Pakistan
zondag 18 december 2011 om 15:49
Ik ben uitgenodigd voor een bruiloft in pakistan. Het lijkt me heel erg leuk en wil ook heel graag gaan. 1 ding houdt me echter tegen; niet noodzakelijke reizen worden ontraden... Nou is het wel zo dat zij in een veilig gedeelte zitten, ver van de onveilige grensgebieden. Maar toch, iemand misschien ervaring met pakistan? Hoe veilig of onveilig vond je het?
zondag 18 december 2011 om 15:59
zondag 18 december 2011 om 16:01
quote:Missprincesa schreef op 18 december 2011 @ 16:00:
Oh is dat zo? Dat wist ik niet eens. Als ik dan bijv. daar ziek wordt of een ongeluk krijg en nader het ziekenhuis moet, is dat dus niet verzekerd?
En denk ook aan repatriëring, dus dat ze jou vanwege je ziekte moeten vervoeren naar huis of een ander westers land.
Sla je reisverzekering daar goed op na.
Oh is dat zo? Dat wist ik niet eens. Als ik dan bijv. daar ziek wordt of een ongeluk krijg en nader het ziekenhuis moet, is dat dus niet verzekerd?
En denk ook aan repatriëring, dus dat ze jou vanwege je ziekte moeten vervoeren naar huis of een ander westers land.
Sla je reisverzekering daar goed op na.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 18 december 2011 om 16:04
Idd, dat zou zo kunnen zijn. In gevaarlijk gebied is hulp vaak veel kostbaarder dan elders en dan worden de financiele risico's te groot. Bovendien zijn de risico's voor medewerkers (de mensen die jou in geval van nood zouden moeten helpen) onaanvaardbaar en dus worden die mensen zoveel mogelijk terug getrokken uit dergelijke gebieden. En dat terwijl juist de behoefte aan hulp enorm kan zijn als je op zo'n locatie in de problemen raakt.
zondag 18 december 2011 om 16:07
zondag 18 december 2011 om 16:14
Ik geloof dat het gaat om welk negatief reisadvies dan ook. Als je een noodzaak hebt om te gaan, zou het anders kunnen liggen. Maar ik vermoed dat je verzekeringsmaatschappij de bruiloft niet als noodzakelijk zal bestempelen. Overleg met de maatschappij kan natuurlijk geen kwaad, maar zelf zou ik het absoluut niet doen. Dit soort adviezen wordt nu eenmaal niet lichtzinnig gegeven.
zondag 18 december 2011 om 16:21
De kans om in het ziekenhuis te belanden is natuurlijk niet zo heel groot als er niks geks gebeurt. Hoe lang ben je van plan te gaan?
Volgens mij is het rustig in Islamabad, maar zo'n advies wordt niets voor niets gegeven, en ik denk dat je verzekering het niet dekt als er wel iets gebeurt.
Volgens mij is het rustig in Islamabad, maar zo'n advies wordt niets voor niets gegeven, en ik denk dat je verzekering het niet dekt als er wel iets gebeurt.
The greatest adventure in life is to follow your heart.
zondag 18 december 2011 om 16:34
zondag 18 december 2011 om 16:41
zondag 18 december 2011 om 16:52
quote:Missprincesa schreef op 18 december 2011 @ 16:16:
Islamabad (moet eerlijk zeggen dat ik weinig gebieden ken in pakistan). kreeg van het bruidspaar te horen dat het 1 van de veiligste gebieden was.Google even op islamabad en bijvoorbeeld bomaanslagen en je vind dat het toch niet echt veilig is. In juni is er nog een bomaanslag geweest. Eerlijk gezegd snap ik ook niet dat je als bruid zijnde zou willen dat mensen die je lief zijn zichzelf in gevaar brengen...
Islamabad (moet eerlijk zeggen dat ik weinig gebieden ken in pakistan). kreeg van het bruidspaar te horen dat het 1 van de veiligste gebieden was.Google even op islamabad en bijvoorbeeld bomaanslagen en je vind dat het toch niet echt veilig is. In juni is er nog een bomaanslag geweest. Eerlijk gezegd snap ik ook niet dat je als bruid zijnde zou willen dat mensen die je lief zijn zichzelf in gevaar brengen...
zondag 18 december 2011 om 16:58
Tsja en die hele vriendelijke pakistanen staan de laatste tijd bepaald niet bekend om hun grote liefde voor westerlingen.
Kijk maar eens wat de Amerikaanse overheid hier over adviseert.
Het staat onder het kopje THREATS TO SAFETY AND SECURITY, een stukje naar onder:
http://travel.state.gov/travel/cis_pa_t ... s_992.html
Ik zou er nooit heen gaan!
Kijk maar eens wat de Amerikaanse overheid hier over adviseert.
Het staat onder het kopje THREATS TO SAFETY AND SECURITY, een stukje naar onder:
http://travel.state.gov/travel/cis_pa_t ... s_992.html
Ik zou er nooit heen gaan!
zondag 18 december 2011 om 17:00
Nummerzoveel: dat is niet erg hoopgevend 
Ga morgen nog even bellen met de verzekering. Ben ik wel verzekerd, dan ga ik er nog even heel goed over nadenken. Anders is de keus voor mij duidelijk en ga ik niet. Erg jammer, want het lijkt me echt een super leuke ervaring. Het is een bruiloft van 3 dagen, accommodatie is geregeld en ze hebben ook verschillende excursies geregeld voor de buitenlanders.
Ga morgen nog even bellen met de verzekering. Ben ik wel verzekerd, dan ga ik er nog even heel goed over nadenken. Anders is de keus voor mij duidelijk en ga ik niet. Erg jammer, want het lijkt me echt een super leuke ervaring. Het is een bruiloft van 3 dagen, accommodatie is geregeld en ze hebben ook verschillende excursies geregeld voor de buitenlanders.
zondag 18 december 2011 om 17:02
Hier nog zo'n gezellig advies van de Britten.
Sinds de Navo op 26 November min of meer expres een bombardement heeft uitgevoerd, waarbij 26 Pakistaanse militairen omkwamen, hebben de mensen daar het een beetje gehad met mensen uit Navo-landen.
http://www.fco.gov.uk/en/ ... try/asia-oceania/pakistan
Sinds de Navo op 26 November min of meer expres een bombardement heeft uitgevoerd, waarbij 26 Pakistaanse militairen omkwamen, hebben de mensen daar het een beetje gehad met mensen uit Navo-landen.
http://www.fco.gov.uk/en/ ... try/asia-oceania/pakistan
zondag 18 december 2011 om 17:12
Ik heb net de link van Jo ook gelezen, en echt, ik zou het niet doen! Het gaat niet alleen om aanslagen, maar ook om overvallen en ontvoeringen e.d. De situatie is explosief en kan onverwachts dramatisch omslaan. Verblijf in hotels en bezoek aan toeristische plaatsen wordt al helemaal afgeraden. De hygiene zorgt vaak voor buikklachten en de medische zorg is beneden peil (ambulances kennen ze niet of nauwelijks, en die paar die er rijden hebben vaak geen medisch personeel aan boord).