E books

10-12-2011 14:16 34 berichten
Goedemiddag,

In februari ga ik weer op vakantie. Ik overweeg nu een tablet te kopen of een e reader, want boeken zijn zo zwaar. Ik lees diverse dingen op het internet, een tablet zou snel door de batterij zijn, in de zon is het scherm onleesbaar en onrustig voor de ogen.

Een e reader heeft een betere batterij. Hoe dan ook, heeft iemand er 1 en hoe is je ervaring.

Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Ja, een half jaar geleden heb ik een Sony 5" E-reader gekocht (in Pink!). Ik vind haar geweldig!

Ik lees weer veel meer. Met mijn e-reader in mijn tas heb ik een complete bibliotheek bij me van iets meer dan 100 gram.
Ik heb de nieuwste sony e-reader en die bevalt erg goed. Leest erg prettig en de batterij gaat lang mee.
Inderdaad, het lijkt wel een reclame topic, maar ik ben ook verslaafd aan mijn sony met touch screen!
Ik heb een BeBook mini, echt fijn! De batterij gaat idd heel lang mee. Zeker een boek of 5. Een tablet is minder lekker lezen ivm het licht. Ik heb een licht-loze en dat leest wel haast als een normaal boek
Sterker nog, ik heb vorig jaar op vakantie 10 boeken kunnen lezen op mijn BeBook mini, inclusief een hoop geblader om uit zo'n 1000 boeken een geschikt boek te zoeken om te lezen

Nu heb ik de nieuwste Sony, sinds 2 weken, dus nog weinig over te zeggen. Maar bevalt erg goed!

Vind het heerlijk om altijd een enorme hoeveelheid boeken bij me te hebben, het leest fijn en houdt nog fijner vast. Las nooit zo graag papieren boeken in bed bijvoorbeeld, maar met die lichte en makkelijk vast te houden reader ben ik het erg gaan waarderen!

Maar een tablet of een reader. Waarvoor wil je het gebruiken? Puur om te lezen? Kies dan voor een reader. Rustiger aan de ogen, batterij gaat veel langer mee, is duidelijker in de zon.

Wil je ook internetten, als een soort vervanging van de laptop? Dan heb je meer aan een tablet, internetten werkt niet op een reader (behalve het online kopen van een boek via WiFi, maar dat heeft niet elke reader).
Ik heb al geruime tijd (enkele jaren) een Sony (model PRS600 naar ik meen) en die bevalt me uitstekend.
Het enige dat het leven draaglijk maakt is de wetenschap dat het tijdelijk is.
Ik sta op het punt een E reader aan te schaffen, maar waar kun je een beetje recente Nederlandstalige boeken downloaden?

Bij voorkeur gartis of goedkoop, ik vind namelijk dat je bijv bij bol of Bruna bijna net zoveel moet betalen als voor een papieren boek niet helemaal logisch.

En wie weet of je in de Bruna winkel ook een E reader kan kopen in de webshop hebben ze een aanbieding die me wel aanspreekt , maar ik wil hem vandaag eigenlijk hebben.
Ik heb een E reader, en vooral op vakantie vind ik hem geweldig!
Ik besef nu na de reacties een e reader is voor boeken beter, mijn man wil ook films en spellen. Dus maar afwegen wat ik ga doen. Mijn voorkeur is de e reader wat ik lees. maar okay ik ben niet de enige doe beslist. Vrienden vertelden ons beide aan te schaffen, nog maar nachtje over slapen.

Bedankt :-)
Ik heb sinds september een ereader: iRiver. Ben er erg tevreden mee. Vrij basic, maar dat zocht ik ook. Wij hebben ook een iPad, maar die vind ik te zwaar om mee te lezen.
quote:Lilith75 schreef op 11 december 2011 @ 09:20:

Ik sta op het punt een E reader aan te schaffen, maar waar kun je een beetje recente Nederlandstalige boeken downloaden?

Bij voorkeur gartis of goedkoop, ik vind namelijk dat je bijv bij bol of Bruna bijna net zoveel moet betalen als voor een papieren boek niet helemaal logisch.

En wie weet of je in de Bruna winkel ook een E reader kan kopen in de webshop hebben ze een aanbieding die me wel aanspreekt , maar ik wil hem vandaag eigenlijk hebben.Ik kan je wel boeken doorsturen maar ik snap niet hoe ik dit prive moet doen.
Zomaar ik geloof dat dat via een vrienden verzoek kan .

Ik zal een poging wagen.
Ik heb inmiddels de Sony PRS T1 en ben er heel blij mee.

Mijn vriend heeft een tablet gekocht, lezen op de tablet is geen optie.

Sowieso omdat hij deze veel gebruikt ( ook voor werk) en op elkaar wachten is geen doen.

Daarnaast leest een tablet niet prettig.......

Zo.maar ik heb een vrienden verzoek gedaan, geen idee hoe verder.

Heb je al een beslissing genomen?
Ik heb voor een tablet gekozen. Belangrijkste reden was (idd) dat ik er ook mee wil kunnen internetten. Ik heb een hele simpele (Archos 70b geloof ik) voor 200 euro. Hij weegt 300 gram.

Ik geloof zonder meer dat een E-reader prettiger leest voor de ogen en inderdaad, daarmee kun je ook in de zon. Batterij van een tablet gaat ook veel korter mee. Hangt een beetje van het gebruik af, maar bij mij gaat ie om de drie dagen ofzo wel aan de lader. Maar qua lezen is er één voordeel: het kan in het donker! Heerlijk vind ik dat, lijkt wel of ik dan veel sneller slaperig word. Ik zet de brightness bijna op zijn allerlaast en merk dan weinig aan mijn ogen. Voordeel is dat je dus ook lekker kunt liggen lezen als er naast je nog of al iemand ligt te slapen.
Het klopt dat je met de reader niet in het donker kan lezen, dat vind ik ook erg jammer, maar daar kun je wel een lampje voor kopen.

Heeft iemand een lampje voor de reader en hoe leest dat? ik vraag me af hoe "zwaar"de reader dan wordt , of valt dat mee?
Weet iemand of je op een Kindle ook boeken die niet uit de Kindle-shop komen kunt lezen?

Ik wil er een bestellen bij Amazon, maar daar is alles Duits of Engels.
quote:Lilith75 schreef op 19 december 2011 @ 06:44:

Het klopt dat je met de reader niet in het donker kan lezen, dat vind ik ook erg jammer, maar daar kun je wel een lampje voor kopen.

Heeft iemand een lampje voor de reader en hoe leest dat? ik vraag me af hoe "zwaar"de reader dan wordt , of valt dat mee?Ik heb net toevallig bij een recensie gelezen dat dat hoesje zwaarder is dan de reader zelf, maar dat het wel prettig was.
Oké want ik ben juist "gevallen"voor het lichte gewicht van mijn reader.

Er zijn ook lampjes die je er op klikt, je kan ze alleen online kopen en dat wil ik niet in dit geval wil ik eerst zien en voelen of het iets is.
quote:syr schreef op 19 december 2011 @ 10:32:

Weet iemand of je op een Kindle ook boeken die niet uit de Kindle-shop komen kunt lezen?

Ik wil er een bestellen bij Amazon, maar daar is alles Duits of Engels.Yep dat kan, je kan epubs omzetten met het programmaatje Calibre, dit is gratis te downloaden.
quote:Lilith75 schreef op 18 december 2011 @ 07:11:

Sowieso omdat hij deze veel gebruikt ( ook voor werk) en op elkaar wachten is geen doen.

Heb je al een beslissing genomen?

Sorry beetje laat, kerst drujkte. Ik heb een e reader gekocht, gisteren kwam die in huis en heb er al 550 boeken op staan. Heerlijk ding.

Kostte 77 euro inclusief hoesje, adapter 110/240 volt, usb kabel en oordopjes. Mijn man werd niet goed van me dat ik met dat ding bezig bleef. Wow wat een uitkomst
[quote]Lilith75 schreef op 19 december 2011 @ 06:44:

Die van mij is prima te lezen in het donker, maar idd heb ik gezien dat er ook lampjes voor zijn
quote:Lilith75 schreef op 18 december 2011 @ 07:11:

Heb je al een beslissing genomen?Ik heb ook vrienden verzoek gedaan, snap hier geen hout van. ik moet wel zeggen het zijn epub bestanden.
Lilith als het goed is staat er een prive bericht van mij met mijn email adres.

Fijne feest dagen
Zo.maar ik snap er ook geen bal van haha.

Heb geen bericht ontvangen, heb jou net wel iets gestuurd.

Epub is prima trouwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven