Levi
Timme
Gijs
Ties
Lenn
Joris
Tijs
Ik hou wel van een naam die een beetje apart is, maar het moet ook niet TE zijn... En scandinavische namen vind ik erg mooi. Iemand ideeen?
Namen die ik mooi vind maar die mijn vriend niet leuk genoeg vindt of iemand in de omgeving al heeft:
Levi
Timme
Gijs
Ties
Lenn
Joris
Tijs
Ik hou wel van een naam die een beetje apart is, maar het moet ook niet TE zijn... En scandinavische namen vind ik erg mooi. Iemand ideeen?