poes in bench

17-12-2011 14:05 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Omdat hier nogal wat katten experts zitten, leg ik even een vraag hier neer.

Mijn poes Noortje is woensdagavond heel ongelukkig van de vensterbank gevallen. Gevolg: haar achterpoot verlamd. De dierenarts kon niet zeggen of dit tijdelijk of blijvend is. Rust en medicatie moet dit gaan uitwijzen.

Ze zit nu in een bench, met een lekker kussen en een kattebak. Nou ja, een dienblad met een klein opstaand randje...ze kan namelijk niet over de rand van een kattebak heen. Zelfs een kittenbak is te hoog.

Nu zat ik zelf te denken om helemaal geen kattebak erin te zetten,maar kranten en daaronder natuurlijk plastic. Ik heb ook bij de apotheek onderleggers gekocht, die incontinente mensen in bed gebruiken..

Maar aangezien katten graag graven in de bak, weet ik niet of dit een goed idee is....

Wat geven jullie als advies? Of misschien hebben jullie een tip?

Alvast bedankt!
quote:Yella41 schreef op 17 december 2011 @ 16:15:

Ik heb ook ooit een katertje gehad dat Dirk heette. Werd doodgereden voor de deur. Boehoe...

xYella.Wat kan je daar verdrietig van zijn he....
mijn kater heeft ooit na een aanrijding 9 weken in een bench doorgebracht. Ik heb toen 1 bench gekocht en er eentje van vrienden geleend, en die 2 aan elkaar vastgebonden. laag teiltje als kattenbak in de ene bench, en eten/ drinken en nestje in de andere. katten vinden het vreselijk om zo'n beetje met hun neus in de kattenbak te moeten eten/drinken/ slapen.

doordat twee benches nog steeds piepklein is, kon die van mij er eigenlijk nog steeds niet in rondlopen (dat mocht ie nl ook niet met een gerepareerde heup)

Heel veel succes, als je kat gestresst is kun je proberen af en toe Bach Rescue te geven (voor kinderen). werkt rustgevend.

x
Mijn kereltje wordt dagje ouder maar eigenwijs als hij is weigert hij in te zien dat zijn plekje op de koelkast moeilijker wordt te bereiken. Hij is al een keer gevallen zonder schade verder, behalve aan ego. Het lukt hem nog maar moet binnenkort maar eens hulpmiddelen gaan plaatsen denk ik. Als van vensterbank vallen al zo dramatisch kan aflopen :P Maar is het geen idee een stukje uit je kattenbak te zagen? Een ingang waardoor slechts een klein stukje gelijkvloers is? Kun je eventueel voor die ingang nog een halletje maken waardoor de rotzooi die erbuiten valt makkelijker schoon te maken is. Kan Noortje gewoon haar ding doen en lekker graven zoals ze gewend is en hoef jij niet bij elke plas en poep de stofzuiger te pakken.
Heeft hier maar zijdelings mee te maken, maar ik vraag het me vaak af: waarom wordt er meestal van een bench gesproken? Het gaat toch gewoon om een kooi? Is het omdat bench vriendelijker klinkt of zo?

xYella.
Het gaat nu eigenlijk wel goed in de bench. Ik heb gewoon nog het dienblad met kattengrit erin staan. Poepen doet ze daar wel op, maar plassen niet. Ik heb nu een incontinentie onderlegger (of hoe noem je dat...) naast de bak gelegd. Als ze daar dan op plast, blijft de bench gewoon droog. Ik kan dan iedere dag die onderlegger verversen. Scheelt een hoop nattigheid!!! Ik heb echt een hoekje gemaakt, heb de zijkant waar de bak staat afgescherm met rieten placemats. Scheelt een heleboel kattebak korrels door de woonkamer heen.

Enne waarom het bench genoemd wordt, geen idee eigenlijk. Ik vind het inderdaad wel wat vriendelijker klinken als kooi maar het is natuurlijk gewoon hetzelfde :-)

Ik maak me wel een beetje zorgen om het poepen. Ze heeft vrijdag voor het laatst gepoept. Ze eet wel gewoon. Ze krijgt nu natuurlijk geen beweging, en minder eten dan normaal. (Ze weegt nu al ruim 6 kilo...meer moet het echt niet worden!!)

Zou dit normaal zijn? En waarom zou ze naast de bak plassen, maar wel in de bak poepen? Ik vind dat zo typisch..
Doe gewoon die ordner, want dit bevalt haar niet, anders had ze wel op het dienblad geplast en dan hoef je ook niet steeds van die dure onderleggers te kopen.

Dat ze niet goed poept is doodnormaal, want ze beweegt bijna niet, dus komt de spijsvertering veel langzamer op gang. Toch is dat niet goed voor haar, want als ze geobstipeerd raakt kan het poepen pijn gaan doen en dat wil je nu echt niet.

Je kunt bij de DA wat Lax-a-past halen, maar wat blikvoer met olijfolie erdoor werkt ook prima. Iedere dag wat geven, maar pas op voor diarree.
Hoi,

Afgelopen jaar heeft mijn kat ook een tijdje in een bench gezeten, ze heeft epilepsie. Wij hadden een grote bench geleend, daarin had ik aan afwasbak met korrels gezet. Ondanks dat ze helemaal suf was ging ze toch op de bak.
Vandaag heeft ze gelukkig weer gepoept!!! Dus dat is wel een opluchting.

Wat ik alleen niet snap, is dat ze dit dus wel op de bak doet, en plassen doet ze ernaast. Maar goed, ik verschoon iedere dag de onderlegger dus het maakt mij niet uit.

@ Seol: Een afwasbak is te hoog voor haar, ze kan met haar achterpoot niet over de rand komen.
quote:Bella1 schreef op 19 december 2011 @ 12:54:

Vandaag heeft ze gelukkig weer gepoept!!! Dus dat is wel een opluchting.

Wat ik alleen niet snap, is dat ze dit dus wel op de bak doet, en plassen doet ze ernaast. Maar goed, ik verschoon iedere dag de onderlegger dus het maakt mij niet uit.

Dat doet ze omdat er iets blijkbaar niet bevalt aan het dienblad.
maar dan zou ze er toch ook niet op poepen?
quote:Bella1 schreef op 19 december 2011 @ 14:27:

maar dan zou ze er toch ook niet op poepen?Een kat is bijna nooit onzindelijk als het gaat om poepen, dat doen ze bijna altijd op de bak (hoe die er ook uit ziet), maar als het om plassen gaat worden ze kieskeurig en dan gaat het dus vaak mis.
dat wist ik niet....weer wat geleerd!! Dank je wel Iris!
Graag gedaan en dan zal je net zien dat ze toch heel eigenwijs ernaast blijft plassen . Eigenwijze donders, hahaha!
nee joh, mijn poes is helemaal niet eigenwijs :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven