***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Framboos, neeee, ik ging in m'n eentje zwemmen! Nu ga ik morgenochtend, dan zijn ze wel open.

Esan, hij heeft inderdaad een soort busje gekocht!! Een renault.

Lara, half 12?? Wat een luxe!

Vriend is met L en M naar de speeltuin, even een uurtje voor mezelf! En vanavond makkelijk pizza eten. Heb voor de jongens al gekookt dus voor ons doe ik het lekker makkelijk. De misselijkheid is weer terug sinds twee dagen dus ik voel me niks lekker!
Dat is gek he? Heel erg misselijk maar ondertussen wel trek in de pizza met geitenkaas/rucola/pijnboompitten van ah...
owwwww Mich in je eentje zwemmen.... wat heerlijk trouwens!

naar van die misselijkheid? misschien toch een soort honger achtige misselijkheid? Misschien eet je wel te weinig? Op zich is het niet raar. Je hoort wel vaker dat mensen soms tot de 6de maand misselijk blijven! maaruhh jij niet hoor!
Esan, wat naar dat Vincent nog steeds ziek is. Gelukkig heeft Zahra al een tijdje geen diarree meer, maar ze is nog wel steeds snotverkouden en heeft een akelig hoestje, dus ik ben bang dat ik haar aangestoken heb. Ik vind het wel rot voor haar, ze is nu al best lang doorlopend verkouden. Ik weet dat het ze zo haar weerstand opbouwt, en dat ze er dan sneller vanaf is, maar het blijft rot. Ze heeft er zelf denk ik niet zo'n last van, het kind weet ws niet beter meer.

Mich, lekker even tijd voor jezelf. Die pizza's zijn lekker hè, ik vind ze ook niet te weerstaan soms. Ik ga zo maar even een pastaatje met pesto maken, manlief heeft geen honger dus dan maak ik maar even wat makkelijks klaar. Ik heb de pesto vanmiddag zelf even gemaakt, alleen nog wat pasta koken en wat extra parmezaanse kaas erover en klaar.
Esan wat naar dat Vincent al zo lang ziek is! Idd wel handig dat je een vriendin hebt die ha is.

Layla en micha allebei lekker makkelijk vanavond? Hier ook! Lang leve de kies en kook!

Lara wat lekker dat je tot 11.30 hebt uitgeslapen! Wij doen hier ook om de beurten uitslapen op zondag maar ik kan dat slecht, alles is hier gelijkvloers en ik kan slecht slapen met geluid......

Pff ben moe! Ga morgen op wintersport en men wat een spullen neem je dan toch mee met een baby! Mijn schoonouders komen zo nog even een knuffel brengen voor Luna.

En dan lekker een avondje op de bank met vriend. Zal hem wel gaan missen!
Micha: wat balen nu dat je weer zo misselijk bent! Je hebt vast alle middeltjes al geprobeerd he? Ik hoop echt dat het gauw over is!

Leen: veel plezier op wintersport! Met wie ga je nu ookalweer? En Luna gaat wel mee toch?

Ik sluit me aan bij de Kies en Kook vanavond!

We hebben onze nieuwe lamp voor boven de eettafel eindelijk binnen. Daarna een middagje Ikea voor slaapspullen voor op de logeerkamer en nu ben ik wel gaar hoor. Vanavond lekker een avond met een filmpje op de bank en morgen komen vrienden lunchen. Gezellig, gezellig!
Als ik mij herinner heeft framboos gezegd dat zonnebloem vanavond bij paul de leeuw is. ff kijken dus
Pff, volgens mij morgen spierpijn. Voor het eerst in tijden weer eens iets aan sport gedaan (crosstrainer). Wel lekker hoor. We hebben hem in de logeerkamer gezet voor het raam. Nu heb je lekker uitzicht, vandaag was het onbewolkt dus uitzicht over de alpen.

Nu wacht ik op de supermarkt. Bezorging van oa ons avondeten. Handig gepland, want ik heb nu honger.

Heb vandaag ook even een campingbedje en een fietsstoeltje gekocht. Nu hoop ik er voorlopig weer even tegen te kunnen.

Zodirect lekker eten en filmpje kijken. En dan een beetje op tijd naar bed, ben moe. Finn is helemaal buiten adem, is aan het vechten met zijn papa. Als die niet goed kan slapen?!?

Leen, lekker op wintersport. Waar ga je heen? En idd met wie?
STRAKS ZONNEBLOEM BIJ PAUL DE LEEUW!!!!ALLEMAAL KIJKEN!
Haaaai lieve kletskousjes van me! Ik ben er weer! Ik heb nog niet bijgelezen (het was ietwat veel), maar ik wilde even laten weten hoe het is geweest.

We zijn dus een nachtje bij Xaal en Compli geweest en het was gezellig. Robbie zag er geweldig uit en was een schatje, Finn is een kleine verleider en enorm voorlijk vergeleken met mijn kindjes, het was super om Swissie Swister eindelijk eens te ontmoeten, kortom: wat mij betreft zeer geslaagd!

Grindelwald was super! Eigenlijk hebben we alleen maar dingen meegemaakt waardoor vroeger mijn vakantie goed verknald kon raken, maar dat was dit keer niet het geval.

De eerste dag op de piste ben ik mijn ski's kwijt geraakt. We waren even wat gaan drinken, willen de ski's pakken en toen kwam de hamvraag: Waar zijn ze?? De Nederlander in mij kwam omhoog (cosmopolitisch als ik ben) en ik blerde dus meteen dat mijn geliefde eigen ski's waren gestolen door een onverlaat. De reactie van de Zwitsers: "Welnee, iemand heeft ze per ongeluk meegenomen!" Ik: "Buuuh, hoe kan dat nu? Iemand moet ze gejat hebben!" (alsof mijn skietjes zo bijzonder zijn) Hans van Beneden was zo vriendelijk om me korting te geven op huurski's, zodat ik toch een beetje wat kon doen.

Dat beetje wat gaan doen was aanvankelijk het plan, ware het niet dat Steijn ziek werd. Hij heeft twee dagen alleen maar overgegeven, geslapen en gekreund. Ik was in alle staten en we zijn met hem uiteindelijk in het ziekenhuis in Bern beland. Het arme ventje bleek alleen maar heel erg verkouden te zijn na diverse onderzoeken (ik schaamde me dood voor zoiets simpels) en kreeg een middeltje mee om alle holtes weer open te krijgen. Het helpt wel, maar gisteravond moest hij bij het avondeten toch weer heel erg overgeven. Gelukkig is hij vandaag weer zijn lieve blije zelfje en heeft bij elke stop met iedereen zitten flirten. Hugo was ook een kleine verleider aan het zijn heel de vakantie, dus mijn conclusie is dat de crash course "hoe ben ik zo schattig mogelijk" van Finn heeft geholpen! (Finn, bedankt!)

Terwijl Steijn alleen maar op mij wilde en kon slapen (heel zielig, maar ook heel lief), werd ik ook ziek. Gelukkig heeft het maar een dagje geduurd!

De sneeuw was kut met peren (excusez le mot). De pistes waren geweldig, maar de sneeuw was ver te zoeken en het beetje dat er lag, was ijzig. (boehoe) Ik ben dus heel hard gevallen, wel drie keer! (en dat terwijl ik maar drie dagen heb geskied) Ik was toch zo hard van de trap gevallen de dag voordat we vertrokken? Nou, mijn bevallige achterste was erg blauw en daar zijn door al het ijs nog was meer blauwe plekken bij gekomen. Tel daarbij op dat ik ook nog mijn schouder heb verrekt tijdens een valpartij en je begrijpt dat ik niet de beste skipartner van A. ben geweest.

Maaar....ik heb de beste wintersport ooit gehad! Ik vond het heerlijk om in een ooit door mij verguisd familiehotel met man en kinders te zitten, de mensen waren aardig, ik heb mijn ski's gisteravond teruggekregen na een lange speurtocht, de jongetjes hebben lekker meegedaan, de creche waar ze zaten is echt een aanrader (en dat voor iemand die het vreselijk vind om haar kinderen naar de opvang te moeten brengen!), ik ben niet verbrand, het geld was bijna op, maar we hebben het gered en ik heb een horloge en wat truien (uitverkoop bij de Benetton! Het was bijna gratis!) van A. gekregen! Woepiedoe!

Natuurlijk heb je in elk dorp je idioten die als ze op de bus staan te wachten "Busje komt zo" gaan zingen (die idioot was ik!), maar het was zo gezellig, mooi en geweldig! Ik kan helemaal begrijpen dat Swis en Xaal in Zwitserland zijn blijven wonen/weer terug gegaan! Ik ben helemaal verliefd geworden op Grindelwald en volgend jaar gaan we weer!

Oe, ik zou bijna wat leuks vergeten te melden! Hugo kan zwaaien! Zo schattig! Ook kan hij zelf zitten vanuit ligstand (hij heeft maanden heel hard geoefend) en probeert hij zich aan alles op te trekken (negen van de tien keer gaat het fout). Steijn kan kruipen en probeert een beetje te gaan staan! (het lukt alleen nog niet)

Nu ben ik moe en ga ik straks even slapen.
Ze zat er niet in, maar misschien morgen? ik kijk nu ff de internetuitzending via vara.nl

(die komt morgen op tv)
Spitsmuisje, welcome back! We hebben je gemist hoor, moet meteen weer lachen om je manier van verhalen vertellen. Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad ondanks dat Steijn en jij zo ziek zijn geweest.

Ik ga ook ff de Leeuw op internet kijken.
Spitsmuisje, wat gezellig dat je er weer bent!!

Heb je nu je eigen skies dus weer teruggevonden? Er worden veel skies gestolen hoor, dus ik zou hetzelfde hebben gedacht.

Het klinkt echt als een supervakantie (afgezien van een zieke Steijntje en blauwe beurse plekken...)! Heeft A. wel goed kunnen skien?

Hoera hoera voor de jongens! Wat goed dat Hugo zwaait, gaat zitten en zich zo optrekt en Steijn (ondanks zijn zware verkoudheid) zo gaat staan. Hartstikke knap!

Hoe werkte het trouwens met de opvang? En is het allemaal gelukt met de hapjes en de reis?

Ik ga lekker bankhangen. Net wat hutspotjes tartaar gemaakt voor Puk en geraclet met vriend. Fijn avondje dus en nu afsluiten met een filmpje op de bank. Slaap lekker meisjes!
ik zag dr al zitten!
layla volgens mij heeft ze zwart aan...en zit ze redelijk vooraan
Fijn trouwens muis dat je weer terug bent...Het was hier toch wat leeg zonder jou!

pfff en wat een belevenissen zeg! Maar toch een fijne vakantie gehad! Thats the spirit girl!
heb zonnebloem niet gezien...attans, haar wens is niet behandelt! Das toch gek?
Klinkt als een topvakantie, en zelfs het uitje naar het Inselspital in Bern was dus de moeite waard :-) Fijn dat de skies weer terug zijn (Zwitserland is écht een fijn land - je skies worden in Frankrijk gestolen, hier niet!) Wel jammer dat de sneeuw zo klote was, maar ja, het was hier vandaag ook gewoon 18 graden. Dus da's niet zo gek... Het is hier dus lente geworden, die sneeuw kan me ook gestolen worden (en dan op de Franse manier liefst).

Dus Leen.. laat de skies maar thuis! Het is zomer in de Alpen! Heerlijk!

Hey Swissie, ook online boodschappen gedaan? Lekker he? Wij kregen ook weer een grote delivery vandaag. Erg prettig!

Wij zijn net bij nieuwe buren wezen eten, Robbie ligt net weer hier in bed te maffen, ik ga 'm zo achterna, ben best wel moe!
Hee, ben ik de eerste? En dat om half 10?

Puk heeft een gave om naar dingen toe te kruipen die niet mogen. Nu probeer ik hem dat dus af te leren en ik elk geval te verbieden, maar hij denkt steeds dat het een spelletje is en begint heel hard te lachen...

Wat is een handige manier? Ik zeg nu dus eerst "nee, dat mag niet" ofzo en hem ergens anders neer als hij het direct weer doet (en dat doet hij dus ook -schaterlachend-).

Ik heb dus geen zin om het hele huis aan te passen. Gevaarlijke spullen woden natuurlijk onbereikbaar, maar het gaat toch niet te ver hem simpelweg te verbieden mijn boeken een voor een uit de kast te trekken? Dat moet hij op een gegeven moment toch ook leren?
Volgens mij is het punt dat je kinderen op deze leeftijd niets kan verbieden omdat ze het toch niet snappen. Wij hebben een kastje waar Robbie elke keer vrolijk weer naar toe gaat. En in plaats van dat we nu elke keer hem daar weer wegtrekken, hebben we zijn speelgoeddoos ervoor gezet. Kan hij de laatjes niet meer open maken, zijn we van de angst dat de laatjes op zijn hoofd vallen af.
Lara, het is met het eten helemaal goed gegaan! Nou goed...Hugo heeft dus heel de week niet zijn avondprakkie willen eten, maar het was dus een potjesloze vakantie. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik me zorgen maak over het feit dat Huug geen brood en warm eten heeft willen eten. Nou ja, we moeten straks maar even zien hoe het gaat. Hugo is eigenlijk best een gek jongetje: thuis wil hij ab-so-luut geen water drinken en wat heeft hij veel op vakantie gedronken? Juist! Water! Steijn zat vanwege een overstuur maagje aan de verdunde appelsap, wat ook erg in de smaak viel.

De opvang was dus echt geweldig en ik kan iedereen Grindelwald aanraden! (helemaal als er goede sneeuw ligt) Elke ochtend werden ze door de moeder van Magi (de eigenaresse van de opvang) gehaald en elke middag werden ze weer terug gebracht. De opvang zat dus boven aan de piste in Mannlichen, dus wij konden ook langs komen. Hugo heeft nog een keertje buiten gespeeld in zijn supergave skipak en zonnebril (Steijn niet), fruit, brood en luiers waren gratis en het was een kleinschalige opvang. Kortom: ik ben meer dan tevreden en volgend jaar gaan ze er weer naar toe!

Oh Swis, ik ben helemaal vergeten te zeggen dat je cadeautje echt heel erg lekker was! A. houdt eigenlijk niet van schuim, maar hij heeft dus het grootste gedeelte (stiekem) opgegeten. Ik vond het ook lekker en we zijn nog op zoek gegaan naar iets soortgelijks, maar we hebben het niet gevonden.

Potdikkie, ik heb Zonnebloem helemaal gemist! Zou het nog terug zijn te zien op uitzendinggemist?
ff ego hoor....

Vriend heeft de hele nacht overgegeven! ALWEER!!

En ik ben dan zo'n muts die daar van slag van raakt, en dus de hele nacht wakker blijft! Ik vind dat zo vreselijk als je iemand zo erg ziek hoort zijn!Gelukkig ging hij beneden slapen, maar toch.

Uiteindelijk viel ik om 5:30 in slaap tot 6:30.

Tja, en tijd voor rust is er met Tommy natuurlijk niet want het ritueel gaat door.....

Pffff hoe kan dat nou hè? 2x een soort buikgriep in 3week tijd? Vriend is nooit ziek! Ga eens even googelen op voedselvergiftiging, misschien heeft hij dat?
Lara, hier hebben we hetzelfde probleem. Hugo houdt zich Oostindisch doof als hij weer eens bij de stekkers ligt te hannesen of de boeken uit de kast trekt of op de trap klimt (of andere stoute dingen doet, zoals op zijn broertje gaan liggen). Steijn gaat alleen maar heel lief naar me lachen en gaat daarna weer verder met waar hij mee bezig was. Wat ik doe is het volgende:

- Vanaf de bank (of waar ik maar ben) zeggen: "Nee Steijn/Hugo, dat mag niet! Je mag niet aan mamma's haar trekken/de boeken uit de kast trekken/met stopcontacten spelen/enzovoorts."

- Bij herhaling van het gedrag ga ik naar het jongetje toe, pak zijn handje(s) en zeg nog een keer:"Nee, dat mag niet!"

- Bij de volgende herhaling (meestal binnen een minuut) herhaal ik nog een keer wat ik had gezegd, pak het desbetreffende ventje en leg het op een andere plek in de kamer.

Ik moet wel zeggen dat het nog niet erg veel effect heeft. (lees: helemaal niet) Ik dacht dat het pas effect ging hebben als ze een jaar of anderhalf zijn, maar ik hoop eerder!
Ah Framboosje toch! Wat vervelend dat je vriend weer ziek is! (en nog vervelender dat jij niet aan je welverdiende rust ben gekomen!) Zou het niet kunnen zijn dat je vriend "gewoon" een buikgriep heeft? Hier heerst het nogal en ik heb er dus ook last van. Steijn heeft het op vakantie gehad en een vriendin van mij ligt nu ook in de lappenmand. Kan hij anders niet even naar de huisarts?
muis! Fijn dat je meedenkt! Vind het wel gek dat hij nu weer buikgriep heeft! 3wk terug ook al!? Deze keer is wel erger, toen was 2x spugen nu 8! en nog steeds....Laat hem maar gewoon in bed liggen, en moet mij maar even groot houden....(GAAAAAAP) Ga tommys peertje even maken, daarna badje, etcetc

Zie het nog wel even aan...Vriend is nog wel allert verder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven